Paljonko saisi maksaa?

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!

Paljonko maksaisit rallista/ ensimmäisen kisan panostus

1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
 
Ääniä yhteensä: 910

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Trophy » 13.11.2012 22:02

E__R kirjoitti:Minusta kai 1000e/per kisa (kyläkisakin) on halpa jos sillä saa vuokrattua täyden paketin ja saa kohtuu kilpailukykyisen auton alle.

Jos tuohon rahaan joku järjestää täyden paketin ettei tarvi kuin ilmaantua paikalle ja ajaa niin on minusta halpa.

Tuo raha menee juokseviin kuluihin vaikka ajat omallakin autolla jos otat kaikki huomioon (ralli kuin ralli).
Jäin miettimään sitä että minkälaisen "vuokrasopimuksen" auton omistaja on väsännyt jos vaikka kysymyksessä on vaikka joku n.8-12 teu:n peli?. Mitäs jos kirpoo niin pahasti että ei kannata korjata?. Vakuutustahan tuon hintaiseen autoon ei varmaan kannata ottaa mitä 2010 kaudelle kyselin. Ite ottaisin pankkitakauksen tai sopisin millä hintaa auto vaihtaa omistajaa jos ei omistaja "huoli" sitä enää takaisin. Mites sitten tekniikkavauriot käsitellään?

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 13.11.2012 22:12

Nämä autourheilijat on vähäruokasta porukkaa kun ruokailukin pitää laskea vaan päivälle jolloin on harrastamassa. Mä joudun kyllä syömään joka päivä. Siksi kai pitää miettiä miten ajamista vois tehdä halvemmalla.

Jotta tämä ei lähtisi taas jälleen kerran aivan ulapalle koko keskustelu niin kai jokainen nyt sen verran tajuaa omillakin aivoilla ettei tonnilla saa täyspitkää kisaa huippu äffäläisen tai jonkun wrc:n ratissa.

Se olisi jo paljon jos tiedettäis edes mikä on se halvemmalla. Sitäkään ei ole akk:n suuntaan selvitetty,kun ei ne sielläkään ajatuksia osaa lukea, niin tuodaan se ensin esille. Joten edetään asia kerrallaan.

Avatar
Wannabee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 63
Liittynyt: 28.07.2008 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Wannabee » 13.11.2012 23:02

j67 kirjoitti:Nämä autourheilijat on vähäruokasta porukkaa kun ruokailukin pitää laskea vaan päivälle jolloin on harrastamassa. Mä joudun kyllä syömään joka päivä. Siksi kai pitää miettiä miten ajamista vois tehdä halvemmalla.

Jotta tämä ei lähtisi taas jälleen kerran aivan ulapalle koko keskustelu niin kai jokainen nyt sen verran tajuaa omillakin aivoilla ettei tonnilla saa täyspitkää kisaa huippu äffäläisen tai jonkun wrc:n ratissa.

Se olisi jo paljon jos tiedettäis edes mikä on se halvemmalla. Sitäkään ei ole akk:n suuntaan selvitetty,kun ei ne sielläkään ajatuksia osaa lukea, niin tuodaan se ensin esille. Joten edetään asia kerrallaan.

No laitoitte tonne äänestykseen sen tonnin vaihtoehdon kuitenkin?!?

Mä en ihan oikeasti tiedä (ja en ole varma haluatko edes) mitä ihmettä sä haet tällä säätämisellä?

Osa maksaa tonnin kisasta, toiset kymppitonnin, kaikilla on varmaankin ihan hauskaa. Toiset elämysmatkailee ja toiset vääntää verissäpäin kisaa kannuista ja kunniasta tmsp. Halvaksi tätä ei saa luokkia lisäämällä tai 11euron lisenssivakuutusta poistamalla.

P.s. Tonnilla et taida saada lainaksi sitä halvintakaan autoa, yhteenkään kisaan...

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 14.11.2012 07:46

Osa maksaa tonnin kisasta, toiset kymppitonnin, kaikilla on varmaankin ihan hauskaa.

Osa äänestäjistä äänestää halvinta mahdollista ja joku ilmoittaa ettei rajaa ole. Se tieto kai on olemassa ennestäänkin. Mutta onko tietoa millaisella panostuksella tuo välille jäävä porukka haluaa harrastaa.

Tai oliko jollain tiedossa että halvinta vaihtoehtoa halusikin noin puolet porukasta.

