Kellä vielä tehdas Favoritteja ??

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rafu » 14.03.2007 23:43

MJT kirjoitti: Minä aikoinaan ostin tämän saman ( UFM-784) auton vain" varaosiksi" Jyväskylän Suurajoihin ( Neste-ralli) muistaakseni- 95 ja -98. Auto oli silloin myynnissä realisointikeskuksessa. Harri Kalliomäki osallistui mm. autolla Rally Crossin EM-Osakilpailuhin Hämeenlinnassa ainakin kerran, ehkä jopa kaksi, -97,-98. Autoon pitäisi löytyä jopa KV-katsastuskortti. Myin auton keski-suomeen. Muistaakseni Matilaiselle tai Matikaiselle. Hän ajoi sillä Suurajot. Sen jälkeen auto Hirvosella .Myöhemmin sen osti tyttö etunimeltään Reija. Hän kolhi sitä hieman hakien osia. Myöhemmin hän myi sen Tolsalle.
1999: Jukka Matilainen
2000: Martti Hirvonen
2004: Reija Alatalo
2007: Juha Tolsa

Avatar
Kartaani
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 18.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kartaani » 15.03.2007 11:02

Nyt pakko laittaa hieman off topicia mutta juuri kyseiseen UFM-784 Favoritiin liittyy hauska juttu kun J.Matilainen - M-P.Kuokka osallistui peurunkaralliin muistaakseni vuosi oli 1999.
Jälkeenpäin kuulin huoltomiehiltä että koskaan, minkään auton huollossa ei ole päässyt niin helpolla kun nyt...ainoat mitä vaihdettiin huollossa oli UUDET KASETIT!!! :lol: (Pitkillä siirtymillä sais olla joka vehkeessä radio!)
Kojelaudassa todella oli wanhan liiton kiikarimankka C-kasetti varustuksella,nykyään näissäkin jo varmaan mp3-soittimet...

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: siukolan skoda

Viesti Kirjoittaja Unto » 15.03.2007 11:57

japa66 kirjoitti:en muista minkänlainen skoda oli kangasalalaisella siukolan hannulla, muistikuvani mukaan oli kokolailla kireä peli! itse mr j.kankkunenkun oli tokaissut katsellessa siukolan ja skodan pätkäaikoja "kuka h...tin siukola", myös skoda tallin henkilökunta oli pyörinyt auton ympärillä ja ihmetellyt kun tehdasmiehet jäävät jalkoihin!
Siukola osaa ajaa aika kovaa "alitehosilla" autoilla. Jo aikanaan 1600 Eskortilla kiusasi isompiaan ja tosiaan Skodalla ajoi pikku a.n SM.ssä ja GT Corollat ja Golffit oli "helisemässä"
Taannoin (olisko ollut Linno vai Waltikka) (muistaakseni Historic ralli) Siukola ajoi laina Micralla yleiskilpailussa tosikorkean sijoituksen ja Savon legendaariselle pätkälle huiman ajan jättäen monet nelikot taaksensa...

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Favorit

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 15.03.2007 18:08

Nymanin Pekalla on tallissa varmaan Suomen vähiten ajettu Faforit kaikilla tehtaan ryhmä A kilpaosilla, ei varmaan ole ajettu edes 1000 tta kilsaa ja väri on tuttu Pekan oranssi 8O
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: siukolan skoda

Viesti Kirjoittaja MJT » 15.03.2007 18:35

Unto kirjoitti:
japa66 kirjoitti:en muista minkänlainen skoda oli kangasalalaisella siukolan hannulla, muistikuvani mukaan oli kokolailla kireä peli! itse mr j.kankkunenkun oli tokaissut katsellessa siukolan ja skodan pätkäaikoja "kuka h...tin siukola", myös skoda tallin henkilökunta oli pyörinyt auton ympärillä ja ihmetellyt kun tehdasmiehet jäävät jalkoihin!
Siukola osaa ajaa aika kovaa "alitehosilla" autoilla. Jo aikanaan 1600 Eskortilla kiusasi isompiaan ja tosiaan Skodalla ajoi pikku a.n SM.ssä ja GT Corollat ja Golffit oli "helisemässä"
Taannoin (olisko ollut Linno vai Waltikka) (muistaakseni Historic ralli) Siukola ajoi laina Micralla yleiskilpailussa tosikorkean sijoituksen ja Savon legendaariselle pätkälle huiman ajan jättäen monet nelikot taaksensa...
. Hannu ajoi useammalla Skodalla, viimeinen taisi olla MU-1.
Asia on muuten täyttä totta. Hannusta oli ainesta vaikka maailman kärkikuljettajaksi, sitä osoittaa Kankkusenkin lausuma, "kuka hemmetin Siukola". Tänä päivänäkin pitää vielä vetomiehiä pilkkanaan silloin kun ehtii ajamaan. Taisi vetää muuten silloin Savon pätkälle pohjat, Micralla? :D

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Siukolan Skodat

Viesti Kirjoittaja rafu » 15.03.2007 18:46

Hannulla oli UFM-778, MU-1 ja EFE-677. Tässä järjestyksessä

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Favorit

Viesti Kirjoittaja rafu » 15.03.2007 18:49

saxspeed kirjoitti:Nymanin Pekalla on tallissa varmaan Suomen vähiten ajettu Faforit kaikilla tehtaan ryhmä A kilpaosilla, ei varmaan ole ajettu edes 1000 tta kilsaa ja väri on tuttu Pekan oranssi 8O
Sillä on ajettu vain Suurajot 1994, ellei joku sprintti.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Favorit

