Liekkirenkaat

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
P_M
Viestit: 3
Liittynyt: 09.11.2005 00:00

Liekkirenkaat

Viesti Kirjoittaja P_M » 19.12.2005 11:34

Jos tekee erilliset kupariset liekkirenkaat niin kuinka syvä ura lohkoon tehdään ja tuleeko renkaan olla samalla tasolla kuin litistynyt kannentiiviste ennen kannen asennusta?
Eli jos kannentiiviste on 1.5mm paksu käytettynä ja liekirengas on 2mm paksu niin lohkoon koneistettaisiin 0.5mm syvä ura?

Aattelin et jos sorvais noita rinkuloita 2mm kupari levystä kun tuntuvat valmiina olevan kohtuu hintasia.
Mistä mahtaa tampereen suunnalta saada sopivaa kupari levyä?

Avatar
tertsi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 21.06.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tertsi » 02.01.2006 09:33

Meillä liekkirengas ura 0.9mm syvä ja rengas tulee n. 0.2mm korkeammalle kuin tiiviste ( uusi)

Avatar
marko333
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 102
Liittynyt: 12.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marko333 » 09.01.2006 21:11

multa saat edullisesti liekkirenkaita. kerro vaan koko ja paksuus niin ilmoitan hinnan

Avatar
tapsa86
Viestit: 3
Liittynyt: 09.01.2006 00:00

liekkirenkaista

Viesti Kirjoittaja tapsa86 » 25.01.2006 12:33

teetin urat lahdessa koneistamossa. renkaat tuli Ojennuksen pasilta. ja koneistamo teki niille sopivat uran ja sovitti koron koivusen vakoi tiivisteelle. sanoivat että pitäis toimia,kun vaan muistaa plöijätä liekkirenkaat. ei ole vielä kokemuksia

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 28.01.2006 02:19

tuo 0.2 mm yli puristamattoman tiivisteen 2.5 mm paksuilla renkailla pätee ainakin kohtuu hyvin . mut mihin käyttöön liekki renkaita :?: kaiketi kova tehoiseen ahdettuun :lol: taitaapi muuten olla turha

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 28.01.2006 08:14

j-mkujala kirjoitti:mut mihin käyttöön liekki renkaita :?: kaiketi kova tehoiseen ahdettuun :lol: taitaapi muuten olla turha
Kun viimeiset pisarat hevoisista otetaan vapareista(esim. 2.6L->n.310hv) niin ovat ihan tarpeeseen.

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 28.01.2006 15:15

j-mkujala kirjoitti:tuo 0.2 mm yli puristamattoman tiivisteen 2.5 mm paksuilla renkailla pätee ainakin kohtuu hyvin . mut mihin käyttöön liekki renkaita :?: kaiketi kova tehoiseen ahdettuun :lol: taitaapi muuten olla turha
no jokainen tekee niinkuin tahtoo , mul ainakin tojon 2t-g koneessa 325 hp ja 437 nm vakio paffilla , pienen koneistus naarmun kera plokissa :lol:

toki tuo liekkirengas kestää enee nakutusta *kaiketi* :roll:

paanu
Viestit: 12
Liittynyt: 20.07.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja paanu » 28.01.2006 20:43

[no jokainen tekee niinkuin tahtoo , mul ainakin tojon 2t-g koneessa 325 hp ja 437 nm vakio paffilla , pienen koneistus naarmun kera plokissa :lol:

toki tuo liekkirengas kestää enee nakutusta *kaiketi* :roll:[/quote]

Ite oon kans aina ajatellu et liekkirenkaat on yhtä tarpeellisia ahtamattomissa kuin kortsupaketti paavin taskussa, mut enpä tiedä. Eipä niistä mitään haittaakaan oo.
Mutta toisaalta, olinhan toisaalta...

Vastaa Viestiin