Mikä luotettavin ralliauto?

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
k57ejh
Viestit: 8
Liittynyt: 24.10.2004 00:00

Mikä luotettavin ralliauto?

Viesti Kirjoittaja k57ejh » 14.11.2004 09:25

Mielipiteitä siitä mikä on luotettavin ralliauto hl:ssa alle 10 000e.Etu,taka tai nelivetoinen :?: .Myös millä vermeillä ja perustelut mukaan.

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 14.11.2004 10:25

Ei ainakaan Starlett :roll: Luotettavimmat löytyy varmaan vanhoista panssarivaunuista eli takaveto Ascona/Manta "oikealla" laatikolla ja nelivedoista Audi Quattro.Kilpailukykyisyydestä en sitten niin tiedä.

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Re: Mikä luotettavin ralliauto?

Viesti Kirjoittaja sps1 » 14.11.2004 10:32

k57ejh kirjoitti:Mielipiteitä siitä mikä on luotettavin ralliauto hl:ssa alle 10 000e.Etu,taka tai nelivetoinen :?: .Myös millä vermeillä ja perustelut mukaan.
Oho 8O Onpa vaikea kysymys :o Mahtaako tuohon olla olemassakaan ihan yksinkertaista vastausta :? Itse olen ainakin huomannut automerkistä riippumatta että kun tekee jotakin huolellisesti(ei tarkoita samaa kuin kalleimmalla mahdollisella tavalla)niin se ei ainakaan ole auton toimivuutta ja luotettavuutta heikentänyt. Myös se että joskus tekee autolla muutakin kuin ajaa sillä on osoittautunut hyväksi tavaksi lisätä luotettavuutta, pikku huolto silloin tällöin on osoittautunut hyväksi keinoksi.
Tämä on toiminut ainakin omistamissani autoissa Lada vfts , Volkswagen Golf gti 16v sekä Opel corsa.

Toinen tapa on tietysti tyyliin"teen kaiken mahdollisimman huolimattomasti keneltäkään neuvoa kysymättä ja vähän sinne päin" ja kirjoitan tänne foorumiin että jokin tietty automerkki ja malli on ihan paska kun se ei toiminut yhtään. :roll:

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 14.11.2004 10:34

emk67 kirjoitti: nelivedoista Audi Quattro.Kilpailukykyisyydestä en sitten niin tiedä.
Kyllä audilla ehtii A-junnuissa aivan mainiosti (isä voitti sillä jopa lancereita). Yleisessä ei sitten taida enää ehtiä. Ja audi kyllä kestää.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 14.11.2004 11:02

No eiköhän joku jo vetäny herneen nenään !! Mainittakoon nyt että se oli vitsi ja meidän perheessä on ollut jo vuodesta -94 r,F Starlett ja vieläpä sama auto kokoajan.

Avatar
MVRteam
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 100
Liittynyt: 12.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MVRteam » 14.11.2004 12:35

Varmaankin etuvetoiset R:n escortit , astrat ja kadetit. Jotkut näitä ei "ralliautoiksi"edes nimitä.Harvemmin noilla joutuu keskeyttää jos ei aja ulos.

Avatar
AKS
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 09.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja AKS » 14.11.2004 15:55

Meillä autona opel corsa ja mielestäni on ainakin ollut luotettava, tänä vuonna n. 15 rallia/sprinttiä ja vain yksi keskeytys tekniikkavikaan ja sekään välttämättä ei olisi pakottanut keskeyttämään.

Tosin luotettavutta autoon tuo varmasti työtunnit mitä on uhrattu kisojen välissä: auto käydään perusteellisesti läpi kisojen välissä ja tarkistetaan mm. kaikki välykset, kuluvat osat ja vaihdetaan tarvittaessa uutta..
Aikaa ja rahaa kuluu, mutta ei tarvitse sitten harmitella, jos on ensin kuskattu auto toiselle puolelle Suomea ja sitten huomataan jokin selvä vika ja kisa jää ajamatta.
Mielestäni huolellisuus auttaa jo aika pitkälle, on auto mikä tahansa.

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 14.11.2004 19:15

MVRteam kirjoitti:Varmaankin etuvetoiset R:n escortit , astrat ja kadetit. Jotkut näitä ei "ralliautoiksi"edes nimitä.Harvemmin noilla joutuu keskeyttää jos ei aja ulos.
noo, eipä taija ne nimittelijät olla ite ajanu. se tuntuu vaa tuola penkalla, ko autoista ei lähe ääntä, ja muuteki menee ko junat. Mutta kylläpä mielipiteet muuttuu, ko ensvuonna kuullaa kui ähvässä alkaa opelixit ja foortsonit jauhamaa.