Se mitä tällä haetaan muudostuu juurikin siitä mikä on taso jolla erityyppiset harrastaja ryhmät haluaa harrasta ja miten.
Aivan varmasti tällä ei saa mitään hokkus pokkus temppua tehtyä jolla kaikkien ajaminen tulisi halvemmaksi. Mutta antaa suuntaa siihen millä kulutasoilla pitää tehdä isompia ja taas jollain osa-aluella ei mitään muutoksia.
Jos vaihtoehtojen joukosta halvin vaihtoehto saa puolet äänistä niin en katsoisi tätäkään porukkaa niin mitättömäksi etteikö jotain kannattaisi tehdä.
Jos tonnilla ei saa halvintakaan autoa yhteenkään kisaan niin silloin pitää miettiä mitä sillä tonnilla saisi. Ja miten lähteä kehittämmän asioita niin että se 50% porukastakin olisi mukana ajamassa eikä netissä valittamassa. Tuliko tämä nyt suunnilleen selväksi?

Avatar
OJR
Yleinen
Yleinen
Viestit: 216
Liittynyt: 08.01.2006 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja OJR » 14.11.2012 09:09

Wannabee kirjoitti:
j67 kirjoitti: Jotta tämä ei lähtisi taas jälleen kerran aivan ulapalle koko keskustelu niin kai jokainen nyt sen verran tajuaa omillakin aivoilla ettei tonnilla saa täyspitkää kisaa huippu äffäläisen tai jonkun wrc:n ratissa.

P.s. Tonnilla et taida saada lainaksi sitä halvintakaan autoa, yhteenkään kisaan...
Tonnilla saa auton ralliin, all inclusive eli avaimet kouraan ja vetoja. Ei ole huippu-äffäläinen eikä WRC, mutta oikea kilpa-auto, tarkoittaen kisa-alustaa, välitettyä + lukotettua kirstua jne.
Jos pitää olla varma voittaja-auto kädettömälläkin, niinkuin edellä asetettiin lajikokeilun kohtuulliseksi vaatimukseksi, niin sit varmaan pitää rastia muita vaihtoehtoja äänestyksestä.

Tämä on mahdollista sillä V/A/N-ryhmien alle 1600 cc kalustolla, johon muutenkin varmaan katseet pitäisi suunnata kun puhutaan aloituskynnyksestä. Halvaksi ei ralli tule koskaan verrattuna vaikka lenkkeilyyn, mutta mielestäni suuri osa siitä hintatasosta tulee epärealistisista odotuksista, illuusioista ja "tarpeista" kaluston suhteen.
Jos ei voi harrastaa alle 200-heppasella autolla ja ilman tölkki-iskareita ja tämä esitetään oletustasoksi myös sille lajin aloittamista tai kokeilemista suunnittelevalle kaverille niin silloin varmaan tilanteelle on aika vähän tehtävissä.

Puhuttaessa lajin kokeilun hinnasta kuuluu kokonaisuuteen kalustopaketin hinnan lisäksi tietysti tutkinnon suorittaminen, lisenssin kustannus sekä kisan ilmoittautumismaksu. Nämä on nykykursseilla halvimmillaankin (rallispecial) luokkaa 300–350e ja vaatii sen sitoutumisen niin pitkältä että menee sinne tutkintoon hyvissä ajoin, ehkä toiselle paikkakunnalle, maksaa lisenssin, hankkii kaluston ja kartturin + ilmoittautuu sopivaan kisaan hyvissä ajoin.
Ihan ex tempore ei siis kukaan edes voi rallia päättää kokeilla vaan se vaatii sitä paloa asiaan. Ihan oikeilla jäljillä tässä kuitenkin ollaan kun mietitään, mitä ne kipinän saaneet pystyy ja on valmiita laittamaan rahallisesti siihen aloitukseen. Pelkällä innolla ja talkoilla ei siitä mitenkään selviä, mutta ne odotukset ja ajatus mielekkäästä panos-tuotto-suhteesta on aika olennaista jos lajin harrastajamäärää halutaan vielä yrittää pelastaa.

Sen verran vielä tuosta into vs. raha -asiasta, kisassa oli kerran huollossa vieressä muuan porukka, jonka kilpurin omisti verraten nimekäs suomalainen rallikuski. Tämä hänen huoltomiehistään koostuva porukka kertoi herra XX:n periaatteesta, että kaikki tallissa olevat autot on huoltomiesten käytössä silloin kun sattuu ajointo iskemään.
Taso ei ole harrastamisen vakavuuden osalta verrattavissa omaani, mutta periaate on. Oma monivuotinen luottohuoltomieheni otti kesällä ekat tyypit kilpurilla ja kokemus oli ilmeisen miellyttävä. Jos ja kun kerran kaveri päättää lähteä kisaan, löytyy tallista takuulla auto ja vermeet tarpeeseen. Jos hän on omalla panoksellaan mahdollistanut oman harrastamiseni vuosia, on auton tarjoaminen siihen ekaan kisaan vähintä mitä voin laittaa vastapalloon.

