Subaru 1800 imusarja

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
KimmoAalto
Viestit: 16
Liittynyt: 18.12.2005 00:00

Subaru 1800 imusarja

Viesti Kirjoittaja KimmoAalto » 31.01.2006 19:03

Olisi tarkoitus laittaa Subaruun kaksi kaasaria mutta imusarja tuottaa päänvaivaa. :oops: Subaru on 1800 -83 eli vissiin erittäin läheistä sukua Leonelle. Ongelma on imusarjassa kiertävä vesi. Saako mistään valmiita? Onko kellään jäänyt nurkkiin lojumaan mitään tekeleitä? Kaikki tieto asiasta tervetullutta.
Jos löytyy eteen ja taakse vetareita niin ilmoitelkaa. kimmoaalto@luukku.com

Avatar
kprt
KV
KV
Viestit: 735
Liittynyt: 09.05.2004 00:00
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kprt » 31.01.2006 19:15

Voisin veikata että olet valinnut vaikean auton projektiksi. Kyseisellä malilla on ajanut Fredrik Donner kun aloitti Subarun maahantuonnin suomessa ja hänen auto jäi ainoaksi joka oli ralliin rakennettu ilmeisen hyvillä palikoilla. Jos kyseisen auton osia jostain löydät niin onnea. Leonen imusarja ei pitäisi suoraan käydä koska moottorit ovat täysin eri tekeleitä ( 1800 ). Vetareita voi kysellä motonetistä.

Avatar
KimmoAalto
Viestit: 16
Liittynyt: 18.12.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja KimmoAalto » 31.01.2006 22:36

Subaru on tuollainen sivuprojekti. Kiinnostaa vain kokeilla nelivetoa jäällä omaksi iloksi. Subarun 1600 kone on kuulemma suosittu jokkis piireissä mutta kun en harrasta tuota jokkista niin ei ole samaa "sävellys" taitoa.
Tietenkin vetareita saa motonetista mutta kysymys onkin siinä että pala vetaria maksaa jo kymmenkertaisesti auton arvon. Jos vain jollakin sattuisi olemaan irrallaan jonkinmoinen vetari niin hyvä.

Avatar
belarus
Viestit: 4
Liittynyt: 10.10.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja belarus » 09.02.2006 20:57

Voipa olla vaikeeta löytää markkinoilta valmiita,mutta ko.vesireikien juures on m-6 kierteet,joten aika helppo tehdä vesiputkille laipat ja asiaa auttaa,että orkkis tiivisteet on käyttökelpoiset ja paksut kumiläpyskät,joten laippoihin juotat putket ja se on siinä.Imusarjat,jos käytät tuplia kannattaa vetää koneen päälle makaamaan ja ristiin,että saa mahdollisimman pitkät,siitä kun bokserii tykkää.Laippojen mallit saat tietysti alkuperäisestä hässäkästä.1,6 tappikoneinen yksreikäkantinen pannu ei niin kiinnostava,kuin 16valve kaksreikäpannu,mutta jokkikses 8-vena pannu pakollinen.16-vena pannun pakosarja helppo tehdä kun orkkis lähdöt käy kumminpäin vaan,joten säästyy laippojen teolta.

Vastaa Viestiin