
Mikä luotettavin ralliauto?
- k57ejh
- Viestit: 8
- Liittynyt: 24.10.2004 00:00
Mikä luotettavin ralliauto?
Mielipiteitä siitä mikä on luotettavin ralliauto hl:ssa alle 10 000e.Etu,taka tai nelivetoinen
.Myös millä vermeillä ja perustelut mukaan.

-
- KV
- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Re: Mikä luotettavin ralliauto?
Ohok57ejh kirjoitti:Mielipiteitä siitä mikä on luotettavin ralliauto hl:ssa alle 10 000e.Etu,taka tai nelivetoinen.Myös millä vermeillä ja perustelut mukaan.

Tämä on toiminut ainakin omistamissani autoissa Lada vfts , Volkswagen Golf gti 16v sekä Opel corsa.
Toinen tapa on tietysti tyyliin"teen kaiken mahdollisimman huolimattomasti keneltäkään neuvoa kysymättä ja vähän sinne päin" ja kirjoitan tänne foorumiin että jokin tietty automerkki ja malli on ihan paska kun se ei toiminut yhtään.

- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Kyllä audilla ehtii A-junnuissa aivan mainiosti (isä voitti sillä jopa lancereita). Yleisessä ei sitten taida enää ehtiä. Ja audi kyllä kestää.emk67 kirjoitti: nelivedoista Audi Quattro.Kilpailukykyisyydestä en sitten niin tiedä.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- AKS
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 09.09.2004 00:00
Meillä autona opel corsa ja mielestäni on ainakin ollut luotettava, tänä vuonna n. 15 rallia/sprinttiä ja vain yksi keskeytys tekniikkavikaan ja sekään välttämättä ei olisi pakottanut keskeyttämään.
Tosin luotettavutta autoon tuo varmasti työtunnit mitä on uhrattu kisojen välissä: auto käydään perusteellisesti läpi kisojen välissä ja tarkistetaan mm. kaikki välykset, kuluvat osat ja vaihdetaan tarvittaessa uutta..
Aikaa ja rahaa kuluu, mutta ei tarvitse sitten harmitella, jos on ensin kuskattu auto toiselle puolelle Suomea ja sitten huomataan jokin selvä vika ja kisa jää ajamatta.
Mielestäni huolellisuus auttaa jo aika pitkälle, on auto mikä tahansa.
Tosin luotettavutta autoon tuo varmasti työtunnit mitä on uhrattu kisojen välissä: auto käydään perusteellisesti läpi kisojen välissä ja tarkistetaan mm. kaikki välykset, kuluvat osat ja vaihdetaan tarvittaessa uutta..
Aikaa ja rahaa kuluu, mutta ei tarvitse sitten harmitella, jos on ensin kuskattu auto toiselle puolelle Suomea ja sitten huomataan jokin selvä vika ja kisa jää ajamatta.
Mielestäni huolellisuus auttaa jo aika pitkälle, on auto mikä tahansa.
- ariwalk
- KV
- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
noo, eipä taija ne nimittelijät olla ite ajanu. se tuntuu vaa tuola penkalla, ko autoista ei lähe ääntä, ja muuteki menee ko junat. Mutta kylläpä mielipiteet muuttuu, ko ensvuonna kuullaa kui ähvässä alkaa opelixit ja foortsonit jauhamaa.MVRteam kirjoitti:Varmaankin etuvetoiset R:n escortit , astrat ja kadetit. Jotkut näitä ei "ralliautoiksi"edes nimitä.Harvemmin noilla joutuu keskeyttää jos ei aja ulos.
- Harri
- A-Junnu
- Viestit: 83
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä kestää
Hieman omakohtaisia kokemuksia. F ryhmän Asconalla neljä tekniikan aiheuttamaa keskeytystä kahdeksaan vuoteen 76:ssa kilpailussa. A ryhmän Mitsulla 11 kisaa ilman keskeytyksiä. Järjellä huolletulla ja rakennetulla autolla näkee maalilipun melko varmasti. Jos huolloissa ja rakentamisessa hakee oikopolkua onneen saadaan autosta kun autosta tehtyä epäluotettava.
Huoltoihinkaan ei mene poskettomasti rahaa kun ne tekee tarpeeksi ajoissa, ajatuksella ja hankkii osat ajoissa ilman kiirettä....
Huoltoihinkaan ei mene poskettomasti rahaa kun ne tekee tarpeeksi ajoissa, ajatuksella ja hankkii osat ajoissa ilman kiirettä....
- pete1
- WRC
- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
Veikkaisin, että Astra olis luotettavin.Ja kyllä tuommoisella Astralla kerkiää vielä junnuissa luokassaan.Itse ajoin Starletilla, mutta ei kannata missään tapauksessa.Kolme kisaa ja moottori(käy lompakon päälle).Nelivedoista en tiedä, mutta veikkaisin, et joku Galantti vois olla suht kestävä peli....?
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com
- mickey69
- A-Junnu
- Viestit: 141
- Liittynyt: 07.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Padasjoki
- Viesti:
Re: Mikä luotettavin ralliauto?
Tämä oli asiaa.... Auto kuin auto on kilpailukäytössä yleensä luotettava, jos sen niin haluaa rakentaa.... :) :) :)sps1 kirjoitti:Ohok57ejh kirjoitti:Mielipiteitä siitä mikä on luotettavin ralliauto hl:ssa alle 10 000e.Etu,taka tai nelivetoinen.Myös millä vermeillä ja perustelut mukaan.
Onpa vaikea kysymys :o Mahtaako tuohon olla olemassakaan ihan yksinkertaista vastausta :? Itse olen ainakin huomannut automerkistä riippumatta että kun tekee jotakin huolellisesti(ei tarkoita samaa kuin kalleimmalla mahdollisella tavalla)niin se ei ainakaan ole auton toimivuutta ja luotettavuutta heikentänyt. Myös se että joskus tekee autolla muutakin kuin ajaa sillä on osoittautunut hyväksi tavaksi lisätä luotettavuutta, pikku huolto silloin tällöin on osoittautunut hyväksi keinoksi.
Tämä on toiminut ainakin omistamissani autoissa Lada vfts , Volkswagen Golf gti 16v sekä Opel corsa.
Toinen tapa on tietysti tyyliin"teen kaiken mahdollisimman huolimattomasti keneltäkään neuvoa kysymättä ja vähän sinne päin" ja kirjoitan tänne foorumiin että jokin tietty automerkki ja malli on ihan paska kun se ei toiminut yhtään.
- Jarno2
- Viestit: 6
- Liittynyt: 07.07.2004 00:00
Mun mielestä kyllä joku pikkuluokan auto vaikka peugeotti tai citikka on kyllä luotettavampi vaihtoehto kuin korsa. :DAKS kirjoitti:Meillä autona opel corsa ja mielestäni on ainakin ollut luotettava, tänä vuonna n. 15 rallia/sprinttiä ja vain yksi keskeytys tekniikkavikaan ja sekään välttämättä ei olisi pakottanut keskeyttämään.
Tosin luotettavutta autoon tuo varmasti työtunnit mitä on uhrattu kisojen välissä: auto käydään perusteellisesti läpi kisojen välissä ja tarkistetaan mm. kaikki välykset, kuluvat osat ja vaihdetaan tarvittaessa uutta..
Aikaa ja rahaa kuluu, mutta ei tarvitse sitten harmitella, jos on ensin kuskattu auto toiselle puolelle Suomea ja sitten huomataan jokin selvä vika ja kisa jää ajamatta.
Mielestäni huolellisuus auttaa jo aika pitkälle, on auto mikä tahansa.