En alleviivaa mitään omaa jalouttani, vastaavaa tapahtuu paljon monessa porukassa. Jollakin tämäntapaisella voisi kuitenkin ehkä saada uusiakin mukaan niin kuin on esitetty aikaisemmissa keskusteluissa: uudet heput pitäisi saadalajin pariin halvempien tapojen kautta eli tallille, kisahuoltoon ja vaikka ensi kartturiksi. Kukaan ei kuitenkaan tee nykyään mitään enää ilmaiseksi, joten selkeämmin osoitettu porkkana vaihtoehtona sille että heti pitää löytyä monta tonnia fyrkkaa kerralla voisi monelle olla mielekäskin.

Tähän liittyy tietysti monia ulottuvuuksia kuten että sen "uuden" kaverin kanssa pitää synkata siellä tallissa ja kisassa, siitä pitää olla oikeaa hyötyä ja asenteen olla kunnossa. Ihan yksinkertaiseksi tätä ei kuitenkaan taida saada millään.

EDIT: Korjataan nyt senverran ettei mene henkilökohtaisuuksiin, minulla ei ole varaa arvostella kenenkään ketjuun kommentoineen eikä ylipäätään kenenkään kädettömyyttä. Jos kuitenkin on mahdollista pistää tonni rallin ja sillä pitäisi saada jossakin luokassa ns. voittaja-auto, niin silloin tulee kysymys että mikä osuus jää ranteille?
Jos auton pitää tehdä kuljettajasta voittaja, puhutaan luokassaan ylivoimaisesta autosta. Jos sellaisia on olemassakaan, niin tonnilla ei varmaan kannata lähteä kaupoille.

Ei tuokaan kuitenkaan ihan yhtä epärealistista ole kuin että "tonnista nolla pois niin alkaa kiinnostamaan", anteeksi kuinka? -> sinne lenkkarikauppaan.

korkki60
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 11.04.2011 15:34

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja korkki60 » 14.11.2012 09:54

OJR kirjoitti:
Wannabee kirjoitti:
j67 kirjoitti: Jotta tämä ei lähtisi taas jälleen kerran aivan ulapalle koko keskustelu niin kai jokainen nyt sen verran tajuaa omillakin aivoilla ettei tonnilla saa täyspitkää kisaa huippu äffäläisen tai jonkun wrc:n ratissa.

P.s. Tonnilla et taida saada lainaksi sitä halvintakaan autoa, yhteenkään kisaan...
Tonnilla saa auton ralliin, all inclusive eli avaimet kouraan ja vetoja. Ei ole huippu-äffäläinen eikä WRC, mutta oikea kilpa-auto, tarkoittaen kisa-alustaa, välitettyä + lukotettua kirstua jne.
Jos pitää olla varma voittaja-auto kädettömälläkin, niinkuin edellä asetettiin lajikokeilun kohtuulliseksi vaatimukseksi, niin sit varmaan pitää rastia muita vaihtoehtoja äänestyksestä.

Tämä on mahdollista sillä V/A/N-ryhmien alle 1600 cc kalustolla, johon muutenkin varmaan katseet pitäisi suunnata kun puhutaan aloituskynnyksestä. Halvaksi ei ralli tule koskaan verrattuna vaikka lenkkeilyyn, mutta mielestäni suuri osa siitä hintatasosta tulee epärealistisista odotuksista, illuusioista ja "tarpeista" kaluston suhteen.
Jos ei voi harrastaa alle 200-heppasella autolla ja ilman tölkki-iskareita ja tämä esitetään oletustasoksi myös sille lajin aloittamista tai kokeilemista suunnittelevalle kaverille niin silloin varmaan tilanteelle on aika vähän tehtävissä.

Puhuttaessa lajin kokeilun hinnasta kuuluu kokonaisuuteen kalustopaketin hinnan lisäksi tietysti tutkinnon suorittaminen, lisenssin kustannus sekä kisan ilmoittautumismaksu. Nämä on nykykursseilla halvimmillaankin (rallispecial) luokkaa 300–350e ja vaatii sen sitoutumisen niin pitkältä että menee sinne tutkintoon hyvissä ajoin, ehkä toiselle paikkakunnalle, maksaa lisenssin, hankkii kaluston ja kartturin + ilmoittautuu sopivaan kisaan hyvissä ajoin.
Ihan ex tempore ei siis kukaan edes voi rallia päättää kokeilla vaan se vaatii sitä paloa asiaan. Ihan oikeilla jäljillä tässä kuitenkin ollaan kun mietitään, mitä ne kipinän saaneet pystyy ja on valmiita laittamaan rahallisesti siihen aloitukseen. Pelkällä innolla ja talkoilla ei siitä mitenkään selviä, mutta ne odotukset ja ajatus mielekkäästä panos-tuotto-suhteesta on aika olennaista jos lajin harrastajamäärää halutaan vielä yrittää pelastaa.

