Trophy tarinoita/ huhuja.

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Trophy tarinoita/ huhuja.

Viesti Kirjoittaja MJT » 01.11.2005 19:18

Trophy luokilla menee tällä hetkellä hyvin, joidenkin mielestä ilmeisesti liiankin hyvin. Huhujen mukaan Trophy luokkia oltaisiin ehkä yhdistämässä siten että olisi vain Tr 1400 Gr A. Saman ajatusmallin mukaanhan voitaisiin sitten yhdistää iso A ja N sekä perustaa jälleen pikku A johon voidaan sitten osallistua N-ryhmän autoilla. Kaikki N-ryhmäläisethän ovat luonnostaan A-ryhmän perusluokituksen mukaisia autoja koska ryhmään N, ei voida luokitella autoa jos sitä ei ole luokiteltu jo ryhmään A. Mielestäni tämä yhdistely ei ole hyvä ratkaisu. Mutta jos yhdistetään, niin yhdistetään sitten kaikkia. Toinen huhu kertoo että Trophy autoilla pitäisi olla KV-luokitukset voimassa. Näinhän aiemmin oli, mutta asia muutettiin samojen sääntäjen mukaiseksi kuin SM:ssä koska Trophy on periaatteessa SM:ään rinnastettavissa ole luokka. SM-arvoa sille ei voida myöntää, luokan edullisuuden takia(?). Uudelle v. 1600 luokalle sitä on kaavailtu jos autoja saataisiin 10 kpl viivalle. Trophy autoja on sentään moninkertainen määrä tähän verrattuna. Päätöksiä asioista tekee AKK:n hallitus, lajiryhmien esitysten pohjalta. Lajiryhmille esityksiä tulee mm. eri alueilta ja niiden "puuhamiehiltä". Nyt kehottaisin jäsenistöä ottamaan yhteyden alueiden puuhamiehiin tai suoraan alueensa valitsemaan lajiryhmän jäseneen ettei heiltä lähtisi mitään hälmöjä esityksiä sääntömuutoksiksi esityksenä AKK:n hallitukselle. Ensi vuoden säännöt on "putkessa" mutta asiahan koskeekin tulevia vuosia. Jäsenistön keskuudessa on jokin harhakuva siitä, että AKK tekee sitä ja AKK tekee tätä. Siellä istuvat henkilöt kuitenkin toteuttavat hallituksen päätöksiä ja hallitukselle asioita päätettäväksi esittävät mm. lajiryhmät. Koetetaan pitää hengissä ja hyvissä voimissa , sekä kehittää edelleen sitä ainoaa todella edullista autourheiluluokkaa 1400 Trophya. Tehdään siitä yhdessä automääräisesti suurin SM-sarjaan osallistuvien autojen luokka. Ehkä lajiryhmässäkin silloin huomataan asian todellinen laita. Nythän SM arvoa ei voida antaa luokalle jossa autojen hinta on liian edullinen (?).

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Trofy

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 01.11.2005 21:26

Minun mielestä kirjoitat asiaa mutta meidän tulee löytää sävel millä kehitämme koko lajia eikä vain jotain luokkaa, olisiko aika tosiaan yhdistää kaikki ja eroiteltaisiin vain neli ja kaksvetoiset. sillä lajimme tarvitsee lisää yhdistymistä eikä sooloilua, sillä rakas lajimme tulee olemaan tulevaisuudessa enemmän ja enemmän vaikeempaa siis kaikki yhteen ja joukolla laatua tekemään, sillä laatu korvaa määrän

Avatar
catman
Yleinen
Yleinen
Viestit: 151
Liittynyt: 13.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja catman » 01.11.2005 22:55

Olisi erittäin tärkeää säilyttää tuo kv-luokitusasia nykyisellään. Mukana on paljon autoja, joiden kv-luokitus ei ole enää voimassa, mutta joihin on kuitenkin panostettu rahaa ja vaivaa ja joilla edelleen pärjätään.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 02.11.2005 08:35

Kv-luokitus homma tosiaan kuulostaisi aika pahalta, koska oman vasta hankitun ajokin luokitus päättyi -02 :( AKK:lla todellakin kannattaisi harkita tuota asiaa toisenkin kerran, muutenhan luokasta tulee volkkarin merkkiluokka..no taitaa siellä vielä muutama Skodakin olla mukana, mutta joku varmaan ymmärsi pointin. Kuulostaisi vaan todella typerältä sulkea aika iso osa autoista pois, koska se ei palvele kenenkään etuja.

