Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
Einahtaja
- Viestit: 2
- Liittynyt: 25.10.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Einahtaja » 26.10.2005 21:21
Aajattelin väsäillä jäärata ladaa ja kyselisin että minkä koneen ladaan voi istuttaa? Ja saako ladasta hieman viriitämällä tehoja yhtään irti ja mitä pitäis laittaa et saa? Rahaa ei tietenkään ole paljoo eli pienellä pitäs pärjäillä, onko kenestäkään apuja?

-
robu84
- Yleinen

- Viestit: 172
- Liittynyt: 22.04.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja robu84 » 27.10.2005 11:27
Fiatin tc kone sinne. en tunne yhtään asiasta enempää mutta olen kuullut että sopisi suoraan???
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Viesti
Kirjoittaja Jankos » 27.10.2005 11:43
robu84 kirjoitti:Fiatin tc kone sinne. en tunne yhtään asiasta enempää mutta olen kuullut että sopisi suoraan???
No ei sekään nyt ihan suoraan sovi. Mutta pienemmällä työllä toki kuin moni muu. Ja monesti sillä rahalla mitä tc kone maksaa saa jo tehtyä aikapaljon ladan koneelle...
-
jaggeri
- A-Junnu

- Viestit: 81
- Liittynyt: 29.03.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja jaggeri » 27.10.2005 20:56
ladan saa kyllä vetämään :D
-
J_Mantyla
- KV

- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja J_Mantyla » 29.10.2005 14:27
Oma kone ilman muuta. Kansi hoitoon, B-ryhmän imu-pakosarja, kunnon nokka, teräsvauhtipyörä, 45-Weberit.
Laulaa aivan varmasti.
-
t0tal
- A-Junnu

- Viestit: 80
- Liittynyt: 30.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Reykjavik
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja t0tal » 29.10.2005 20:50
Varmasti jo tiesitkin, että Ladassa on melko hitaansorttinen ohjaus, eikä ne pyörätkään tahdo kääntyä kovin paljon sitten loppupelistä, eli mihin minä pistäisin rahani olisi nopeampi ohjausvälitys.. Sitten jotain tekniikkaa. Minkä tahansa 4/6 sylinterisen koneenhan sinne pelimies istuttaa, mutta koska nuo ensimmäiset Ladat on lähes suoria Fiiattikopioita, taipuu se tc sinne helpoiten! Tosin saahan siitä omastakin koneesta voimaa jään rientoihin ihan riittämiin!
Ja kirraa....
-
J_Mantyla
- KV

- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja J_Mantyla » 30.10.2005 11:43
Ohjauksen saa Popedaan kuntoon vaihtamalla kääntövarret sekä laakeroimalla apusimpukan.
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 30.10.2005 14:34
otappa yhteys yksityisviestillä carlokseen ni pitäs löytyy ladan osia kohtuuhintaan...
power is nothing without control...
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Viesti
Kirjoittaja Jankos » 30.10.2005 15:05
J_Mantyla kirjoitti:Ohjauksen saa Popedaan kuntoon vaihtamalla kääntövarret sekä laakeroimalla apusimpukan.
Ja tuo laakeroitu apusimpukka on tänäpäivänä ihan bolt-on kamaa. Eli uusissa takavetoladoissa on tehtaalta lähtiessä laakeroitu apusimpukka ja noita on saatavilla täällä meilläkin ihan sopivaan hintaankin kunhan vain osaa oikeasta paikasta kysyä.
-
Einahtaja
- Viestit: 2
- Liittynyt: 25.10.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Einahtaja » 01.11.2005 21:00
Kiitokset kaikille vastauksista. Taidan surrutella vakio ladalla ainakin hetken aikaa(kunhan saan kaaret ja vyöt paikalleen) nja sitten ko alkaa kyllästyttää voiman puute ni vois alkaa tehä jotai tolle luuskalle :D. Kiitos vielä kerran.
-
emk67
- KV

- Viestit: 356
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jääli
Viesti
Kirjoittaja emk67 » 01.11.2005 21:39
Kyllä mulla tulee aina mieleen Huotarin Volvo-tekniikalla ja Escon ohjauksella ollut 2105.Vierestä seuranneena muistelen ettei tullut ylikalliiksi,mutta työtä joutui tekeen.Mutta kaikkihan on suhteellista.
Eläkeläinen
-
northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » 01.11.2005 21:54
emk67 kirjoitti:Kyllä mulla tulee aina mieleen Huotarin Volvo-tekniikalla ja Escon ohjauksella ollut 2105.Vierestä seuranneena muistelen ettei tullut ylikalliiksi,mutta työtä joutui tekeen.Mutta kaikkihan on suhteellista.
Ja kulkikin ihan kivasti :D