Kentistä enemmän kaakkeja!?!
- asiantuntija
- Yleinen
- Viestit: 176
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
Kentistä enemmän kaakkeja!?!
Eli pitäis saada tonnikussatasesta kentistä revittyä lisää kaakkeja.. Ketkä on erikoistunut suomessa tähän hommaan ja paljonko itse kukin on koneesta repinyt?
-
- Yleinen
- Viestit: 260
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Kentistä enemmän kaakkeja!?!
Paljonkos sulla tällä hetkellä siinä suunnilleen on ja mitä palikoita koneessasi on? Kylhän niitä virittäjä velhoja viel löytyy ympäri suomen ja kentistä saa hyvin potkua, mut se kestävyys ongelma saattaa nousta tehojen myötä aika suureen rooliin...asiantuntija kirjoitti:Eli pitäis saada tonnikussatasesta kentistä revittyä lisää kaakkeja.. Ketkä on erikoistunut suomessa tähän hommaan ja paljonko itse kukin on koneesta repinyt?

- asiantuntija
- Yleinen
- Viestit: 176
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Kentistä enemmän kaakkeja!?!
lupausko kirjoitti:Paljonkos sulla tällä hetkellä siinä suunnilleen on ja mitä palikoita koneessasi on? Kylhän niitä virittäjä velhoja viel löytyy ympäri suomen ja kentistä saa hyvin potkua, mut se kestävyys ongelma saattaa nousta tehojen myötä aika suureen rooliin...asiantuntija kirjoitti:Eli pitäis saada tonnikussatasesta kentistä revittyä lisää kaakkeja.. Ketkä on erikoistunut suomessa tähän hommaan ja paljonko itse kukin on koneesta repinyt?
siinä on nyt 130 kaakkia 45 weberit on siinä ja ja imukanavia sorkittu isommiks.. peltisatsi tietty.. ja onhan siinä kerron myöhemmin kun tiiän paremmin
- KMS
- A-Junnu
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
...justjust.
130 on kyllä jo ihan kivasti. Etenkin jos se oli takapyöräteho. Mitä lajia ajat?
Paljonko oli tähtäimessä? Jos hevosvoimat menee paljoa yli ton alkaa ajettavuus kärsiä. Eli jos lajina on vaikka ralli soralla kannattaa keskittyä siihen vääntöön.
Ja jos oli vain tarkoitus Leijjua kioskilla, niin pitää saada ainakin 50 heppaa lisää
130 on kyllä jo ihan kivasti. Etenkin jos se oli takapyöräteho. Mitä lajia ajat?
Paljonko oli tähtäimessä? Jos hevosvoimat menee paljoa yli ton alkaa ajettavuus kärsiä. Eli jos lajina on vaikka ralli soralla kannattaa keskittyä siihen vääntöön.
Ja jos oli vain tarkoitus Leijjua kioskilla, niin pitää saada ainakin 50 heppaa lisää
- asiantuntija
- Yleinen
- Viestit: 176
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
KMS kirjoitti:...justjust.
130 on kyllä jo ihan kivasti. Etenkin jos se oli takapyöräteho. Mitä lajia ajat?
Paljonko oli tähtäimessä? Jos hevosvoimat menee paljoa yli ton alkaa ajettavuus kärsiä. Eli jos lajina on vaikka ralli soralla kannattaa keskittyä siihen vääntöön.
Ja jos oli vain tarkoitus Leijjua kioskilla, niin pitää saada ainakin 50 heppaa lisää
Koneesta tuo on suoraan. Ja just neuvoja vähän kaipaankin. saakos vanhakoppaseen tunkee 1,6:n oharin? Rallissa siis.
- rallitalli
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
150-160bhp "kestävä" rallimoottori
Mitään velhoa ei tarvittane. Raakaa työtä teräskannen kanssa. Koneita on tehty 40 vuotta, ohv virityskirjoja 30 vuotta ja nokkien valmistajat tarjoavat turvallisen reseptin. Rahakkaille on alukansi ja -lohko, 10 000+ rpm ja 352 asteen nokat sekä rullavippailut, teräsalakerta jne.. BDA 1601cc kertonee mitä alkuperäinen alakerta kestää.
Takapyöräteho ylitti 125 bhp jo vuosia sitten. Katsele www.kentcams.com ja www.pipercams.co.uk. Kun luet vielä ISBN luettelot, näet että 244 tuottaa 145bhp ja BP300 150-160, 45 kaasarein. Kannet tehdään ja tilataan tehojen mukaan eli stg 1, 2, 3 ja ultimate. Käytetyin lienee u/m eli 41.3/34.9mm 214N venoin.
OHV nokan kesto (duration) lasketaan .016/.40mm nostosta alkaen ja päättyen. Iso venavälys = pitkä ramppi. Katso kuvat ja laskentakaavat Piperin "technical terminology" ja sieltä opening/closing ramp. Monasti valitaan liian kova keppi väännön kustannuksella.
Bongaa www.autoracing.fi, www.lautamakimotorsport.fi ja www.rallyracefin.fi. Etsi kansitarvikkeiden ja nokkahelyjen lisäksi ainakin teräsvivusto, cnc tuplajakopää, terässiivapyörä ja viileä termari. Kova nokka (rc) pureutuu "tarvike"nostajan sisään.
Kaasariin piitkä imutorvi ja yksi yhtenäinen putsari. XL 4-2-1 on ok mutta kaasariläksyjen lisäksi putkiston sovitusta on penkistä lähdettäessä.
