Vertailukohtana ennen omistamani 127: 87 hp pyöristä.
Kenellä laiskin?
- Rallisatiainen
- Yleinen

- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Kenellä laiskin?
Kun en ole koskaan
kysynyt keneltäkään :D yhtään typerää kysymystä
, niin teen sen nyt! Kenellä laisikin aktiivisessa käytössä oleva kisa-auto? Historikkeja ei lasketa...
Vertailukohtana ennen omistamani 127: 87 hp pyöristä.
Vertailukohtana ennen omistamani 127: 87 hp pyöristä.
- Saku_Tiainen
- B-junnu

- Viestit: 30
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Samil
- KV

- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.03.2004 00:00
- Viesti:
-
JES
- B-junnu

- Viestit: 34
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Rajut rassit..
Itel 90-luvun lopulla n-ryhmän Pösössä aluksi huimat 62hv pyörältä, jolla ajettiin useampia kisa, säätöjen jälkeen nousi huimaan 82 heppaan pyörältä.. Lähti ku purkka tukasta.
-
sps1
- KV

- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Itsellä oli joskus A-ryhmän Opel Corsa 1300 jossa koneteho n.100 hv.
Yllättävän hyvin se silti kulki ja saihan sen kiedottua niilläkin tehoilla kunnolla puun ympärille
Yllättävän hyvin se silti kulki ja saihan sen kiedottua niilläkin tehoilla kunnolla puun ympärille
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- mikahele
- Yleinen

- Viestit: 237
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Fiat Cinquecento Trofeo KitCar :D . 65hv moottorista, vakiona 39hv, 915cc.. Saatiin kerran kunnon naurut Huittisten SM-sprintissä, kun edellisellä viikolla takanani lähtevä oli soittanut kilpailun johtajalle, että pitää saada minuutin tai puolentoista väli Fiatiin, ettei se oo tientukkona... No, jäin ekalla kierroksella siitä 15s, sillä reilun kuuden kilometrin radalla :D . Takana lähtevällä oli 1300 ss ryhmän Starletti. Kasausta odottaa tosin ISO lohko 1150 Kit moottori, josta pitäisi irrota jo huimat 115hv
...
- J_Mantyla
- KV

- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
-
sps1
- KV

- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Mutta ne Trabantin äänet saa sen auton kuulostamaan yli 100 hevosvoimaiseltajari-t kirjoitti:Joo luulisin että voitin tämän skaban. Auto olisi Trabant P 600 ja tehoa vakiona 26 hp, kyseisessä autossa ehkä 30. Auto on vuosimallia 89 ja parasta A-ryhmää eli pistäkää paremmaksi. T jari
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- jarko
- Yleinen

- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Re: Kenellä laiskin?
Ei huono tuokaan, mutta arvaapas "rallisatiainen", paljonko mulla oli tehoa samassa autossa vuonna 1989? Elämäni ekan rallin jälkeen (Salon Pienoisralli -89) Harinen mittasi Figulista huimat 47 hv etupyöristä! Olin melko ylpeä siitä, että ennen kaatoa olin B-junnujen N/A-ryhmän alle 16-satasissa parin GT-Corollan, Golfin ja Starletin jälkeen viidentenä ja yleiskisassakin 25 sakissa... Tuli hiukan huimisteltua.Rallisatiainen kirjoitti:Kun en ole koskaankysynyt keneltäkään :D yhtään typerää kysymystä
, niin teen sen nyt! Kenellä laisikin aktiivisessa käytössä oleva kisa-auto? Historikkeja ei lasketa...
Vertailukohtana ennen omistamani 127: 87 hp pyöristä.
Kovin häävi ei ole urakehitys ollut senkään jälkeen, sillä N-ryhmän Favoritissa (ajoin sillä vuosina 1998-99) oli moottorissa peräti 75 hv! Melkein nolottaa vieläkin muuan A-ryhmän GT-Corolla-kuskin puolesta, joka otti selkäänsä Waltikka-rallissa -99.
Isälläni oli pari vuotta sitten Historic-Corolla, jossa oli paukkua kokonaista 65 hv (koneessa). Ei siinäkään kyydissä maisema kovin kiivaasti vaihtunut. Sama pätee tuoreimpaan rallikokemukseen, E-ryhmän Gaziin. 130 hv ja 2,3 tonnia painoa, kiihtyvyys 0-100 km/h n. 18 s...
Fiatilla, SKodalla ja nyttemmin Gazilla ei ole tarvinnut vallan kauheesti nostella. Kivaahan sekin on, omalla tavallaa, joskin myös ajoittain aika vaarallista. Mutta elämä on... :D
- Rallisatiainen
- Yleinen

- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Re: Kenellä laiskin?
GAZ:han on oikea tykki, alle 20 sekkaa 0-100 km/h! Onkos tuo kuorkki kuinka kauhea vietävä? Jos meinaa lähteä lapasesta, ottaako sitä kiinni edes kunnon ranteilla?jarko kirjoitti:Gazilla ei ole tarvinnut vallan kauheesti nostella. Kivaahan sekin on, omalla tavallaa, joskin myös ajoittain aika vaarallista. Mutta elämä on... :D
Olikos tuossa Seiskassa sinulla kiinni 903-kone kun noin huimia lukuja jarruttelit? Aloin tuossa miettimään itsekin dynolappua ja 87 humman tehoa, muistankohan ehkä väärin? Tai sitten dyno oli enemmän viritetty kuin kone...
- jarko
- Yleinen

- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Re: Kenellä laiskin?
Figulissa oli "isolohko" 1050 cm3, eli peli oli mallia 127 Sport. Viritys oli onnistunut, koska vakiossa oli tehoa 70 hp. A-ryhmän kilpurissani oli moottorissa paukkua n. 60 hv, joten tunnettu 10 prosentin sääntö täyttyi kirkkaasti. Eli kuten muinoin sanottiin, viritys on onnistunut jos vain 10 prosenttia alkuperäisestä tehosta hukkuu...
Gaz on vähän niin kuin vanhalla diesel-Transitilla yrittäisi ajaa rallia. Ohjaus on raskas ja väljä, mutta toisaalta epätarkka. Massaa on sen verran, ettei sitä ainakaan näillä ranteilla pidellä, jos se päättää lähteä kirjoittelemaan. Sikäli pitikin ekassa kisassa ajella varovasti. Katsotaan, josko ensi kevään Tallinnan ralliin jo ehtisi vähän harjoitella hommaa. Ei tarttis siellä kisassa enää opetella...
Kuorkkeja on muuten tiettävästi tulossa lisää, joten Tallinnassa voi olla melkoiset kapinat luvassa. Saarenmaalla oli jo kymmenisen peliä viivalla ja paikalliset huhuilevat, että uusiakin olisi vielä tulossa. Joten ei muuta kuin keväällä sitten reilusti evästä mukaan ja katsomaan kisaa!
Gaz on vähän niin kuin vanhalla diesel-Transitilla yrittäisi ajaa rallia. Ohjaus on raskas ja väljä, mutta toisaalta epätarkka. Massaa on sen verran, ettei sitä ainakaan näillä ranteilla pidellä, jos se päättää lähteä kirjoittelemaan. Sikäli pitikin ekassa kisassa ajella varovasti. Katsotaan, josko ensi kevään Tallinnan ralliin jo ehtisi vähän harjoitella hommaa. Ei tarttis siellä kisassa enää opetella...
Kuorkkeja on muuten tiettävästi tulossa lisää, joten Tallinnassa voi olla melkoiset kapinat luvassa. Saarenmaalla oli jo kymmenisen peliä viivalla ja paikalliset huhuilevat, että uusiakin olisi vielä tulossa. Joten ei muuta kuin keväällä sitten reilusti evästä mukaan ja katsomaan kisaa!
