Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
volvo544
Viestit: 8
Liittynyt: 25.06.2006 00:00

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja volvo544 » 29.11.2011 08:33

TiM:lle

Kun tutkin kaasarivaihtoehtoja huomasin kyllä ton laippa kiellon. Ja mielestäni on myös niin että materiaalia ei saa imusarjaan lisätä mutta pois saa ottaa, eli saa varmaan sovitettua isommankin kaasarin.

Tuli muuten ajeltua juuri tolla anglialla joka kendan logona. Hauska laite ja ainakin minulla olessa oli hyvä ajettava.

Ikäkaudella kun Broadspeed ajatti 1000 cc anglioita radalla niin Borehamista kertovassa kirjassa mainittiin että rata anglioissa 126 hp. Hieman eri luokituksella tosin kun ralli puolella.

Avatar
TiM
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 60
Liittynyt: 13.09.2004 00:00

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja TiM » 29.11.2011 14:35

volvo544 kirjoitti:TiM:lle

Kun tutkin kaasarivaihtoehtoja huomasin kyllä ton laippa kiellon. Ja mielestäni on myös niin että materiaalia ei saa imusarjaan lisätä mutta pois saa ottaa, eli saa varmaan sovitettua isommankin kaasarin.
Sääntökirjassa sanotaan myös, että kaasuttimien tulee kiinnittyä käyttäen alkuperäisiä kiinnitysosia. Toisin sanoen ruuvit/pinnapultit pitää olla täysin alkuperäiset, saattaa hieman rajoittaa korvaavaksi käyvien kaasuttimien määrää.

Avatar
Kenda1.0
Yleinen
Yleinen
Viestit: 173
Liittynyt: 20.09.2011 00:38

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Kenda1.0 » 29.11.2011 19:04

Tuli muuten ajeltua juuri tolla anglialla joka kendan logona. Hauska laite ja ainakin minulla olessa oli hyvä ajettava
Sitä se on edelleen, kunhan kuski vaan uskaltais... :roll: Ton laitteen vanhoja edesottamuksia on tullu sinäputkesta kateltua, ei oo ihan aina pysyny pyörät kohti tietä :lol:

Avatar
Wolseley
Viestit: 2
Liittynyt: 12.03.2010 00:00
Viesti:

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Wolseley » 30.11.2011 13:27

Kenda1.0 kirjoitti:Heposia tosta ei millään irtoo silleen et mineille ja impeille kerkeis, mut eipä sillä niin väliäkään(ainakaan omasta mielestä). Kyllä tollasellakin laitteella pääsee rallin ajamisen fiiliksiin :) Vauhti vaan on vähän eri ku...

Omasta penkitetty joskus 59 heppaa(korvauskaasari ja jtn muutakin), vuonna kivi ja miekka, kakkosen ja kolmosen väli on todellakin piiiiitkä, ja sopivalla rengastuksella voi vaikuttaa kulkupuoleen paljon moottoritehoja enempi.
Eiköhän tuon Ankankin saa kulkemaan kun jaksaa nähdä vaivaa. Ei noissa Mineissä ja Impeissäkään mitään satoja hevosia ole, omassa ollut tällä kaudella 64-68 hv ja kohtuullisesti silläkin on kerennyt isompien jaloista pois. Moottori ja vaihteisto vaan pitää tehdä kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, välykset, kitkat, tasapainoitukset jne. just eikä melkeen. Rengastuksella on valtava merkitys, vähänkin liian raskas rengas, niin ei jaksa mennä. Ja kun tehoja ei noihin meidän pikkuautoihin sääntöjen puitteissa pysty määräänsä enempää taikomaan on tuo karppauslinja ainoa varteenotettava vaihtoehto. Kevennyskohteita (kuskien lisäksi) autosta löytyy vaikka kuinka paljon ja pienistä puroista tulee iso joki ts.kevyempi auto, jolloin saadaan teho-painosuhde paremmaksi. Ja vaikuttaa vaikuttaa kiihtyvyyden lisäksi myös jarrutusmatkoihin ja kaarrenopeuksiin (tietty alustan tarvii olla tiptop). Enkä tarkoita mitään luokkarin vastaisia keinoja vaan lähinnä niitä luokkarin ulkopuolisia kohteita (esim. alumiisammutin, pikkuakku, akkukaapelit, penkkien kiinnitysraudat, turvavyöt, turkkilevyt, pohjapanssarit jne. jne.) F-ikäkauden Miniinkään ei ole luokiteltu muuta kuin alkuperäinen laatikko, eikä siinäkään nuo vaihteiden välit nyt ihan jetsulleen istu.. Ja sama koskee Imppiäkin.

Kaasuttimista vielä: alkuperäistyyppinen, samalta valmistajalta ja käy suoraan alkuperäisiin imusarjan kiinnikkeisiin. Minin tapauksessa Hs2 (1 1/4") > H4 (1 1/2") suoraan 50-luvulta :roll:

Ja kun vuosikausia on tapellut noita Imppejä ja Warreja vastaan, ni se ainoa keino millä siellä pärjää on jättää aivot ja jarrupoljin narikkaan :twisted:

Vieras

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Vieras » 30.11.2011 14:15

Wolseley kirjoitti:
Kenda1.0 kirjoitti:kun vuosikausia on tapellut noita vastaan, ni se ainoa keino millä siellä pärjää on jättää aivot ja jarrupoljin narikkaan :twisted:

Tämä taitaa päteä ihan kaikssa luokissa, jotkut ne vaan pärjää ja toiset ei, teki ne niihin autoihinsa ihan mitä vaan. :P

Api
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 26.05.2004 00:00

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Api » 30.11.2011 18:47

Tekniikkaan en sano mitään mutta 850 coupe fiiatin ylipainoisena kartturina painotan jatkuvasti kuljettajalle tien käyttöä, kun ei oo tehoo ajon pitäis olla "jouheeta".