Viesti Kirjoittaja MJT » 15.03.2007 18:52

saxspeed kirjoitti:Nymanin Pekalla on tallissa varmaan Suomen vähiten ajettu Faforit kaikilla tehtaan ryhmä A kilpaosilla, ei varmaan ole ajettu edes 1000 tta kilsaa ja väri on tuttu Pekan oranssi 8O
Asia täyttä totta. Auto tosin rakennettu suomessa. Kun ESSEM-huolto myi Trophy Skodien varaosavaraston, osti Pekka niistä sen osan jonka minä jätin ostamatta. Eli Pekan auto on tehty täysistä tehtaan kisapaloista, mutta ei ole alkuperäinen tehtaan A-ryhmän auto. Jos en väärin muista hän kaupitteli sitä aikoinaan n. 200,000 mk hintaan. Kauppa ei käynyt joten auto edelleen Pekalla. Hänellä on myös alkuperäinen tehtaan A-ryhmän 130 Skoda, jolla ajeli aikoinaan mm. Kilu Aho sekä myöhemmin mm. :) Juho Hänninen. Auto ei ole alkuperäinen B-ryhmän auto vaikka siihen on muutettu 8-kanavainen täysalumiinimoottori .Luulen että moottori vaihtui Juho Hännisen aikana? :)
Pekka vanha kilpakumppani. Luulen että Pekan Favorit oli viimeksi O-auto tehtävissä -90 luvun lopulla Lasilandian vieressä (Ruuhimäki) ajetussa Sprint kisassa ? :P Sen jälkeen tuskin paljon liikkunut. :evil:

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 15.03.2007 19:34

Kartaani kirjoitti:Nyt pakko laittaa hieman off topicia mutta juuri kyseiseen UFM-784 Favoritiin liittyy hauska juttu kun J.Matilainen - M-P.Kuokka osallistui peurunkaralliin muistaakseni vuosi oli 1999.
Jälkeenpäin kuulin huoltomiehiltä että koskaan, minkään auton huollossa ei ole päässyt niin helpolla kun nyt...ainoat mitä vaihdettiin huollossa oli UUDET KASETIT!!! :lol: (Pitkillä siirtymillä sais olla joka vehkeessä radio!)
Kojelaudassa todella oli wanhan liiton kiikarimankka C-kasetti varustuksella,nykyään näissäkin jo varmaan mp3-soittimet...
Tämä on täyttä totta ja vielä nykyisinkin voimassa. Skoda Favoritin huoltomiehiä on nykyisin helppo löytää. He tulevat mielellä kun tietävät että normaalisti riittää pelkkä tankkaus, tosin usein tarvitsee tuulilasi myös puhdistusta. Kinnusen Ahti aikoinaan sanoi ajaessaan Skodalla, ettei millään autolla kilpaileminen ole ollut näin hauskaa ja edullista. Voiko se koskaan ola edullista? Ahtikin on ajanut vuosia ja vaikka minkälaisella kalustolla, joten hänellä varmasti vertailukohtia. Ajoihan Jarnokin ( Kinnunen) Skodalla huimia aikoja ja vauhti sen kun jatkuu.

Avatar
JTO
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja JTO » 15.03.2007 23:24

Terve
Tarkennetaan hiukan UFM-784. Minulla se on ollut vuoden ja kilsoja taitaa olla jotain 38 tkm joten on se muutaman pätkän nähnyt sitten Tarvaisen. Remonttiakin on tehty, josta huomaa ettei siinä ole enää uuden tuoksua.. Ratiokin on jossain rallissa tippunu tielle ku kojelauvassa on vaan reikä jälellä. Se vois olla kylläkin meikäläisellä hyvä varuste tuo ratio jos sillä sais siitä kuuluisasta rytmistä kiinni?? Ja kyllä se huoltomieskin hommiin joutu. Tosin vasta viikon viiveellä Mäntsälän kisasta, mutta kuitennii sai kunnian koskea skoodaan.
Kurre aloituskommentissaan osu asian ytimeen. Lähetään kaikki ajamaan kilpaa. Tulkaa keväällä Haminaan ajamaan KaakkoisRalli. Vetästään sitte seuraavaksi vaikka Lahdessa ihan vaikka yleisön kiusaksi. :D

Avatar
Jepje
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 71
Liittynyt: 16.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Jepje » 28.12.2008 14:19

Palataas vanhaan aiheeseen! Meille tuli/tulee pari favorittia (UFM-777 ja NBH-318) ajattelin kysellä kuinkas paljon tulevalla kaudella noita tsekin "lahjoja" meinaa liikkua?

Avatar
Tumppi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Tumppi » 28.12.2008 15:28

Onko nämä n-ryhmäläiset skodat niitä mitä sai ostaa ihan uutena, valmiina kilpa-autoina 55.000 markalla?

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 28.12.2008 15:46

Meille toi joulupukki 12 v pojalle lahjaksi A ryhmäläisen Favoritin UFM-769
Saa alkaa opetella vähän etuvetoisen niksejä tuollaisella tehottomalla pikkuautolla missä on kuitenkin ihan oikeita kisa palikoita. Auto on varustettu ihan mielenkiintoisilla osilla esim. 6 vaihteinen suorakytkentä, isot jarrut ei ihan Ap-racing eikä Brembo mutta edes jotain sinnepäin ja näyttää kilpajarruilta :lol: , kromimolyturvakaaret ja ohjauskin on nopeampi.
Jos auton omistaja antaa luvan niin voipa olla että lähden itsekin tyhjentämään palkintopöytää johonkin kisaan kun mukana tuli valtava määrä vanteita ja kädettömälle harrastajalle ihan hyviä renkaitakin :lol: :lol:
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Wannabee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 63
Liittynyt: 28.07.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja Wannabee » 28.12.2008 16:10

Millasissa hinnoissa noi favoritit liikkuu?

Vastaa Viestiin