Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja saxspeed » 08.01.2006 18:59
Riippuu mitä sä sillä vedät, vaunua

vai rallia, kyllä ne kestää aikas hyvin rallissa ainakin, mutta en tiedä miten käy jos vetelee Soliferiä

ja tietys se kuinka lyhyt on välitys suhde se on yleensä lyhentävä tekiä ikään.

"Tuhatsatayksitoista"
-
hatanmaa
- Yleinen

- Viestit: 220
- Liittynyt: 26.10.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja hatanmaa » 08.01.2006 19:50
5.57 välitys ja rallia sillä vedettäis

:?
-
markomartini
- KV

- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja markomartini » 08.01.2006 20:12
Orgis lukko vakiovälityksellä kesti meillä,ja nyt trd 5,7 ja toimii mut Saxari vois kertoo miks pultit löystyy,huollettiin ja huomattiin tämmöinen tapaus.Olisko kasuksessa pitänyt käyttää ruuvilukitetta (ei oma kasaama)
ja mikä moment. :?
-
hatanmaa
- Yleinen

- Viestit: 220
- Liittynyt: 26.10.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja hatanmaa » 08.01.2006 20:18
SELVÄ :)
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja saxspeed » 08.01.2006 20:22
markomartini kirjoitti:Orgis lukko vakiovälityksellä kesti meillä,ja nyt trd 5,7 ja toimii mut Saxari vois kertoo miks pultit löystyy,huollettiin ja huomattiin tämmöinen tapaus.Olisko kasuksessa pitänyt käyttää ruuvilukitetta (ei oma kasaama)
ja mikä moment. :?
Pultit voi olla ylikiristetty tai sitten ei ole kiristetty vaikeita juttuja jälkikäteen, mutta vakio pultit ja oikeet momentit pinnat puhtaat ja suorat niin ei ole mulla kyllä koskaan löystynyt, korkeintaan poskilaakereiden pitkät pultit on aika kovilla jos viitsii ja hallitsee niin kannattaa rakentaa ne pinnapulteille ja tueta ne vielä perän kuoreen silloin ruvetaan olemaan jo aika pitkä ikäisessä versiossa mutta huoltoa sekin vaatii enemmän kuin noi volvolaiset. niin se moment uudet pultit 12.8 ja 10 kg niin kyllä pysyy
ja sit vielä pitäis mitata sen sun lukon sisus kalut jos ne on paksummat kuin kuoret niin se välitys ei kiristy koskaan pinnat tasalle ja kulkee pulttien varassa.
"Tuhatsatayksitoista"
-
hatanmaa
- Yleinen

- Viestit: 220
- Liittynyt: 26.10.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja hatanmaa » 08.01.2006 20:37
millasilla km lukemilla te vaihdatte noi perä öljyt ja vaihteisto öljyt... mikä öljy sopii hyvin gt:N suora kytky laatikkoon terveisin gt:eistä tietämätön

:D

-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja saxspeed » 08.01.2006 20:41
hatanmaa kirjoitti:millasilla km lukemilla te vaihdatte noi perä öljyt ja vaihteisto öljyt... mikä öljy sopii hyvin gt:N suora kytky laatikkoon terveisin gt:eistä tietämätön

:D

Castrol SAF XJ molempiin, perä pari rallia noin 200 ek km ja laatikko samoin, perään kannattaa tehdä toinen roppu ja nostaa pikkusen öljyn pintaa kun kesällä kuumalla se öljy tahtoo kurveissa olla siellä panjon putkessa eikä sillä välityksellä, sillä säästää välitystä.
"Tuhatsatayksitoista"
-
hatanmaa
- Yleinen

- Viestit: 220
- Liittynyt: 26.10.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja hatanmaa » 08.01.2006 20:49
kiitti vinkistä :)
-
Corolla79
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.02.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Corolla79 » 09.01.2006 17:02
mistä löytyy gt lukkoon ristitappeja tai tekeekö joku suomessa niitä?
ja mistä saa kitkalevyjä lukkoon?
-
srautavuori
- Viestit: 1
- Liittynyt: 13.01.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja srautavuori » 13.01.2006 14:14
Jälleenmyyjien joukosta löytyy aikas tunnettuja pajoja, joilta voi ja kannattaa kysellä kokemuksista.
www.rvs.fi