Corolla paukkuu

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Corolla paukkuu

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 05.09.2004 10:23

eli kyse on GT Corollasta, vahdoin luuranko lohkon ja kannesta muotoilin palotilat, laskin o.4mm ja hion kanavista valuröysteet 80#hiomapaperilla, kun se sitten saatiin käyntii ja käymään kaikilla ja nyt on sellanen ongelma ettäkäy tyhjäkäytiä siististi mutta yli 7000rpm. niin paukkuu ja tehot kateissa :cry: Nokat o vakiot, A-ryhmän boksi (oma ruisku)
Missäköhän vois olla vika :?: Ennen remonttia orig. lohkolla kierti yli 8500rpm.ennen rajotinta, kaikki oon käyny läpi mutta ei mikän ei tunnu auttavan, ostin vuosi sitten mäkelän peltisatsin ja se oli niin lähellä jakajaa että sille piti tehdä jatkovarsi ja nyt vain 3 alkuperäistäjohto käy, pitää ostaa kaks sarjaa 80e/sarja

Ja sprinttiä pitäs alkaa ajamaan nuorten luokassa... 8)

Avatar
Viuhti
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 55
Liittynyt: 22.07.2004 00:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Viuhti » 05.09.2004 16:37

Vaikuttais että ei saa soppaa tarpeex ylä kiekoilla?
Kyselen tyhmiä? Mutta ootko tarkistanu imuilma puolen: Suodatin,ilmamäärä mittari,liian pieni kaasuläppä kotelo,suuttimet,paineensäädin,bensa pumppu? Entä sähköpuoli ohjausyksikkö? Käsittääkseni ne on alunperin ohjelmoitu pitämään seos suhteellisen laihana hyvän polttoainetalouden saavuttamiseks...
Tosin kannaattaa olla täysin varma ennen kuin hommaa älyttömän kalliita osia ja vika onkin jossain ihan yksinkertases. Kannattaa hommata kirjallisuutta esim.mua on auttanu Virittäjän käsikirja-sarja.
Toivotaan että saat autosi käymään ja sitä kautta nauttimaan kilvan ajosta.
Se taitaa olla parasta jota mies voi tehdä HOUSUT jalassa

Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 11.09.2004 22:02

Suodatin on uusittu vuosi sitten ,mutta sen varaan ei voi luottaa, vanha kone kiersi 8500rpm rajoittimelle, samoilla suuttimilla,paineen säätimellä, kaasuläppätunnistimella ja läppäkotelolla. Tulpan johdot uusin, sai muuten hyvät ja edulliset(49¤) v8:n tulpanjohtojen rakennussarjasta ja sai kahdet johdot!

Jotain muutakin outoa on kun ennen laittoi sen johon pätkän että se ohitti jonkun säätö systeemin niin se siirti sytkää 10astetta(en muista mihinpäin)
nyt kun laittaa johon niin se ei meinaa mitään...

Pitää kokeilla vakioboksilla kun rakennan ammattikoulussa uutta corollaa niin siitä jaä vakioboksi(oli siviilipeli)...

Vastaa Viestiin