Paljonko saisi maksaa?

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Vastaa Viestiin

Paljonko maksaisit rallista/ ensimmäisen kisan panostus

1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
 
Ääniä yhteensä: 910

Avatar
JPNippe
Viestit: 16
Liittynyt: 07.11.2007 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja JPNippe » 27.11.2012 01:15

Nyrkkisääntö: F-Cup staroille saa maksaa mitä vaan kun kaikista tulee maailmanmestareita. Autot myös on rakennettu niin että renkaita menee ja koneita paukkuu.
F-Ryhmä pitäisi olla isonrahan ryhmä.
Muut purkuttakoon jyrsimillään. Tämä oli tietysti vitsi.

Muutoinhan kysymys on absurdi.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 27.11.2012 07:51

Äänestys etenee varsin mielenkiintoisesti,ehkä jopa arvattavasti jos katsoo kahta halvinta vaihtoehtoa. Muuten näyttäisi siltä että noin puolella porukasta olisi ja on mahdollisuus jo nykyisilläkin malleilla aloittaa harrastaminen.
Edellisessä viestissä oli yksi asia esitettynä joka on varmaankin vaikuttanut siihen ettei kaikki ole lähteneet kokeilemaan jo olevilla mahdollisuuksilla. Kun ei noilla kahdella toiseksi halvimmalla vaihtoehdolla, eikä välttämättä millään noista vaihtoehdoista kuitenkaan toteudu, kaikista maailmanmestareita.
Menestyspaineet tuntuu olevan lähes kaikilla jotka aikovat aloittaa ja kaiketi jo mukana olevillakin.
Tähän menestys asiaan pitäisi keksiä jokin juttu joka olisi vähän matalammalla kuin suomen- tai maailmanmestaruus. Sarjoja ja mestaruuksia on kyllä jo olemassa varmaan tarpeeksi jos ei jo liikaakin. Ongelmana on kaiketi se että sarjoja on niin paljon ettei jokin sarjan viides tai kuudes sijoitus ole oikeasti juurikaan kenenkään tiedossa.
Jotain lääkkeitä pitäisi löytää siihen että perusharrastus autolla saavutettu kymmenes sijakin olisi suuremmassa kurssissa kuin nykyisin.
Nykyiset halvemman kaluston sarjat jää useasti varsin pimentoon. Saattaa silläkin olla merkitystä aloituksen kannalta että se noin 5-6 tonnin auto onkin sitten vaihdettava heti jos ajaminen tuntuukin onnistuvan ja haluaa ajaa jostain "merkittävästä" sarjasta.

En tiedä onko esittämälläni asialla mitään vaikutusta kenenkään aloittamiseen mutta ihan jo yleisen mielenkiinnon lisäämiseksi pitäisi sarjoja jotenkin yhdistää.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Frog » 27.11.2012 08:31

j67 kirjoitti:Äänestys etenee varsin mielenkiintoisesti,ehkä jopa arvattavasti jos katsoo kahta halvinta vaihtoehtoa. Muuten näyttäisi siltä että noin puolella porukasta olisi ja on mahdollisuus jo nykyisilläkin malleilla aloittaa harrastaminen.
Edellisessä viestissä oli yksi asia esitettynä joka on varmaankin vaikuttanut siihen ettei kaikki ole lähteneet kokeilemaan jo olevilla mahdollisuuksilla. Kun ei noilla kahdella toiseksi halvimmalla vaihtoehdolla, eikä välttämättä millään noista vaihtoehdoista kuitenkaan toteudu, kaikista maailmanmestareita.
Menestyspaineet tuntuu olevan lähes kaikilla jotka aikovat aloittaa ja kaiketi jo mukana olevillakin.
Tähän menestys asiaan pitäisi keksiä jokin juttu joka olisi vähän matalammalla kuin suomen- tai maailmanmestaruus. Sarjoja ja mestaruuksia on kyllä jo olemassa varmaan tarpeeksi jos ei jo liikaakin. Ongelmana on kaiketi se että sarjoja on niin paljon ettei jokin sarjan viides tai kuudes sijoitus ole oikeasti juurikaan kenenkään tiedossa.
Jotain lääkkeitä pitäisi löytää siihen että perusharrastus autolla saavutettu kymmenes sijakin olisi suuremmassa kurssissa kuin nykyisin.
Nykyiset halvemman kaluston sarjat jää useasti varsin pimentoon. Saattaa silläkin olla merkitystä aloituksen kannalta että se noin 5-6 tonnin auto onkin sitten vaihdettava heti jos ajaminen tuntuukin onnistuvan ja haluaa ajaa jostain "merkittävästä" sarjasta.

