Täältäkin annetaan informaatiota jos kelpaa....Frog kirjoitti:Minulta ainakin saa neuvoja ja apua ihan pyytämällä, joskus jopa pyytämättä ! Eikä maksa yhtään mitään ! Riskien otolla kehoitan vain toimintaan ja välttää turha jahkaaminen. Se mitä ketjun aloittaja välistä hakee ei kyllä aina minulle aukee
Paljonko saisi maksaa?
- Trophy
- KV

- Viestit: 450
- Liittynyt: 05.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Paljonko saisi maksaa?
- vturunen
- Yleinen

- Viestit: 191
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Välistä kyllä tuntuu ettei täällä kelpaa mikään,mitä ehdotellaan. Lajia pitempään harrastaneiden ohjeet ovat kyllä arvokkaita aloitettaessa harrastusta.Nykypäivänä tietoa saa kyllä hankittua, sekään ei este,ellei itse niin halua.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Hyvä jos löytyy apuja.
Trophy on ainakin ajellut lähempänä veetä olevalla kalustolla tainnut jopa ajaa veellä? Joten kysytään.
Miten noi ns. kisaiskareiden katukäyttöön olevat mallit, esim. bilstein, tekeekö tuolla katuversiolla mitään. Jos ottaa huomioon et kalusto on toi vakio mut iskarit saisi kestää edes jonkinlaista kilvanajoa. Et ei tarvis ihan pienemmissä röykyissä nostella siinä pelossa et iskarit tulee konepellistä läpi.
niistä perusteista, ei sen kummempaa perustetta kuin saada vaikka näitä vakioita viivalle. Nykyisillä ponnisteluilla niitä ei kuitenkaan mahdottomia määriä ole. Tällä taloustilanteella taitaa nuo vakiot olla kuitenkin se todennäköisin mitä tuonne kisoihin on saatavissa.
Trophy on ainakin ajellut lähempänä veetä olevalla kalustolla tainnut jopa ajaa veellä? Joten kysytään.
Miten noi ns. kisaiskareiden katukäyttöön olevat mallit, esim. bilstein, tekeekö tuolla katuversiolla mitään. Jos ottaa huomioon et kalusto on toi vakio mut iskarit saisi kestää edes jonkinlaista kilvanajoa. Et ei tarvis ihan pienemmissä röykyissä nostella siinä pelossa et iskarit tulee konepellistä läpi.
niistä perusteista, ei sen kummempaa perustetta kuin saada vaikka näitä vakioita viivalle. Nykyisillä ponnisteluilla niitä ei kuitenkaan mahdottomia määriä ole. Tällä taloustilanteella taitaa nuo vakiot olla kuitenkin se todennäköisin mitä tuonne kisoihin on saatavissa.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Olen henkilökohtaisesti ollut laatimassa V-1600 sääntöjä ja passittanut auton/passin numero 1. Alkuaikoina jotku ajoi ihan vakio iskareilla ja jos katsoo esim vuoden 2006 SM kisojen pätkäaikoja niin ei ollut montaa F ryhmän auto/kuljettaja yhdistelmää jotka pärjäs Veen kärjelle. Niin kauan kuin säännöt pysyy tiukkana ja autot vakioina, pysyy luokka hallinnassa.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Frog, mikä oli nro 1 passin automerkki ja malli. Olis ihan mukava tietää. Taitaa olla sellaista tietoo jota ei kovin moni tiedä. Mahtaako olaa ko. laite enää käytössä.
Miten noi vakio iskarit kesti. Onko tietoo.
Jos tuollasen auton rakentaa niin olis tarkoitus tehdä vaikka sitten pitemmän aikavälin jaksolla sellainen laite joka ei ole koko ajan palasina.
Ajoin joskus suunnistusta ja niissä lähti se suurin remontoiti halu, joten nyt kiinostais joku ehjänä pysyvä. kaadoillehan ei voi mitään mutta muuten sais pysyy nipussa.
Miten noi vakio iskarit kesti. Onko tietoo.
Jos tuollasen auton rakentaa niin olis tarkoitus tehdä vaikka sitten pitemmän aikavälin jaksolla sellainen laite joka ei ole koko ajan palasina.
Ajoin joskus suunnistusta ja niissä lähti se suurin remontoiti halu, joten nyt kiinostais joku ehjänä pysyvä. kaadoillehan ei voi mitään mutta muuten sais pysyy nipussa.
- petepee
- KV

