Kotimaan ralli- ja sprintkilpailujen ennakkopuinti, voittajaveikkaukset ja muu ennen kilpailua tapahtuva spekulointi.
-
anza79
- Viestit: 8
- Liittynyt: 28.02.2011 20:00
Viesti
Kirjoittaja anza79 » 04.03.2015 19:56
Mitäpä jos nyt vaan ajettais niissä olosuhteissa mitä meillä on, ja niillä pyöreillä millä kukin haluaa.
Lauantaina ajetaan kilpaa,(tai ainakin jotkut) sen sijaan että maristaan ja väännetään täällä, aihepiirinä kuka ajaa, millä ajaa, ketä ajaa ja kuinka syvään vakoon
Eiks vaan?
-Autokunta nro 50
-
2209
- A-Junnu

- Viestit: 51
- Liittynyt: 14.06.2005 00:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2209 » 04.03.2015 20:21
Eikai kukaan kiellä laittamasta vaik uutta misukan sorapyörää allee?? Eikös niistäkin löydy M+S merkintä ja kestää kyljet!!!! Ja lujaa nimimerkille et hajoo ne 4000e geerboxit ihan ilman spoorejakin vai onko jollakin sisäkurvin hinkkaajal suorakytky mikä kestää ikuisuuden!!!!
-
Wr2fast4you
- Yleinen

- Viestit: 186
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Wr2fast4you » 04.03.2015 20:22
Lujaa kirjoitti:sintteri kirjoitti:Millähän sää nimimerkki "lujaa" meinaat kilpailla,jos se ei hiekkaa ja spooria kestä?ps:ne piirtää kellä on liitua! :-)
Oon ollu kilpurin kyydissä missä on 4000e laatikko hajotettu sillä että menny laatikosta kuoret halki kun tultu syvää spooria ja jysähtäny maakivi keskivallista suoraan laatikkoon..huonoa tuuria mutta näinkin voi käydä.. Tukivarret saattaa vääntyä tai jopa katketa kun osuu väärään kohtaan yms..onko herra sintteri koska viimeksi ajanu spoorissa? Jos toi viimenen lause kuuluu lahden uan slouganeihin niin aika heikosti menee, moni siellä harrastaa ihan omalla rahalla jotkut jopa lainarahalla, autot saattaa käyttäytyä eritavalla niissä syvissä spooreissa ja lähteä ihan ennalta arvaamattomasti sieltä kirjottamaan, tuskin kukaan kuski haluaa niissä ajaa, kilpa ajo aika kaukana siitä! No toivotaan ettei henkilövahinkoja lauantaina nähdä !
Kuluihin en ota kantaa ja tiedän että raskas ralli renkaille varmasti ja näin ollen kallis myös. Mutta tuohon auton kestävyyteen niin suosittelen rakentamaan autot silleen että niillä kestää ajaa spooreissakin. Esimerkiksi 3mm turkkipelti pohjapanssarina yleensä tuppaa antaa ensimmäisenä periksi ja silloin seuraavana ne laatikon kuoret, mutta tuohonkin pystyy varustautuu ja ehkä halvimpia asioita joka on tehdaspeleissä mm. ymmärretty hyvinkin ja kokemusta on siitäkin että on osuttu pään kokoiseen maakiveen niin että se 10mm mustasta raudastakin tehty panssari meni U:n muotoiseksi mutta laatikon kuoret säilyivät ehjänä. :)
-
Jones
- B-junnu

- Viestit: 48
- Liittynyt: 24.12.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Jones » 04.03.2015 22:45
No johan täälä on mölinää
Totta hitos mennään kaikin infraan vetämään nii pr...keleesti! Ruuvataan vaikka vieterit ylemmäs ja varvirajotin ihan tappiin

Yleisölle kunnon lumi/rapasuihkuja, sitä ne haluu kattoon tulla. Täs viä oo päästy kunnolla ajamisen makuunkaa. Itte oon edelliset 2 vuotta ajanu jos minkälaisissa romupooreissa mut ei ne autot siihen hajoo ku nostaa alustaa ja laittaa kunnon panssarin. Ja ne jotka täälä murehtii järjestävän seuran raha-asioita niin ei aihe kyllä mielestäni kuulu tänne. Ei ole heidän eka kisansa ja tuskin viimeinenkään, kyllä he tietävät mitä tulee tehdä. Ostakaa joka ikinen penkalle tulija RALLIPAKETTI, ja rallimakkaraa myyntipisteistä nii että pierettää vielä sunnuntai iltanakin