En tiedä onko esittämälläni asialla mitään vaikutusta kenenkään aloittamiseen mutta ihan jo yleisen mielenkiinnon lisäämiseksi pitäisi sarjoja jotenkin yhdistää.
Nyt olet oikeilla jäljillä. Kehittää ja parantaa laatua! Ei uusia luokkia tai sarjoja tekemällä tehdä muuta kuin revitään olevaa enempi hajalleen ! Harrastajat ei lisäänny vaan siirtyvät vain luokista toisiin. Laji pitää saada ensin kiinnostavammaksi.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 27.11.2012 15:00

Niin, voihan niitä luokkia tehdä lisää sillä edellytyksellä että tutkii ensin vanhojen luokkien sisällön ja katsoo onko jotain uutta kalustoa tulossa.
Joko luokiteltuja tai sitten esittämiäni vakioita.
Näille ja vanhoille luokille pitäisi tehdä niin että lyö kaikki yhteen nippuun ja alkaa sen jälkeen tutkimaan miten ja millä perusteilla tuo nippu pitäisi jakaa.
Jos nykyisin katsoo esim. ek aikoja, niin luokkajakoja on liikaa tai ainakin niiden sisällä olevat autot eivät ole enää jaollisia samoilla edellytyksillä kuin kyseisten ryhmien alkuaikoina.
Lopputuloksena saattaisi olla jopa vähemmin luokkia paremmalla sisällöllä.
Samoilla perusteilla pitäisi katsoa sarjat, mitä tarvitaan ja millä saadaan sisältöä.

Tiedän että nyt tulee sorkittua ampiaispesään mutta ehdotan kuitenkin.
Äffä cuppi,historic trophy,suomi cuppi, rsjm yhdeksi sarjaksi. Sm- kisoihin 3-4 luokkaa jotka ajaa yhdestä mestaruudesta.
Näillä saataisiin ns. harraste mestari ja "puoliammattilais" mestari, muita ei mielestäni tarvita.
Tällä jaolla saattaisi joku muistaa jopa sen sarja kymmenikön.
Jos tuntuu että metsään meni niin yrittäkää nimetä kaikkien ajettavien sarjojen mestaruus kymmenikkö. Siis ihan vaan hatusta vetämällä.
Jopa joku aloittelijakin saattaisi tulla huomatuksi paremmin kun sarjat tai kilpailut olisivat laajapohjaisempia. Eikä tarvitsisi miettiä että ketä ja mistä sarjasta.

Avatar
Jepje
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 71
Liittynyt: 16.08.2004 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Jepje » 27.11.2012 15:33

Moniko muistaa/tietää edes tämän vuoden MM sarjan kärkikymmenikön? Kyllä se on niin ettei podiumin ulkopuolella olevia muisteta.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 28.11.2012 09:06

Jepje kirjoitti:Moniko muistaa/tietää edes tämän vuoden MM sarjan kärkikymmenikön? Kyllä se on niin ettei podiumin ulkopuolella olevia muisteta.
Onko MM-sarjassa kympin kärki? Uutisoinnin perusteella nuo talkoot käytiin 4-5 ukon voimin.

Ei kai suomessa ole pakko tehdä samoja virheitä mitä muualla tehdään.
Ylikallis sarja joka ei anna rahoille vastinetta. Siis niille jotka ne rahat antaa.

Vastaa Viestiin