- Viestit: 707
- Liittynyt: 11.06.2004 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
j67 kirjoitti: mikä oli nro 1 passin automerkki ja malli. Olis ihan mukava tietää. Taitaa olla sellaista tietoo jota ei kovin moni tiedä.
Nyt alkaa loksahtelemaan palaset kohdalleen.Melkeen kaikki muut sen tietää ja se selittääkin sitten jotain eikä tämä ole mitään vinoilua.
Toivotan onnea autonvalinnassa/rakentelussa ja jos ja kun saat auton hankittua,niin laita ihmeesssä eurot näkyville mitä siihen projektiin sait menemään.
- Kenda1.0
- Yleinen

- Viestit: 173
- Liittynyt: 20.09.2011 00:38
Re: Paljonko saisi maksaa?
Jopa mä joka en mistään mitään tajua tiiän ton passikyssärin vastauksen
Siviilipelistä kilpuria tehdessä ei taida toi "alle 4000e omalla kalustolla" -vaihtoehto riittää alkuunkaan, jos alottaa ihan tyhjästä. Luokasta riippumatta.
"Valmiin" kilpurin ostamalla päässee halvimmillaan suht lähelle sitä.
Siviilipelistä kilpuria tehdessä ei taida toi "alle 4000e omalla kalustolla" -vaihtoehto riittää alkuunkaan, jos alottaa ihan tyhjästä. Luokasta riippumatta.
"Valmiin" kilpurin ostamalla päässee halvimmillaan suht lähelle sitä.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Numero 1 on Mitsubishi Colt CZ3 uudesta autosta tehty. Sen etu on 1500 kuutioinen ja 15 heppaa tehokkaampi moottori mitä tehdas ilmoittaa ! Joten tehopainosuhde on parhaasta Päästä jollei jopa paras ! Mitsussa on Protrac jousitus ja auto on ollut opetuskäytössä nyt viimeiset vuodet. vakio iskareita oli ainakin Citroen C2 ja Nissan Micra autoissa, joilla molemmilla voitettiin useita kisoja alkuaikoina.
P.S. Aikanaan merkkitestissä suorituskyky kiihdytyksessä C2 oli nopeempi mutta vasta kolmannella yrityksellä
ja punnituksessa Mitsu tietysti kevein
Uudet autot ovat haasteellisia kun niissä on Can tiedonsiirto, mutta Mitsuun saatiin Motecilla + 15 hp,tä joten paras teho oli +30 yli luokitus tehon ! Auton huonopuoli oli hinta.
P.S. Aikanaan merkkitestissä suorituskyky kiihdytyksessä C2 oli nopeempi mutta vasta kolmannella yrityksellä
- Kenda1.0
- Yleinen

- Viestit: 173
- Liittynyt: 20.09.2011 00:38
Re: Paljonko saisi maksaa?
Iskarit tuli varmaan hemmetin monta kertaa konepellistä läpi kisoissa, noissa vermeissä missä vakio-iskarit oli käytössä
No joo, päätän täältä tähän...
No joo, päätän täältä tähän...
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Ei kertaakaan minun tietääkseniKenda1.0 kirjoitti:Iskarit tuli varmaan hemmetin monta kertaa konepellistä läpi kisoissa, noissa vermeissä missä vakio-iskarit oli käytössä![]()
No joo, päätän täältä tähän...
- Kenda1.0
- Yleinen

- Viestit: 173
- Liittynyt: 20.09.2011 00:38
Re: Paljonko saisi maksaa?
Tiiän, tuo oli vaan pienesti sarkastinen viittaus yhteen aikasempaan kommenttiin tässä topikissa...
- Trophy
- KV

