No joo siis katoin vähän tarkemmin sitä "lukkoa" nyt, avasin silmätkin tällä kertaa

Siis toihan tosiaan on sellanen että niitä kuusiokolopultteja kiristettäessä palat erkanevat toisistaan, puristuvat isoja tasauspyöriä vasten ja tietenkin ne tasauspyörät puristuvat tasauspyörästön runkoa vasten ja näistä puristuksista aiheutuva kitka=lukko
No tällanenkin on varmaan keksitty jenkeissä

Tuskin pysyy montaa kilometriä "säädöissään", aina kun tämä luistaa, lähtee paloista ja hammaspyörien päistä matskua(ja vauhdilla) ja systeemi löystyy, tokihan hammaspyörät tuppaa olemaan älyttömän kovaa ainetta(ainakaan sorvi ei meinaa pystyä ihan helpolla) ja ainakin toivottavasti ne palatkin on jotaan muuta kun tavan räkärautaa, mut rauta rautaa vasten harvemmin on kovin toimiva yhtälö

lastua lähtee taatusti...
Taidetaankin kumminkin kiristellä vaan sitä hiacen omaa lukkoa.... Tiedossa on että senkin saa mukavasti pitämään yhtälöllä jousen esijännityksen kiristys, uudet levyt(eivät kuulemma ole kauheen kalliit) ja oikea öljy

Tuli ostettua toinen kokonainen hiacen perä 5,28 välityksellä ja myyjä sanoi että siellä on joku toinen lukko, pitää hyvin(oiskohan ollu 15kg mitattu momenttia ennenkun luisti). Kaiken lisäks tämä akseli oli aika edullinen niin ostin kuleksimasta vaikka varalle.
Ja määhän vaan ruuvasin murikan irti ja pöydälle, katoin et oho ompas pieni lukko, noitten palojen sisällä on varmaan jotaan jännää, laitanpa kuvan nettiin jos joku tunnistais ajattelin.... en oikeen ajatuksella kattonu, nyt hävettää
