Ruiskumoottorin käyntihäiriö

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Ruiskumoottorin käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 21.11.2005 16:34

Mikähän vois olla mahdollinen syy koneen käymisongelmalle. Kyseessä on Suzuki Swift Gti.

Jako on kohtiilla, tulpat/tulpanjohdot kunnossa.. Ei pitäs saada ilmaa letkujen välistä ohi ilmamääränmittausanturin. (tulipa pitkä sana)

Kone käy ihan muuten hyvin, mutta kaasua painaessa nopeasti pohjaan, niin kone ei meinaa lähteä kiertämään ja röpöttää hetken ennekuin ottaa kunnolla kierroksia.

So wats ap? :roll:

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 21.11.2005 16:55

Ilmenikö vika itsestään vai onko autolle tehty jotain?
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
asiantuntija
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asiantuntija » 21.11.2005 17:15

Meillä ainakin tuli jokseenkin samanlaisia oireita kun lämpöanturin johto oli irti... tiedä sitten..

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 21.11.2005 17:22

Perhana! "Vika" löytyi, joka on tässä jo pari kisaa vaivannu.. Mutta pidetään se kyllä omana tietonamme.. :wink:

Avatar
AL1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja AL1 » 21.11.2005 22:13

No paljastahan vaan jos kerran täältä apua kyselet... :x

Avatar
rambler
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 104
Liittynyt: 05.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja rambler » 21.11.2005 23:50

AL1 kirjoitti:No paljastahan vaan jos kerran täältä apua kyselet... :x
Samaa mieltä! Jos kolli on ensin apua vailla nii voiskan tuo kertoa mistä se vika löyty...tais kollilla "taas" jäädä kinnas ilmanputsariin!!! :lol:

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 22.11.2005 15:52

rambler kirjoitti:
AL1 kirjoitti:No paljastahan vaan jos kerran täältä apua kyselet... :x
Samaa mieltä! Jos kolli on ensin apua vailla nii voiskan tuo kertoa mistä se vika löyty...tais kollilla "taas" jäädä kinnas ilmanputsariin!!! :lol:
no sinä se mulukku et täällä muuta kuin vittuile.. MUTTA.

Jonku aikaa sitä siinä pihassa käytettiin (lue: poljettiin).. niin se alko pikku hiljaa käymään paremmin.. Loppuviimein se kävi normaalisti. (15 min. annettu käydä/huudatettu)
Tohon mennessä oli jopa lämpöviisari noussut jonkun verran..

Mutta miten pitää ruiskuvehjettä noin saakelin kauan käyttää, että lähtee toimii.. Olisko kenties automaattiryypys jotain häikkää? Että se sammuu vasta kun kone on jo jotain 70c lämmin... Sillon ku se ei tota tee, niin jos kierrätti esim 6000rpm ja antoi sieltä laskee vajaaseen 4000rpm ja lunttas kaasun pohjaan, niin armoton röpötys ja pauke liekkien kera..!
Jotta nähtävästi ei oo kisois tullu vaan lämmitettyä sitä konetta tarpeeks ennen lähtöä, kun tuolla hämeenkyröskin joutu oottelee jonkun verran ennen lähtöä!

Avatar
margo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 118
Liittynyt: 27.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja margo » 22.11.2005 19:35

Oisko lämpöanturissa jotain häikkää?? :?

Avatar
AL1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja AL1 » 22.11.2005 21:37

Kyllä se pitäis kylmänäki pelata vaikka kylmäkäyntirikastus oiskin vielä päällä. (Ainaki noilla säädettävillä boxeilla homma pelaa!) :twisted:

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 22.11.2005 22:30

margo kirjoitti:Oisko lämpöanturissa jotain häikkää?? :?
Se vois olla kyllä yks mahdollinen, mutta millähän moista kannattais ensimmäisenä tai parhaiten alkaa selvittää..?

Vastaa Viestiin