Infrakymppi-ralli 07.03.2015
- js1
- A-Junnu

- Viestit: 58
- Liittynyt: 20.09.2005 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Joo,Amerikassa ne tosiaan ajaa nastattomilla renkailla!Olin pari vuotta sitten katsomassa Missourissa rally-america 100 acre wood kilpailua.Viikko ennen kisaa oli vielä ollut kovinkin kesäinen keli,mutta kisaviikolla satoi useampi kymmenen senttiä(tai siis tuumaa)lunta.Pakkasta ei ollut ja teiden pohjat eivät siis olleet jäässä.Osa kilpailijoista ajoi sorapyörällä,osa siviilirenkailla ja osa paikallisella talvirallirenkaalla.Rengas muistuttaa kitkapyörää jonka kuviota on leikattu avonaisemmaksi.Tiet kesti mielestäni aika hyvin ja kovaa tulivat kyllä,etenkin kärjen autot.(mm Ken Block)
Ko.kilpailu 2015 ajettiin viime vkl taas talvisissa olosuhteissa ja tietysti ilman nastoja....
http://rally-america.com/
Ko.kilpailu 2015 ajettiin viime vkl taas talvisissa olosuhteissa ja tietysti ilman nastoja....
http://rally-america.com/
- jjp-racing
- A-Junnu

- Viestit: 88
- Liittynyt: 02.10.2005 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Erivapauspäätöksen mukaisia nastarenkaita saa käyttää
marraskuun 1. päivän ja maaliskuun 31. päivän välisenä ajettavissa kilpailuissa, molemmat päivät mukaan
lukien. Milloin keliolosuhteet muuna aikana edellyttää
liukuestein varustettujen renkaiden käyttöä, tapahtuu
se AKK:n luvalla ja on ilmoitettava kilpailijoille kilpailuun
hyväksyttyjen listan julkaisemisen yhteydessä.
missä lukee et pakko käyttää erikois liuku nastarenkaita?
trafi:
Nastarenkaita saa käyttää 1.11.- 31.3., tai toista pääsiäispäivää seuraavaan maanantaihin.
Lisäksi jos keliolosuhteet sitä vaativat.
Talvirengas pakko on 1.12.-28/29.2.
marraskuun 1. päivän ja maaliskuun 31. päivän välisenä ajettavissa kilpailuissa, molemmat päivät mukaan
lukien. Milloin keliolosuhteet muuna aikana edellyttää
liukuestein varustettujen renkaiden käyttöä, tapahtuu
se AKK:n luvalla ja on ilmoitettava kilpailijoille kilpailuun
hyväksyttyjen listan julkaisemisen yhteydessä.
missä lukee et pakko käyttää erikois liuku nastarenkaita?
trafi:
Nastarenkaita saa käyttää 1.11.- 31.3., tai toista pääsiäispäivää seuraavaan maanantaihin.
Lisäksi jos keliolosuhteet sitä vaativat.
Talvirengas pakko on 1.12.-28/29.2.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Onko EK sulkuajat top secret tietoo vai voiko niitä paljastaa?
-
080808
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 13.05.2011 19:36
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Teboil-ralli 97 tai 98 lokakuussa. Tiet ihan jäässä. EI saanut käyttää
nastarenkaita,edes siviilinastoja. Kitkat oli sallittu,aika luistelua oli. Vain muutama peruutti osallistumisen.
nastarenkaita,edes siviilinastoja. Kitkat oli sallittu,aika luistelua oli. Vain muutama peruutti osallistumisen.
-
kaimarkus
- KV

- Viestit: 301
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Infoa sulkuajoista ja muusta löytyy tuolta https://kotisivukone.fi/files/lahdenua. ... _lehti.pdfj67 kirjoitti:Onko EK sulkuajat top secret tietoo vai voiko niitä paljastaa?
-
kim75
- Yleinen

- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/ ... 712&edit=0
Tekniikka- ja turvallisuuslomake on tullut rallin sivuille. En tiedä, mutta arvaan, että haluavat kilpailijoiden täyttävän sen...
Tekniikka- ja turvallisuuslomake on tullut rallin sivuille. En tiedä, mutta arvaan, että haluavat kilpailijoiden täyttävän sen...
- teegee
- A-Junnu

