Riihimäki Ralli 08

Tänne osastolle kaikki kuvakyselyt ja ilmoitukset kuvauksistasi.
Avatar
Juige
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 71
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

nro 27

Viesti Kirjoittaja Juige » 07.01.2008 11:00

Moro!

Hyvät oli tiet jälleen Riksussa. Jos jollekin tarttui kuvaa/videota numerosta 27 (punainen välikuori) niin voi laittaa osoitteeseen:
juhahaa@gmail.com

Kiitokset jo etukäteen!

-Juha-

Avatar
PMM
WRC
WRC
Viestit: 1835
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Paikkakunta: Tervajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PMM » 07.01.2008 15:49

Rallikuvat.netistä löytyy nyt liikkuvaa kuvaa EK2 maalista.

YouTube linkkiä seuraa pian perästä...

EDIT: YouTube - Linkki: http://www.youtube.com/watch?v=7tHwLi-hzeM
http://www.rallikuvat.net" onclick="window.open(this.href);return false; @ Facebook
En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Jos haluat kuvia, ota yhteyttä tämän linkin kautta.

Avatar
Tango
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 87
Liittynyt: 07.02.2005 00:00
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Riihimäki-Ralli 2008 kuvia

Viesti Kirjoittaja Tango » 07.01.2008 16:00

Tango Teamin sivuilla jokunen kymmentä kuvaa EK2 maalista.

http://www.tangoteam.com/


Mahtavaa että joku seura uskaltaa järjestää kisoja tammikuussakin !!!
Iso kiitos järjestäjille

Tango Team motorsport

Co-Driver
KV
KV
Viestit: 398
Liittynyt: 09.05.2004 00:00
Paikkakunta: Lepsämä City
Viesti:

riihimäki

Viesti Kirjoittaja Co-Driver » 07.01.2008 16:10

basti kirjoitti:
petrux kirjoitti:
thn kirjoitti: Kyllä mun kartturit on aina merkannu tiekirjaan pätkän etenemistä,samoin kuin itse kartturina ollessa.Ja onpa meille tehty,jopa nuotti tarkastuksia,tiekirja tutkien.
kaipa siinäkin tarkastajat on saaneet käyttää järkeään jos näkee pelkkiä yliviivauksia mutta noin periaatteessa ei saisi olla mitään ylimääräisiä merkintöjä joita joku voisi tulkita nuoteiksi.

Minä kävin tutkinnon 16.12.2007 eli jotain vielä muistissa...siellä neuvottiin laittamaan esim pieni rasti kohtaa joka on ohitettu että tietää missä mennään. Ja AT:lle tulo aikakin neuvottiin siihen kirjaamaan. Näitä neuvoja noudatin itsekkin ekassa kisassa eli Rixussa.

Timppa
tarkennus tähän keskusteluun. kaikki ajat ja muut omat merkinnät kirjoitetaan siirtymäsivuille. ei missään tapauksessa erikoiskoe sivuille. lisäksi laskut pitää tehdä niin että luvut täsmäävät aikakortin aikoihin. muuten riski on se että ne "nuoteiksi" voidaan tulkita. jos annetaan lisämääräys jostain paikasta esim pätkän lähdössä niin sen saa ek-sivuille kirjata. terveisin alua 8:n kouluttaja

jama78
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 03.09.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jama78 » 07.01.2008 16:41

Juu noin mäkin muistelin et tutkinnossa neuvottiin et ek sivuille ei saa merkkaa mitään mut kai se riippuu kouluttajasta ja tarkastajasta!!

Avatar
basti
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 124
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: riihimäki

Viesti Kirjoittaja basti » 07.01.2008 16:47

Co-Driver kirjoitti:
basti kirjoitti:
petrux kirjoitti: kaipa siinäkin tarkastajat on saaneet käyttää järkeään jos näkee pelkkiä yliviivauksia mutta noin periaatteessa ei saisi olla mitään ylimääräisiä merkintöjä joita joku voisi tulkita nuoteiksi.

Minä kävin tutkinnon 16.12.2007 eli jotain vielä muistissa...siellä neuvottiin laittamaan esim pieni rasti kohtaa joka on ohitettu että tietää missä mennään. Ja AT:lle tulo aikakin neuvottiin siihen kirjaamaan. Näitä neuvoja noudatin itsekkin ekassa kisassa eli Rixussa.