Saadaan varmana hieno ja kannattava kisa aikaan ku porukalla pienet eurot laitetaan kisakassaan.
Ja siviilirengashöpinät saa nakata pääsiäiskokkoon. Oikeat kisakummit on paras "kaskovakuutus" ja "henkivakuutus"
Joni Hiipakka
-
GreenSlide
- Yleinen

- Viestit: 279
- Liittynyt: 20.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja GreenSlide » 04.03.2015 23:24
Onko jo virallinen tieto että kisa ajetaan? Tietää vaan lähtee kilpikauppaan.
Jos ja kun kisa nyt ajetaan niin ois Yksi pyyntö Lahteen: Oisko liikaa pyydetty että järjestäjä hommaa jokaisen pätkän lähtöön lapion mitä joku myös välillä lähdössä heiluttaa? Ikävän monessa rallissa meilläkin jysähtää keula ja perämurikka sinne poteroon ilkeesti kun isolla numerolla tullaan,ei viitsis puskurin palasia siitä viivalta kerätä tai keskeytysilmotusta heti pätkän lähdössä täyttää. Viime vuonna yhdessä kisassa ooteltiin parikytminsaa lähdössä kun oli kuulema yksi auto jumittunut mahastaan kiinni lähtöviivalle.. ei se isoa vaadi jos vähän lapiolla irtomoskaa siirtää?
Tulee mieleen vuoden 2007 junnusm eka kisa Riihimäellä, ei lumesta eikä pakkasista tietoakaan, kunnes viimesen yön pakkaset pelasti järjestäjät ja kilpailijat. Oli ihan törkee pito roketeissa laskee menemään isoo tietä, tultiin silloin pienellä numerolla ja tiet oli uskomattoman hyvät muistaakseni loppupään kuskitkin oli tyytyväisiä silloin joten toivotaan Lahden ylle samanlaisia "tähtiä" ilmastoon jotta kilpailijat ja järjestäjä voivat olla tyytyväisiä kisan jälkeen, ja ennenkaikkea halutaan isoja teitä mitä laskea menemään.
Toivotaan rehtiä kilpailua,Aurinkoista mieltä ja jäisiä eekoo kilometrejä kaikille rallipieruille

-
trotanen
- Yleinen

- Viestit: 182
- Liittynyt: 20.02.2015 23:54
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja trotanen » 04.03.2015 23:30
Mites se talvipyörä ilman nastoja? Pito ja kesto voisi olla siiviili- tai sorapyöriä parempi?

-
GreenSlide
- Yleinen

- Viestit: 279
- Liittynyt: 20.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja GreenSlide » 04.03.2015 23:36
trotanen kirjoitti:Mites se talvipyörä ilman nastoja? Pito ja kesto voisi olla siiviili- tai sorapyöriä parempi?

Se voi olla että yhden kahden pätkän jälkeen rengas on juurikin tuollanen

voin sanoo kokemuksella että ainakaan vuoteen 2013 mennessä kehitetty kumiseos astran alla ei toiminut tuolla rengastyypillä

pyörä kun oli tuossa kunnossa niin ei auttanu pätkällä vaikka kuinka ois mummoa kirkkoon vieny jarrutuksissa...
-
kim75
- Yleinen

- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Viesti
Kirjoittaja kim75 » 05.03.2015 07:51
Katsoin tuon tänne linkitetyn lada rallisprint videon. Aika koomista kyllä oli ajaa jäisellä asfaltilla noilla renkailla. Ladassa on ilmeisesti on-off tyyppinen tuo kaasu.
Videon tieolosuhteet ei ole kyllä yhtään vastaavat kuin meillä nyt, mutta kyllä minä jotain ehkä tuosta opin.
Pienemmillä ja harvemmin auratuilla teillä on nyt aika paljon loskaa ja uraa. Jos niitä ei tänään aurata vähemmäksi ja jäätyy tollasena niin aika karmeeta on liikkua muulla kuin tela-ajoneuvolla. Lahden rallissa ei kai ole ihan pienimpiä ja laiskimmin aurattuja teitä.
-
ariwalk
- KV

- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja ariwalk » 05.03.2015 13:26
Kyllähän ne Kanadassa ja Amerikassa vetää kitkarenkaalla talvisin. Ei vaa oikei sovi miusta pimeeseen kisaan lähtee leikkii kissa ja hiirileikkiä jääpaikkojen kanssa ja tuppaa aika kivasti kiillottaan tietä tollaset renkaat. En oikei parempaa incaaria löytäny netistä mutta tosta nyt kaikki voi fiilistellä mite siistiä se ois
https://www.youtube.com/watch?v=wzw1RJj2DXs
Tää on joka vuotinen keskustelu aina samasta aiheesta lopputalvesta ja ihan turha mikä ei johda mihinkään. Renkaita kuluu muutenki ja säille ei kukaan maha mitään. Ei oo kenenkä etu että kisa peruttais. Henkilökohtaisesti ei oo mitää väliä vaikka talvella ei ajettais yhtään mitään.
Veikkaanpa että tiet on paremmassa kunnossa mitä moni oottaa, kun aattelee että pari talvea sitten ajettiin jämsässä plussakelissä f-cuppia 2 kertaan ajettavilla pätkillä ja yllättävän hyvin ne kesti vaikka olikin pientä karvaa mukana.
t.Ari-Matti Rikkinen #105
-
Masta
- A-Junnu

- Viestit: 128
- Liittynyt: 09.01.2006 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Masta » 05.03.2015 13:39

Tiet on juu ehkä paremassa kunnossa kuin ajattelen, mutta pessimistihän ei pety. Jokatapauksessa tämä on ollut jo nyt jännittävin ralli pitkään aikaan, kun on säätiedoituksia kytännyt ja hiekkatien sulamissyvyyttä mittaillut..
Ja vieläkin säännöissä tallella on se siviilirengas vaihtoehto jota ei ole virallisesti mitenkään kumottu...
T. nro 163
-
Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Rattikeisari » 05.03.2015 15:28
Masta kirjoitti:
Tiet on juu ehkä paremassa kunnossa kuin ajattelen, mutta pessimistihän ei pety. Jokatapauksessa tämä on ollut jo nyt jännittävin ralli pitkään aikaan, kun on säätiedoituksia kytännyt ja hiekkatien sulamissyvyyttä mittaillut..
Ja vieläkin säännöissä tallella on se siviilirengas vaihtoehto jota ei ole virallisesti mitenkään kumottu...
T. nro 163
Meinaatkos että sääntöjä muuteltais lennosta tämän tästä ??
-
Masta
- A-Junnu

- Viestit: 128
- Liittynyt: 09.01.2006 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Masta » 05.03.2015 15:36
juu en meinaa, mutta teillä on mahdollisuus ajattaa siviilipyörillä kun olette sen aiheelliseksi katsoneet sääntöihin kirjata.

-
Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Rattikeisari » 05.03.2015 15:46
no mutta siihen ei kuitenkaan ruveta, mutta jos joku haluaa vetää kesärallipyörällä tai siviiligummilla, niin meidän kanta on että siitä vaan....
-
trotanen
- Yleinen

- Viestit: 182
- Liittynyt: 20.02.2015 23:54
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja trotanen » 05.03.2015 18:18
Masta kirjoitti:
Ja vieläkin säännöissä tallella on se siviilirengas vaihtoehto jota ei ole virallisesti mitenkään kumottu...
T. nro 163
Infra10 -ryhmässä "Facessa" LahUa:n edustaja totesi 26.2 seuraavasti;
"Kilpailu ajetaan 100% varmuudella, aivan normaalisti rallipiikkipyörillä."
-
MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja MJT » 05.03.2015 21:28
trotanen kirjoitti:Masta kirjoitti:
Ja vieläkin säännöissä tallella on se siviilirengas vaihtoehto jota ei ole virallisesti mitenkään kumottu...
T. nro 163
Infra10 -ryhmässä "Facessa" LahUa:n edustaja totesi 26.2 seuraavasti;
"Kilpailu ajetaan 100% varmuudella, aivan normaalisti rallipiikkipyörillä."
Kilpailija saa kyllä itse päättää millä gummeilla ajelee.