Kannen tekijöitä on paljon ja pakokanavan koko ehkä pienenemässä. "Kokonaisia "koneita teettävät voivat soittaa esim 040-5656899 ja 0400-739020.
Tallissa odottaa 21 koskematonta nokkaa konettaan. Siellä ei ole 1905cc ohv 195 bhp asiakasmoottoria puntavajeesta johtuen.
Asiaa on tarkasteltu vääntävän 150+ bhp rallimoottorin, alle 1600cc ja cr 11.5, näkökulmasta.
Takapyöräteho ylitti 125 bhp jo vuosia sitten. Katsele www.kentcams.com ja www.pipercams.co.uk. Kun luet vielä ISBN luettelot, näet että 244 tuottaa 145bhp ja BP300 150-160, 45 kaasarein. Kannet tehdään ja tilataan tehojen mukaan eli stg 1, 2, 3 ja ultimate. Käytetyin lienee u/m eli 41.3/34.9mm 214N venoin.
OHV nokan kesto (duration) lasketaan .016/.40mm nostosta alkaen ja päättyen. Iso venavälys = pitkä ramppi. Katso kuvat ja laskentakaavat Piperin "technical terminology" ja sieltä opening/closing ramp. Monasti valitaan liian kova keppi väännön kustannuksella.
Bongaa www.autoracing.fi, www.lautamakimotorsport.fi ja www.rallyracefin.fi. Etsi kansitarvikkeiden ja nokkahelyjen lisäksi ainakin teräsvivusto, cnc tuplajakopää, terässiivapyörä ja viileä termari. Kova nokka (rc) pureutuu "tarvike"nostajan sisään.
Kaasariin piitkä imutorvi ja yksi yhtenäinen putsari. XL 4-2-1 on ok mutta kaasariläksyjen lisäksi putkiston sovitusta on penkistä lähdettäessä.
Kannen tekijöitä on paljon ja pakokanavan koko ehkä pienenemässä. "Kokonaisia "koneita teettävät voivat soittaa esim 040-5656899 ja 0400-739020.
Tallissa odottaa 21 koskematonta nokkaa konettaan. Siellä ei ole 1905cc ohv 195 bhp asiakasmoottoria puntavajeesta johtuen.
Asiaa on tarkasteltu vääntävän 150+ bhp rallimoottorin, alle 1600cc ja cr 11.5, näkökulmasta.
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Vanhankopan mexiko oli kentillä,välikoppa taasen OHC:llä.Tuo iskun lyhentäminen lienee mahdollisuus laittaa OHC nokalle,on vaan muistettva että se on myös hieman painavampi moottori.KMS kirjoitti:Rallitalli jo vastasikin, mutta OHC:stä.
Muistaakseni ns. Mexico oli vanhakoppainen ja OHC koneella.
Että semmosen luokkaria tai sit sanoo et on 2.0L ja iskua lyhennetty. Sekin pitäis nykysäännöllä mennä läpi :D
- rallitalli
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
mexico ... "käpy" tuli
"Käpy" tuli kun otettiin Mk2 Mexico luokituspaperit mukaan kisoihin. Autossa oli XF kone ja nimenomaan Välikopassa.
Välikopan Mexico on sohc ja Vanhakopan ohv. Olemme ajaneet vanhakoppaisen papereilla välikoppaisella 1300/1600xf ja välikoppaisen sohc papereilla vanhakoppaisella 1600sohc. Vanhakoppaisen ja välikoppaisen 2000sohc AUS papereilla on myöskin päästy mukaan alle 1600 luokkaan, koneen ollessa luokkarajan mukainen.
Aktiivisimmin kovia 1600sohc koneita tehtäneen Lounais-Suomessa. Painohäviö luokaa 20-30 kiloa xf myllyihin verrattuna. 1600sohc kannattaa laittaa "alipainoiseen" Eskoon.
Kun on valittu 1600sohc niin nokan valinnassa on menty "alas", esimerkiksi HR285/2, RL31 ja BP300.
Jos 1970 Mexicon Wold Cup voittajan nimi olisi ollut Lontoon saarella helpompi ääntää, niin nyt puhuttaisiin "Ford Mikkola" kuten "Toyota Sainz Edition".
Asiaa on tarkasteltu Group F näkökulmasta ralleissa.
Välikopan Mexico on sohc ja Vanhakopan ohv. Olemme ajaneet vanhakoppaisen papereilla välikoppaisella 1300/1600xf ja välikoppaisen sohc papereilla vanhakoppaisella 1600sohc. Vanhakoppaisen ja välikoppaisen 2000sohc AUS papereilla on myöskin päästy mukaan alle 1600 luokkaan, koneen ollessa luokkarajan mukainen.
Aktiivisimmin kovia 1600sohc koneita tehtäneen Lounais-Suomessa. Painohäviö luokaa 20-30 kiloa xf myllyihin verrattuna. 1600sohc kannattaa laittaa "alipainoiseen" Eskoon.
Kun on valittu 1600sohc niin nokan valinnassa on menty "alas", esimerkiksi HR285/2, RL31 ja BP300.
Jos 1970 Mexicon Wold Cup voittajan nimi olisi ollut Lontoon saarella helpompi ääntää, niin nyt puhuttaisiin "Ford Mikkola" kuten "Toyota Sainz Edition".
Asiaa on tarkasteltu Group F näkökulmasta ralleissa.