Tehontestausta LappeenRannassa.

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Tehontestausta LappeenRannassa.

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 22.12.2004 20:31

Elikkä onkos kukaan käyny penkittämässä autoonsa AMWorksillä Lappeenrannassa..? Kun täällä suunnalla liikkuu huhua että penkittäisi liian vähän ja pitkiä matkoja kaasupohjassa menis laihalle mahdollisesti.. Tosin sitä huhua levittää tää lappeen Rannan virittäjä-ässä, joka kotona ees kato osuuko venttiili mäntään enneko lähtee autoa raahaamaa Jyväskylää. :)

Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

tehopenkki

Viesti Kirjoittaja kolli » 23.12.2004 09:02

itte en ole vielä viennyt autoa sinne, mutta tarkoitus olisi, kaveri käytti siellä aidon A-ryhmän cossu escon, kun oli ahtojen ja tehojen puutetta ja vika löytyi, oli pieni ilmav. Tehomittauksessa hepoja löytyi vähän päälle kolmesataa, mikä oli myös autosta mitattu aikaisemmin toisessa paikassa, ja kyllähän penkissä on tarkoitus ajaa teho/kierosalue läpi että käykö se laihalla missään kohti, jotta saadaan vekotin säätöihin, se on taas eriasia vedetäänkö minuutti vai viis kaasupohjassa, mitä en kyllä itse usko, itseltäni on penkittäjä kysynyt minneasti vedetään ja ainahan voi oman mielipiteen ilmaista henkilökohtaisesti jos tuntuu pahalta vierestä katsoa. Kaksi konetta on viskannut kannentiivisteen itteltäni penkissä pihalle, ja halvemmaksi tuli kuin olisi rallissa pasahtanut, sen verran vielä että lappeen paikka on huomattavasti halvempi kuin moni muu niin sanottu kuuluisuus,ja uudet yrittäjät on aina tervetulleita jotta ei nuo markkina hinnat nousisi pilviin. hyvät joulut

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 23.12.2004 14:00

haha. noo sellasta sattuu. no kuulin vähä uutta juttua, eli sil oli kai lambra-anturin kanssa jotain ongelmia, eli lukemat oli iha ok, mutta sittenko vietii auto "kentälle" niin kävi laihalla, mutta kuulemma tuo on jo korjattu.

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 05.01.2005 16:00

No tulipas vietyä sinne AMW sitten. Ja viimeseks jäi. Ne ei siellä testaa ko tehon, kun meillä ois ollu tarvetta säätöönki. Yks ajo ja se oli siinä.

Jeppe
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Hohhoijaa!!

Viesti Kirjoittaja Jeppe » 07.01.2005 11:14

Ei kai tuohon voi muuta sanoa kun, että sitä saa mitä tilaa..

Kyllä siellä ainakin Haltechit säädetään - ja ihan asiantuntemuksella :roll:

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 07.01.2005 17:32

No kysyttii kyllä, laskutus ainaki pelaa. 70e meni iha hukkaa.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 07.01.2005 17:57

ariwalk kirjoitti:No kysyttii kyllä, laskutus ainaki pelaa. 70e meni iha hukkaa.
Aika outo homma sinänsä kun mm. Kaikkonen säädättää bemarinsa siellä (vantaalta!) ja on kuulemma ollu tyytyväinen! ei vaan tainnu oikein olla poikien vehkeissä paukkua nii o pakko haukkua!!!!!!?????

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 07.01.2005 20:40

Meillä oli viime syksynä iso jono Nissaneita siellä ja vaikka oli kiire niin ehti minullekin sanoa mihin kannattaa virityksessä seuraavaksi panostaa. Menen mittauttamaan uudestaankin kunhan on jotain mitattavaa, hyvän kuvan sain ukkojen touhuista.

Se 70e tosiaan on se yksi veto + teholappu. Joten sitä sait mitä tilasit. Kyllähän siellä rahaa vastaan myös säädetään joten ehkä nyt on menneet puheet ja toiveet ristiin.

