Dana lukko vs SF lukko

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kokkonen
Viestit: 7
Liittynyt: 31.10.2004 00:00

Dana lukko vs SF lukko

Viesti Kirjoittaja Kokkonen » 11.11.2004 14:07

Onko kenelläkään kokemuksia miten suuri ero danalla ja sf lukolla on esim. kaarretta ajettaessa. Itselläni on escortissa danan lukko ja esim asfaltilla ja jäällä kaarteeseen ajettaessa lukko ei pidä, vaikka se on säädetty 20 kiloon. Menee todella paljon aikaa odotellessa, että lukko tarttuu ja auto alkaa taas etenemään.

Avatar
mb190
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 62
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: Dana lukko vs SF lukko

Viesti Kirjoittaja mb190 » 11.11.2004 16:01

itselläni oli danan lukko escortissa.jos haluaa että toimii hyvin niin otettava joka kisan jälkeen auki.

koneteho oli 208hv/harinen

Avatar
KRC
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 09.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja KRC » 11.11.2004 18:41

Kyllä SF:n lukko pitää ja kestää...ei tarvi säädellä eikä jatkuvaa huoltoa. Hintaa tosin 1300,- mutta yksi murhe vähemmän.

Avatar
TDIpower
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Paikkakunta: Leppävesi

Dana lukko vs SF

Viesti Kirjoittaja TDIpower » 11.11.2004 21:27

Jep ! on jonkinmoisia kokemuksia molemmista lukoista starletissa!
Monenlaisten tutkiskelujen jälkeen totesimme SF-pyörän lukon olevan LUKKO!. Dana painaa vain toiseen päätyyn, kun taas SF painaa molempiin päätyihin= tasainen momentti kumpaankin pyörään ja taatusti pitää!!
ilmeisesti tuon takia dana kypsähtää aika nopeasti,kun kitkalevyt on vain toisessa päädyssä "lukkoa". Mutta kyllä danallakin kerkiää,ja hintakin on sopivampi mut levyjä ja lukon päätyjä saa tarkkailla useasti! :?

Avatar
senior
Viestit: 8
Liittynyt: 20.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja senior » 11.11.2004 22:06

on danan lukot f sekä ss eskos pyöräteho n.195 on toiminu mut
kyl 20 kg on aivan lian vähän mul on 50kg jäällä toimii ja asfaltilla
onhan kitkat molemin puolin tai kasattu väärin :lol:

Avatar
Kokkonen
Viestit: 7
Liittynyt: 31.10.2004 00:00

Lukon tiukkuudesta!

Viesti Kirjoittaja Kokkonen » 12.11.2004 09:40

Mulla ei ole ollut ongelmia, että lukko löystyisi joka kisan jälkeen. Vaan sillä pystyy huoletta kiertämään kesän sprint-kilpailut noin 10kpl lävitse ilman,että lukko löystyisi huomattavasti.Senior kirjoitti,että hänellä lukko on 50 kilossa, mutta eikö auto ala olla jo melko kangea ajettava.Koska esim kaasua nostettaessa dana ei löysää vaan työntää koko ajan.(Ei hyvä mutkaisella asfalttiradalla ja jääradan viimeisillä kierroksilla).

Avatar
toniracingteam
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.07.2004 00:00
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniracingteam » 12.11.2004 21:49

kuka myy danan lukkoja?
ss corsa A 1600

MRT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 110
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja MRT » 14.11.2004 16:54

toniracingteam kirjoitti:kuka myy danan lukkoja?
Juha Junnikkala myy Danan lukkoa Volvo-akseliin ainakin...

Vastaa Viestiin