
Sähköinen ohjaustehostin
- KRC
- B-junnu
- Viestit: 47
- Liittynyt: 09.10.2004 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Corsan tehostimen yhteydessä on hyvä ottaa huomioon että tehostimelta ratille lähtevä akseli on irrallinen, jämäkkä poorisovitus tehostimeen, joten sisään painuessa irtoaa poorilta samoin kuin ulosvedettäessä. Sitä vaan, kun niitä muutoksia teette, huomioikaa tämä, ettei sattuis et kesken pätkän rupea pyörimään tyhjää. 

- ip98
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Mulla on tuollainen C Corsan sähköinen tehostin Volvossa erillisellä säätönupikalla varustettuna, mistä saa tehostuksen määrän säädettyä.
Onko muilla tullut vastaan, että tehostin "miettii" jonkun aikaa ennenkuin alkaa tehostamaan? Eli kun käännät ratista nopeasti niin kestää hetken ennenkuin tehostus alkaa jeesaamaan, siitä eteenpäin tehostus toimii kun ratti pysyy liikkeessä.
Ohjaus tuntuu myös raskaalta kun ratti on keskiasennossa eli kun ajat suoraan ja teet ihan pieniä korjausliikkeitä niin tehostus on raskas, mutta isommissa käännöissä tehostus taas pelaa.
Onko lie vika vai ominaisuus?
Tarviiko tuolle opastaa jotenkin keskikohta ja maksimit?
Onko muilla tullut vastaan, että tehostin "miettii" jonkun aikaa ennenkuin alkaa tehostamaan? Eli kun käännät ratista nopeasti niin kestää hetken ennenkuin tehostus alkaa jeesaamaan, siitä eteenpäin tehostus toimii kun ratti pysyy liikkeessä.
Ohjaus tuntuu myös raskaalta kun ratti on keskiasennossa eli kun ajat suoraan ja teet ihan pieniä korjausliikkeitä niin tehostus on raskas, mutta isommissa käännöissä tehostus taas pelaa.
Onko lie vika vai ominaisuus?
Tarviiko tuolle opastaa jotenkin keskikohta ja maksimit?
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Ei tarvii erikseen asettaa nollaan ! Epäilen että ohjauksesi on keskiasennossa niin herkkä että tehostin ei vain ymmärrä tehostaa ! Sehän tarvii vastusta hammastangon suunnasta alkaakaeen tehostaan, joten lisää esim casteria viemällä pyöriä eteenpäin tai laita nopeempi ohjaus ! Corollassa ei toimi kunnolla jos ohjaus on 2.5 kierrosta mutta kun laittaa 1.8 niin avot ! Siis kuorma kasvaa ja tehostuksesta tulee tunnokkaampi.ip98 kirjoitti:Mulla on tuollainen C Corsan sähköinen tehostin Volvossa erillisellä säätönupikalla varustettuna, mistä saa tehostuksen määrän säädettyä.
Onko muilla tullut vastaan, että tehostin "miettii" jonkun aikaa ennenkuin alkaa tehostamaan? Eli kun käännät ratista nopeasti niin kestää hetken ennenkuin tehostus alkaa jeesaamaan, siitä eteenpäin tehostus toimii kun ratti pysyy liikkeessä.
Ohjaus tuntuu myös raskaalta kun ratti on keskiasennossa eli kun ajat suoraan ja teet ihan pieniä korjausliikkeitä niin tehostus on raskas, mutta isommissa käännöissä tehostus taas pelaa.
Onko lie vika vai ominaisuus?
Tarviiko tuolle opastaa jotenkin keskikohta ja maksimit?
- ip98
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Autossa on simpukkaohjaus (Amazon) ja ohjaus ei ole tosiaankaan liian herkkä (225 renkaat).
Mutta mutta voisiko olla syynä se, että simpukassa on ihan pieni välys keskikohdassa eli ratissa on varmaan vajaa yksi aste välystä eli ne ihan pienet liikkeet menee siihen välyksen poistamiseen eikä tehostin siten kerkeä mukaan...
Tehostin tekee tuosta keskialueesta raskaamman kuin ennen kun tehostinta ei ollut lainkaan eli ohjaus on aika hankala kun ensin ohjaus on tosi raskas ja sitten pomppaakin kunnon tehostukselle.
