Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
- volvo544
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25.06.2006 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
TiM:lle
Kun tutkin kaasarivaihtoehtoja huomasin kyllä ton laippa kiellon. Ja mielestäni on myös niin että materiaalia ei saa imusarjaan lisätä mutta pois saa ottaa, eli saa varmaan sovitettua isommankin kaasarin.
Tuli muuten ajeltua juuri tolla anglialla joka kendan logona. Hauska laite ja ainakin minulla olessa oli hyvä ajettava.
Ikäkaudella kun Broadspeed ajatti 1000 cc anglioita radalla niin Borehamista kertovassa kirjassa mainittiin että rata anglioissa 126 hp. Hieman eri luokituksella tosin kun ralli puolella.
Kun tutkin kaasarivaihtoehtoja huomasin kyllä ton laippa kiellon. Ja mielestäni on myös niin että materiaalia ei saa imusarjaan lisätä mutta pois saa ottaa, eli saa varmaan sovitettua isommankin kaasarin.
Tuli muuten ajeltua juuri tolla anglialla joka kendan logona. Hauska laite ja ainakin minulla olessa oli hyvä ajettava.
Ikäkaudella kun Broadspeed ajatti 1000 cc anglioita radalla niin Borehamista kertovassa kirjassa mainittiin että rata anglioissa 126 hp. Hieman eri luokituksella tosin kun ralli puolella.
- TiM
- A-Junnu
- Viestit: 60
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Sääntökirjassa sanotaan myös, että kaasuttimien tulee kiinnittyä käyttäen alkuperäisiä kiinnitysosia. Toisin sanoen ruuvit/pinnapultit pitää olla täysin alkuperäiset, saattaa hieman rajoittaa korvaavaksi käyvien kaasuttimien määrää.volvo544 kirjoitti:TiM:lle
Kun tutkin kaasarivaihtoehtoja huomasin kyllä ton laippa kiellon. Ja mielestäni on myös niin että materiaalia ei saa imusarjaan lisätä mutta pois saa ottaa, eli saa varmaan sovitettua isommankin kaasarin.
- Kenda1.0
- Yleinen
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20.09.2011 00:38
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Sitä se on edelleen, kunhan kuski vaan uskaltais...Tuli muuten ajeltua juuri tolla anglialla joka kendan logona. Hauska laite ja ainakin minulla olessa oli hyvä ajettava


- Wolseley
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12.03.2010 00:00
- Viesti:
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Eiköhän tuon Ankankin saa kulkemaan kun jaksaa nähdä vaivaa. Ei noissa Mineissä ja Impeissäkään mitään satoja hevosia ole, omassa ollut tällä kaudella 64-68 hv ja kohtuullisesti silläkin on kerennyt isompien jaloista pois. Moottori ja vaihteisto vaan pitää tehdä kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, välykset, kitkat, tasapainoitukset jne. just eikä melkeen. Rengastuksella on valtava merkitys, vähänkin liian raskas rengas, niin ei jaksa mennä. Ja kun tehoja ei noihin meidän pikkuautoihin sääntöjen puitteissa pysty määräänsä enempää taikomaan on tuo karppauslinja ainoa varteenotettava vaihtoehto. Kevennyskohteita (kuskien lisäksi) autosta löytyy vaikka kuinka paljon ja pienistä puroista tulee iso joki ts.kevyempi auto, jolloin saadaan teho-painosuhde paremmaksi. Ja vaikuttaa vaikuttaa kiihtyvyyden lisäksi myös jarrutusmatkoihin ja kaarrenopeuksiin (tietty alustan tarvii olla tiptop). Enkä tarkoita mitään luokkarin vastaisia keinoja vaan lähinnä niitä luokkarin ulkopuolisia kohteita (esim. alumiisammutin, pikkuakku, akkukaapelit, penkkien kiinnitysraudat, turvavyöt, turkkilevyt, pohjapanssarit jne. jne.) F-ikäkauden Miniinkään ei ole luokiteltu muuta kuin alkuperäinen laatikko, eikä siinäkään nuo vaihteiden välit nyt ihan jetsulleen istu.. Ja sama koskee Imppiäkin.Kenda1.0 kirjoitti:Heposia tosta ei millään irtoo silleen et mineille ja impeille kerkeis, mut eipä sillä niin väliäkään(ainakaan omasta mielestä). Kyllä tollasellakin laitteella pääsee rallin ajamisen fiiliksiin :) Vauhti vaan on vähän eri ku...
Omasta penkitetty joskus 59 heppaa(korvauskaasari ja jtn muutakin), vuonna kivi ja miekka, kakkosen ja kolmosen väli on todellakin piiiiitkä, ja sopivalla rengastuksella voi vaikuttaa kulkupuoleen paljon moottoritehoja enempi.
Kaasuttimista vielä: alkuperäistyyppinen, samalta valmistajalta ja käy suoraan alkuperäisiin imusarjan kiinnikkeisiin. Minin tapauksessa Hs2 (1 1/4") > H4 (1 1/2") suoraan 50-luvulta

Ja kun vuosikausia on tapellut noita Imppejä ja Warreja vastaan, ni se ainoa keino millä siellä pärjää on jättää aivot ja jarrupoljin narikkaan

Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Wolseley kirjoitti:Kenda1.0 kirjoitti:kun vuosikausia on tapellut noita vastaan, ni se ainoa keino millä siellä pärjää on jättää aivot ja jarrupoljin narikkaan
Tämä taitaa päteä ihan kaikssa luokissa, jotkut ne vaan pärjää ja toiset ei, teki ne niihin autoihinsa ihan mitä vaan.