Ensi vuoteenhan tämä huhu ei onneksi vaikuta, mutta mites sitten sen jälkeen?

Avatar
JUSE
Yleinen
Yleinen
Viestit: 164
Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Paikkakunta: Pösölandia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JUSE » 02.11.2005 09:42

Joo mullakin on trofy peli rakenteilla jossa on kv-luokitukset ummessa. Ensi kesäksi pitäisi saada ajoon. Oishan se kiva että asioista tiedotetaan etukäteen. Vetoja!!

Avatar
Matsku
KV
KV
Viestit: 500
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Matsku » 02.11.2005 10:11

Saksalainen ystävämme HANS von Vittenberg suosittaa rakenteilla olevien projektien penkki/vyö/ajopukuhankintojen jäädyttämistä... :roll:

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 02.11.2005 10:36

SIIS YMMÄRSINKÖ NYT OIKEIN?

Autolla jossa ei ole kv-luokitus voimassa, niin ei voi ajaa kisoja enää SM arvosta? Vai kuinka? jumaliste.. taitaa taas vanhat autot mennä joillekin liian kovaa...

Avatar
whitedrivers
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 119
Liittynyt: 09.05.2004 00:00

Re: Trofy

Viesti Kirjoittaja whitedrivers » 02.11.2005 10:46

saxspeed kirjoitti:Minun mielestä kirjoitat asiaa mutta meidän tulee löytää sävel millä kehitämme koko lajia eikä vain jotain luokkaa, olisiko aika tosiaan yhdistää kaikki ja eroiteltaisiin vain neli ja kaksvetoiset. sillä lajimme tarvitsee lisää yhdistymistä eikä sooloilua, sillä rakas lajimme tulee olemaan tulevaisuudessa enemmän ja enemmän vaikeempaa siis kaikki yhteen ja joukolla laatua tekemään, sillä laatu korvaa määrän

Nimenomaan, juuri näin! Unohtakaamme nyt kateellisuus eri luokkia kohtaan ja puhalletaan yhteen hiileen, niin että kehitämme laijia hyvään suuntaan ja asia on niin että median kuvakin paranee kun laijin parissa harrastavat ja toimivat ajattelevat yhteistä hyvää eikä vaan keskitytä ehdottomasti siihen omaan luokkaan tai vastaavaan.
Itse lupaan antaa ensikaudella sponsoreille vastinetta, ja parhaani mukaan myös auttaa laijin julkisuuskuvaa parempaan päin.
Ja tietenkin ajaa vain ja ainoastaan voitosta ;) !!

www.rallyboys.net
Flat out! No guts, No Glory! ;)

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Re: Trophy tarinoita/ huhuja.

Viesti Kirjoittaja htr » 02.11.2005 11:06

MJT kirjoitti: SM arvoa ei voida antaa luokalle jossa autojen hinta on liian edullinen (?).
Eikös jokkiksessakin ajeta SM:stä :?

Avatar
Ali
Yleinen
Yleinen
Viestit: 198
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Ali » 02.11.2005 12:01

MJT kirjoitti:
SM arvoa ei voida antaa luokalle jossa autojen hinta on liian edullinen (?).

