Nyt tarviis vähän tietoo. Mitä kaikkea ootte tehny kyseiselle toyotan moottorille. Mitä kannelle pitää tehdä ja mistä saa osia..Ajateltiin oottaa ruisku pois ja laittaa 45 kaasuttajat. Kone on vanhempaa mallia (isokanavainen,TVIS). Kone on tulossa starlettiin.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Toyota 4A-GE:n viritys
-
Sammy
- Yleinen

- Viestit: 207
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: Toyota 4A-GE:n viritys
Kannen teko kannattaa jättää alaan enemmän perehtyneille, pienireikäinen parempi mutta isoreikäisestäkin saa "laipalla". Ei kannata ruiskua riisua vaihdat vaan FX GT:n imusarjan ja uuden isomman läppärungon pitäis riittää 200-220 hp tietysti boxi vaihtoon.. Kunnon nokat (cat cams tms.), kupin alapuoleisella säädöllä. Wisecon männät ja kunnon kanget.T. Mäkelä (SM Racing) varmaan opastaa tarvittaessa.TJT kirjoitti:Nyt tarviis vähän tietoo. Mitä kaikkea ootte tehny kyseiselle toyotan moottorille. Mitä kannelle pitää tehdä ja mistä saa osia..Ajateltiin oottaa ruisku pois ja laittaa 45 kaasuttajat. Kone on vanhempaa mallia (isokanavainen,TVIS). Kone on tulossa starlettiin.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
- Samikaze
- Yleinen

- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.09.2004 00:00
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
mä tein omaan koneeseen vaan peruskunnostuksen, laskin kantta 0.4mm, rajuimmat(jotkut uudet versiot) nokat orkkis paininkupeilla, 45mm webereillä ja KMS 3d sytty 156hv, tosi hieno ajaa kun ei ollenkaan kuollutta aluetta ja vääntöä tais olla huonosta ulkomuistista 176nm...
ja vaikka ei kiinnostaiskaan niin pannusta on kuvakin allekirjoituksen linkissä...
ja vaikka ei kiinnostaiskaan niin pannusta on kuvakin allekirjoituksen linkissä...
- jas
- A-Junnu

- Viestit: 99
- Liittynyt: 10.10.2004 00:00
- Paikkakunta: Jämsä
mulla oli corollassa ihan peruskone jossa mukavasti voimaa. (n.180-190hp/190-200nm). kone oli ihan vakio männillä ja kangilla, kampi akselista sorvattu hieman limpuista pois tavaraa ja kevyt vauhtipyörä. kannen oli tehnyt jr-tehokansi ja nokat oli virtasen maurilta. tämä siis isoreikäsellä kannella. säädettävät nokkapyörät, 4-1 peltisarja. 45 delllortot. ja joku perus kärjetön sytkä. mäntiin oli hieman suurennettu venttiilin koloja. kannessa vakiovenat, ja jouset yms., imuvenoja hieman ohennettu.
Mun mielestä moottori oli melko kierrosherkkä, ja vääntöäkin oli mukavan olosesti... kestää kierrättää jotain vähän alle 9 jolloin sytkä alko hieman sekoomaan, suorasytkällä olis varmasti kiertäny paremmin ylhäällä. mutta tämä olikin tällänen harrastajan budjetti moottori..
ja pitäs kestää melko hyvin...
Mun mielestä moottori oli melko kierrosherkkä, ja vääntöäkin oli mukavan olosesti... kestää kierrättää jotain vähän alle 9 jolloin sytkä alko hieman sekoomaan, suorasytkällä olis varmasti kiertäny paremmin ylhäällä. mutta tämä olikin tällänen harrastajan budjetti moottori..
- jokinenracing
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 29.08.2005 00:00
corilla
Soitappa kuule Jokelan Pekalle Lahteen. (no.tulee yv:nä) Varmasti paras tieto-taito corollan padasta ja osiakin luulisin löytyvän.
Ja vakio männillä, veiveillä ja kaasareilla voit unohtaa 200:at hevooset, koska jos ne noilla hiluilla tulee ja kestää, niin veikkaan ostajia suomenmaasta löytyvän. Kun parhaat corollan koneet tuottaa n.230hv +-10hv. riippuen jarruttajasta ja jarrusta.Ja niihin motteihin on käytetty huomattava nippu suomenrahaa.
Kyllä siitä hyvän saa kaasareillakin, mutta ettet elättele kauheita teho/vääntö toiveita.
PS. Sen minkä tehossa hävii, sen hanskalla paikkaa ja mitä hanska ei paikkaa sen paikkaa robotti.
Ja vakio männillä, veiveillä ja kaasareilla voit unohtaa 200:at hevooset, koska jos ne noilla hiluilla tulee ja kestää, niin veikkaan ostajia suomenmaasta löytyvän. Kun parhaat corollan koneet tuottaa n.230hv +-10hv. riippuen jarruttajasta ja jarrusta.Ja niihin motteihin on käytetty huomattava nippu suomenrahaa.
Kyllä siitä hyvän saa kaasareillakin, mutta ettet elättele kauheita teho/vääntö toiveita.
PS. Sen minkä tehossa hävii, sen hanskalla paikkaa ja mitä hanska ei paikkaa sen paikkaa robotti.
- Kleemola
- A-Junnu

- Viestit: 54
- Liittynyt: 22.08.2005 00:00
Re: corilla
Vakioveiveilla, Wisecoilla, 45 kaasareilla ja jakajasytytyksellä saatiin 200hv /193Nm, kannen teki Special Motors.jokinenracing kirjoitti:Soitappa kuule Jokelan Pekalle Lahteen. (no.tulee yv:nä) Varmasti paras tieto-taito corollan padasta ja osiakin luulisin löytyvän.
Ja vakio männillä, veiveillä ja kaasareilla voit unohtaa 200:at hevooset, koska jos ne noilla hiluilla tulee ja kestää, niin veikkaan ostajia suomenmaasta löytyvän. Kun parhaat corollan koneet tuottaa n.230hv +-10hv. riippuen jarruttajasta ja jarrusta.Ja niihin motteihin on käytetty huomattava nippu suomenrahaa.
Kyllä siitä hyvän saa kaasareillakin, mutta ettet elättele kauheita teho/vääntö toiveita.
PS. Sen minkä tehossa hävii, sen hanskalla paikkaa ja mitä hanska ei paikkaa sen paikkaa robotti.
Veivit ja männät menee kyllä vielä vaihtoon.