Paljonko saisi maksaa?

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!

Paljonko maksaisit rallista/ ensimmäisen kisan panostus

1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
 
Ääniä yhteensä: 910

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Trophy » 18.11.2012 21:03

Frog kirjoitti:Minulta ainakin saa neuvoja ja apua ihan pyytämällä, joskus jopa pyytämättä ! Eikä maksa yhtään mitään ! Riskien otolla kehoitan vain toimintaan ja välttää turha jahkaaminen. Se mitä ketjun aloittaja välistä hakee ei kyllä aina minulle aukee 8O
Täältäkin annetaan informaatiota jos kelpaa....

Avatar
vturunen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 191
Liittynyt: 23.08.2005 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja vturunen » 18.11.2012 21:35

Välistä kyllä tuntuu ettei täällä kelpaa mikään,mitä ehdotellaan. Lajia pitempään harrastaneiden ohjeet ovat kyllä arvokkaita aloitettaessa harrastusta.Nykypäivänä tietoa saa kyllä hankittua, sekään ei este,ellei itse niin halua.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 18.11.2012 21:41

Hyvä jos löytyy apuja.
Trophy on ainakin ajellut lähempänä veetä olevalla kalustolla tainnut jopa ajaa veellä? Joten kysytään.

Miten noi ns. kisaiskareiden katukäyttöön olevat mallit, esim. bilstein, tekeekö tuolla katuversiolla mitään. Jos ottaa huomioon et kalusto on toi vakio mut iskarit saisi kestää edes jonkinlaista kilvanajoa. Et ei tarvis ihan pienemmissä röykyissä nostella siinä pelossa et iskarit tulee konepellistä läpi.

niistä perusteista, ei sen kummempaa perustetta kuin saada vaikka näitä vakioita viivalle. Nykyisillä ponnisteluilla niitä ei kuitenkaan mahdottomia määriä ole. Tällä taloustilanteella taitaa nuo vakiot olla kuitenkin se todennäköisin mitä tuonne kisoihin on saatavissa.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Frog » 18.11.2012 21:58

Olen henkilökohtaisesti ollut laatimassa V-1600 sääntöjä ja passittanut auton/passin numero 1. Alkuaikoina jotku ajoi ihan vakio iskareilla ja jos katsoo esim vuoden 2006 SM kisojen pätkäaikoja niin ei ollut montaa F ryhmän auto/kuljettaja yhdistelmää jotka pärjäs Veen kärjelle. Niin kauan kuin säännöt pysyy tiukkana ja autot vakioina, pysyy luokka hallinnassa.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 19.11.2012 07:58

Frog, mikä oli nro 1 passin automerkki ja malli. Olis ihan mukava tietää. Taitaa olla sellaista tietoo jota ei kovin moni tiedä. Mahtaako olaa ko. laite enää käytössä.
Miten noi vakio iskarit kesti. Onko tietoo.
Jos tuollasen auton rakentaa niin olis tarkoitus tehdä vaikka sitten pitemmän aikavälin jaksolla sellainen laite joka ei ole koko ajan palasina.
Ajoin joskus suunnistusta ja niissä lähti se suurin remontoiti halu, joten nyt kiinostais joku ehjänä pysyvä. kaadoillehan ei voi mitään mutta muuten sais pysyy nipussa.

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja petepee » 19.11.2012 08:26

j67 kirjoitti: mikä oli nro 1 passin automerkki ja malli. Olis ihan mukava tietää. Taitaa olla sellaista tietoo jota ei kovin moni tiedä.

Nyt alkaa loksahtelemaan palaset kohdalleen.Melkeen kaikki muut sen tietää ja se selittääkin sitten jotain eikä tämä ole mitään vinoilua.

Toivotan onnea autonvalinnassa/rakentelussa ja jos ja kun saat auton hankittua,niin laita ihmeesssä eurot näkyville mitä siihen projektiin sait menemään.

Avatar
Kenda1.0
Yleinen
Yleinen
Viestit: 173
Liittynyt: 20.09.2011 00:38

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Kenda1.0 » 19.11.2012 09:42

Jopa mä joka en mistään mitään tajua tiiän ton passikyssärin vastauksen :lol:

Siviilipelistä kilpuria tehdessä ei taida toi "alle 4000e omalla kalustolla" -vaihtoehto riittää alkuunkaan, jos alottaa ihan tyhjästä. Luokasta riippumatta.

"Valmiin" kilpurin ostamalla päässee halvimmillaan suht lähelle sitä.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Frog » 19.11.2012 10:45

Numero 1 on Mitsubishi Colt CZ3 uudesta autosta tehty. Sen etu on 1500 kuutioinen ja 15 heppaa tehokkaampi moottori mitä tehdas ilmoittaa ! Joten tehopainosuhde on parhaasta Päästä jollei jopa paras ! Mitsussa on Protrac jousitus ja auto on ollut opetuskäytössä nyt viimeiset vuodet. vakio iskareita oli ainakin Citroen C2 ja Nissan Micra autoissa, joilla molemmilla voitettiin useita kisoja alkuaikoina.

P.S. Aikanaan merkkitestissä suorituskyky kiihdytyksessä C2 oli nopeempi mutta vasta kolmannella yrityksellä :lol: ja punnituksessa Mitsu tietysti kevein :mrgreen: Uudet autot ovat haasteellisia kun niissä on Can tiedonsiirto, mutta Mitsuun saatiin Motecilla + 15 hp,tä joten paras teho oli +30 yli luokitus tehon ! Auton huonopuoli oli hinta.