Caster on jo aika tapissaan.
Jotain koitin tuossa googlettaa, niin jotain juttua löytyi torque sensorista ja sen asemoimisesta.
Mutta mutta voisiko olla syynä se, että simpukassa on ihan pieni välys keskikohdassa eli ratissa on varmaan vajaa yksi aste välystä eli ne ihan pienet liikkeet menee siihen välyksen poistamiseen eikä tehostin siten kerkeä mukaan...
Tehostin tekee tuosta keskialueesta raskaamman kuin ennen kun tehostinta ei ollut lainkaan eli ohjaus on aika hankala kun ensin ohjaus on tosi raskas ja sitten pomppaakin kunnon tehostukselle.
Caster on jo aika tapissaan.
Jotain koitin tuossa googlettaa, niin jotain juttua löytyi torque sensorista ja sen asemoimisesta.
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Torque sensori on se musta muovinen kahdella ruuvilla kiinni, olen irroittanut sen monesti eikä koskaan ole ollut mitää ongelmia sen kanssa.ip98 kirjoitti:Autossa on simpukkaohjaus (Amazon) ja ohjaus ei ole tosiaankaan liian herkkä (225 renkaat).
Mutta mutta voisiko olla syynä se, että simpukassa on ihan pieni välys keskikohdassa eli ratissa on varmaan vajaa yksi aste välystä eli ne ihan pienet liikkeet menee siihen välyksen poistamiseen eikä tehostin siten kerkeä mukaan...
Tehostin tekee tuosta keskialueesta raskaamman kuin ennen kun tehostinta ei ollut lainkaan eli ohjaus on aika hankala kun ensin ohjaus on tosi raskas ja sitten pomppaakin kunnon tehostukselle.
Caster on jo aika tapissaan.
Jotain koitin tuossa googlettaa, niin jotain juttua löytyi torque sensorista ja sen asemoimisesta.
Kyllä se ongelma uskoisin johtuu juuri tuosta simpukan välyydestä ! Silloin ei ole kuormaa tehostimen alapuolella siksi se ei ymmärrä tehostaa ! Välyys pois ja vaikka pikkusen tiukalle se simpukka niin toimii. Tai luulen että toimii


-
- A-Junnu
- Viestit: 98
- Liittynyt: 23.08.2004 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Se musta mötikkähän on vain kaksisuuntainen potikka. On mahdollista, että potikka on keskikohdan molemmin puolin mennyt hieman "väljäksi".
Onko viive molempiin suuntiin?
Potikkaa voi koittaa kääntää, jolloin viive saattaa kadota toiseen suuntaan. Mutta tällöin viive toiseen suuntaan vain kasvaa. Mutta löydät näin ainakin syyllinen komponentin. Jonka voi sit vaihtaa toiseen.
Potikkaa voi myös mitata vahvistaakseen epäilyt väljyydestä.
Tietty yksi vaihtoehto olisiko koittaa löysätä ohjausakselista jousta, joka vastustaa kiekon liikkumista jonka uraan potikka tulee. Tällöin potikka liikkuu enemmän samalla kääntövoimalla. Mutta tätä en ehkä suosittele. Ennemmin lisätä kuormaa kuten Ari kertoi.
Onko viive molempiin suuntiin?
Potikkaa voi koittaa kääntää, jolloin viive saattaa kadota toiseen suuntaan. Mutta tällöin viive toiseen suuntaan vain kasvaa. Mutta löydät näin ainakin syyllinen komponentin. Jonka voi sit vaihtaa toiseen.
Potikkaa voi myös mitata vahvistaakseen epäilyt väljyydestä.
Tietty yksi vaihtoehto olisiko koittaa löysätä ohjausakselista jousta, joka vastustaa kiekon liikkumista jonka uraan potikka tulee. Tällöin potikka liikkuu enemmän samalla kääntövoimalla. Mutta tätä en ehkä suosittele. Ennemmin lisätä kuormaa kuten Ari kertoi.
- ip98
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Viive ja käyttäytyminen on symmetrinen molempiin suuntiin.ukir85 kirjoitti:Se musta mötikkähän on vain kaksisuuntainen potikka. On mahdollista, että potikka on keskikohdan molemmin puolin mennyt hieman "väljäksi".
