starlet putkisto

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ralliarska
Viestit: 13
Liittynyt: 21.06.2004 00:00

starlet putkisto

Viesti Kirjoittaja ralliarska » 27.12.2004 22:26

Kysymys kuuluu toimiiko 2" putkisto 1430 kuutioisen äffäläisen starletin alla vai kärsiikö tehot ylä kierroksilla.Jos on kokemuksia niin pankaas kirjoittaen.2.5" perän ylitys näyttää niin pirun isolta että mahtaako sopia pohjatessa olemaan.Voi olla et olen vaan siinä iässä. :)

Avatar
AL1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja AL1 » 28.12.2004 09:34

Toimii. Kollektorin jälkeen 2" 50-75 cm loppu 2.5".

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

putki..

Viesti Kirjoittaja peteracing » 28.12.2004 12:00

eikös sen putken pitäs siellä loppupäässä olla pienempi...
mitä hyötyy saadaan tolla ett se kuristetaan kollektorin jälkeen ja sit taas kasvatetaan tilavuutta??
power is nothing without control...

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 28.12.2004 16:43

Sillä saadaan imua. Nii meilläki oli laadokassa että putken välissä oli n. puolenmetrin kapee osuus. Joku viritysexpertti sano vaa ko käytettii sillä penkissä, että kokeilkaas sellasta.

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 28.12.2004 17:01

Joo,ei liian isoa hormia alle alkupäähän,omaan (1.6L -koneeseen)kokeilen tuosta 50mm putkesta pykälää pienempää kokoa(44mm) virisepän neuvosta.Ja putkisto suurenee loppua kohden,väliosa 50mm ja loppu 75mm-lopuksi kartiovaimentaja 75mm->125mm.

Avatar
mikemotors
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikemotors » 28.12.2004 23:21

Itselläni on 1430cc starppa ja tein pakoputki/sarja muutoksia siten, että ensimmäinen setti oli marteliuksen l-sarja (se pienempi) orkkis mittaisena ja 2" putki alusta loppuun. Sitten muutin sarjan lyhennettyyn xl:ään ja tein putkiston siten, että alussa 2" putkea ja loppu raakasti 2,5". Ensimmäisen setin 130hp muuttui 145hp ja väännötkään ei tippuneet yhtään kuten myöskään huipputehon kierroslukukaan ei noussut kuin muutamalla kymmenellä kierroksella!! Pakoputkisto muutoksien lisäksi täytyy todeta, että muutin hieman nokka-akselin ajoitusta samalla, muuten kuitenkin vertailukelpoiset tulokset samassa prokkolan sepon jarrussa.

Ei se aina mene niinkuin fysiikan kaavat sanoisi!

Avatar
Viuhti
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 55
Liittynyt: 22.07.2004 00:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Viuhti » 28.12.2004 23:46

Onko aiheesta jossain lisää.Ite oon käsittäny et pienenis loppua kohden, koska pakokaasut jäähtyy ja pienentämällä saatais virtausnopeus pysymään vakaanpana... No itellä ei käytännön kokemuksia :)

Vastaa Viestiin