Eikös juoksussakin esim. olen SM-arvokisoja ja ei ne Adidakset varmaan maksa niin paljoa kun halvin mahdollinen kilpaauto 8O

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 03.11.2005 07:52

Tosiaan MJT kirjoitti, kysymysmerkillä ( ?) varustettuna että SM-arvoa ei voida antaa liian halvoille autoille. Ajatuksena oli ihmetellä miksi sitä ei tehdä rallipuolella. Mitä lajin kehittämiseen tulee, kyllä jokaisen kannattaa pitää puoliaan, varsinkin ehkä hieman aliarvostettujen luokkien kohdalla. Jos me emme sitä tee, ei sitä tee kyllä saxspeed´kään. Muistettava kuitenkin että kirjoituksessani olen nojautunut "hevosmiesten tietotoimistosta" saatuihin tietoihin. pelkään kuitenkin että jotakin tämän suuntaista olisi tekeillä ja siksi otin asian esille. Tämä siksi että asioihin voidaan tarttua riittävän aikaisessa vaiheessa. Ymmärrän myös sen asian että esim. kilpa-autoja rakentavien yritysten etuna ei ole se että voidaan kotinurkissa rakentaa kalustoa jolla voidaan harrastaa autourheilua edullisella tavalla. Pitäkäämme siis kiinni siitä että ainakin yksi edullinen
autourheiluokka säilyy keskuudessamme.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 03.11.2005 12:53

Ps. Tarkoitin halvalla autourheiluluokalla nimenomaan ralliharrastukseen liittyvää luokkaa. Halpoja mahdollisuuksiahan (?) löytyy mm.Endurancen ja JM:n puolelta .

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trophy » 03.11.2005 13:16

MJT kirjoitti:Tosiaan MJT kirjoitti, kysymysmerkillä ( ?) varustettuna että SM-arvoa ei voida antaa liian halvoille autoille. Ajatuksena oli ihmetellä miksi sitä ei tehdä rallipuolella. Mitä lajin kehittämiseen tulee, kyllä jokaisen kannattaa pitää puoliaan, varsinkin ehkä hieman aliarvostettujen luokkien kohdalla. Jos me emme sitä tee, ei sitä tee kyllä saxspeed´kään. Muistettava kuitenkin että kirjoituksessani olen nojautunut "hevosmiesten tietotoimistosta" saatuihin tietoihin. pelkään kuitenkin että jotakin tämän suuntaista olisi tekeillä ja siksi otin asian esille. Tämä siksi että asioihin voidaan tarttua riittävän aikaisessa vaiheessa. Ymmärrän myös sen asian että esim. kilpa-autoja rakentavien yritysten etuna ei ole se että voidaan kotinurkissa rakentaa kalustoa jolla voidaan harrastaa autourheilua edullisella tavalla. Pitäkäämme siis kiinni siitä että ainakin yksi edullinen
autourheiluokka säilyy keskuudessamme.
eihän siinä mitään jos tämä yhdistäminen ja kv-luokitusasia koskee tulevaisuudessa Trophy 1400 luokkaa SM-sarjassa, siinähän sitä taas "lahdataan" yksi harrastajien suosikkiluokista.

Jos tämä toteutuu:

Sääntömuutoksista kerrotaan juuri yhtä ajoissa kuin tämä Trophy 1400 alkoikin, muutamaa kuukautta ennen kauden alkua..., eikä taatusti odotella 2007 kautta....

Onneksi en ehtinyt tilata vielä vaihteiston kilkkeitä, en niitä viitsi yhtä vuotta varten hommata...

Golfia saa harrastaa, ei rallia.... 8O

Avatar
teegee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 20.05.2004 00:00

Re: Trofy

Viesti Kirjoittaja teegee » 03.11.2005 19:21

saxspeed kirjoitti:"sillä laatu korvaa määrän"...
Onko Mr.A.Saxspeed tosiaan sitä mieltä???!
Kaipa tämä eliittijoukko sitten maksaa osanottomaksun kymmenkertaisena,
jos harrastelijoita ei enää kaivata?
Tuskinpa kukaan haluaa/kykenee järjestää kisoja parillekymmenelle autolle,kulut ja vaiva on kuitenkin lähes samat kuin kahdellesadalle.

Vastaa Viestiin