-
- A-Junnu
- Viestit: 111
- Liittynyt: 26.05.2004 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Tekniikkaan en sano mitään mutta 850 coupe fiiatin ylipainoisena kartturina painotan jatkuvasti kuljettajalle tien käyttöä, kun ei oo tehoo ajon pitäis olla "jouheeta".
No helpommin sanottu kun tehty, mutta pyöreet ajolinjat, jarrutukset myöhään ja tehokkaasti
ankan jarruilla.
Tammikuussa lähtee taas pyöreet pojat pyöreellä fiiatilla harjotteleen pyöreitä ajolinjoja....
No helpommin sanottu kun tehty, mutta pyöreet ajolinjat, jarrutukset myöhään ja tehokkaasti

Tammikuussa lähtee taas pyöreet pojat pyöreellä fiiatilla harjotteleen pyöreitä ajolinjoja....

-En ole hullu, olen erikoinen-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-
- Kenda1.0
- Yleinen
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20.09.2011 00:38
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Helppoahan se täällä on huudella, palataan asiaan sit ku joku kommentoijista on ajanu Gröönforssia pataan anglialla...
-
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.11.2011 15:52
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
hyviä vinkkejä jälleen kiitos! Mutta mites sitten ne takaiskarit?
- volvo544
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25.06.2006 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
http://www.miltonrace.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy osia Angliaan. Omaan laitteeseen tilasin uretaanipuslat ja tulivat parin viikon odottelun jälkeen.
Driftari antoi jo vinkkejä takaiskasi asiaan. Olen kuullut että yhtenä vaihtoehtona laittaa vaseliinit sammakonreisien sisälle jolla saadaan jäykemmät iskarit.
Löytyy osia Angliaan. Omaan laitteeseen tilasin uretaanipuslat ja tulivat parin viikon odottelun jälkeen.
Driftari antoi jo vinkkejä takaiskasi asiaan. Olen kuullut että yhtenä vaihtoehtona laittaa vaseliinit sammakonreisien sisälle jolla saadaan jäykemmät iskarit.
- anglia
- B-junnu
- Viestit: 20
- Liittynyt: 05.01.2005 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Toi takaiskareiden öljy homma kiinnostaa itseäkin.
Itse on tullu käytettyä moottoripyörän etuhaarukka öljyä (castrol fork oil, 10w), mutta osaako joku sanoa kuinka paljon sitä kuuluu sinne oikeasti laittaa?
Itse on tullu käytettyä moottoripyörän etuhaarukka öljyä (castrol fork oil, 10w), mutta osaako joku sanoa kuinka paljon sitä kuuluu sinne oikeasti laittaa?
-
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.11.2011 15:52
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Ja jos joku laittaisi kommenttia miten vaihto tapahtuu??
-
- Yleinen
- Viestit: 214
- Liittynyt: 18.08.2008 00:00
- Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Kyllähän joka luokasta löytyy omat gröönforssinsa, koskisensa, nyysteeninsä, kauppisensa, joita vastaan tavallisen kuolevaisen tavallisella autolla on vaikea taistella. Toisaalta, moottoriurheilussa on se hauska puolensa, että pyttyjä ei jaeta tammikuussa nopeusluokituksen perusteella, vaan kaikki kisat pitää ajaa ja kellot pysähtyy vasta maalissa. Hyvänä esimerkkinä tästä on vaikkapa Salmisen Sacken hienot suoritukset kolmosluokassa, pätkäpohjia vuoden aikana ei kovin montaa kerry, mutta pistesaldo kauden lopussa on komeaa katsottavaa.Kenda1.0 kirjoitti:Helppoahan se täällä on huudella, palataan asiaan sit ku joku kommentoijista on ajanu Gröönforssia pataan anglialla...
- Wolseley
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12.03.2010 00:00
- Viesti:
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Onpas hauskaa ettei lasketa tavalliseksi kuolevaiseksi
Tosin itse ajattelin kun aloittelin kisatouhuja, että samaa kaurapuuroa ne isotkin pojat syö..

Tosin itse ajattelin kun aloittelin kisatouhuja, että samaa kaurapuuroa ne isotkin pojat syö..
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 03.08.2011 14:56
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Kyllä se liite J ikäkaudelle G1:een pätee esim. tuon kaasarin kohdalla. Silloin vaan puhutaan ns. ikäkausiluokituksesta (Liite K ja kohta ikäkausiluokitus) Eli kun pystyt osoittamaan, että ikäkaudella G1 1000cc ankassa käytettiin ryhmässä 2 jotain muuta kaasutinta, kun luokkarissa mainittu ja että se menee suoraan luokitellun imusarjan kiinnityksiin, voit sitä käyttää. Samalla perusteella esim. Fiat Abarth 850 ja 1000 autot voivat ajaa 2-kurkkuisella kaasarilla, vaikka sellaista ei luokkareista löydykään. Löytyy kylläkin niille luokitellut imusarjat! Vuoden -69 liite J anttoi vapauden kaasuttimeen, kunhan se vain meni luokiteltuun imusarjaan ilman muutoksia kiinnityksissä. Tämän sääntökohdan perusteella 2-kurkkuista kaasutinta todistetusti käytettiin lähes kaikissa tuon ajan Abartheissa ja siten se on sallittu myös nykyään. Samanlainen kuvio löytyy myös esim Escort 940:n luokkarissa. Imusarja kaksikurkkuiselle kaasarille on luokiteltu ryhmään kaksi, mutta ei mitään kaasaria (kun ei tarvinnut).
-
- Yleinen
- Viestit: 214
- Liittynyt: 18.08.2008 00:00
- Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Ainakin taivaallisen kovaa Mini kulkee!Wolseley kirjoitti:Onpas hauskaa ettei lasketa tavalliseksi kuolevaiseksi![]()