- Viestit: 50
- Liittynyt: 20.05.2004 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
[quote="Jones"]Ostakaa joka ikinen penkalle tulija RALLIPAKETTI, ja rallimakkaraa myyntipisteistä nii että pierettää vielä sunnuntai iltanakin
Saadaan varmana hieno ja kannattava kisa aikaan ku porukalla pienet eurot laitetaan kisakassaan.
..Mukana...
..Mukana...
- GreenSlide
- Yleinen

- Viestit: 279
- Liittynyt: 20.06.2004 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Se onkin hienoo että se tässä vaiheessa sinne lisätään! Kumma juttu kun ei aikasemmissa cupin kisoissa oo tarvinnu täyttää, niin miksi nyt sitten? Eiks ois hyvä että nää lisäittäis samaan aikaan kilpailija infon kanssa niin ei tule yllätyksiä? kaikki ei kuitenkaan siellä kitissä asu..kim75 kirjoitti:https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/ ... 712&edit=0
Tekniikka- ja turvallisuuslomake on tullut rallin sivuille. En tiedä, mutta arvaan, että haluavat kilpailijoiden täyttävän sen...
- Riesa
- Yleinen

- Viestit: 156
- Liittynyt: 20.11.2004 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
GreenSlide kirjoitti:Se onkin hienoo että se tässä vaiheessa sinne lisätään! Kumma juttu kun ei aikasemmissa cupin kisoissa oo tarvinnu täyttää, niin miksi nyt sitten? Eiks ois hyvä että nää lisäittäis samaan aikaan kilpailija infon kanssa niin ei tule yllätyksiä? kaikki ei kuitenkaan siellä kitissä asu..kim75 kirjoitti:https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/ ... 712&edit=0
Tekniikka- ja turvallisuuslomake on tullut rallin sivuille. En tiedä, mutta arvaan, että haluavat kilpailijoiden täyttävän sen...Ei toimi himassa tulostin joten viimesenä iltana tähän aikaan on hyvä tää saada tietoon, moni voi aamulla olla ihmeissään...
- js1
- A-Junnu

- Viestit: 58
- Liittynyt: 20.09.2005 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
En oikeen ymmärrä koko kaavaketta.Sm-ralleissa lienee jo luovuttu koko paperista?
- Etuveto
- KV

- Viestit: 300
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Moni tulee yllättymään kun häntäpään numeroilla tullaan kovempaa johtuen siitä että nyt ei tule kapeaaspooria vaan ajoura on noin puolimetriä leveä ja kauttaaltaan hiekassa . Kaikki sotkettulumi on käytännössä sulanut ja jäljelle on jäänyt vain pienikerros pehmeää jäätä joka häviää jo alle kahden kymmene numeron kohdalla. pohjalta löytyy noin 30 sentin kova routakerros johon ei piikkipyörä enään pysty vaan leijuusen pinnalla . Renkaiden kestävyyteen vaikuttaa se kun tienpinta on kostea kumi ei kuumene samallatavalla kuin kuivalla kelillä,nastatkin vain teroittuvat kun pehmeämpi runko kuluu . Järjestäjällä on pienempi työ siistiä vähäurainen tie kuin teräväreunaisten urien tasoitus.Valtion teissä on aina sen verran savea pinnassa että ne eivät käytännössä juuri kulu
urille. Pitäisi ottaa uudelleen käyttöön rallien talvirengas sääntö vuodelta 1975 -1977 . Loppuis tämä jatkuva urputus teiden kulumisesta ja renkaiden kalleudesta, myös mahdolliset peltivaurio korjaukset oli silloin vain murtosa mitä nyky piikeillä saadaan aikaisiksi kun sinne metsään mennään nyt noin 50 km/h kovempaa se puu tulee paljon syvemmälle koppaan. Sundströmin Mikko Voitti Sveitsin talvirallin YLEISKILPAILUN numerolla joka oli yli 200 (käytännössä viimeinen kilpailija ) -70 luvulla ?
urille. Pitäisi ottaa uudelleen käyttöön rallien talvirengas sääntö vuodelta 1975 -1977 . Loppuis tämä jatkuva urputus teiden kulumisesta ja renkaiden kalleudesta, myös mahdolliset peltivaurio korjaukset oli silloin vain murtosa mitä nyky piikeillä saadaan aikaisiksi kun sinne metsään mennään nyt noin 50 km/h kovempaa se puu tulee paljon syvemmälle koppaan. Sundströmin Mikko Voitti Sveitsin talvirallin YLEISKILPAILUN numerolla joka oli yli 200 (käytännössä viimeinen kilpailija ) -70 luvulla ?
- Kurreliini
- A-Junnu

