Sivu 2/5

Lähetetty: 08.10.2010 09:04
Kirjoittaja ahvenistofan
tenutappi kirjoitti:
ahvenistofan kirjoitti:
tenutappi kirjoitti:Taitanee olla tänkertainen visiitti vähemmän legendaarinen noilla autoilla.

Lienee aika selvä et ajatko samalla rahallisella panostuksella SM:n nopeinta koppiluokkaa vai jotain täytelähtöjä joskus tuolla Camarolla. Sääli sinällään, hyvin höpöttäviä vehkeitähän nuo
Mikäs tää nopein koppiluokka oikein on?

Legends Trophy, Porsche Cup Challenge Finland (997/996), Formula Renault 2.0 SM, Formula Ford SJM, Xtreme Race Cup ja V1600 Cup

Noista saa valita, vinkkinä kerron että kaks noista on kylpyammeluokkia :)
Formula renault ja Formula ford ei ole kyllä koppiluokkia. Legends luokka ei pärjää nopeudessa ainakaan Ahvenistolla Camaro cupin autolle. Eikä myöskään BMW luokka eikä V1600 cup. ainoa mitkä menee nopeudessa tämän eteen on Formula Renault, 3 ja Ford sekä porschet. Mutta ei se nopeus vaan näyttävyys.

Lähetetty: 08.10.2010 16:29
Kirjoittaja FSR
ahvenistofan kirjoitti: Mutta ei se nopeus vaan näyttävyys.
Sit pitää mennä kattooo historikki ratakisoja,V8 ja isot roadsportit on suht näyttäviä pelejä sekä menolleen että äänilleen.

Lähetetty: 08.10.2010 18:52
Kirjoittaja tenutappi
ahvenistofan kirjoitti:
tenutappi kirjoitti:
ahvenistofan kirjoitti: Formula renault ja Formula ford ei ole kyllä koppiluokkia. Legends luokka ei pärjää nopeudessa ainakaan Ahvenistolla Camaro cupin autolle. Eikä myöskään BMW luokka eikä V1600 cup. ainoa mitkä menee nopeudessa tämän eteen on Formula Renault, 3 ja Ford sekä porschet. Mutta ei se nopeus vaan näyttävyys.
Lues nyt uudestaan :roll:

Ideana oli se, että jaksaako porukka panostaa saman rahan tollaseen melko epävarmaan Camarotouhuun vai ajaako ihan kaikki SM:t Possulla.

Ja samalla rahalla EI tarkoteta eurolleen samaa summaa vaan suuruusluokkaa, ettei tarvi alkaa pilkkua viilaamaan.

Jos tahtoo nähdä 6 metrii amerikanrautaa liipissä ni onhan HRF-kasit

Lähetetty: 11.10.2010 15:47
Kirjoittaja ahvenistofan
Kuulin huhun, että noin 10 kpl autoja olisi ostettu suomeen. En tiedä huhun paikkaansapitävyyttä.

Lähetetty: 11.10.2010 18:15
Kirjoittaja liljedahlracing
NIIN käypääs kattomassa Camarocup.cup.

Ei nää mitään pelti lähmiä oo!!!

Voidaan rinnastaa Legedseihin,putkirunkosia sarja valmisteisia kilpureita.

Jos saat 64te uuden "Camaron" auton ja jostain englannin pajalta saat loppuun ajetun possun mihin on laitettu kaikki loppuun ajetut osat,paljonko te? niin kyllä kaksi kertaa mietin mihin rahat laittaisin.Paljonko maksaa Possun vaihteisto?paljonko maksaa täydellinen taka-akselisto?paljonko maksaa possun etu puskuri?

Autot on tasaväkisiä,kuljettaja ehkä ratkaisee.
Näitä autoja oli Mantorpissa 20kpl,pahojakin mällejä oli.Autot oli tunnin päästä taas viivalla.Rikkoutuvat osat viety mahd paljo autossa sisään päin.
Hytti kuitua.

Käykää kattoon kuvia sivuolta,minun mielestä järki sarja,osia saa,ei maksa omakotitaloa,ja voi olla että yleisökin tykkäis.



Nämä olivat omia ajatuksia jollain voi olla erilaiset.

