Sivu 2/3
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 01.11.2012 17:14
Kirjoittaja toniol
Tietojeni mukaan rata jolla tullaan EM-sarjan osakilpailuun vaatii FIA:n hyväksynnän. Kouvolaan tämä hyväksyntä on haettu, rata tarkastettu ja hyväksytty FIA:n arvosarjan suorituspaikaksi. Ainoa rallicross-rata Suomessa tällä hetkellä jolla tämä hyväksyntä on.
Tuskin FIA kieltää hakemasta hyväksyntöjä muille radoille. Ratayhtiöt vaan hakemaan FIA-hyväksyntöjä niin sitten on EM-rallicrossille Suomessa vaihtoehtoisia paikkoja.
Jos Appara saa hyväksynnän niin silloin siellä voidaan ajaa, jos joku muu paikka saa hyväksynnän niin silloin sielläkin voidaan ajaa. Hyväksyntä kertoo sen että FIA hyväksyy paikan ja fasiliteetit. Tunteilla ei ole siinä vaiheessa mitään merkitystä.
Mutta ettei aihe menisi ihan Appara vs. Tykkimäki väännöksi niin todettakoon että taitaa ensi kauden kalenterissa ainoa täysin varma päivä olla Lydden Hill:n kisa, perinteinen aika sille kisalle. Sama taitaa koskea myös Höljesin kisaa.
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 01.11.2012 21:38
Kirjoittaja Marko Tähkä
Minä en ainakaan ole sinä päivänä penkalla vaikka olisin tullut jonain muuna viikonloppuna.sorry.
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 10.11.2012 16:19
Kirjoittaja HGR
Tsemppiä vaan kisatapahtuman tekijöille! Ja jos se rallicross on Kouvolassa, niin onko tuolla sen suurempaa merkitystä...
Ajankohta on tavallaan haasteellinen, mutta "Rallicross-Juhannuksena" voi olla jollekin ihan hyvä täky. Ja onhan niitä mökkkejä ja leirintämahdollisuutta radan lähistölläkin tarvittaessa. Saattaa vaan mennä kilpailijoiden käyttöön, jos ei varaile ajoissa...
Hevosmiesten tietotoimiston mukaan muuten ensi vuoden Grand Race on 17.-18.8. 2013 Ahvenistolla. Vaikka se ei näy kilpailukalenterissa vielä, niin päivämäärän pitäisi olla ns. varmaa tietoa. Kannattaa lisäillä kalenteriin, jotta saa lomat anottua ajoissa kotijoukoilta... :-)
T. Nimimerkki "Kaikki Grand Racet plakkarissa..."
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 11.11.2012 07:31
Kirjoittaja Joox
Päivämäärät voi muuttua kuten tuossa on kirjoitettukin. Epävirallisen tiedon mukaan suomen kisa ajettaisiin kesäkuun toisena viikonloppuna, ei jussina.
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 30.11.2012 22:29
Kirjoittaja edu44
Näin on eli päivämäärät on 8-9.6.2013.
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 06.12.2012 11:55
Kirjoittaja Jaxi
Nyt on FIA hyväksynyt kalenterin, ja sääntömuutokset.
http://www.rallycrossworld.com/2012/12/ ... -approved/
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 14.02.2013 16:07
Kirjoittaja emppu
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 25.02.2013 17:10
Kirjoittaja toniol
Suomen osakilpailun nettisivut:
www.rxfinland.fi
..ja facebook-sivut:
www.facebook.com/RXFinland
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 02.04.2013 19:13
Kirjoittaja mylsa
Onko tietoa, lähetetäänkö EM-sarjaa Suomen televisiossa, ja jos ei, niin milläköhän kanavalla (Eurosport jne.) ?
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 02.04.2013 21:10
Kirjoittaja zetoori
Pitäis näkyä vissiin viasat sportilla...

Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 21.04.2013 20:27
Kirjoittaja minitonni
Kouvolan rata tosiaan ainoa kriteerit täyttävä. Erikoista vaan on, että radan toiminta ei ole tällä hetkellä kenenkään näpeissä. Lisäksi siitä aiheutuu vain kuluja Kouvolan kaupungille.