Avatar
Harri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: Kuopio

Kyllä kestää

Viesti Kirjoittaja Harri » 15.11.2004 07:17

Hieman omakohtaisia kokemuksia. F ryhmän Asconalla neljä tekniikan aiheuttamaa keskeytystä kahdeksaan vuoteen 76:ssa kilpailussa. A ryhmän Mitsulla 11 kisaa ilman keskeytyksiä. Järjellä huolletulla ja rakennetulla autolla näkee maalilipun melko varmasti. Jos huolloissa ja rakentamisessa hakee oikopolkua onneen saadaan autosta kun autosta tehtyä epäluotettava.
Huoltoihinkaan ei mene poskettomasti rahaa kun ne tekee tarpeeksi ajoissa, ajatuksella ja hankkii osat ajoissa ilman kiirettä....

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 15.11.2004 15:34

Veikkaisin, että Astra olis luotettavin.Ja kyllä tuommoisella Astralla kerkiää vielä junnuissa luokassaan.Itse ajoin Starletilla, mutta ei kannata missään tapauksessa.Kolme kisaa ja moottori(käy lompakon päälle).Nelivedoista en tiedä, mutta veikkaisin, et joku Galantti vois olla suht kestävä peli....?
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Avatar
mickey69
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 141
Liittynyt: 07.07.2004 00:00
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Mikä luotettavin ralliauto?

Viesti Kirjoittaja mickey69 » 15.11.2004 15:39

sps1 kirjoitti:
k57ejh kirjoitti:Mielipiteitä siitä mikä on luotettavin ralliauto hl:ssa alle 10 000e.Etu,taka tai nelivetoinen :?: .Myös millä vermeillä ja perustelut mukaan.
Oho 8O Onpa vaikea kysymys :o Mahtaako tuohon olla olemassakaan ihan yksinkertaista vastausta :? Itse olen ainakin huomannut automerkistä riippumatta että kun tekee jotakin huolellisesti(ei tarkoita samaa kuin kalleimmalla mahdollisella tavalla)niin se ei ainakaan ole auton toimivuutta ja luotettavuutta heikentänyt. Myös se että joskus tekee autolla muutakin kuin ajaa sillä on osoittautunut hyväksi tavaksi lisätä luotettavuutta, pikku huolto silloin tällöin on osoittautunut hyväksi keinoksi.
Tämä on toiminut ainakin omistamissani autoissa Lada vfts , Volkswagen Golf gti 16v sekä Opel corsa.

Toinen tapa on tietysti tyyliin"teen kaiken mahdollisimman huolimattomasti keneltäkään neuvoa kysymättä ja vähän sinne päin" ja kirjoitan tänne foorumiin että jokin tietty automerkki ja malli on ihan paska kun se ei toiminut yhtään. :roll:
Tämä oli asiaa.... Auto kuin auto on kilpailukäytössä yleensä luotettava, jos sen niin haluaa rakentaa.... :) :) :)

Avatar
Jarno2
Viestit: 6
Liittynyt: 07.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Jarno2 » 10.12.2004 13:41

AKS kirjoitti:Meillä autona opel corsa ja mielestäni on ainakin ollut luotettava, tänä vuonna n. 15 rallia/sprinttiä ja vain yksi keskeytys tekniikkavikaan ja sekään välttämättä ei olisi pakottanut keskeyttämään.

Tosin luotettavutta autoon tuo varmasti työtunnit mitä on uhrattu kisojen välissä: auto käydään perusteellisesti läpi kisojen välissä ja tarkistetaan mm. kaikki välykset, kuluvat osat ja vaihdetaan tarvittaessa uutta..
Aikaa ja rahaa kuluu, mutta ei tarvitse sitten harmitella, jos on ensin kuskattu auto toiselle puolelle Suomea ja sitten huomataan jokin selvä vika ja kisa jää ajamatta.
Mielestäni huolellisuus auttaa jo aika pitkälle, on auto mikä tahansa.
Mun mielestä kyllä joku pikkuluokan auto vaikka peugeotti tai citikka on kyllä luotettavampi vaihtoehto kuin korsa. :D

Vastaa Viestiin