Vaihteistoöljy
- Trophy
- KV

- Viesti:
Vaihteistoöljy
Vanhempien etuveto Fiattien (lue Unoon asti) vaihteistoöljy vaatimuksena on API GL-3, elikkä ei saa olla paineenkestolisäaineistusta, koska muuten synkat sanoo "moro". Onko kellään valmistajalla enään Api GL-3 vaihteistoöljyä LS lisäaineistuksella? Vai onko saatavana LS ainetta irrallaan?
Kiitos jo etukäteen
Kiitos jo etukäteen
- VAZ-rallye
- A-Junnu

- j-mkujala
- Yleinen

samaan laatikkoon vaihtoehtoisenä öljynä ollut 10-30/40 moottoriöljy .ja sillä toimii pirun nätisti
. eli sama öljy moottori vs laatikko . jossain vaihees noinut tuo suositus muuttua mut laatikko läpi uunojen perustaltaan sama . paitti fire .
ja itse käytin moottoriöljyä lootas (as käytös/siviili) ja ei tullu propleemia . 1.5 koneella 900 cc koneen laatikon kera
kera lukon en sitten tiedäkkään voiko / tarvitseeko siihen klodjuun sitä lisää vai mitä . mut muille osille tuo kone öljy passaa
ja itse käytin moottoriöljyä lootas (as käytös/siviili) ja ei tullu propleemia . 1.5 koneella 900 cc koneen laatikon kera
kera lukon en sitten tiedäkkään voiko / tarvitseeko siihen klodjuun sitä lisää vai mitä . mut muille osille tuo kone öljy passaa
- Trophy
- KV

- Viesti:
Juuri niin, edelleenkin vanhemmissa käyttöohjekirjoissa / korjauskirjoissa on suosituksena sekä moottoriöljy että vaihteisto API-GL3. Ongelma ole löytää API GL-3 vaihteistoöljyä (Selenia ZC 90), mutta tietääkö joku siihen sopivan lisäaineen (LS)?. Olemme saaneet juuri uuden laatikon ja en viitsi alkaa leikkiä API GL 4-5-6 LS öljyjen kanssa kun synkat vaan ei yksinkertaisesti toimi noilla enemmän lisäaineistetuilla tuotteilla.j-mkujala kirjoitti:samaan laatikkoon vaihtoehtoisenä öljynä ollut 10-30/40 moottoriöljy .ja sillä toimii pirun nätisti. eli sama öljy moottori vs laatikko . jossain vaihees noinut tuo suositus muuttua mut laatikko läpi uunojen perustaltaan sama . paitti fire .
Api GL 1/2/3 ovat kaikki ilman EP = Extra pressure = paineenkestolisäaineistusta.
Olisin todellakin tätä tietoa vailla, kiitos vastauksista....
- jk62098
- A-Junnu

Vähän samaa täällä mietitty 127:n lukollisen laatikon kanssa tajuamatta edes tuota vanhaa ep-lisäainekieltoa. Kun ei ole tullut vastaan edes GL-4 LS -öljyä.
Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia...
-onkohan saatavissa selkeää tietoa mihin asti oikeasti ep-kielto on ollut fiateissa voimassa?
-Castrolilta sanottiin, että heidän saf-x tai taf-x (?) synt. vaihteistoöljyt toimivat yleensä lukkojen kanssa, näissä on kyllä GL- luokatkin ainakin 4
-itse olen ajatellu laittaa Redlinen synkroöljyä -tuota merkkiä ainakin paljon kehutaan
-tarviiko lukko varmati LS-aineen?
-öljyt ja lisäainet ovat kovasti muuttuneet sitten -70 luvun
Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia...
-onkohan saatavissa selkeää tietoa mihin asti oikeasti ep-kielto on ollut fiateissa voimassa?
-Castrolilta sanottiin, että heidän saf-x tai taf-x (?) synt. vaihteistoöljyt toimivat yleensä lukkojen kanssa, näissä on kyllä GL- luokatkin ainakin 4
-itse olen ajatellu laittaa Redlinen synkroöljyä -tuota merkkiä ainakin paljon kehutaan
-tarviiko lukko varmati LS-aineen?
-öljyt ja lisäainet ovat kovasti muuttuneet sitten -70 luvun
- j-mkujala
- Yleinen

redlinen mtl ainakin täyttää joitain moottoriöljy ja api 1,2,3,4 (tjsp)vaatimukset ja ei sisällä ep lisäaineita . eli sen puolesta tä sopis fiiuun ku nappi silmään , ja käsittääksein redlinellä on olemassa sit vielä lukolle lisäaine erikseen , en tiedä soveltuuko tämän öljyn kanssa , ja se sisältääkö tämäm lisäaine niitä ep lisäaineita on ?? . mut myyjät varman kertonee lisää
- kappa12
- Yleinen

- Viesti:
http://www.heikka.fi/
Tuolta löytyy ainakin vanhempiin fiatteihin suositeltavia selenian öljyjä... kannattaa kysellä myös ko. ölyjä...
Tuolta löytyy ainakin vanhempiin fiatteihin suositeltavia selenian öljyjä... kannattaa kysellä myös ko. ölyjä...
Mikko Koivusalo
http://ralliseiska.suntuubi.com/
http://ralliseiska.suntuubi.com/
- Trophy
- KV

- Viesti:
Juu Heikalla kyllä löytyy API GL-3, Tutela ZC 90, 80W-90 viskositeetillakappa12 kirjoitti:http://www.heikka.fi/
Tervesin täältä Selenian maahantuojalta....
ps. nyt taitaa kohta löytyä se lisäainekkin meidän kautta....
- Uuno
- B-junnu

no niin.. olisko itekin pitänyt katella kirjoja ennen ku laitoin vaihteisto öljyt.. mulla ku on nyt tuossa uno turbon lootassa mobilin shc:t.. pari kertaa on kolmosta hylkinyt.. oliskohan se liian jäykkää tohon.
lisä aineita ei oo ku vetää jatkuvasti kahella..
- JTO
- A-Junnu

Teboil Gear 80W-90, ja uudehko tuote Gear VO 100. Hyvin yleisesti käytössä raskaankaluston laatikoissa, Volvoissa. Gear kasi-ysikymppiä oli myynnissä vielä muutama vuosi sitten litran potuissa, saattaa löytyä vielä huoltiksen hyllystä tai takahuoneesta = halvalla. Lukon lisäaineita pitäisi löytyä merkkihuolloista, käyttävät ainakin joissain pakuissa, Vanette, Transit, Hiace ? Viiminen lause puhdasta mutua.