Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
Kimi
- KV

- Viestit: 443
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kimi » 25.08.2004 20:13
Eli tollanen n. 160Hv kenttiläinen ja sytkä pitäis saada säädettyä.
Olisko 39 - 40 astetta ok vai mitä te minua viisaammat ehdotatte?
-
htr
- KV

- Viestit: 539
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja htr » 26.08.2004 09:25
itellä oli saman veikkaisessa maksimi ennakko 32 astetta. Tuo 40 kuulostaa jo aika hurjalta mutta tiedä sitte...
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Viesti
Kirjoittaja Jankos » 26.08.2004 09:44
Kuullostaa hyvin suurelta tuo 39-40astetta.
Eikös se absolut maksimi ole normaalisti ollut 36astetta? Mikäli palotilan malli ei ole optimi sitten vieläkin vähemmän?
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
-
Kimi
- KV

- Viestit: 443
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kimi » 26.08.2004 11:24
Kuullosti minustakin. Siksi kysyin...
Virittäjävelho sanoi, että olivat käyttäneet Formula Fordeissa 38 astetta (tosin konehan on periaatteessa vakio) ja ehdotti omaani tuota 39-40 astetta.
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Viesti
Kirjoittaja Jankos » 26.08.2004 12:00
Niin vakiossahan voi käyttää isompaa ennakkoa kun puristussuhde on pienempi => mitä isompi puristussuhde sitä vähemmän ennakkoa.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
-
KMS
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja KMS » 26.08.2004 23:04
Joskus ajettiin 1300 Kent koneella (106hp takapyörästä)
Huipukierrokset oli 9200rpm ja käytettiin 37 asteen kokonaisennakkoa. Palotilaa oli käytännössä kannentiivisteen verran.
Mutta luulen, että 1600 kannattaa laittaa vähempi.
-
mexico
- B-junnu

- Viestit: 39
- Liittynyt: 23.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja mexico » 27.10.2004 08:57
mulla on ollut kovilla puristuksilla, palotila kokonaan kannessa max 30-32astetta ja perus ennakko 15astetta