Avatar
Kenda1.0
Yleinen
Yleinen
Viestit: 173
Liittynyt: 20.09.2011 00:38

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Kenda1.0 » 19.11.2012 10:59

Iskarit tuli varmaan hemmetin monta kertaa konepellistä läpi kisoissa, noissa vermeissä missä vakio-iskarit oli käytössä :lol:

No joo, päätän täältä tähän... :twisted:

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Frog » 19.11.2012 11:03

Kenda1.0 kirjoitti:Iskarit tuli varmaan hemmetin monta kertaa konepellistä läpi kisoissa, noissa vermeissä missä vakio-iskarit oli käytössä :lol:

No joo, päätän täältä tähän... :twisted:
Ei kertaakaan minun tietääkseni :lol: Niillä vakioiskari autoilla voitettiin suurin osa alkuaikojen kisoista !

Avatar
Kenda1.0
Yleinen
Yleinen
Viestit: 173
Liittynyt: 20.09.2011 00:38

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Kenda1.0 » 19.11.2012 11:06

Tiiän, tuo oli vaan pienesti sarkastinen viittaus yhteen aikasempaan kommenttiin tässä topikissa...

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Trophy » 19.11.2012 14:34

Miten noi ns. kisaiskareiden katukäyttöön olevat mallit, esim. bilstein, tekeekö tuolla katuversiolla mitään. Jos ottaa huomioon et kalusto on toi vakio mut iskarit saisi kestää edes jonkinlaista kilvanajoa. Et ei tarvis ihan pienemmissä röykyissä nostella siinä pelossa et iskarit tulee konepellistä läpi.
[/quote]

Ei ole itsellä kokemusta siviili-iskareista V1600 autossa. Alfassa oli Kittelän shimmaamat Bilsteinit jotka kolmannella kerralla saatiin oikein hyväksi siihen autoon. Uno:ssa oli taasen Konit ympäriinsä ja takaiskari oli Motoralin hyllytavaraa Koni Sportin muodossa. Ei kai nissä suurta eroa muuten ole kuin että kisakäyttöön tarkoitetut pumput ovat järeempää tavaraa kuin vakiot. Toisaalta kun V1600 autoa ei saa juurikaaan virittää niin itse ainakin panostan kaiken siihen alustaan ja myös kunnollisiin renkaisiin. Nykyisellä ei olla vielä päästyy sudittelemaan ja siksi tässä odotellaan talvea kieli pitkällä jotta pääseee lumelle katsomaan miten alusta pelittää...

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 19.11.2012 17:18

Miten on tuolla alusta puolella, en kyllä tarkastanut sääntöjä mutta kysytään kuitenkin.
Jos pusla puolelle vaihtaa ns. kovat puslat niin tuleeko heti ongelmia korin puolelta. Toisin sanoen repeekö kiinnikkeet kun puslat ei anna periksi. Vois kuvitella et jos kaikki vaihtaa mahdollisimman koviksi niin se sulake löytyy sitten jostain toisaalta. Onko kokemuksia.

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Trophy » 19.11.2012 17:28

j67 kirjoitti:Miten on tuolla alusta puolella, en kyllä tarkastanut sääntöjä mutta kysytään kuitenkin.
Jos pusla puolelle vaihtaa ns. kovat puslat niin tuleeko heti ongelmia korin puolelta. Toisin sanoen repeekö kiinnikkeet kun puslat ei anna periksi. Vois kuvitella et jos kaikki vaihtaa mahdollisimman koviksi niin se sulake löytyy sitten jostain toisaalta. Onko kokemuksia.
Ite en ainakaan rallissa välttämättä vaihtaisi kovempia, toki Alfa oli tehty uudesta autosta joten ei siinä ollut mitään "väsynyttä" aliustassa. Radalla varmaan tilanne toinen kun pito on ihan eri luokkaa. 2010 kokemuksella voi vain ihmetellä kuinka vahvoja nuo nykyautot on. Alfa sai sellaista huutia varsinkin kesäkisoissa ja eritoten Kouvolassa, jossa tiet toisella kierroksella muistutti ihan jotain muuta kuin sitä itteensä. Auto oli siis vakiopuslilla ja ainoa pikku vaurio tuli iskarin kuppiin joka vähän antoi periksi. Ei olisi varmaan antanut jos auto olisi ollut edes Phersonin kupeista vahvistettu, mutta kun ei ollut...

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 19.11.2012 20:08

Saana , laitoit tuonne ketjun alkuun ajovaruste hintoja, siis lainakamojen. Oliko jonkun"toimijan" vai kaveripiirin hintoja. Miten laajaa mahtaa olla tuo ajovaruste vuokraus? Saa toki muutkin vastata.
Alkaa vaan väkisinkin tulla mieleen et toi neljä tonnia omalla kalustola on realistinen jos vaan tekee auton, ei voittaja sellaista. Kamat jos sais tuohon hintaan mitä saana heitti niin neljä tonnii olis lähellä. Uskon et monella alkaa löytyy ne rahat ajovarusteisiin sen jälkeen kun ensimmäinen kisa on takana. Vaikka sitten se kokonais investointi oliskin yli tuon neljän.

Vastaa Viestiin