Rallicrossin lisälenkki
- Pele1977
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 21.09.2005 00:00
Rallicrossin lisälenkki
Millonkohan tämä kyseinen typerä juttu poistuu rallicrossista? Mielestäni täysin keinotekoinen tapa saada ohituksia aikaiseksi. Muutamissa em crosseissa sitä ei ole ollut ja taistelu on ollut sen mukaista...
- Autokross
- A-Junnu
- Viestit: 78
- Liittynyt: 27.04.2006 00:00
Itsekkin vähän epäilin kun lisälenkit tuli mutta nyt EHDOTTOMASTI LISÄLENKIN KANNALLA (yksi/ainut ohitus mahdollisuus varsinkin suomen radoilla) kunhan se vain on hitaampi kiertää kuin varsinainen rata ja sieltä varsinkin ulos tulo on järkevässä paikassa ettei tule turhia kolinoita (Sambacrossissa siitä kärsi mm. KOTANEN ja muistaakseni Määttä).
Itse niitä ajaneena ja katsottuani tätä mieltä.
Itse niitä ajaneena ja katsottuani tätä mieltä.
- Beginner
- Yleinen
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19.12.2005 00:00
- Viesti:
-
- A-Junnu
- Viestit: 121
- Liittynyt: 02.06.2004 00:00
- Viesti:
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Lisälenkki on kyllä väriä lähtöihin tuova elementti,enkä tarkoita kylkeen pamauttamisia
Ennen lähtö ratkaisi liikaa,nyt voi toisen perässä roikkuva nopeampi vetäistä lenkin nopeammin ja ottaa eroa.
Mutta Kauhajoen lenkki ei oikein toimi,vaikka onkin muuten katsojaystävällinen rata.Ehkäpä jos lenkin saisi sijoitettua sinne vanhan lähtöalueen tienoille vaikka U-lenkkinä(180asteinen käännös jonka puoliskot erotettu rengasrivillä ja paluu lähes samasta paikasta kaarteen alkuun) kun leveyttä piisaa?,tai miksei voisi kiertää sitä sisäpuolen mikroautorataa koko pääsuoran mittaisena ja tulla takaisin radalle sieltä alalenkin jälkeen?
Ennen lähtö ratkaisi liikaa,nyt voi toisen perässä roikkuva nopeampi vetäistä lenkin nopeammin ja ottaa eroa.
Mutta Kauhajoen lenkki ei oikein toimi,vaikka onkin muuten katsojaystävällinen rata.Ehkäpä jos lenkin saisi sijoitettua sinne vanhan lähtöalueen tienoille vaikka U-lenkkinä(180asteinen käännös jonka puoliskot erotettu rengasrivillä ja paluu lähes samasta paikasta kaarteen alkuun) kun leveyttä piisaa?,tai miksei voisi kiertää sitä sisäpuolen mikroautorataa koko pääsuoran mittaisena ja tulla takaisin radalle sieltä alalenkin jälkeen?
- Etuveto
- KV
- Viestit: 300
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Lisälenkki toimii ohitustarkoituksessa, mutta katsojille se on masentavaa katsella erää kun heti ekalla kiekalla osa porukasta menee lenkille.
Autojen välit venähtää silloin ihan liian pitkiksi,pahimmillaan ekan ja viimeisen väli on melkein puolikierrosta .
Homman ainoa hyväpuoli on se että lenkillä käynyt saa ajaa rauhassa hyviä kierrosaikoja kun kärki on karannut . Vielä kun lisälenkiltä tullaan yleensä maalin suoraan jää se viimeinenkin yhteinen voitto rutistus pois.
Parannus tähän on se että lisälenkille mennään vasta ekakierroksen maalilinjan jälkeen välittömästi , silloin ulostulosta maaliin on yli puolikierrosta kisaa jäljellä jossa katsotaan kuka voittaa.
Toinen tärkeä parannus tähän asiaan on, että jokaisella kilpailijalla on oikeus yhteen lisälenkin oikasuun jossain alkuerässä. Fiksu kaveri käyttää sen todennäköisesti silloin, kun on tullut joku hässäkkä erässä.
Nämä kun tehdään niin taas tulee uutta väriä kisaan.
PS. Idea on vapaasti käytettävissä ilman korvausta.
Autojen välit venähtää silloin ihan liian pitkiksi,pahimmillaan ekan ja viimeisen väli on melkein puolikierrosta .

Homman ainoa hyväpuoli on se että lenkillä käynyt saa ajaa rauhassa hyviä kierrosaikoja kun kärki on karannut . Vielä kun lisälenkiltä tullaan yleensä maalin suoraan jää se viimeinenkin yhteinen voitto rutistus pois.
Parannus tähän on se että lisälenkille mennään vasta ekakierroksen maalilinjan jälkeen välittömästi , silloin ulostulosta maaliin on yli puolikierrosta kisaa jäljellä jossa katsotaan kuka voittaa.
Toinen tärkeä parannus tähän asiaan on, että jokaisella kilpailijalla on oikeus yhteen lisälenkin oikasuun jossain alkuerässä. Fiksu kaveri käyttää sen todennäköisesti silloin, kun on tullut joku hässäkkä erässä.
Nämä kun tehdään niin taas tulee uutta väriä kisaan.


PS. Idea on vapaasti käytettävissä ilman korvausta.

- Sheikki
- Yleinen
- Viestit: 186
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
- Etuveto
- KV
- Viestit: 300
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Niin se lisälenkin oíkasu oli vain YHDESSÄ ERÄSSÄ mahdollinen, joten sitä ei kannata tuhlata heti ekassa erässä. Saattaa nimittäin mennä homma pieleen kun myöhemmin olis oikeesti tarvetta käyttää, eikä enään olekkaan kun tuli hosuttua ekaerässä turhaan. Tämä on ehkä monelle liian hankala sieltä kilpurista katsoen
arvioida ja päättää milloin sen hyödyntää.
Kun alkueriä ajetaan yleensä kolme ja oikasun saa tehdä vain YHDENKERRAN , se kannattaa tehdä silloin kun on tulossa huono sijoitus /aika.
Ei tää muuten oo mikään ihan simppelijuttu kun tarkemmin asiaan perehtyy.


Kun alkueriä ajetaan yleensä kolme ja oikasun saa tehdä vain YHDENKERRAN , se kannattaa tehdä silloin kun on tulossa huono sijoitus /aika.
Ei tää muuten oo mikään ihan simppelijuttu kun tarkemmin asiaan perehtyy.