Kiitos ja anteeksi -Sami Liljedahl-

Lähetetty: 12.10.2010 14:30
Kirjoittaja jarko
Itse muistan kun jokus ennen vuosituhannen vaihdetta perustettiin Sport2000 luokka. Siinä oli ideaa ja kuskeja riitti. Oli Haapalaista golfilla, Tino Aaltosta bemariteameineen, Grönthahlia, ensikertalais Rytsölää sekä yllättäjä Ilmari Ullakkoa Integroineen ym. ym. Vauhdin Maailman tilaajat saivat passin kesän kisoihin ja tulikin kaikissa käytyä. Oli autoja viivalla ja tapahtumia riitti. Tiukkaa kisaa ja koko ajan jossain tuli hienoja ohituksia tai rytisi. Täyteluokatkin tuli seurattua silloin. Vaikutti todella viihtyisältä paketilta seurata. Se oli Show:ta!!! Mutta jossain mentiin pieleen kun hyvin äkkiä kiinnostus lopahti. Tuliko sääntömuutoksia vai mitä joka vei kiinnostuksen.

Olin Ahvenistolla 2000-luvun alussa telttakokouksessa, jossa äänestettiin siitä, vaihdetaanko Sport 2000 -säännöt Super 2000 -sääntöihin. Silloin siis kansankielellä siirryttiin n-ryhmästä a-ryhmään; tuli kit car -tyyppiset seqventaalilaatikot, vapaammat moottorit yms.
Hirveän moni ei vastustanut. Arvatkaa, kuinka moni Supereita kannattanutta ajoi seuraavalla kaudella. Ja kuinka monta sitä seuraavalla...
Jos rata-autoilu haluttaisiin pelastaa, pitäisi kaikkien kuppikuntien luopua omien intressiensä ajamisesta ja puhaltaa yhteen hiileen. Ennen (1980-luvulla) pystyttiin päivän aikana ajamaan reilusti yli 10 lähtöä, nyt saadaan juuri ja juuri 6-8 starttia mahdutettua kisapäivään. Miksi ihmeessä pitkäveteisen lähdön jälkeen pitää väkisin aikataulua vielä venyttää puolen tunnin "valmistautumisella"? Kyllä ne neljä autoa voi käynnistää varikon portilla ja ajaa suoraan lähtöruutuihin, eikä seisottaa niitä pääkatsomon edessä varttituntia. Mallia vaan HRF:n ratakisoista. Niissä on tyyliä!

Lähetetty: 13.10.2010 09:08
Kirjoittaja ahvenistofan
jarko kirjoitti:Itse muistan kun jokus ennen vuosituhannen vaihdetta perustettiin Sport2000 luokka. Siinä oli ideaa ja kuskeja riitti. Oli Haapalaista golfilla, Tino Aaltosta bemariteameineen, Grönthahlia, ensikertalais Rytsölää sekä yllättäjä Ilmari Ullakkoa Integroineen ym. ym. Vauhdin Maailman tilaajat saivat passin kesän kisoihin ja tulikin kaikissa käytyä. Oli autoja viivalla ja tapahtumia riitti. Tiukkaa kisaa ja koko ajan jossain tuli hienoja ohituksia tai rytisi. Täyteluokatkin tuli seurattua silloin. Vaikutti todella viihtyisältä paketilta seurata. Se oli Show:ta!!! Mutta jossain mentiin pieleen kun hyvin äkkiä kiinnostus lopahti. Tuliko sääntömuutoksia vai mitä joka vei kiinnostuksen.

