onko kellään kokemusta nascar katsomosta?

Kaikki muut lajit, moottoripyörät, kelkat, radio-ohjattavat, kiihdytysautot yms muut lajit. Vapaa keskustelu aiheista.
tpo

daytona

Viesti Kirjoittaja tpo » 26.02.2006 01:27

Kävin serkkuni tykönä kyläilemässä V.2000 ,kun hän oli töissä glevelandissa.Silloin ei tullut käytyä katsomassa kisoja,mutta kilpailutelineitten ja huikeiden telttojen ohi ajettiin jossa "minun mielestäni"luultavasti mekaanikot olivat purkamassa nascar autojen kilpailua.indianapolis

tth
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja tth » 26.02.2006 16:02

- Daytonan koko potti oli 18 000 000 taalaa! Yksi kisa siis. Eli tosi suuri bisnes. Tassä tulokset, huonoinkin sai yli 200 000 Egua palkintorahaa. Lisäksi on miljoonia ns. menestysrahaa eri sponssoreilta mikä ei näy palkintorahoissa.

http://www.nascar.com/races/cup/2006/1/ ... icial.html

- Urheilullisesti vain viimeiset 30 kierrosta on kovaa kisaa ja kalusto '50 luvun antiikkia mutta kovaa menevät ja show on mahtava.
- Kun vertaa Nascaaria Daytonan 24t kestävyyskisaan niin siellä ajetaan 1 000 000 taalan autoilla 100 000 taalan palkinosta, kun taas Nascaarissa ajetaan 100 000 autoilla 1 000 000 palkinnosta.
- Vähan niinkuin rallissa ja pilkki kisoissa - palkinnot väärinpäin.
_RWD rocks_

hannulehessaari
WRC
WRC

Daytona

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 26.02.2006 19:34

Olin katsomassa rataa ja museota 1999 sekä itse kisaa 2001 ja 2003. Tuo ensimmäinen kerta oli aika dramaattinen, kun lajin ikoni Dale Earnhart ajoi kisan viimeisessä kaarteessa muuriin (ihan omaa syytään kylläkin, kun yritti kiilata) ja menetti henkensä. Harmittomalta näyttänyt ja tavanomainen kolari, jossa ilmeisesti jokin turvavaruste petti. HANS sai aika paljon uutta vettä myllyyn tuosta onnettomuudesta. Kisassa oli myös iso joukkokolari takasuoralla. Siis sellainen "autoja lentelee liekkimeressä" -hässäkkä, jossa kukaan ei saanut naarmuakaan.

Ei tämä laji sillälailla sykähdyttänyt, että haluaisin sinne vuosittain (useimmat paikat on myyty vakioasiakkaille), mutta kerran (minulla jopa kahdesti) nähtynä tapahtuma on omalla tavallaan hulppea. Katsojista valtaosalla näyttäisi olevan varikkoradioiden kuunteluvahkeet mukanaan. Ne ovatkin varmaan hyvää ajanvietettä, koska koko kisa on jossain määrin pitkästyttävää seurattavaa.

Kisaa edeltää massiivinen show oikein Amerikan malliin. Vuonna 2003 (näin muistaisin) paikalle tuli presidentti Bush. Air Force One veti tosi matalalta rata-alueen yli ja kävi kääntämässä merellä ja laskeutui radan takana olevalle lentokentälle. Bush seurasi kisaa runsaan tunnin ja lähti takaisin, mistä nyt oli tullutkin. Ja taas ylilennettiin siipiä kallistellen. Taisi olla samana vuonna, kun Stethit tekivät ylilennon. Ovatpahan muuten luonnossa valtavan kokoisia koneita nuo tutkaahylkivät.

Kuten sanottua, on kilpailu autourheilumielessä hieman pitkästyttävä, mutta paikanpäällä kokemisessa on mukana "hajut ja äänet", jotka tekevät kokemuksesta näkemisen arvoisen. Kyllä sekin, miten hiljaiseksi 400.000 ihmistä menee kisan siunauksen aikana, on kuulemisen arvoista, vaikkei silloin yhtään mitään kuulukaan :-))

- hannulehessaari

Penkkapelle
B-junnu
B-junnu

Noh...

Viesti Kirjoittaja Penkkapelle » 28.02.2006 06:53

Itse olen käynyt muutaman NASCARin top level-kisan katsomassa (silloinen Winston Cup, Craftsman Truck ja Busch Series) ja mielestäni ylivoimaisesti näyttävimpiä ja katsojaystävällisimpiä ratakisoja mitä olen nähnyt. Etenkin isot ovaalit ovat huimaa katsottavaa, top 10 voi vaihtua kierroksen aikana useita kertoja.
Tietysti jos ummikkona menee paikan päälle vain katsomaan "Nascar"-kisaa (sama kuin menisi katsomaan "AKK"-kisaa), voi olla hiukan pitkästyttävää. Kannattaa tehdä vähän pohjatöitä, katsoa alan telkkariohjelmia ja paneutua hiukan asiaan niin juttu alkaa avautumaan. Showtahan tämäkin on. RaceRadiot voi vuokrata muutamalla taalalla ja kuunnella varikko/spotterien keskustelua, oheisluokkia löytyy koko viikonlopulle ja kaikkea on kaupan. Kokonaisuutena ehdottomasti kokemisen arvoinen!
Ja ruuhkat ovat sitten myös luokkaa 6h suuntaansa...

Lyde
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Lyde » 10.03.2006 20:04

onkos sielä lippujen hinnat kyseisiin kisoihin minkälaiset?

Vastaa Viestiin