Torsen lukon toiminta?
- Saku_Tiainen
- B-junnu
- Viestit: 30
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Torsen lukon toiminta?
Monasti ollu täälläkin keskustelua siitä kumpi kilpakäytössä on parempi torsen vai levylukko, mutta onko tosta torsenin toiminnasta missään mitään infoa?
-
- WRC
- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Kilpaautossa Torsen
Kyllä toi torsen on parempi kuin ilman mutta jos menestyä pitää niin silloin torseenit mäkeen ja kunnon lukot tilalle. Jos haluat tietoa torsen lukoista niin kokeileppas kirjoittaa toi torsen tonne Googleen niin tulee tietoo niin paljon kuin jaksat lukee.
"Tuhatsatayksitoista"
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Kilpaautossa Torsen
Heikkotehoiseen (?) autoon suosittelen Torsen mallista luiston rajoitinta.saxspeed kirjoitti:Kyllä toi torsen on parempi kuin ilman mutta jos menestyä pitää niin silloin torseenit mäkeen ja kunnon lukot tilalle. Jos haluat tietoa torsen lukoista niin kokeileppas kirjoittaa toi torsen tonne Googleen niin tulee tietoo niin paljon kuin jaksat lukee.
Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa.
- kartturi
- A-Junnu
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: Kilpaautossa Torsen
[quote="saxspeed"]Kyllä toi torsen on parempi kuin ilman mutta jos menestyä pitää niin silloin torseenit mäkeen ja kunnon lukot tilalle. /quote]
Päteekö sama myös 4-vetoautojen keskilukkoon? Esim. Mitsun keskilukkohan on torsen tyyppinen. Pitäisikö sillä heittää ns. kuikkaa? Evo 3:ssa kun ei ole mitään ns. aktiivijuttuja..
Päteekö sama myös 4-vetoautojen keskilukkoon? Esim. Mitsun keskilukkohan on torsen tyyppinen. Pitäisikö sillä heittää ns. kuikkaa? Evo 3:ssa kun ei ole mitään ns. aktiivijuttuja..
-
- WRC
- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Re: Kilpaautossa Torsen
No nelivetoisissa monessa se keskellä toimii myös tasauspyörästönä joten kuikkaa sillä heittäminen ei varmaan ole kovin yksinkertaista, mutta jos tehoja on paljon niin kiintee neliveto eli Plogger on varmaan parempi vaihtoehto auton pysyessä aina nelivetoisena, kiinteä veto kyllä aiheuttaa monesti muita päänsäärkyjä kuten esim perien väsymistä ja akseleiden särkymisiä mutta pääsääntöisesti se on nopeempi kuin Torsti. ja heikkotehoisiin autoihin se torsen sopii ihan yhtä hyvin kuin tehokkaisiinkin ei eroa mutta niin kuin kirjoitin että parempi kuin ei mitään, heikkotehoiseen autoon on järkevämpi laittaa kuiteskin levylukko jos se sitä ylipäätään tarvii ja sen lukon kunto+herkkyys on erittäin tärkee jos tehoo on rajoitetusti.kartturi kirjoitti:saxspeed kirjoitti:Kyllä toi torsen on parempi kuin ilman mutta jos menestyä pitää niin silloin torseenit mäkeen ja kunnon lukot tilalle. /quote]
Päteekö sama myös 4-vetoautojen keskilukkoon? Esim. Mitsun keskilukkohan on torsen tyyppinen. Pitäisikö sillä heittää ns. kuikkaa? Evo 3:ssa kun ei ole mitään ns. aktiivijuttuja..
"Tuhatsatayksitoista"