Sivu 2/3

Lähetetty: 15.02.2009 21:49
Kirjoittaja heka100
Tuskin säännöt menee uusiksi... Aina moottoriurheilussa tapahtuu ja se on vaarallista. Yleensä normaali kaadossa kuski pääsee vähäisillä vammoilla mutta on se nähty monessa eri lajissa moottoriurheilussa että kun auto kaatuu ja sitten vielä siihen törmätään niin tulee jotain vakavampaa... Onneksi auto tuli juuri pyörille ettei osunut pohjaan koska silloin olisi käynyt vielä huonommin...

Lähetetty: 15.02.2009 22:19
Kirjoittaja JK-Koosteet
Kun noita kuvia oikein kattoo niin mielestäni kehikko ei ole antanut oikein yhtään periksi. Ja sitten kun katsoo tuon videon, niin aika lujaa tuli se osuma. On siinä tuollaisessa vauhdissa+osumassa missä tahansa lajissa paikat kovilla.

Kuskille toipumisia.

Lähetetty: 16.02.2009 10:35
Kirjoittaja tja67
videon perusteella aika syherö rata :( .

Lähetetty: 16.02.2009 11:24
Kirjoittaja leppis
Mitenkäs Alamäki, kun en löytänyt tuloksista?

Lähetetty: 16.02.2009 11:54
Kirjoittaja AN_
heka100 kirjoitti:Tuskin säännöt menee uusiksi... Aina moottoriurheilussa tapahtuu ja se on vaarallista. Yleensä normaali kaadossa kuski pääsee vähäisillä vammoilla mutta on se nähty monessa eri lajissa moottoriurheilussa että kun auto kaatuu ja sitten vielä siihen törmätään niin tulee jotain vakavampaa... Onneksi auto tuli juuri pyörille ettei osunut pohjaan koska silloin olisi käynyt vielä huonommin...
Jos tosta jotain oppia pitäs ottaa, niin terävöitystä lippupisteiden järjestelyihin. Varsinkin jääradalla, jossa lippupisteet on vaan yhden valvojan hyväksymät (maaradoilla samat lippupisteet käytössä joka vuosi -> useampi valvoja ehtinyt jo hyväksyä) pitäs varmistaa että niitä pisteitä on tarpeeksi ja siel on jengi hereillä.

En ollut itse paikalla enkä videosta selkeästi erota, missä edellinen lippupiste on, mutta törmäyksen kohteen ja törmääjän eroa oli ennen tilanteen alkamista videosta päätelle yli 5 sekuntia. Jos kohde ja törmääjä olivat samalla lippuvälillä tilanteen alkaessa, niin sittenhän asialle ei voi liputtamalla tehdä mitään, mutta pelottavan usein sitä lippua lähdetään etsimään ja rullailemaan auki vasta silloin, kun tarve on... ja sillon toi 5 sekkaa on tosi lyhyt aika.

Olen itse toiminut lippumiehenä useita kertoja ja aina kun autoja ohi menee on ollut keltainen valmiiksi kädessä ja katse siellä omalla liputusalueella. Onhan se vähän pelottavaa seisoskella siinä selkä autojen tulosuuntaan, mutta vaan siten saadaan varoitus tarpeeksi nopeasti päälle ja tällaiset tilanteet estettyä. Lippupisteiden sijoittelu ja turvapenkereet pitäs olla sellaset, ettei auto voi livetä lippupisteeseen, sillä jos lippumies tekee hommat kuten pitää ja seisoo siellä selkä tulosuuntaan, niin ei siitä ehdi mihinkään karkuun jos auto tulee pisteeseen.

- AN

Kuvia, Kuvia, Kuvia.......

Lähetetty: 17.02.2009 00:32
Kirjoittaja J-P
Nyt olisi muutamia kuvia esillä nettisivuilla. Jos ei ollut mitä etsit tai haluat jonkun suurempana ota yhteyttä jpp@netikka.fi

Melkein kaikista on otos..


http://www.pp-motorsport.net/myynnissa.htm


Terveisin
J-P Peltokangas
P&P Motorsport

Lähetetty: 17.02.2009 07:52
Kirjoittaja Whiz
leppis kirjoitti:Mitenkäs Alamäki, kun en löytänyt tuloksista?

Alamäki jäi lähdössä 8 sijan paikkeille kun autoja viivalla tais olla 10. sitten kun pitoa alkoi löytyä niin Corvette lähti kuin kuuraketti, ehti vielä ennen ekaa mutkaa parin ohi ja ulkokautta yritti ekassa mutkassa. Tuli sieltä viidentenä ulos, mutta hiukan leveeksi meni seuraava, ja putos kait yhden sijan. Ekan kierroksen jälkeen ei Corvette käynyt enää kaikilla ja tippuminen alkoi, lisäksi tuulilasi huurtui pahasti. Lopuksi oli kait 8:sas tai 9:säs. Ei ajanut muita lähtöjä enää. Mielestäni Alamäki veti hyvin sen kierroksen mitä auto toimi, siis paremmin mitä odotin.
Mahtava jytinä siitä pelistä kyllä lähti :lol: tosin huonosti sopi uraan, eli ei ollenkaan Corvette on paljon leveempi kuin nää Euroopan kinnerit.

Lähetetty: 17.02.2009 08:16
Kirjoittaja PMM
Oliko tää sama Corvette millä Pakkala joskus kurvaili Kankaanpään SM-Sprintissä?

Kuva

EDIT: Teippauksista päätellen on.

Lähetetty: 17.02.2009 17:14
Kirjoittaja ktm70
Mikä vaiheloota tos corvetessa on.

Lähetetty: 17.02.2009 18:45
Kirjoittaja veleho
kumma kun ei perkiönmäkeä näy tulosluettelossa, oliko se ollenkaan kilpailemassa?
ei kyllä näkyny erkkilääkään, mr2-miehiä kumpikin....

Lähetetty: 17.02.2009 20:56
Kirjoittaja Whiz
veleho kirjoitti:kumma kun ei perkiönmäkeä näy tulosluettelossa, oliko se ollenkaan kilpailemassa?
ei kyllä näkyny erkkilääkään, mr2-miehiä kumpikin....
Perkkiksen nelari ei ole vielä valmis?

Lähetetty: 17.02.2009 20:57
Kirjoittaja Whiz
PMM kirjoitti:Oliko tää sama Corvette millä Pakkala joskus kurvaili Kankaanpään SM-Sprintissä?

Kuva

EDIT: Teippauksista päätellen on.

Joo-o sama peli, mutta ilman tuota takaspoileria.

Lähetetty: 17.02.2009 21:10
Kirjoittaja www
veleho kirjoitti:kumma kun ei perkiönmäkeä näy tulosluettelossa, oliko se ollenkaan kilpailemassa?
ei kyllä näkyny erkkilääkään, mr2-miehiä kumpikin....
Ja Perkiömäen entinen MR2:nen oli kyllä kisassa.

Lähetetty: 17.02.2009 21:13
Kirjoittaja veleho
Ja Perkiömäen entinen MR2:nen oli kyllä kisassa.[/quote]




kellä se nyt on?

Lähetetty: 17.02.2009 21:38
Kirjoittaja www
veleho kirjoitti:Ja Perkiömäen entinen MR2:nen oli kyllä kisassa.



kellä se nyt on?[/quote]

Tais olla Jukka Lassila nimeltään.