Kotimaan ralli- ja sprintkilpailujen ennakkopuinti, voittajaveikkaukset ja muu ennen kilpailua tapahtuva spekulointi.
-
Co-Driver
- KV

- Viestit: 398
- Liittynyt: 09.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Lepsämä City
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Co-Driver » 29.11.2004 05:59
petepee kirjoitti:Noh ei se siitä paljon sm-sarja muutu jos yksi lopettaa.Mestaruudesta on ajanut jo vuosia 2-3 kuljettajaa ja tämäkö on sm-sarjan ja tason mittari.
Toki siellä kärjessä mennään ihan kovaa ja vähän samannäköisillä autoilla,kuin mm-sarjassa.Ihan olisi voinut kuopata samassa rytäkässä isonaan kuin pikkuaankin.
Mutta ihan kivoja leuluja rahamiehille ja heti saa ajaa mitalista ja pääsee telkkariin
Kyllä rallissa pitäisi olla "kuninkuusryhmänä" selllainen luokka mikä olisi hiukka halvemmilla laitteilla ajettava ja hiukan laajemmalla kaartilla.
olen aivan samaa mieltä tuosta ison A-n SM-arvon poistamisesta. ei ole järkevää että jokainen maaliin ajanut saa pisteitä. ei siinä ole mitään taistelua. 2-4 WRC autoa mukana ja loput N+ autoja. luokka olis hyvä lopettaa ja ajaa pelkästään SM-arvosta pikku n:ssä ja isossa N:ssä
-
seppo
- KV

- Viestit: 420
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja seppo » 29.11.2004 09:35
Ja Iso N -ryhmä onkin ensi vuonna mielenkiintoisempi kuin vuosiin; Subaru todella vahvasti mukana, 8 varmaa Subbea jo SM sarjaan tulossa.
Ja SM sarjan yhteydessä ajettavassa Subaru Challengessä ajetaan rahapalkinnoista!!! Voittajalle 2000.- ¤ 2. 1500 ja 3. 700.- (per kisa!!!), lisäksi Bensaa yms tarvikkeita palkintoina ja sokerina pohjalla sarjan johtajalle maahantuojan Subaru WRX käyttöön.
-
rukki
- Viestit: 3
- Liittynyt: 22.09.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja rukki » 29.11.2004 18:24
matti kirjoitti:petepee kirjoitti:Noh ei se siitä paljon sm-sarja muutu jos yksi lopettaa.Mestaruudesta on ajanut jo vuosia 2-3 kuljettajaa ja tämäkö on sm-sarjan ja tason mittari.
Toki siellä kärjessä mennään ihan kovaa ja vähän samannäköisillä autoilla,kuin mm-sarjassa.Ihan olisi voinut kuopata samassa rytäkässä isonaan kuin pikkuaankin.
Mutta ihan kivoja leuluja rahamiehille ja heti saa ajaa mitalista ja pääsee telkkariin
Kyllä rallissa pitäisi olla "kuninkuusryhmänä" selllainen luokka mikä olisi hiukka halvemmilla laitteilla ajettava ja hiukan laajemmalla kaartilla.
...veit jalat suusta...
Vastaus petepeelle.
Petepee on sitä mieltä että tulevaisuuden kilpaluokat ovat Pikku-n ja iso-N ja
lopettaa iso A (WRC) suomesta.
Toki ovat kovia luokkia mutta esim. Katajamäki,pikku-n suomenmestari v.
01,kokeili viime vuonna pikku-aata ja pikku-n ryhmää,voitti molemmat.Pitäsikö
hänen jättää mahdollinen WRC kuvio väliin ja odottaa näillä saavutuksilla
tallipäälliköiden puhelinsoittoja vaiko palata takaisin jokkikseen.
Mutta eihän Katajamäki ole vielä tiedottanut ensi vuodesta mitään...!
-
Kollo
- KV

- Viestit: 351
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kollo » 29.11.2004 23:26
Kyllä se on ihan jees, että saadaan uutta verta palkintopallille. Saattaa yrityskin nousta kun ei tartte ajaa kisaa kakkossijasta, voittoon on nyt muillakin mahdollisuus.
Bastin tuloksilla kehtaakin jo jäädä eläkkeelle...
-
seppo
- KV

- Viestit: 420
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja seppo » 01.12.2004 10:23
Todella montako WRC autoa nähdään sarjassa ja mikä mahtaa olla kuljettajien keski-ikä siellä??? Hienoja vehkeitähän ne on en sitä kiistä ja hienoa touhua seurata, mutta pahasti näyttää siltä että ensi vuonna ei montaa WRC peliä viivalla nähdä
Sen sijaan todellinen kilvanajo ensi vuonna on iso N ja Pikku n puolella, siellä riittää porukkaa ja yritys tulee olemaan kohdallaan.
Ketomäki vahvisti sitten Subaruun siirtymisen, joten kyllä Mitsumiehistöille tulee kiirus kun Subarumiehet vetää rahapalkintojen kiilto silmissä...
-
homer
- KV