Mitenkähän Akk Sports Oy meinaa EM -rallicross tapahtuman kanssa toimia, sikäli kun osakilpailuja Suomessa ajetaan. Mahtaviahan olivat Ahveniston kilpailut 15-20000 katsojan hornankattilassa.
Ahveniston rataa sentään pyörittää moottoriurheiluhenkinen ammattimies. Ympäristöluvat ovat taasen kunnossa joksikin aikaa eteenpäin. Hämeenlinnan kaupunki suhtautuu myönteisesti radan toiminnan jatkuvuuden suhteen. Rata olemassaolollaan tuottaa kaupunkialueelle sievoiset tulot vuosittain. Hyvinkin saattaisi löytyä rahoitus rallicross -radan kehittämiseen.
Ahveniston radan heikkouksia varmaan nykyvaatimuksilla ovat yleisesti tilanpuute sekä luontevan lisälenkin aikaansaaminen.
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 22.04.2013 12:06
Kirjoittaja ahvenistofan
Tilanpuutekaan ole ongelma. Onhan siellä rataa noin 3 km... Ja miksei vaikka lisälenkki voisi olla pääsuoran vieressä oleva rallicrospätkä ja varsinainen rata mennä asfalttia pitkin? Trendihän taitaa olevan euroopan radoilla, että sora vähenee. Toivottavasti ei kokonaan poistu! Ahvenistollaha olisi vielä noin 50/50 soraa asfalttia myös tällä järjestelyllä.
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 22.04.2013 18:10
Kirjoittaja minitonni
Aivan, jos lähdöstä ei kurvattaisikaan soralle, niin siinähän se olisi. Jotain kierreltävää asfaltille, vauhtien hillitsemiseksi, ennen mutkan jälkeistä soralletuloa. Voisiko soraosuutta kehittää ohitusten helpottamiseksi, ainakin leveätä latua. Viimeisessä hyppymutkassahan on nähty agressiivisia ohituksia.
Ahvenistolla pysyttelisin kuitenkin stadionilla, koska silloin koko rata on aivan kaikkien katsojien nähtävillä. Pari suomalaista kuskia Super Car -luokkaan, niin eiköhän Apparalla ala jälleen olla väkeä.
IMG Motorsportin viittaus perinteisiin ja siihen , että suomalaiset tekisivät tästäkin kilpailusta maailman parhaan, voisi toteutua missäs muualla kuin Ahvenistolla.
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 23.04.2013 12:48
Kirjoittaja ahvenistofan
minitonni kirjoitti:Jotain kierreltävää asfaltille, vauhtien hillitsemiseksi, ennen mutkan jälkeistä soralletuloa.
Ahvenistolla pysyttelisin kuitenkin stadionilla.
IMG Motorsportin viittaus perinteisiin ja siihen , että suomalaiset tekisivät tästäkin kilpailusta maailman parhaan, voisi toteutua missäs muualla kuin Ahvenistolla.
Joo ehdottomasti stadionilla pysyttäisiin. Mihin kohtaan laittaisit asfaltille jotain kierreltävää?
Nimenomaan Ahvenistolla voisi maailman paras toteutua. Tykkimäkeen ei semmoista tunnelmaa saada kuin apparan hornankattilaan eikä niin näyttävää rataa. Oulun uudelle radalle kisaa ei kannata videä se on liian kaukana kaikesta.
Re: EM-Rallicross 2013
Lähetetty: 23.04.2013 13:59
Kirjoittaja minitonni
Pääsuoran jälkeiseen kaarteeseen jonnekin puolen välin paikkeille ensimmäinen. Ohituksia nähtiin tässä, kun kaarteeseen kiihdytettiin sorapätkältä suoran päästä. Nykyään se on asfalttia, eikä kiihdytyksissä olisi suuriakaan eroja autojen välillä. Muutenkaan rataa ei voisi sinne viedä, jos lähdöstä kiihdytetään pääsuoran asfalttia. Tulisi melkoinen sumppu.
Elikkäs soraosuus kaarteen jälkeen pitäisi saada linjattua rata niin, että oikeasti olisi mahdollisuus ohittaa. Rinteessä olevien katsojien nenän alla. Toinen ohituspaikka sitten lisälenkin ulostulossa.