NORF 2008 Tv-lähetykset

Neste Rally Finland discussion Finnish and English. Neste Rally Finland keskustelu Suomeksi ja Englanniksi. Myös vetomieskeskustelu täällä!
anttit
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja anttit » 05.08.2008 14:16

Perjantain koostelähetys oli mielestäni yksi parhaista, mitä MTV3 on koskaan lähettänyt. Oli hyvää ajokuvaa riittävästi ja hyvistäkin paikoista. Eikä se haittaa, vaikka näytettiin paljon Loebbiä ja Hirvosta, olihan heidän vauhtinsa sen verran ylivertaista, että sitä kelpasi katsella.

Lauantai sitten olikin vaisumpaa ainakin Kakaristo 1:n osalta (muita lähetyksiä en nähnytkään kun digiboxi ei ollut suostunut nauhoittamaan :evil: ). Se nyt vaan olisi syytä uskoa, että livelähetys rallista ei toimi, jos näytetään muutaman sadan metrin pätkä keskeltä EK:ta. Jos näytettäisi myös maaliintulo ja kuljettajien kommentit, niin se antaisi mielestäni paljon enemmän. Ennemmin tuotakin toki katselee kuin kotimaisia vanhoja elokuvia...

Sunnuntain Ruuhimäkilähetys oli taasen askel parempaan juurikin sen takia, että näytettiin maaliintulo ja nähtiin kuljettajien kommentit. Sunnuntain koostelähetys sitten olikin taas jotakin ihan uskomatonta. Vissiin oli väsymys iskenyt maikkarin tiimiin ja isketty kasaan jonkinlainen tekele.

T Tuominen ja M Koivula ovat asiaselostajia, tietävät tarpeeksi aiheesta. Muut selostajat eivät ole tarpeeksi perehtyneet asiaan, jotta olisivat uskottavia.

Ulosajo- ja kaatokooste sunnuntain lähetyksissä oli periaatteessa ihan OK, mutta olisi hyvän maun mukaista tehdä myös pikku kooste näyttävimmistä ja huimimmista onnistuneista suorituksista ilman mitään ihme kamerakulmakikkailuja.

Dohc
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja Dohc » 05.08.2008 14:54

Ihan asiallista tavaraa. Paras ohjelma/kooste oli maanantain tunnin kooste kisasta.

Touni_
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Touni_ » 05.08.2008 14:59

anttit kirjoitti: T Tuominen ja M Koivula ovat asiaselostajia, tietävät tarpeeksi aiheesta. Muut selostajat eivät ole tarpeeksi perehtyneet asiaan, jotta olisivat uskottavia.
Itse en ole tuosta Miirosta samaa mieltä, tuntuu että on lukemalla oppinut asioita ja minua henkilökohtaisesti v...taa Miiron negatiivinen kommentointi Petteriä kohtaan. Se alkaa jo tuntumaan vahvasti toistolta.

Tuominen taas piristää kummasti lähetyksiä, ja netti-tv:n videopäiväkirjat ovat loistavia käykääpä maikkarin sivuilla katsomassa. En ymmärrä, miksi Kaidesoja kritisoi Tomia Vauhdin Maailman kirjoituksessaan taannoin.

Muuten maikkarin rallilähetyksistä jäi kuva haastatteluiden suuresta lukumäärästä, taustoja olisi voitu enemmänkin ympätä lähetyksiin ja ajokuvaa näyttää enemmän. Plussana että jotkut lähetykset käsittelivät erikoiskokeiden seuraamista, mutta siitä miinus että esimerkiksi perjantain osalta puhuttiin Palsankylästä mutta näytettiin Vellipohjaa. Pitävät katsojia tyhminä :)
Jotenkin jää semmoinen kuva, että lähetykset tehdään videopeleistä tuttuun "arcade-tyyliin" kun itse odottaisin simulaatiota 8)

Tuosta amatöörikuvauksien vähyydestä, sain itse kokea MTV:n toiminnan 2007 kun sain vangittua J-M:n keskeytyksen Palsankylään.
Video pyydettiin Paviljonkiin, jossa infopisteen vapaaehtoinen otti sen vastaan sanoen "näkyykös tää tavallisella DVD soittimella, voisin kopioida itsellenikin" joten itse en ainakaan näe enää tarpeelliseksi jakaa omia kuvauksiani enää ainakaan maikkarille. Korvaukseksi sai vanhan 2006 vuoden BFGoodrich lippalakin.