Onko viive molempiin suuntiin?
Potikkaa voi koittaa kääntää, jolloin viive saattaa kadota toiseen suuntaan. Mutta tällöin viive toiseen suuntaan vain kasvaa. Mutta löydät näin ainakin syyllinen komponentin. Jonka voi sit vaihtaa toiseen.
Potikkaa voi myös mitata vahvistaakseen epäilyt väljyydestä.
Tietty yksi vaihtoehto olisiko koittaa löysätä ohjausakselista jousta, joka vastustaa kiekon liikkumista jonka uraan potikka tulee. Tällöin potikka liikkuu enemmän samalla kääntövoimalla. Mutta tätä en ehkä suosittele. Ennemmin lisätä kuormaa kuten Ari kertoi.
Pitää ensin koittaa kiristää tuota simpukkaa, tosin sekään ei tee pitemmän päälle hyvää simpukalle, mutta tietäisi ainakin missä vika luuraa.
- ip98
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Tilannepäivitystä.
Ylikiristin vähän simpukkaa, niin sai sen kuolleen kohdan pois siitä keskialueelta. Temppu tuntui tepsivän!
Ylikiristin vähän simpukkaa, niin sai sen kuolleen kohdan pois siitä keskialueelta. Temppu tuntui tepsivän!
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
ip98 kirjoitti:Tilannepäivitystä.
Ylikiristin vähän simpukkaa, niin sai sen kuolleen kohdan pois siitä keskialueelta. Temppu tuntui tepsivän!

-
- B-junnu
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08.03.2012 18:03
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Kumpiko tehostin se pitäs Escortiin hankkia? corsa B vai C ? millä tavalla eroaa toisistaan?
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Corsa B on sirompi ja näppärämpi asentaa sekä muuttaa ohjausakseli. Kokeileppas Google kuvahaku niin aukee paremminJuhko kirjoitti:Kumpiko tehostin se pitäs Escortiin hankkia? corsa B vai C ? millä tavalla eroaa toisistaan?

-
- B-junnu
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08.03.2012 18:03
Re: Sähköinen ohjaustehostin
No niinpä näyttäis olevan.en äkkiseltään löytäny myynnistä missään nimen omaan Bertta mallin tehostajaa,niin jos menen varaosaliikkeen tiskille uutta hakemaan mitä muuta tuo kaveriksi tarvii ? (hyvien hermojen ja parintunnin äherryksen lisäksi) tai jos jollaki myyvä ooolinkluusiv paketti niin olen kiinnostunut ostamaan!
edit: 150€ alkaen näyttäs saavan kokonaisia autojaki,onko järkevää ostaa koko auto? tehostin vissiin sama nuissa B-malleissa vuosimallista huolimatta ? mutta tosiaan pelkkää tehostintaki saa tarjota..
edit: 150€ alkaen näyttäs saavan kokonaisia autojaki,onko järkevää ostaa koko auto? tehostin vissiin sama nuissa B-malleissa vuosimallista huolimatta ? mutta tosiaan pelkkää tehostintaki saa tarjota..
- TPT
- B-junnu
- Viestit: 25
- Liittynyt: 03.09.2009 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
http://grp4fabrications.com/
Tuolla oli muistaakseen myynnissä B mallin tehostimen asennussarjakin escorttiin ja tais olla koko tehostin pakettejakin.
Tuolla oli muistaakseen myynnissä B mallin tehostimen asennussarjakin escorttiin ja tais olla koko tehostin pakettejakin.
- Tsipa
- Viestit: 11
- Liittynyt: 03.08.2004 00:00
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Pienenä mainostuksena, niin nettivaraosan racing-osissa näyttää muutama olevan myynnissä... Mulla olis sitten muutama uusi ylimääräinen signaali boxi+potikka sarja, jolla saa normi tehostimen kilpa käyttöön jos sattuu tuleen tarvetta.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05.06.2011 14:15
Re: Sähköinen ohjaustehostin
Tietääkö joku mikä kierre on corsa c tehostimen päässä? Siis ratin keskiön kiinnityspultti.