Rallicrossin lisälenkki

Rallicrossiin liittyvä ennakkopuinti käydään tällä foorumilla
Vastaa Viestiin
Avatar
Pele1977
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 21.09.2005 00:00

Rallicrossin lisälenkki

Viesti Kirjoittaja Pele1977 » 02.08.2007 13:49

Millonkohan tämä kyseinen typerä juttu poistuu rallicrossista? Mielestäni täysin keinotekoinen tapa saada ohituksia aikaiseksi. Muutamissa em crosseissa sitä ei ole ollut ja taistelu on ollut sen mukaista...

Avatar
Autokross
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 78
Liittynyt: 27.04.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja Autokross » 02.08.2007 14:17

Itsekkin vähän epäilin kun lisälenkit tuli mutta nyt EHDOTTOMASTI LISÄLENKIN KANNALLA (yksi/ainut ohitus mahdollisuus varsinkin suomen radoilla) kunhan se vain on hitaampi kiertää kuin varsinainen rata ja sieltä varsinkin ulos tulo on järkevässä paikassa ettei tule turhia kolinoita (Sambacrossissa siitä kärsi mm. KOTANEN ja muistaakseni Määttä).
Itse niitä ajaneena ja katsottuani tätä mieltä.

Avatar
Beginner
Yleinen
Yleinen
Viestit: 178
Liittynyt: 19.12.2005 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beginner » 02.08.2007 15:07

Ehdottomasti lisälenkin KANNALLA! Kunhan suunnitellaan järkevästi niin se toimii.

SRC
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 109
Liittynyt: 11.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja SRC » 02.08.2007 18:12

Jep...kyllä se toimii niinku pitää...

toni791
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 121
Liittynyt: 02.06.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toni791 » 02.08.2007 18:35

jep,kyllähän tuo toimiva juttu on!!ainut mihin pitää kiinnittää huomiota enempi,on sisään meno ja ulostulot :!:

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 02.08.2007 20:05

Lisälenkki on kyllä väriä lähtöihin tuova elementti,enkä tarkoita kylkeen pamauttamisia :wink:

Ennen lähtö ratkaisi liikaa,nyt voi toisen perässä roikkuva nopeampi vetäistä lenkin nopeammin ja ottaa eroa.

Mutta Kauhajoen lenkki ei oikein toimi,vaikka onkin muuten katsojaystävällinen rata.Ehkäpä jos lenkin saisi sijoitettua sinne vanhan lähtöalueen tienoille vaikka U-lenkkinä(180asteinen käännös jonka puoliskot erotettu rengasrivillä ja paluu lähes samasta paikasta kaarteen alkuun) kun leveyttä piisaa?,tai miksei voisi kiertää sitä sisäpuolen mikroautorataa koko pääsuoran mittaisena ja tulla takaisin radalle sieltä alalenkin jälkeen?

Avatar
Etuveto
KV
KV
Viestit: 300
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Etuveto » 12.09.2007 00:32

Hyvinkään radan lisälenkki on n.8sek. hitaampi ,mutta lähtönopeus maalisuoralle on kovempi ,joten lisälenkiltä tullaan lujempaa maaliin.

Avatar
Etuveto
KV
KV
Viestit: 300
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Etuveto » 16.10.2007 21:02

Lisälenkki toimii ohitustarkoituksessa, mutta katsojille se on masentavaa katsella erää kun heti ekalla kiekalla osa porukasta menee lenkille.
Autojen välit venähtää silloin ihan liian pitkiksi,pahimmillaan ekan ja viimeisen väli on melkein puolikierrosta . :x
Homman ainoa hyväpuoli on se että lenkillä käynyt saa ajaa rauhassa hyviä kierrosaikoja kun kärki on karannut . Vielä kun lisälenkiltä tullaan yleensä maalin suoraan jää se viimeinenkin yhteinen voitto rutistus pois.
Parannus tähän on se että lisälenkille mennään vasta ekakierroksen maalilinjan jälkeen välittömästi , silloin ulostulosta maaliin on yli puolikierrosta kisaa jäljellä jossa katsotaan kuka voittaa.
Toinen tärkeä parannus tähän asiaan on, että jokaisella kilpailijalla on oikeus yhteen lisälenkin oikasuun jossain alkuerässä. Fiksu kaveri käyttää sen todennäköisesti silloin, kun on tullut joku hässäkkä erässä.
Nämä kun tehdään niin taas tulee uutta väriä kisaan. :lol: :lol:

PS. Idea on vapaasti käytettävissä ilman korvausta. :idea:

Avatar
Sheikki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sheikki » 17.10.2007 07:47

Oikasua ei kannata tehdä koska kärki autot menee sinne heti. Jos ei mene niin sit kuski ei ole hereillä. Mutta parin tappion jälkeen sekin varmaan oppii.

Avatar
Etuveto
KV
KV
Viestit: 300
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Etuveto » 17.10.2007 23:01

Niin se lisälenkin oíkasu oli vain YHDESSÄ ERÄSSÄ mahdollinen, joten sitä ei kannata tuhlata heti ekassa erässä. Saattaa nimittäin mennä homma pieleen kun myöhemmin olis oikeesti tarvetta käyttää, eikä enään olekkaan kun tuli hosuttua ekaerässä turhaan. Tämä on ehkä monelle liian hankala sieltä kilpurista katsoen :roll: arvioida ja päättää milloin sen hyödyntää.
Kun alkueriä ajetaan yleensä kolme ja oikasun saa tehdä vain YHDENKERRAN , se kannattaa tehdä silloin kun on tulossa huono sijoitus /aika.
Ei tää muuten oo mikään ihan simppelijuttu kun tarkemmin asiaan perehtyy. :roll: :roll:

Vastaa Viestiin