Avatar
VW-racing
Viestit: 7
Liittynyt: 30.12.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VW-racing » 09.01.2005 14:33

Kyllä fakta on kuitenkin se, että varsinkin kaasutinmoottorisia autoja ei säätöä varten kannata ko. pajalle rahdata. Tiedän useampia ralli- tai rata-auton omistajaa, joiden autoon ei ole sopimuksesta huolimatta osattu tai viitsitty tehdä mitään säätöjä tehomittauksen ohella. Meilläkin on ollut vääristä kaasuttimen säädöistä johtuvaa ongelmaa käynnissä, joten kyselin säädön mahdollisuutta paikalliselta pajalta. Ongelmahan on se, ettei oikein arviolta viitsi vaihtaa suuttimia sun muita, kun ei tarkkaan tiedä mitä koneessa tapahtuu. Vastaus kuului, että laita kone säätöihin ja keskustellaan sitten lisää.

Sitä en väitä, etteikö kaverilla ole taitoa esim. Hestecin ja turbojen parista. Ilmeisesti tällaiset perus räpättimien kanssa ei vaan viitsi rasvata sormia. :?:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 09.01.2005 17:24

VW-racing kirjoitti:Kyllä fakta on kuitenkin se, että varsinkin kaasutinmoottorisia autoja ei säätöä varten kannata ko. pajalle rahdata. Tiedän useampia ralli- tai rata-auton omistajaa, joiden autoon ei ole sopimuksesta huolimatta osattu tai viitsitty tehdä mitään säätöjä tehomittauksen ohella. Meilläkin on ollut vääristä kaasuttimen säädöistä johtuvaa ongelmaa käynnissä, joten kyselin säädön mahdollisuutta paikalliselta pajalta. Ongelmahan on se, ettei oikein arviolta viitsi vaihtaa suuttimia sun muita, kun ei tarkkaan tiedä mitä koneessa tapahtuu. Vastaus kuului, että laita kone säätöihin ja keskustellaan sitten lisää.

Sitä en väitä, etteikö kaverilla ole taitoa esim. Hestecin ja turbojen parista. Ilmeisesti tällaiset perus räpättimien kanssa ei vaan viitsi rasvata sormia. :?:
Äkkiä ne kuitenki homman oppi kun viime viikolla säätivät f-ryhmän sierran joka on kaasaripeli!!!?? eikä noi käyrätkään nii huonoja ollu.. viekää vehkeenne muualle jos siltä tuntuu...näitä pajoja kyllä riittää!

Avatar
konkari
Viestit: 2
Liittynyt: 13.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja konkari » 09.01.2005 21:33

Pakko kertoa omista kokemuksista.Olen saanut aivan hyvää palvelua
kyseisestä virmasta.Kaveri penkitti useita kertoja ja suuttimia vaihdettiin
moneen otteeseen.Aikaa oli varattu hommiin riittävästi. Hinta oli mielestäni
aivan kohtuullinen.Sain aivan asallisia ohjeita auton parantamiseksi.Selvisi
että auto ei ollut vielä valmis mutta syy ei todellakaan ollut penkittäjässä.
Autohan oli tietenkin yli 20 v vanha kaasari versio .

Avatar
VW-racing
Viestit: 7
Liittynyt: 30.12.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VW-racing » 10.01.2005 20:34

konkari kirjoitti:Pakko kertoa omista kokemuksista.Olen saanut aivan hyvää palvelua
kyseisestä virmasta.Kaveri penkitti useita kertoja ja suuttimia vaihdettiin
moneen otteeseen.Aikaa oli varattu hommiin riittävästi. Hinta oli mielestäni
aivan kohtuullinen.Sain aivan asallisia ohjeita auton parantamiseksi.Selvisi
että auto ei ollut vielä valmis mutta syy ei todellakaan ollut penkittäjässä.
Autohan oli tietenkin yli 20 v vanha kaasari versio .
Jep. Kuten sanoin, niin sekä henkilökohtaiset että ystävieni kokemukset eivät olleet kovin positiiviset. Mikäs olisikaan sen mukavampaa, kuin saada säätöpalvelut omalta paikkakunnalta. Valitettavasti ainakin minä kuulun niihin valveutuneisiin kuluttajiin, joka maksaa vaikka reilummin hyvästä palvelusta ja muistaa välinpitämättömän kohtelunsa pitkään. Niin tai näin, hyvä ettei kaikille ole jäänyt yhtä paha maku. :)

Avatar
TOI-OTA
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 78
Liittynyt: 09.01.2005 00:00
Paikkakunta: Rautjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOI-OTA » 10.01.2005 20:51

oma kokemus oli kyseisestä pajasta positiivinen, hommattiin kaverilta corollaan haltech ja auttoi rojektissa alusta loppuun.

Vastaa Viestiin