ford escort cvh nokkien erot???

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kiminukkumatti
Viestit: 6
Liittynyt: 06.10.2004 00:00

ford escort cvh nokkien erot???

Viesti Kirjoittaja kiminukkumatti » 08.10.2004 12:19

eli ilmeisesti 1.6cvh koneeseen ostaa viri nokan niin kaasari ja ruiskuun on erilaiset? pitääkö paikkansa?
ja miten käy jos laittaa kaasarikoneeseen ostetun virinokan 1.6i xr3i koneeseen?
kun joku sanoi että voisi laittaa?
pitääkö paikkansa ja mitä pitää ottaa huomioon?

ja samalla voisin mainita että olis 89 orionin osia mitä saa hakeapois hyvinkäältä.
esim. ghia sisusta ja koelauta.

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 13.10.2004 23:54

Ongelma: jos laitat K-jetillä (XR3i) varustettuun autoon perinteisen virinokan, se on yleensä asteiltaan rajumpi kuin k-jettiin tarkoitettu viri ja erityisesti overlappia riittää. Nämä aiheuttavat erityisesti matalilla kierroksilla ilmamäärälautasen hallitsematonta imupulssipomppimista-> tyhjäkäynti häviää alle noin 1800-2000rpm kokonaan. GTI golf -viilarit muistanevat...
Jos haluat välttämättä nokan joka ei ole tarkoitettu K/KE/L-jetteihin; ei liikaa overlappia eikä asteita, nostoa sen sijaan.

Avatar
kiminukkumatti
Viestit: 6
Liittynyt: 06.10.2004 00:00

moi

Viesti Kirjoittaja kiminukkumatti » 14.10.2004 07:48

moi joo mulle ei sano noi nokat oikeen mitään:)
eli se mikä on mulle tulossa on kcch 22? kentcams? tai joku vastaava.
eli onko tuojo niin raju että ei toimi siinä?

kimi

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 14.10.2004 22:40

Toimii Kent Camsin CVH22 varmastikin kohtuullisesti, ongelma voi tulla autosta johon olet asentamassa. Jos kilpuri eikä kilvissä, ei probleemaa; tyhjäk. sille tasolle kun suostuu käymään. Jos on siviilipirssi ja leimalla pitää käydä, pitää tyhjäkäynti olla noin 1000rpm tai alle. Tästä voi tulla murheita päästömittauksen yhteydessä. En muista ulkoa 22:n arvoja, raju se ei ole, mutta...

Avatar
kiminukkumatti
Viestit: 6
Liittynyt: 06.10.2004 00:00

moi

Viesti Kirjoittaja kiminukkumatti » 15.10.2004 07:57

pitää ilmeisesti laittaa vasta leiman jälkeen se sitten paikoillee? pystyykö hyvin kumminkin ajamaan siviilissä?
eli kuika korkealle nousee tyhjä käynti? entä kulutus?:)

Avatar
rallitalli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 29.09.2004 00:00

näpyttele vähän

Viesti Kirjoittaja rallitalli » 15.10.2004 09:02

Mene www.kentcams.com , huomaat "camshaft" alla että cvh22 on kaasarinokka, jonka alavääntö alkaa 2000rpm, pienehkö nosto ja 109 jykk. Yleistäen: kaasari(nokka) sumuttaa aina. Ruisku(nokka) sanoo spruit spruit. Siinä se saastemallin ja vihrean ero on.

Mene www.pipercams.co.uk ja camshaft ja technical advice kautta sivulle "technical terminology". Siellä on erittäin selkeä kuva siitä mitä mikin homma tarkoittaa sekä laskentakaavat.

Sinua lähimmät myyjät cvh myyjä lienevät www.moposport.fi ja www.rallyracefin.fi ja sieltä cvh sivut. Katso mitä mopolla ja rallyracella on cvh kamaa. Erityisesti katselisin teräksistä nokkapyörää, ajoitus?

Kun autoa rakentaa niin voisi ehken käyttää esim CVH3 virityskirjaa, cvh viritysopasta, korjaamokäsikirjaa vähän yli 2000s, lisäosaa ruisku mk3, lisäosaa 1600i, lisäosaa rusiku/turbo mk4 sekä korjausoppaita monella kielellä.

Linkki korjattu -PMM-

Avatar
Mizka
KV
KV
Viestit: 376
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: moi

Viesti Kirjoittaja Mizka » 18.10.2004 15:47

kiminukkumatti kirjoitti:moi joo mulle ei sano noi nokat oikeen mitään:)
eli se mikä on mulle tulossa on kcch 22? kentcams? tai joku vastaava.
eli onko tuojo niin raju että ei toimi siinä?

kimi
Joo toi cvh22 pitäs toimii siviilissä, kaverille laitettiin "nuotitusfiestaan" cvh32 joka on paljon rajumpi ja se meni tuplien kans (säätämisen jälkeen tosin) päästöistä nipinnapin läpi. Tosin noi "päästösäädöt" ei sitte ollu kovin hyvät ajossa, mut sit katsastuksen jälkeen taaaass... 8)

Vastaa Viestiin