- Viestit: 52
- Liittynyt: 17.02.2009 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Etuveto kirjoitti:Moni tulee yllättymään kun häntäpään numeroilla tullaan kovempaa johtuen siitä että nyt ei tule kapeaaspooria vaan ajoura on noin puolimetriä leveä ja kauttaaltaan hiekassa . Kaikki sotkettulumi on käytännössä sulanut ja jäljelle on jäänyt vain pienikerros pehmeää jäätä joka häviää jo alle kahden kymmene numeron kohdalla. pohjalta löytyy noin 30 sentin kova routakerros johon ei piikkipyörä enään pysty vaan leijuusen pinnalla . Renkaiden kestävyyteen vaikuttaa se kun tienpinta on kostea kumi ei kuumene samallatavalla kuin kuivalla kelillä,nastatkin vain teroittuvat kun pehmeämpi runko kuluu . Järjestäjällä on pienempi työ siistiä vähäurainen tie kuin teräväreunaisten urien tasoitus.Valtion teissä on aina sen verran savea pinnassa että ne eivät käytännössä juuri kulu
urille. Pitäisi ottaa uudelleen käyttöön rallien talvirengas sääntö vuodelta 1975 -1977 . Loppuis tämä jatkuva urputus teiden kulumisesta ja renkaiden kalleudesta, myös mahdolliset peltivaurio korjaukset oli silloin vain murtosa mitä nyky piikeillä saadaan aikaisiksi kun sinne metsään mennään nyt noin 50 km/h kovempaa se puu tulee paljon syvemmälle koppaan. Sundströmin Mikko Voitti Sveitsin talvirallin YLEISKILPAILUN numerolla joka oli yli 200 (käytännössä viimeinen kilpailija ) -70 luvulla ?
Hyvä , hyvä !!!
Juuri näin pitäisi toimia sillä eihän näitä nykysäännön piikkejä kestä minkäänlaiset tiet oli sitten lunta ja pakkasta tai ei.
Jos jotain ei tehdä niin eipähän tarvitse haaveilla ralleista talvisin Rovaniemen alapuolella.
-
jama78
- Yleinen

- Viestit: 285
- Liittynyt: 03.09.2007 00:00
- Viesti:
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Nyt on jo kyllä pakko kommentoida tätä viesti ketjua. Onko se nyt niin kauheen iso homma täytellä siinä aamulla ajovarusteiden tiedot siihen lappuun????? Ja täyttää sitten samalla niitä kaksi kappaletta ja toisesta jättää päivämäärän avoimeksi jonka jälkeen tulostaa niitä kartturin laukun täyteen!! Mielestäni tää touhu on menny muutamassa vuodessa ihmeelliseksi valittamiseksi joka asiasta!! Jos jossain kisassa on jotain muista kisoista poikkeavaa niin täällä on kymmenen sivun valitus ketju heti pystyssäRiesa kirjoitti:GreenSlide kirjoitti:Se onkin hienoo että se tässä vaiheessa sinne lisätään! Kumma juttu kun ei aikasemmissa cupin kisoissa oo tarvinnu täyttää, niin miksi nyt sitten? Eiks ois hyvä että nää lisäittäis samaan aikaan kilpailija infon kanssa niin ei tule yllätyksiä? kaikki ei kuitenkaan siellä kitissä asukim75 kirjoitti:https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/ ... 712&edit=0
Tekniikka- ja turvallisuuslomake on tullut rallin sivuille. En tiedä, mutta arvaan, että haluavat kilpailijoiden täyttävän sen...Ei toimi himassa tulostin joten viimesenä iltana tähän aikaan on hyvä tää saada tietoon, moni voi aamulla olla ihmeissään...
-
kim75
- Yleinen

