Mitsujen tuonti Japanista

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 21.02.2006 15:19

Joensuun seudulta löytyy aito valkoinen evo5:nen, mut senhän jo kaikki varmaan tiesikin.

Avatar
evolook
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja evolook » 24.02.2006 20:30

Lopetaan nyt kuulopuheet ja shellinbaari jutut..
1) evo-3 kilvissä oleva on kanta-autoltaan lancer 1.6 johon J-puhakka teki (teetätti) tekniikanvaihdon. Auton näin ensimmäisen kerran -95/96 Mänttärallissa tuoreeltaan. Oli nuotittanut sillä vasta ensimmäisen kerran.
Sitten auto myöhemmin kierti useampien ihmisten käsien kautta ja maalattiin valkoiseksi.(vain ulkokuoreltaan: konetila ja ovien reunatkin olivat keltaiset) Sittemmin auto päätyi kaverini omistukseen ja hän maalautti sen takaisin keltaiseksi. Edelleen tämän kaverin omistuksessa.

2) Rs-5 rekkarilla oleva on erään P.Kosken käsissä tehty (maahantuoja teki) 1.3.sen lancerin koriin tekniikanvaihto evo-4:seksi. Koko kori vahvistettu jne.Koriin lisättiin myöhemmin evo5:sen korisarja. Autossa oli mm. "paukku", kun se päätyi toisen kaverini omistukseen,joka poistatti sen siitä. Silloin myös auto sai evo 6:sen keulapuskurin. Myöhemmin tämä henkilö on myynyt auton ja se on toisaalla...

3) JBH-xxx on Laivolalla ollut nuottiautona (on edelleen?)

4) JCx-xxx on eräällä rallissa pyörivällä hemmolla "siviiliautona". Valkonen väriltään. Kanta-auto 1.8Gti lanceri.

5) Ainut aito Evo (joka ei ole 8 ) on Suomessa oleva 5:nen, joka on tuotu maahanmuuttoautona. Seisoi pitkään kun taistelivat sen kilpiin.

6) Lisäki muutama "joka nurkasta raapiva" joista en tässä mainitse ;)

Avatar
evolook
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja evolook » 24.02.2006 20:35

Sammy kirjoitti:Evo 1-4 ja Evo 8 saa suoraan suomen kilpiin. Mm. Helkama-auton Koskella oli ainakin joskus EVO-4 kilpinen keltainen nelkku. Muutkin evot saa suomen kilpiin kunhan ovat ns. muutto-autoja.
Kaikkihan saa melkee kilpii isolla rahalla (vtt /tct päästö-, melu- sekä jarrutestit -..a hinta reilusti yli 1000+alv).
Kts. aiempi viestini..

Avatar
piippalakki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 210
Liittynyt: 26.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja piippalakki » 25.02.2006 12:25

evolook kirjoitti:
Sammy kirjoitti:Evo 1-4 ja Evo 8 saa suoraan suomen kilpiin. Mm. Helkama-auton Koskella oli ainakin joskus EVO-4 kilpinen keltainen nelkku. Muutkin evot saa suomen kilpiin kunhan ovat ns. muutto-autoja.
Kaikkihan saa melkee kilpii isolla rahalla (vtt /tct päästö-, melu- sekä jarrutestit -..a hinta reilusti yli 1000+alv).
Kts. aiempi viestini..
joo ja sitte on myös yksi evo 7 tuotu muuttoautona 2005

ja jos joku sattuu tarvitsemaan evo 8 tai ihan uutta evo 9 niin voin myydä semmoisen toimitus aika 3 pv. ja löytyy heti varastosta!
Ralli on reteetä :=)

Avatar
reko
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 68
Liittynyt: 24.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja reko » 26.02.2006 14:22

evo-4 ja rs-5 kilpinen auto on yksi ja sama peli tuttuni kun osti sen niin p.koski halusi pitää itsellään evo kilven ja silloin tilalle tuli rs-5 kilpi. :roll:

Avatar
jullikka
Viestit: 5
Liittynyt: 15.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja jullikka » 08.03.2006 00:58

pantealex kirjoitti:EVO-3 oli alunperin valkoinen ja kun uudenpikoppaiset tuli markkinoille niin maahantuonti myi kyseisen yksilön POMIlle ja ne maalautti sen keltaiseksi ja laitoivat POMI tarroja.
Näin minä olen tämän jutun käsittänyt ja nähnyt, korjatkaa jos tiedätte minun olevan väärässä!
8) :!:

Jayksi näistä löytyy suonenjoelta!

Avatar
jullikka
Viestit: 5
Liittynyt: 15.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja jullikka » 08.03.2006 01:00

Vauhtikone kirjoitti::idea: Tuo Ipatin rakentama suomenkilpinen evo-kakkonen oli rekkariltaan muistaakseni JBH-284 johon hän käytti kanta-autona lähes uuden oman siviiliautonsa -93 mallisen lancer 1,6 glxi:n. Tekniikka täysin evo-kakkosen, vain pari pätkää ajettu (Puhakka -94 Jyväskylä). Auto on tietääkseni nykyisin kuivaniemessä päivitettynä evo-kolmoseksi. Auto kiersi Ipatilta ensin Aminoffille, sitten Kainulainen, Saarelainen, jne..

EVO-3 ja EVO-4 (ja ilm. myös EVO-5) olivat kaikki tuon Ipatin "pioneerityön" rohkaisemina tehtyjä siviiliautoja, aidolla 4wd Evo-tekniikalla, kanta-autoina etuvetoiset pelit.
kauppisen kimmolla suonenjoella yks evo-3(ipatti)

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 12.03.2006 16:17

näköjään jollain keinoilla tulossa ainakin yksi evo6:nen kilpiin...
http://forum.dynamiitti.com/viewtopic.php?t=13499

Vastaa Viestiin