FIA R5 kuulumisia

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: FIA R5 kuulumisia

Viesti Kirjoittaja ltr » 27.07.2014 23:37

Eipä ole hirveästi näkynyt Peugeotin ja Citroenin tuotteita ajossa.. mistä lie johtuu?

jh-67
Viestit: 6
Liittynyt: 08.01.2013 12:44

Re: FIA R5 kuulumisia

Viesti Kirjoittaja jh-67 » 19.01.2015 21:18

Onkos kellään mitään hajua.. näin ihan mielenkiinnosta, että paljonko kausi esim. Sm sarjassa maksaa.R5 fiestalla.. Tietenkin ilman teknisiä vikoja ja ulosajoja.

Ja mikä noilla R5 autoilla on esim toi huoltoväli.. ja mitä noihin maksaa huollot.

Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: FIA R5 kuulumisia

Viesti Kirjoittaja ltr » 20.01.2015 10:58

Joku jolla on R5 auto tallissa olisi vielä parempia vastaamaan, mutta leikitään ajatuksella hieman kun heitä on kovin vähän täällä voorumilla naputtamassa..

Valmistajasta riippuen:

-Moottorin huoltoväli
1000-2000ek km
-Turbo 700-1500ek km
-Iskarit 700ek km

-Vaihteistovalmistajat, ainakin Sadev/Xtrac, (Ricardo eli aski jonka skoda taisi hylätä ja 3Mo eli pösö ja citikka ei tietoa) ovat antaneet huoltomanuaalin missä on todella tarkasti määritelty kaikkien eri komponenttien kestoikä.

esim.S2000 Xtrac 700ek km huolto, sis mm.(lukkohiluja, pääakseli, toisioakseli ja perä, tiivisteet, 2 ja 3 vaihteet ja dogringit ym. 4,5k€(esimerkissä oli vioittuneesta dogista mennyt hiluja väliin ))

Kuskista riippuen jarruhilut 50-350ek km.

Öljyt 100ek km.

Hinta varmaan sitten riippuu vuokraajasta, jos ajat omalla ja pidät auton viimesenpäälle niin rikkomatta mitään voisi laskea about 10k€-12k€ per normi SM-ralli ja tunturi kertaa kaksi ja puoli.

Avatar
Masa
KV
KV
Viestit: 345
Liittynyt: 14.01.2005 00:00

Re: FIA R5 kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Masa » 20.01.2015 16:08

Vauhdin Maailaman mukaan Peugeot R5 auton huoltoväli 4000km moottorille ja 1000km vaihteistolle.

Hinnasto osista S2000 Fiestaan ym. -> http://www.m-sport.co.uk/motorsport/ral ... loads.html

Ja sieltä S2000 Sales Document

Yleisesti R5 auto on huomattavasti halvempi ylläpitää kuin S2000

Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: FIA R5 kuulumisia

Viesti Kirjoittaja ltr » 20.01.2015 19:11

Kun esim. Ford Fiestan WRC ja S2000 käyttävät samoja periä ja vaihteistoa, pääpiirteittäin samoja iskunvaimentimia jne. luulisi ettei moottorin ylihinnoiteltuja osia / huoltoa lukuunottamatta perustekniikan käyttökulut olisi mopon vääntömomentilla varustetussa superissa kovinkaan kovia?

Ainakaan suomessa nyt kun meillä on tämä kansallinen osien luokittelu!!

Aikaisemman evoluution DS3 R5 ja 208 T16 söivät vaihteiston osia kun leipää.. toivottavasti nyt on paketti kasassa. Craig Breen ainakin on tehdaskuskina joutunut juoksuoppilaaksi monesti teknisen vian myötä.

Itse en usko että kokonaiskäyttökuluissa on juurikaan eroja.

Vastaa Viestiin