- Viestit: 213
- Liittynyt: 21.07.2011 15:06
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
Kiitoksia järjestäjille!
Olitte tehneet paljon työtä rallin eteen. Sääolosuhteet ei todellakaan olleet rallin järjestämiselle suotuisat, mutta järjestäjät tekivät mielestäni kaiken minkä he voivat tehdä. Yksi ek oli peruttu kokonaan. Kolmelta ek:lta oli otettu alku- tai loppupäästä osa pois. Muutamia pahoja routavaurioita oli laitettu lisähuomiolla. Yhdellä pätkällä varoitettiin lähdössä suullisesti tiehen kisan aikana tulleesta pahasta rytkystä.
Sille järjestäjät eivät voineet mitään, että niitä uria tuli. Ajoin numerolla 143. Urat oli paikoitellen jopa hirveät. Minä ajoin oikeastaan ekan ja tokan pätkän enimmäkseen niiden urien ulkopuolella. Siellähän ei ollut pitoa, mutta auto säästyi. Hävittiin n. 2 minuuttia pätkällä nopeimmille meidän luokan autoille. Eipä haitannut lainkaan. Kolmosella lisättiin vauhtia kun tie parani ja oli vaarana, että jäädään takana tulevien historic -autojen ohitettavaksi. Ralli oli haastava ja mielenkiintoinen. Ajamisesta en juuri nauttinut urien takia, mutta maalissa oli voittajan fiilis kun oli sinne asti päässyt. Olin todennäköisesti koko kisan hitain maaliin asti ajanut kuski.
Me rikottiin autostamme ainakin takapuskuri, pakoputki (pahasti rutussa) ja nopeusmittari(n vaijeri?). Olikohan viitos pätkällä kun auto tippui pahaan uraan ja mentiin n. 15 metriä suunnilleen pelkän pakoputken varassa.
Voin tulla uudestaankin ajamaan sekä talkoisiin!
Olitte tehneet paljon työtä rallin eteen. Sääolosuhteet ei todellakaan olleet rallin järjestämiselle suotuisat, mutta järjestäjät tekivät mielestäni kaiken minkä he voivat tehdä. Yksi ek oli peruttu kokonaan. Kolmelta ek:lta oli otettu alku- tai loppupäästä osa pois. Muutamia pahoja routavaurioita oli laitettu lisähuomiolla. Yhdellä pätkällä varoitettiin lähdössä suullisesti tiehen kisan aikana tulleesta pahasta rytkystä.
Sille järjestäjät eivät voineet mitään, että niitä uria tuli. Ajoin numerolla 143. Urat oli paikoitellen jopa hirveät. Minä ajoin oikeastaan ekan ja tokan pätkän enimmäkseen niiden urien ulkopuolella. Siellähän ei ollut pitoa, mutta auto säästyi. Hävittiin n. 2 minuuttia pätkällä nopeimmille meidän luokan autoille. Eipä haitannut lainkaan. Kolmosella lisättiin vauhtia kun tie parani ja oli vaarana, että jäädään takana tulevien historic -autojen ohitettavaksi. Ralli oli haastava ja mielenkiintoinen. Ajamisesta en juuri nauttinut urien takia, mutta maalissa oli voittajan fiilis kun oli sinne asti päässyt. Olin todennäköisesti koko kisan hitain maaliin asti ajanut kuski.
Me rikottiin autostamme ainakin takapuskuri, pakoputki (pahasti rutussa) ja nopeusmittari(n vaijeri?). Olikohan viitos pätkällä kun auto tippui pahaan uraan ja mentiin n. 15 metriä suunnilleen pelkän pakoputken varassa.
Voin tulla uudestaankin ajamaan sekä talkoisiin!
- GreenSlide
- Yleinen