Timppa
tarkennus tähän keskusteluun. kaikki ajat ja muut omat merkinnät kirjoitetaan siirtymäsivuille. ei missään tapauksessa erikoiskoe sivuille. lisäksi laskut pitää tehdä niin että luvut täsmäävät aikakortin aikoihin. muuten riski on se että ne "nuoteiksi" voidaan tulkita. jos annetaan lisämääräys jostain paikasta esim pätkän lähdössä niin sen saa ek-sivuille kirjata. terveisin alua 8:n kouluttaja

Minä puolestani haluan tarkentaa että merkinnät joita minä laitoin ek:n sivuille oli ruksi ajentun merkin esim. 90 vasen jälkeen, ei tietenkään ennen. Ja tuon laskemani ajan merkkasin valkoisille sivuille eli siirtymälle, AT:n kohdalle. Tietenkään ek:n kohtaan en teen mitään merkintöjä ennen kun ko kohta pätkällä on ohitettu ja silloinkin vain ruksi merkiksi siitä että kohta on ohitettu.

Ja jos nyt joku ihmettelee miksi siihen pitää jotain merkitä niin oli minulle ainakin ekassa kisassa helpompi seurata ek:n etenemistä noiden ruksien kanssa kun jännitti aivan tarpeeksi muutenkin. Voisin myös kuvitella kokeneempaankin kartturia tuon auttavan jos vaikka tulee jokin oho tilanne tai ulosajo.

Timppa

Avatar
Kauko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 234
Liittynyt: 03.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kauko » 07.01.2008 17:16

En kauheesti suosittelisi niitä rasteja sinne ek-sivuille laittamaan. Kyseinen rasti voidaan tulkita varoitukseksi jostain..vaikkapa kivestä ysikympin sisäreunassa. Ja milläs todistat että oot vetänyt niitä rasteja sitä mukaan kun etenette ek:lla jos pätkän maalissa oleva RT ottaa käytössäsi olleen tiekirjan pois ja antaa tilalle täysin uuden ja puhtaan. Näinhän menetellään aika usein..Ek.lla etenemistä kyllä pystyy seuraamaan ilman tota rastittamistakin. Kunhan keskittyy siihen hommaan.Ja hommaa tripin siihen autoon..Se helpottaa kummasti kartturin elämää..Varsinkin ei-nuotti kisoissa. :P [/b]

Avatar
basti
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 124
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja basti » 07.01.2008 17:48

Kauko kirjoitti:En kauheesti suosittelisi niitä rasteja sinne ek-sivuille laittamaan. Kyseinen rasti voidaan tulkita varoitukseksi jostain..vaikkapa kivestä ysikympin sisäreunassa. Ja milläs todistat että oot vetänyt niitä rasteja sitä mukaan kun etenette ek:lla jos pätkän maalissa oleva RT ottaa käytössäsi olleen tiekirjan pois ja antaa tilalle täysin uuden ja puhtaan. Näinhän menetellään aika usein..Ek.lla etenemistä kyllä pystyy seuraamaan ilman tota rastittamistakin. Kunhan keskittyy siihen hommaan.Ja hommaa tripin siihen autoon..Se helpottaa kummasti kartturin elämää..Varsinkin ei-nuotti kisoissa. :P [/b]

Asiahan tuli harvinaisen selväksi...ja onhan se uskottava kun kokemus puhuu. Mutta sen verran vielä että se keskittyminen voi olla pirun vaikeaa kun jännittää ihan ..tusti, mut kaipa sekin loppuu jos on varaa vuosi tolkulla kyydissä istua :wink:

Timppa

Avatar
JHT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 93
Liittynyt: 29.09.2006 00:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHT » 07.01.2008 17:55

Hei,

Kaikki kuvamateriaali 0 autosta (focus), 70 Polo ja 77 Kadett otetaan vastaan. Ja varsinkin jos löytyy videopätkää nro. 70 Polon ek2 maalinpäästä niin kelpaa kyllä. ilmoita samalla mitä ja minne maksetaan.

Jaakko Tapper
Jaakko Tapper

Avatar
escortcosworth
WRC
WRC
Viestit: 905
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja escortcosworth » 07.01.2008 18:20

JHT kirjoitti:Hei,

Kaikki kuvamateriaali 0 autosta (focus), 70 Polo ja 77 Kadett otetaan vastaan. Ja varsinkin jos löytyy videopätkää nro. 70 Polon ek2 maalinpäästä niin kelpaa kyllä. ilmoita samalla mitä ja minne maksetaan.

Jaakko Tapper
Löytyis Polon roikot sekä Kadetin kurvailua nauhalta.

Mihinkös pistetään tuleen?