MaSaA
KV
KV
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MaSaA » 05.08.2008 15:53

jos joku katseli kakariston lähetystä niin miiro ainakin kohelsi aivan tajuttomasti :lol: hirvonen kuulemmma oli väliajassa häviöllä 2 sekkaa vaikka selvästi näytössä luki että teki pohjat siihen pisteesee 1,2 sekunnilla
eli ainakin huolellisuutta toivoisi. en nyt tiedä minkälaine ralliselostaja tästä maikkarin ralliselostajakilpailun voittajasta kehkeytyy :roll:

se pikkupoika näytti lupaavalta tapauskelta :wink: ei tainnut olla vain ikää tarpeeksi. kuka muuten oikesti voittajan päätti kun puhuttiin jostain tuomaristosta vaikka Bossen piti voittaja päättää :?
Motorsport behind the lenses
www.jm-motormedia.com | matti.leppakorpi@jm-motormedia.com
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nypyltä oikee!.....EIKU VASEN!!!

Joblo
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja Joblo » 05.08.2008 15:54

JWRC:tä NORF 2008:sta :D
http://www.youtube.com/watch?v=NTk0L7X_u0Q

Ja PWRC:tä...
http://www.youtube.com/watch?v=iIxYj2yXzD4

EDIT: No prkl, laitetaan vielä tämä. Löysin sattumalta ältsyn hienoa incaria melkein 9min viime vuoden Vellipohjasta! :)
http://www.youtube.com/watch?v=e4wJ0hHt7W4

Touni_
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Touni_ » 05.08.2008 20:54

Perhana muuten, alko järki leikkaan kun ajelin töistä kotiin ja mietin tota aiempaa kirjoitustani tänne.

Aikoinaan, kun FIA World Rally muuttu WRC:ksi (ISC:n ottaessa promoottorin roolin) nuo Ylen lähetykset oli himskutin hyviä.
Sillonhan sitä koko hommaa hoiti Ylen takana tuottajana FW Filmworks Oy Tampereelta ja siellä ohjaaja/toimitusjohtaja Marko Viitanen.

No, Filmworkshan mun mielestä hoitaa nykyään yhdessä North One Televisionin kanssa tuon ISC/WRC:n televisioinnin ja jälkileikkauksen niin ihmekös kun se official lähetys on niin pirun hyvä. Siellähän on suomalaiset taustavaikuttajat.

toniol
WRC
WRC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniol » 05.08.2008 21:12

Itse olen katsonut nyt lähetyksiä boksilta perjantain koko päivän koosteeseen saakka, mun mielestä tosii hyvää settiä on Maikkari pukannut ulos ruudusta. Huomenna jatketaan lähetyksien katselua... JWRC ja PWRC:n näkyvyys ollut melko heikkoa tosin tähän asti...
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Joblo
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja Joblo » 06.08.2008 23:15

Tästä voi katsoa NORF 2008 -tapahtumat Eurosport-lähetyksin, hyvällä kuvanlaadulla :)

Masa
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Masa » 07.08.2008 21:21

Lähetykset oleet ok tasoa. Eniten ärsyttää kun Tuomisen pitää tunkea sitä energiajuomatölkkiä joka väliin tai pitää pyyhettä logot näkyvillä.

Monsteri
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Monsteri » 07.08.2008 21:31

Pienet on kyllä ärsytyksen aiheet... :D

Masa
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Masa » 08.08.2008 08:23

Monsteri kirjoitti:Pienet on kyllä ärsytyksen aiheet... :D
Niin onneksi se on tällä hetkellä elämässä pieninpiä murheita! ;)

ainavääräpaikka
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja ainavääräpaikka » 09.08.2008 11:55

MAX:ilta maanantaina tullut kooste oli vissiinkin kansainvälisen porukan tekemä, ja siksi paras.

JWRC ja PWRC oli unohdettu täysin.

Ruuhimäen lähetys oli hyvä.

Näin hatarilla kommenteilla voin silti sanoa MTV3:n olevan vieläkin YLE:ä perässä.

ps. Onneksi Panu Markkasen osuus lähetyksissä oli minimaalinen.

Team-RS
B-junnu
B-junnu
Viesti:

Eko asiaa NORF:sta

Viesti Kirjoittaja Team-RS » 12.08.2008 21:53

http://www.nelonen.fi/nettitv/sarjasivu ... deoid=1196
Asiallinen ohjelma. Hyvää mainosta.

Juupis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juupis » 16.08.2008 11:25

Mä en kyllä oikein oo tykästyny tohon maikkarin tapaan raportoida