No helpommin sanottu kun tehty, mutta pyöreet ajolinjat, jarrutukset myöhään ja tehokkaasti :lol: ankan jarruilla.


Tammikuussa lähtee taas pyöreet pojat pyöreellä fiiatilla harjotteleen pyöreitä ajolinjoja.... :mrgreen:
-En ole hullu, olen erikoinen-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-

Avatar
Kenda1.0
Yleinen
Yleinen
Viestit: 173
Liittynyt: 20.09.2011 00:38

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Kenda1.0 » 30.11.2011 19:51

Helppoahan se täällä on huudella, palataan asiaan sit ku joku kommentoijista on ajanu Gröönforssia pataan anglialla...

proffa
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 27.11.2011 15:52

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja proffa » 30.11.2011 20:48

hyviä vinkkejä jälleen kiitos! Mutta mites sitten ne takaiskarit?

Avatar
volvo544
Viestit: 8
Liittynyt: 25.06.2006 00:00

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja volvo544 » 01.12.2011 15:30

http://www.miltonrace.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Löytyy osia Angliaan. Omaan laitteeseen tilasin uretaanipuslat ja tulivat parin viikon odottelun jälkeen.

Driftari antoi jo vinkkejä takaiskasi asiaan. Olen kuullut että yhtenä vaihtoehtona laittaa vaseliinit sammakonreisien sisälle jolla saadaan jäykemmät iskarit.

Avatar
anglia
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 05.01.2005 00:00

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja anglia » 01.12.2011 23:01

Toi takaiskareiden öljy homma kiinnostaa itseäkin.
Itse on tullu käytettyä moottoripyörän etuhaarukka öljyä (castrol fork oil, 10w), mutta osaako joku sanoa kuinka paljon sitä kuuluu sinne oikeasti laittaa?

proffa
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 27.11.2011 15:52

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja proffa » 02.12.2011 08:32

Ja jos joku laittaisi kommenttia miten vaihto tapahtuu??

-AP-
Yleinen
Yleinen
Viestit: 214
Liittynyt: 18.08.2008 00:00
Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja -AP- » 02.12.2011 08:46

Kenda1.0 kirjoitti:Helppoahan se täällä on huudella, palataan asiaan sit ku joku kommentoijista on ajanu Gröönforssia pataan anglialla...
Kyllähän joka luokasta löytyy omat gröönforssinsa, koskisensa, nyysteeninsä, kauppisensa, joita vastaan tavallisen kuolevaisen tavallisella autolla on vaikea taistella. Toisaalta, moottoriurheilussa on se hauska puolensa, että pyttyjä ei jaeta tammikuussa nopeusluokituksen perusteella, vaan kaikki kisat pitää ajaa ja kellot pysähtyy vasta maalissa. Hyvänä esimerkkinä tästä on vaikkapa Salmisen Sacken hienot suoritukset kolmosluokassa, pätkäpohjia vuoden aikana ei kovin montaa kerry, mutta pistesaldo kauden lopussa on komeaa katsottavaa.

Avatar
Wolseley
Viestit: 2
Liittynyt: 12.03.2010 00:00
Viesti:

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Wolseley » 02.12.2011 15:49

Onpas hauskaa ettei lasketa tavalliseksi kuolevaiseksi 8)
Tosin itse ajattelin kun aloittelin kisatouhuja, että samaa kaurapuuroa ne isotkin pojat syö..

Pösömies
Viestit: 5
Liittynyt: 03.08.2011 14:56

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Pösömies » 02.12.2011 16:15

Kyllä se liite J ikäkaudelle G1:een pätee esim. tuon kaasarin kohdalla. Silloin vaan puhutaan ns. ikäkausiluokituksesta (Liite K ja kohta ikäkausiluokitus) Eli kun pystyt osoittamaan, että ikäkaudella G1 1000cc ankassa käytettiin ryhmässä 2 jotain muuta kaasutinta, kun luokkarissa mainittu ja että se menee suoraan luokitellun imusarjan kiinnityksiin, voit sitä käyttää. Samalla perusteella esim. Fiat Abarth 850 ja 1000 autot voivat ajaa 2-kurkkuisella kaasarilla, vaikka sellaista ei luokkareista löydykään. Löytyy kylläkin niille luokitellut imusarjat! Vuoden -69 liite J anttoi vapauden kaasuttimeen, kunhan se vain meni luokiteltuun imusarjaan ilman muutoksia kiinnityksissä. Tämän sääntökohdan perusteella 2-kurkkuista kaasutinta todistetusti käytettiin lähes kaikissa tuon ajan Abartheissa ja siten se on sallittu myös nykyään. Samanlainen kuvio löytyy myös esim Escort 940:n luokkarissa. Imusarja kaksikurkkuiselle kaasarille on luokiteltu ryhmään kaksi, mutta ei mitään kaasaria (kun ei tarvinnut).

-AP-
Yleinen
Yleinen
Viestit: 214
Liittynyt: 18.08.2008 00:00
Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?

Viesti Kirjoittaja -AP- » 02.12.2011 17:13

Wolseley kirjoitti:Onpas hauskaa ettei lasketa tavalliseksi kuolevaiseksi 8)
Ainakin taivaallisen kovaa Mini kulkee! :lol:

Vastaa Viestiin