Ilmeisesti tuossa rakenteilla olevassa motissa on BCF2 nokka.
En löytänyt netistä kunnon infoja ko. nokasta, onko kokemuksia millainen vempula tuo on? Mitkä asteet ja nostot?
Sopiikohan katupeliin.. kyseessä siis 1600 kentti.. kaasariksi on tulossa joko tupla 40 tai yksi isohko pystykaasari.
BCF2 Nokka
-
Vieras
-
Tiiffi
- A-Junnu

- Viestit: 114
- Liittynyt: 09.01.2006 00:00
- Viesti:
- rallitalli
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
BCF2 perinteikäs nokka
BritishCarmanuFacturing sarjan tyyppi "2" antaa noin 8 bhp lisää verrattuna GT-nokkaan. Toimii yhdellä alkuperäisellä 28/32 kera vapavirtaus suodattimen. Pelaa myös 32/36 (ohc) pystyllä, alkuperäinen GT imusarja riittää. On käytetty myös yhdellä ja kahdella vaakatuplalla.
Nokan kotipaikka lienee Ashford. Pisimpään sitä lienee valmistanut Piper Cams. Sen maahantuojan kotisivut on http://www.rallyracefin.fi ja edelleen > ohv. Täältä löytyy 290/9.90mm ja muutakin tietoa.
BCF2 nokkaa ovat valmistaneet myöhemmin myös muut ja sitä kopioitu Suomessakin runsaasti. Kent Cams ilmoitti arvoiksi (1987) 290/9.69mm. Erot johtuvat pääosin käytetystä keinuvipusuhteesta.
Välykset 0.35/0.45mm kylmänä. Ajoitus 108 JYKK. Sinkkujouset silikoonista, esimerkiksi VSSF riittävät. Nokkaa on "aitona" ja hiottuna.
Nokan kotipaikka lienee Ashford. Pisimpään sitä lienee valmistanut Piper Cams. Sen maahantuojan kotisivut on http://www.rallyracefin.fi ja edelleen > ohv. Täältä löytyy 290/9.90mm ja muutakin tietoa.
BCF2 nokkaa ovat valmistaneet myöhemmin myös muut ja sitä kopioitu Suomessakin runsaasti. Kent Cams ilmoitti arvoiksi (1987) 290/9.69mm. Erot johtuvat pääosin käytetystä keinuvipusuhteesta.
Välykset 0.35/0.45mm kylmänä. Ajoitus 108 JYKK. Sinkkujouset silikoonista, esimerkiksi VSSF riittävät. Nokkaa on "aitona" ja hiottuna.
- JanneE
- Yleinen

- Viestit: 157
- Liittynyt: 19.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Varkaus
- Viesti:
http://www.kentcams.com/
Tommoset löysin!
Application: Sports Fast Road
Power Band: 2000 - 6500
Cam Lift(mm): 6.62
Valve Lift(mm): I 9.69 E 9.59
Duration: 290 Deg
Timing: 37/73 73/37
Full Lift: 108 Deg
VC (mm): I 0.36 E 0.46
LTDC: I 2.18mm
http://www.kentcams.com/
Application: Sports Fast Road
Power Band: 2000 - 6500
Cam Lift(mm): 6.62
Valve Lift(mm): I 9.69 E 9.59
Duration: 290 Deg
Timing: 37/73 73/37
Full Lift: 108 Deg
VC (mm): I 0.36 E 0.46
LTDC: I 2.18mm
http://www.kentcams.com/
-
Tiiffi
- A-Junnu

- Viestit: 114
- Liittynyt: 09.01.2006 00:00
- Viesti:
Selvempi homma.. vaikuttaa soppelilta katupeliin..
Surffailessa sain selville että näyttää olevan aika paljon käytetty nokka.
www.spannerfodder.com sivustolla oli myös esimerkki tehoarvio juuri tuolle nokalle 1600 kentille.
Kiitän.
Surffailessa sain selville että näyttää olevan aika paljon käytetty nokka.
www.spannerfodder.com sivustolla oli myös esimerkki tehoarvio juuri tuolle nokalle 1600 kentille.
Kiitän.