- Viestit: 450
- Liittynyt: 05.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Paljonko saisi maksaa?
Miten noi ns. kisaiskareiden katukäyttöön olevat mallit, esim. bilstein, tekeekö tuolla katuversiolla mitään. Jos ottaa huomioon et kalusto on toi vakio mut iskarit saisi kestää edes jonkinlaista kilvanajoa. Et ei tarvis ihan pienemmissä röykyissä nostella siinä pelossa et iskarit tulee konepellistä läpi.
[/quote]
Ei ole itsellä kokemusta siviili-iskareista V1600 autossa. Alfassa oli Kittelän shimmaamat Bilsteinit jotka kolmannella kerralla saatiin oikein hyväksi siihen autoon. Uno:ssa oli taasen Konit ympäriinsä ja takaiskari oli Motoralin hyllytavaraa Koni Sportin muodossa. Ei kai nissä suurta eroa muuten ole kuin että kisakäyttöön tarkoitetut pumput ovat järeempää tavaraa kuin vakiot. Toisaalta kun V1600 autoa ei saa juurikaaan virittää niin itse ainakin panostan kaiken siihen alustaan ja myös kunnollisiin renkaisiin. Nykyisellä ei olla vielä päästyy sudittelemaan ja siksi tässä odotellaan talvea kieli pitkällä jotta pääseee lumelle katsomaan miten alusta pelittää...
[/quote]
Ei ole itsellä kokemusta siviili-iskareista V1600 autossa. Alfassa oli Kittelän shimmaamat Bilsteinit jotka kolmannella kerralla saatiin oikein hyväksi siihen autoon. Uno:ssa oli taasen Konit ympäriinsä ja takaiskari oli Motoralin hyllytavaraa Koni Sportin muodossa. Ei kai nissä suurta eroa muuten ole kuin että kisakäyttöön tarkoitetut pumput ovat järeempää tavaraa kuin vakiot. Toisaalta kun V1600 autoa ei saa juurikaaan virittää niin itse ainakin panostan kaiken siihen alustaan ja myös kunnollisiin renkaisiin. Nykyisellä ei olla vielä päästyy sudittelemaan ja siksi tässä odotellaan talvea kieli pitkällä jotta pääseee lumelle katsomaan miten alusta pelittää...
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Miten on tuolla alusta puolella, en kyllä tarkastanut sääntöjä mutta kysytään kuitenkin.
Jos pusla puolelle vaihtaa ns. kovat puslat niin tuleeko heti ongelmia korin puolelta. Toisin sanoen repeekö kiinnikkeet kun puslat ei anna periksi. Vois kuvitella et jos kaikki vaihtaa mahdollisimman koviksi niin se sulake löytyy sitten jostain toisaalta. Onko kokemuksia.
Jos pusla puolelle vaihtaa ns. kovat puslat niin tuleeko heti ongelmia korin puolelta. Toisin sanoen repeekö kiinnikkeet kun puslat ei anna periksi. Vois kuvitella et jos kaikki vaihtaa mahdollisimman koviksi niin se sulake löytyy sitten jostain toisaalta. Onko kokemuksia.
- Trophy
- KV

- Viestit: 450
- Liittynyt: 05.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Paljonko saisi maksaa?
Ite en ainakaan rallissa välttämättä vaihtaisi kovempia, toki Alfa oli tehty uudesta autosta joten ei siinä ollut mitään "väsynyttä" aliustassa. Radalla varmaan tilanne toinen kun pito on ihan eri luokkaa. 2010 kokemuksella voi vain ihmetellä kuinka vahvoja nuo nykyautot on. Alfa sai sellaista huutia varsinkin kesäkisoissa ja eritoten Kouvolassa, jossa tiet toisella kierroksella muistutti ihan jotain muuta kuin sitä itteensä. Auto oli siis vakiopuslilla ja ainoa pikku vaurio tuli iskarin kuppiin joka vähän antoi periksi. Ei olisi varmaan antanut jos auto olisi ollut edes Phersonin kupeista vahvistettu, mutta kun ei ollut...j67 kirjoitti:Miten on tuolla alusta puolella, en kyllä tarkastanut sääntöjä mutta kysytään kuitenkin.
Jos pusla puolelle vaihtaa ns. kovat puslat niin tuleeko heti ongelmia korin puolelta. Toisin sanoen repeekö kiinnikkeet kun puslat ei anna periksi. Vois kuvitella et jos kaikki vaihtaa mahdollisimman koviksi niin se sulake löytyy sitten jostain toisaalta. Onko kokemuksia.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Saana , laitoit tuonne ketjun alkuun ajovaruste hintoja, siis lainakamojen. Oliko jonkun"toimijan" vai kaveripiirin hintoja. Miten laajaa mahtaa olla tuo ajovaruste vuokraus? Saa toki muutkin vastata.
Alkaa vaan väkisinkin tulla mieleen et toi neljä tonnia omalla kalustola on realistinen jos vaan tekee auton, ei voittaja sellaista. Kamat jos sais tuohon hintaan mitä saana heitti niin neljä tonnii olis lähellä. Uskon et monella alkaa löytyy ne rahat ajovarusteisiin sen jälkeen kun ensimmäinen kisa on takana. Vaikka sitten se kokonais investointi oliskin yli tuon neljän.
Alkaa vaan väkisinkin tulla mieleen et toi neljä tonnia omalla kalustola on realistinen jos vaan tekee auton, ei voittaja sellaista. Kamat jos sais tuohon hintaan mitä saana heitti niin neljä tonnii olis lähellä. Uskon et monella alkaa löytyy ne rahat ajovarusteisiin sen jälkeen kun ensimmäinen kisa on takana. Vaikka sitten se kokonais investointi oliskin yli tuon neljän.