- Viestit: 545
- Liittynyt: 17.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja homer » 01.12.2004 20:23
Iltalehden mukaan Paasonen yrittää saada Fabian sm-sarjaan. Paasosen ohjelma mm-sarjassa lienee Tuohinoa keveämpi?
-
Kartanlukija
- KV

- Viestit: 477
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kartanlukija » 04.12.2004 22:31
seppo kirjoitti:Todella montako WRC autoa nähdään sarjassa ja mikä mahtaa olla kuljettajien keski-ikä siellä??? Hienoja vehkeitähän ne on en sitä kiistä ja hienoa touhua seurata, mutta pahasti näyttää siltä että ensi vuonna ei montaa WRC peliä viivalla nähdä
Sen sijaan todellinen kilvanajo ensi vuonna on iso N ja Pikku n puolella, siellä riittää porukkaa ja yritys tulee olemaan kohdallaan.
Ketomäki vahvisti sitten Subaruun siirtymisen, joten kyllä Mitsumiehistöille tulee kiirus kun Subarumiehet vetää rahapalkintojen kiilto silmissä...
Tää on mielenkiintosta!! WRC:t taitaa lähtee SM-sarjasta pikkuhiljaa museoon ( toivottavsti ei ) ? Mutta N:ssä on mielenkiintoista se, jatkuuko Mitsujen diktatuuri mitenkä pitkään?
"Subet" tekee nousua
http://www.tommimakinen.com/sp_subaru.html
johdolla. Mitsubishi on monta vuotta ollut itsestäänselvyys N:ssä,
kaikilla evo V-VII-jotakin? Kuka pitää Mitsujen puolta jatkossa, jos "Subbemiehet" alkaa vetään pohja-aikoja?
Alkaako kaikki senjälkeen ajaa Subaruilla?
-
petepee
- KV

- Viestit: 707
- Liittynyt: 11.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja petepee » 04.12.2004 23:26
Vastaus petepeelle.
Petepee on sitä mieltä että tulevaisuuden kilpaluokat ovat Pikku-n ja iso-N ja
lopettaa iso A (WRC) suomesta.
Toki ovat kovia luokkia mutta esim. Katajamäki,pikku-n suomenmestari v.
01,kokeili viime vuonna pikku-aata ja pikku-n ryhmää,voitti molemmat.Pitäsikö
hänen jättää mahdollinen WRC kuvio väliin ja odottaa näillä saavutuksilla
tallipäälliköiden puhelinsoittoja vaiko palata takaisin jokkikseen.
Mutta eihän Katajamäki ole vielä tiedottanut ensi vuodesta mitään...![/quote]
Petepee on sitä mieltä,että sm-sarjassa ei ei tarvitse jakaa suomenmestaruutta luokassa missä ajaa mestaruudesta 3 autoa ja PISTE.
Tokihan täällä voi kisoja kierrellä ja naatiskellla kyllä ne ajan ottaa pätkillä vaikka ei mitalista ajetakaan.Ja ne jotka oikeasti on pyrkimässä ulkomaille ja haluavat ajaa Weeärceellä niin voivat suunnata ajoissa ulkomaille.
Kenenkään ura maailmanmestariksi ei tyssää siihen jos ei täällä ajeta Weeärcellä sm-sarjaa.
Toki niitä kolmea Weeärceetä on ihan kiva katsella tuolta penkalta,mutta urheilullisestii ajateltuna niille ei kuuluisi sm-arvoa.
-
tigru6
- Yleinen

- Viestit: 183
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja tigru6 » 05.12.2004 10:32
SM-luokille Sprint tyyppinen pistelasku. Yleiskisasta muutamalle (esim.3 tai 5) nopeimmalle lisäpisteitä, mutta ei ratkaisevasti. Luokittain pisteitä lähtijöiden mukaan ja ajetaan vaan yhdestä mestaruudesta. Jos isossa A-ryhmässä ei olisi porukkaa niin ei voittaisi mestaruutta vaikka voittaisi yleiskisan kun ei saisi riittävästi luokkapisteitä. Vuodessa yksi mestari, niin ei menisi "suurikaan" yleisö sekaisin kuka on k.o. vuoden mestari.
Mutta kyllä kaikilla autoilla pitää päästä ajamaan kun mielestäni Suomessa ei ole kauheasti varaa tahdä karsintaa.... Kyllä hienot/nopeat autot ovat kivoja katsoa ja kuunnella.