Olin Ahvenistolla 2000-luvun alussa telttakokouksessa, jossa äänestettiin siitä, vaihdetaanko Sport 2000 -säännöt Super 2000 -sääntöihin. Silloin siis kansankielellä siirryttiin n-ryhmästä a-ryhmään; tuli kit car -tyyppiset seqventaalilaatikot, vapaammat moottorit yms.
Hirveän moni ei vastustanut. Arvatkaa, kuinka moni Supereita kannattanutta ajoi seuraavalla kaudella. Ja kuinka monta sitä seuraavalla...
Jos rata-autoilu haluttaisiin pelastaa, pitäisi kaikkien kuppikuntien luopua omien intressiensä ajamisesta ja puhaltaa yhteen hiileen. Ennen (1980-luvulla) pystyttiin päivän aikana ajamaan reilusti yli 10 lähtöä, nyt saadaan juuri ja juuri 6-8 starttia mahdutettua kisapäivään. Miksi ihmeessä pitkäveteisen lähdön jälkeen pitää väkisin aikataulua vielä venyttää puolen tunnin "valmistautumisella"? Kyllä ne neljä autoa voi käynnistää varikon portilla ja ajaa suoraan lähtöruutuihin, eikä seisottaa niitä pääkatsomon edessä varttituntia. Mallia vaan HRF:n ratakisoista. Niissä on tyyliä!
Kaikkien pitäis puhaltaa niin yhteen hiileen. Taitaa olla mahdotonta ku joka asiasta itketään mikä mahdollista. Sama juttu Rallicross puolella, omia etujaan vaan ajetaan mutta ei välttämättä ajatella yleisluontoisesti. Harmi vaan, että kaikkia ei voi miellyttää. Säännöt on oltava jota noudatetaan.

Lähetetty: 08.11.2010 09:02
Kirjoittaja ahvenistofan

Lähetetty: 19.11.2010 13:51
Kirjoittaja ahvenistofan

Lähetetty: 19.11.2010 18:22
Kirjoittaja ahvenistofan
Valle mäkelä osallistuu tulevaan Camaro kauteen.

Lähetetty: 20.11.2010 01:16
Kirjoittaja Trophy
ahvenistofan kirjoitti:Valle mäkelä osallistuu tulevaan Camaro kauteen.
Hienoa, varma luokkavoitto :)

Lähetetty: 20.11.2010 20:57
Kirjoittaja JOJA
Trophy kirjoitti:
ahvenistofan kirjoitti:Valle mäkelä osallistuu tulevaan Camaro kauteen.
Hienoa, varma luokkavoitto :)
Ootko varma, tietämättä ketkä ajaa ko.luokassa...en olisi noin varma (kieltämättä Valle on tosi nopea) sillä eihän sitä tiedä keitä siellä on...

Lähetetty: 20.11.2010 22:00
Kirjoittaja Trophy
JOJA kirjoitti:
Trophy kirjoitti:
ahvenistofan kirjoitti:Valle mäkelä osallistuu tulevaan Camaro kauteen.
Hienoa, varma luokkavoitto :)
Ootko varma, tietämättä ketkä ajaa ko.luokassa...en olisi noin varma (kieltämättä Valle on tosi nopea) sillä eihän sitä tiedä keitä siellä on...
Tämä oli lähinnä vitsi, jos yksi osallistuu voittaa varmasti. Toivon toki että autoja tulee paljon mutta Camaron hinta on huima mielestäni...., pelkän auton hinnalla ajaa SM sarjassa rallia Trophy/V1600 luokassa n 8 vuotta, toki ilman V8 moottoria :)

Lähetetty: 20.11.2010 23:56
Kirjoittaja homer
Toisaalta eihän tuolla Camaron hinnalla taida saada kilpailukykyistä n ryhmän Mitsua tai Subarua ja onhan noitakin maassa useita kymmeniä (tai siis ainakin evo kymppejä ja noita uusi koppaisia Subaruita) Ja ei se taida hinnassa paljoa jäädä huippu kaksvetoinenkaan?

Lähetetty: 22.11.2010 03:24
Kirjoittaja RS-500
Jos ja kun uusikorinen Camalo kustantaa tuon pautiarallaa 50.000 egee niin se on oleellisesti vähemmän kuin kilpailukykyinen GT3:n. Taitaa hyvin GT3:n hinnat olla jossain 300.000 egen nurkilla. Toki niillä on myös parempi jälkimarkkina-arvo. Cuppi Possujenkin hinnat taitaa olla likempänä 100.000 euroa ellei sit osta jotain ikäloppua (ja hidasta) 996:a.
Toki 50.000 on sit vaan tuo auton hinta ja päälle tulee entry, rengas ja bensakulut. Huoltoahan tuo vinkkeli ei kauden aikana (välttämättä) pahemmin vaadi. Jokatapauksessa kauden hinta on oleellisesti halvempi kuin vaikkapa rallin SM-sarjan läpi kahlaaminen N-rymän nelikolla tai edes Type R:llä.