kent cams kilpakansi??

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

kent cams kilpakansi??

Viesti Kirjoittaja peteracing » 27.10.2004 00:37

mulla o sellanen vanha kilpakansi ohc moottoriin... 8O
se on niinku 2.0:n kansi..isot venat ja näyttäs tehdastekoiselta,
lukee jotain KC ja numeroita..voisko se olla kent cams??osaako kukaan tulkita niitä numeroita jos kattelen niitä tarkemmin..
power is nothing without control...

Avatar
volvo
Viestit: 2
Liittynyt: 11.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja volvo » 27.10.2004 14:33

on se

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

kokemuksia..

Viesti Kirjoittaja peteracing » 27.10.2004 14:40

onko sulla volvo kokemuksia sellasesta...
tekeekö sillä mitään...onko ne ralli käyttöön tehty?
me höylättiin siitä lastu(1.5mm) että saatiin puristusta..
se oli jo paikoillaan mut ei oikeen keretty ajaa sillä ku lähti lapasesta kalusto ja meni päälleen,kävi sit ilmeisesti kuivana ku meni heti uus nokkaki.. :cry:
power is nothing without control...

Avatar
rallitalli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 29.09.2004 00:00

englantilainen luokittelu

Viesti Kirjoittaja rallitalli » 27.10.2004 18:49

Lontoon saarella on ollut tapana luokitella sohc kannet viritysasteisiin stg 1, 2, 3 ja 4. Kullekin kannelle on "teholuokitus". Koko auto voidaan rakentaa näiden luokitteluohjeiden mukaan. Osat ovat ns yhteensopivia. Vastaavasti osataan valita esim stg3 kantta vastaava nokka.

Esimerkki "RL31". Käytä stg3 tai GP1 head. Lue suomeksi: GP1 venat eli 44.5/38.1mm. RL31 on 304/12.70mm. Stg 3 teholuokka 170bhp kun Cortinan 2.0 kaasarikansi. HUOM: asiakaskansi eli cr lähellä 10.5 ja std mäntä.

Esimerkki "BF63". STG4 (ultimate) kansi. Lue: 45.7/38.1. Teholuokka 90-luvulla 190bhp edellisin ehdoin. Nykyään 200+ ruiskukannella.

Nokan tekijät valmistivat kantensa itse, sitten teettivät. Suomeen tuotuna KC STG4 listahinta oli 5980 mummon markkaa, vuonna -94.

Englantilainen kansi on "pehmeän" sileä ja pinnat pyöreät. Alkuperäiset ohjurit on jyrsitty pois. Tilalle on pantu kokopronssiset.

KC... on turvallinen asiakaskansi, cr noin 10.5. Kansitason lisäksi lohkosta vähän pois. Mittaamalla venat, näkee stg3 vai 4. Nelonen voitiin korvata myös um, u/m sekä ch tai ch+ sekä pch sekä ve yms alkuperäisen tekijän mukaan.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

numeroita...

Viesti Kirjoittaja peteracing » 27.10.2004 22:14

tämmösiä numeroita siitä sit löyty:
15272 064KC nää oli stanssattu niinku siihe eteen tiivistepintaan
venttiilien seasta löyty tämmösiä 4HM6090UA 7J 6 nää oli niinku siinä valussa.
kertooko nää kellekkään mitään??
mitä tarkotit rallitalli tolla cr:llä...??
kiitoksia kaikille vastaajille näihin mun kyselyihin.erityisesti rallitallille!
just tommosta rakentavaa keskustelua täällä tarvitaan eikä mitään mopopoikien ooppeli o paska...voorti o huono juttuja..ko jokainen tietää että kaikki ralliautot o enemmän tai vähemmän paskoja...vai mitä? :wink:
power is nothing without control...

Avatar
countrysedan
Viestit: 16
Liittynyt: 19.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja countrysedan » 28.10.2004 10:30

Cr tarkoitti varmaankin puristus suhdetta.

Vastaa Viestiin