- Viestit: 279
- Liittynyt: 20.06.2004 00:00
Re: Infrakymppi-ralli 07.03.2015
jama78 kirjoitti:Nyt on jo kyllä pakko kommentoida tätä viesti ketjua. Onko se nyt niin kauheen iso homma täytellä siinä aamulla ajovarusteiden tiedot siihen lappuun????? Ja täyttää sitten samalla niitä kaksi kappaletta ja toisesta jättää päivämäärän avoimeksi jonka jälkeen tulostaa niitä kartturin laukun täyteen!! Mielestäni tää touhu on menny muutamassa vuodessa ihmeelliseksi valittamiseksi joka asiasta!! Jos jossain kisassa on jotain muista kisoista poikkeavaa niin täällä on kymmenen sivun valitus ketju heti pystyssäRiesa kirjoitti:GreenSlide kirjoitti:
Se onkin hienoo että se tässä vaiheessa sinne lisätään! Kumma juttu kun ei aikasemmissa cupin kisoissa oo tarvinnu täyttää, niin miksi nyt sitten? Eiks ois hyvä että nää lisäittäis samaan aikaan kilpailija infon kanssa niin ei tule yllätyksiä? kaikki ei kuitenkaan siellä kitissä asuEi toimi himassa tulostin joten viimesenä iltana tähän aikaan on hyvä tää saada tietoon, moni voi aamulla olla ihmeissään...
Jos tämäkin kisa ois peruttu niin minkäänlainen valitus siitä ois syntynyt. OLKAA KIITOLLISIA ETTÄ JOKU VIELÄ NÄITÄ KISOJA TALKOILLA JAKSAA JÄRJESTÄÄ JA JOS AHDISTAA NIIN TÄÄ HOMMA ON IHAN VAPAAEHTOISTA
Aattelin etten rupee täällä vuodattaa mutta en rupea nuoleskelemaan ketään. Pistetään nyt omaa näkemystä,ensin tähän edelliseen:
Nyt on kyllä pakko jatkaa ! Voi jumanlauta ,nyt valoja päälle siellä jämä78 ! Milläs täytät jos et sellasesta edes tiedä ja jos tiedän siitä sattumalta edellisena iltana eikä tulostus mahdollisuutta ole niin annan kyllä palautetta, nää tiedot pitää olla ajoissa siellä kitissä jos sellasta vaaditaan,eikä lisäillä viimesenä iltana,ei sellaista voida vaatia mistä ei tieto liiku ajoissa, kaikki eivät päivittäin edes netissä pyöri !! Kaikilla ei niitä tuhatta kopioo välttämättä siellä kartturinlaukussa ole! Annoin ihan rakentavaa palautetta ja sinä tuut selittää tollasta shittiä,mutta palautteen antopaikkana tämä on täysin väärä sen sinäkin todistit hyvin ! Aamulla huoltomiehemme sen tulosti ja leimalta meinattiin myöhästyä sitä täyttäessä ja loppujen lopuksi sitä ei kukaan edes huolinut ,pointti tässä oli se että tiedoksi anto pitää tulla ennemmin kuin edellisenä iltana ja sen taisi järjestäjäkin tajuta kun ei edes sitä halunnut ottaa vastaan! Oisit vaan ollu hiljaa. Auto on sen verran tuore tapaus että vaikka on jo 5kisaa ajettu ei ole tarvinnut vielä tekniikka ja turvallisuus lomaketta näillä vermeillä edes miettiä , enkä osannut ennakoida tälläistä tilannetta ,että joskus käy näin että viimesenä iltana yllättäen sellanen vaaditaan. Kiitos ja anteeksi !
Reitistä ei päästy nauttimaan kun ykkösen verran: Tiet oli kyllä pahemmassa kunnossa kuin mitä täälläkin moni vauhkosi että on monen kymmenen sentin jääkerros, ei ainakaan ykkösellä ollut, lapiolla ois mennyt vaikka taiwaniin asti. Me ja moni muu ei selvinnyt ykkösen maalin rytkystä kun ei kukaan varottanut ei osannut suoralla tiellä varoa! (tie oli niin puhki että oli tullut ojarumpu esiin ! Ja jokunen maakivi myös,siihen kun laskit täysiä niin seuraukset oli mitä oli) siellä meni jengillä tukivartta,perää,laatikkoa ,valoja, puskureita ja tuhansia euroja surutta, en usko että escortti miehistökään kauheen ilonen oli,onneksi ei sattunu mitään, vaikka pelit syvälle sukeltikin. Itseä Ei hymyilyttäny kun iskarin rojuja keräs pitkin maalia, vauriot tutkittu, tukivarret solmussa, iskarit paskana, renkaat paskana, tämä kaikki siis SUORALLA tiellä aikaan saatu ! Mut hei ei valiteta ettei Vanhat vetomiehet satuta aisaansa, lompakkoahan se jonku touhu tonnin ohentaa, Kyllä ralli on välillä reteetä.
Muuten itse järjestelyissä ei ollut moitteen sijaa, aikataulu yms.. Pelasi ja jopa siellä ykkösen lähdössä lapio heilu ,ekaa kertaa pitkästä aikaa sai lähteä auto melkeen vaaterissa isolla numerolla ,hienoa! Järkkärit oli ystävällisiä ja läppä lensi heti traileriparkista lähtien,kiitos ilman teitä ei olisi kisoja.
Ja oishan siellä ollut palkinnotkin kohillaan,onnea voittajille. Kisat vaan ens kerralla vaikka touko-kesäkuulle niin pääsee vetää oikeen sorapyörillä niin maan perkleesti !