-Aki
http://www.rallizoom.net/

-Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta.-

Co-Driver
KV
KV
Viestit: 398
Liittynyt: 09.05.2004 00:00
Paikkakunta: Lepsämä City
Viesti:

riihimäki

Viesti Kirjoittaja Co-Driver » 07.01.2008 18:28

basti kirjoitti:
Kauko kirjoitti:En kauheesti suosittelisi niitä rasteja sinne ek-sivuille laittamaan. Kyseinen rasti voidaan tulkita varoitukseksi jostain..vaikkapa kivestä ysikympin sisäreunassa. Ja milläs todistat että oot vetänyt niitä rasteja sitä mukaan kun etenette ek:lla jos pätkän maalissa oleva RT ottaa käytössäsi olleen tiekirjan pois ja antaa tilalle täysin uuden ja puhtaan. Näinhän menetellään aika usein..Ek.lla etenemistä kyllä pystyy seuraamaan ilman tota rastittamistakin. Kunhan keskittyy siihen hommaan.Ja hommaa tripin siihen autoon..Se helpottaa kummasti kartturin elämää..Varsinkin ei-nuotti kisoissa. :P [/b]

Asiahan tuli harvinaisen selväksi...ja onhan se uskottava kun kokemus puhuu. Mutta sen verran vielä että se keskittyminen voi olla pirun vaikeaa kun jännittää ihan ..tusti, mut kaipa sekin loppuu jos on varaa vuosi tolkulla kyydissä istua :wink:

Timppa
menee OT mut...
kyl se jännitys loppuu ja sitten kun joskus alat nuottia lukemaan niin voit rallista vasta alkaa nauttimaan kunnolla:)

Avatar
Etuveto
KV
KV
Viestit: 300
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Etuveto » 07.01.2008 18:58

Siitä tiekirjaan merkinnöistä sen verran että meillä kartturi kirjaa VÄLITTÖMÄSTI ajan kun on ohitettu maali. Kun saadaan kortti takaisin maaliautosta verrataan maaliin tuloaika omaan merkintää joka on tiekirjassa varmasti oikean maalin kohdalla., kun nämä täsmää noin 2 sek. haarukkaan ollaan tyytyväisiä. Minuutti virheen huomaa heti ja voi pyytää korjauksen ennen eteenpäin lähtöä. Kuluu turhaan aikaa siihen että alkaa vasta maalissa ,tuloslaskennan kanssa selvittään mahdollista virhettä.

PS. Ek.n lähdössä laitetaan lähtöaika myös ylös lähdön kohdalle varmuuden vuoksi, on nimittäin muutaman kerran saatu väärä lähtöaikakin ek::lle. Eihän se mitään haitta jos saa myöhäisemmän koska silloin tulee yleensä huimat" pohjat".

Avatar
asiantuntija
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asiantuntija » 07.01.2008 19:35

Kuvat autosta numero 34 valkonen civic kelpaavat mainiosti myös videot
joni_pakarinen2@hotmail.com eritoten nelosen töksy ja kontti pystyssä ajelu kiinnostaa

Avatar
basti
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 124
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: riihimäki

Viesti Kirjoittaja basti » 07.01.2008 20:09

Co-Driver kirjoitti:
basti kirjoitti:
Kauko kirjoitti:En kauheesti suosittelisi niitä rasteja sinne ek-sivuille laittamaan. Kyseinen rasti voidaan tulkita varoitukseksi jostain..vaikkapa kivestä ysikympin sisäreunassa. Ja milläs todistat että oot vetänyt niitä rasteja sitä mukaan kun etenette ek:lla jos pätkän maalissa oleva RT ottaa käytössäsi olleen tiekirjan pois ja antaa tilalle täysin uuden ja puhtaan. Näinhän menetellään aika usein..Ek.lla etenemistä kyllä pystyy seuraamaan ilman tota rastittamistakin. Kunhan keskittyy siihen hommaan.Ja hommaa tripin siihen autoon..Se helpottaa kummasti kartturin elämää..Varsinkin ei-nuotti kisoissa. :P [/b]

Asiahan tuli harvinaisen selväksi...ja onhan se uskottava kun kokemus puhuu. Mutta sen verran vielä että se keskittyminen voi olla pirun vaikeaa kun jännittää ihan ..tusti, mut kaipa sekin loppuu jos on varaa vuosi tolkulla kyydissä istua :wink:

Timppa
menee OT mut...
kyl se jännitys loppuu ja sitten kun joskus alat nuottia lukemaan niin voit rallista vasta alkaa nauttimaan kunnolla:)
en muuten Kimmo ala !!!

Avatar
HalfMoonRider0
KV
KV
Viestit: 317
Liittynyt: 20.06.2004 00:00
Paikkakunta: Orivesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HalfMoonRider0 » 07.01.2008 20:35

Kotamäki kirjoitti:Nytten olisi sitten vauhdikas klippi alla olevassa osoitteessa ek3:lta.

Petter on haastamassa Sohlbergia..
_________________________________
www.kotamaki.suntuubi.com
Siellähän on selvästi ollut penkan päällä viimesen päälle Jazzi-tunnelma :lol:
Don´t let them say that you can´t be the things that you want, just believe in yourself and TAKE YOUR BEST SHOT!!

halfmoonriders.co.nr

Vastaa Viestiin