astra f-ryhmään

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ctr
B-junnu
B-junnu
Viestit: 21
Liittynyt: 29.07.2004 00:00

astra f-ryhmään

Viesti Kirjoittaja ctr » 27.10.2004 23:05

voisiko joku kertoa mitä kaikkea pitäis tehdä astran moottoriin että saatais noin 210-220hv. imusarja? vai läppärungot? tarviiko vaihtaa männät,veivit??? vinkkejä hyvistä kannentekiöistä jotka on tehneet opelin 16v kansia???? kaikki vinkit ja neuvot tervetulleita!!!!

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 28.10.2004 08:13

No ehkäpä sinne kannattaa toi läppärunko haalia. kirempää nokkaa, ja muutekin painoa puis koneesta.

Avatar
RacingMedia
KV
KV
Viestit: 603
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingMedia » 28.10.2004 08:51

Kannattaa ottaa yhteyttä ja kysyä ->

http://www.ralli.net/modules.php?name=Z ... 15&de=4971

Avatar
seppo
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja seppo » 28.10.2004 08:52

Itse en tekisi kyllä koneelle juurikaan mitään! Hienosti Astra kipittää N vireisenäkin.

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 28.10.2004 09:00

Joo, laihdutuskuurille auto. Mut kyl sinne nokat ainakin vaihtaisin.

Avatar
RacingMedia
KV
KV
Viestit: 603
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingMedia » 28.10.2004 09:01

Pitää kyllä paikansa! (itsellä vakio)

Mutta jos haluaa, niin hirveän suurta operaatiota tuo kone ei vaadi.
Ja kone pysyy silti toimintavarmana.

Avatar
Kartanlukija
KV
KV
Viestit: 477
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Re: astra f-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Kartanlukija » 28.10.2004 20:11

Ei oo tämä vastaus varsinaiseen kysymykseen, eikä aukee ihmemaan portitkaan 200 hv rajan rikkoutuessa!
Kevyt auto, vääntävä kone ja hyvä alusta, siitä se lähtee.
Ja sitten vaan lapaa lattiaan niin, että koko ajan hirvittää. Ja sitten kun vähänkin meinaa tottua vauhtiin, niin vielä vaan lisää kyytiä!

En yhtään ihmettele, vaikka f-cupissa A ja B -junnuluokissa ensivuonna joku pärjäisi ihan n-ryhmäläiselläkin. Kun kansallisissa ralleissa junnujen yleiskilpailutuloksia katsoo, niin kovin tasatahtiin siellä mennään f ja a/n-ryhmäläisillä peleillä.
Ja kun säilyttää autonsa n-ryhmäläisenä, pääsee kaikissa muissa ralleissa halutessaan myös n/a ryhmäläisten luokkaan.

Luotettavaan autoon, jolla pääsee mahdollisimman monessa kilpailussa maaliin, sekä ajoharjoitteluun kannattaa satsata. Kyllä auto 170-190 heposella kulkee, kun vaan antaa mennä.


Lisäys:
Kun satuin tuossa katsomaan topicin aloittajan tiedot, ei oo tarvetta puhua enää ajoharjoittelusta. Luulenpa että yli 200 hv tehoillekin löytyy jo hyötykäyttöä. Lykkyä tykö!
www.veku.net -autourheilukauppa netissä

Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

astra-f-ryhmään

Viesti Kirjoittaja kolli » 28.10.2004 21:50

kunnossa olevalle kannelle sun ei tarttee tehdä yhtään mitään, jos et välttämättä halua, mun tietääkseni se virtaa vakiona ainakin 250 hepoa, jopa enempikin. Tuskin mäntiäkään tarttee vaihtaa, läppärungot on kova sana, Virtaselta nokat, sit esm. hestek yksikkö niin luulempa että parisataa hepoa menee helposti rikki, tietysti jos haluat että pelilaulaa korkealta ja kovaa .niin saahan siihen kit car palikoita, mutta rahalla saa ja hevosella pääsee

Avatar
turborules
Viestit: 13
Liittynyt: 06.09.2004 00:00

Opelixin virittämisestä

Viesti Kirjoittaja turborules » 29.10.2004 20:01

www.sbdev.co.uk Tuolta kannattaa katsoa mitä tarvii tehdä Opelin koneelle,jos haluaa tehoa lisää.

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 15.11.2004 15:55

Vakio alakerta kestää ja kannelle ei tarvi juurikaan mitään tehdä.Kaasarit kylkeen, kunnollinen pakosarja ja kunnolliset nokka-akselit, niin tehoa on noin 210hv.
Rantasalolla kuulemma moottori tällä reseptillä, tehot juurikin tuo 210hv!
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Vastaa Viestiin