Sen verran vielä tuosta into vs. raha -asiasta, kisassa oli kerran huollossa vieressä muuan porukka, jonka kilpurin omisti verraten nimekäs suomalainen rallikuski. Tämä hänen huoltomiehistään koostuva porukka kertoi herra XX:n periaatteesta, että kaikki tallissa olevat autot on huoltomiesten käytössä silloin kun sattuu ajointo iskemään.
Taso ei ole harrastamisen vakavuuden osalta verrattavissa omaani, mutta periaate on. Oma monivuotinen luottohuoltomieheni otti kesällä ekat tyypit kilpurilla ja kokemus oli ilmeisen miellyttävä. Jos ja kun kerran kaveri päättää lähteä kisaan, löytyy tallista takuulla auto ja vermeet tarpeeseen. Jos hän on omalla panoksellaan mahdollistanut oman harrastamiseni vuosia, on auton tarjoaminen siihen ekaan kisaan vähintä mitä voin laittaa vastapalloon.

En alleviivaa mitään omaa jalouttani, vastaavaa tapahtuu paljon monessa porukassa. Jollakin tämäntapaisella voisi kuitenkin ehkä saada uusiakin mukaan niin kuin on esitetty aikaisemmissa keskusteluissa: uudet heput pitäisi saadalajin pariin halvempien tapojen kautta eli tallille, kisahuoltoon ja vaikka ensi kartturiksi. Kukaan ei kuitenkaan tee nykyään mitään enää ilmaiseksi, joten selkeämmin osoitettu porkkana vaihtoehtona sille että heti pitää löytyä monta tonnia fyrkkaa kerralla voisi monelle olla mielekäskin.

Tähän liittyy tietysti monia ulottuvuuksia kuten että sen "uuden" kaverin kanssa pitää synkata siellä tallissa ja kisassa, siitä pitää olla oikeaa hyötyä ja asenteen olla kunnossa. Ihan yksinkertaiseksi tätä ei kuitenkaan taida saada millään.

EDIT: Korjataan nyt senverran ettei mene henkilökohtaisuuksiin, minulla ei ole varaa arvostella kenenkään ketjuun kommentoineen eikä ylipäätään kenenkään kädettömyyttä. Jos kuitenkin on mahdollista pistää tonni rallin ja sillä pitäisi saada jossakin luokassa ns. voittaja-auto, niin silloin tulee kysymys että mikä osuus jää ranteille?
Jos auton pitää tehdä kuljettajasta voittaja, puhutaan luokassaan ylivoimaisesta autosta. Jos sellaisia on olemassakaan, niin tonnilla ei varmaan kannata lähteä kaupoille.

Ei tuokaan kuitenkaan ihan yhtä epärealistista ole kuin että "tonnista nolla pois niin alkaa kiinnostamaan", anteeksi kuinka? -> sinne lenkkarikauppaan.
Tämä ylläoleva teksti pitäisi olla koko aika näkyvillä tässä viestiketjussa.

Jos omistat auton ja käytät sitä "vähän" (pari kisaa vuodessa) niin miksi et vuokraisi sitä? sillä voisi samalla rahoittaa niitä kahta omaa kisaa.

Kyllä tonni riittää auton/varusteiden vuokraamiseen!

Taas päästään tähän kilpailunjärjestäjän vastuuseen, rallitutkinnon saa sinne kilpailupäivän aamuun järjestettyy! (kysytty lajipääliköltä) soitto akk:hon ja asiat alkaa rullaa eteenpäin.

Avatar
Wannabee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 63
Liittynyt: 28.07.2008 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Wannabee » 14.11.2012 10:59

Ei vaan onnistu mun matikalla=> renkaat(käytetytkin maksaa), ilmo, pensaa, kamojen vuokraus, kait siitä autostakin jotaan täytyy pistää, jne jne juoksevat kulut... Tätä tarkoitin että tonni ei riitä. Ja itse perus pessimistinä haluaisin edes hiukan miettiä, miten hoitaa sen jos tapahtuu kalustolle ns. totaalituho (vakuutus tms?!?)

Mutta ihan oikeasti rallia voi harrastaa sillä toisellakin penkillä, maksaa vaikka ilmon niin kyytejä pitäis löytyä ohuemmallekkin lompakolle.

Ja jos haluaa oikeasti päästä halvalla, niin sulkumiehistä on aina pulaa. Joskus olen "tienannut" jopa eväspussin ja ilmasta makkaraa.

Eikä tonne huoltoonkaan ole hirveästi ylimääräisiä ikinä tunkenut (sieltäkin olen saanut ruokaa ja juomaa. Se on visiinkin sitä juuri minkä joku laittoi tuolla aiemmin kuluiksi, kai joku talkooperinne juttu?!?)

Noista edellämainituista se oma kipuna tarttui ja nyt on alkanut kiinnostaa kuskin penkiltä kokeilla tota elämysmatkailua, mutta väitän edelleen että ihan tonnilla se ei onnistu.

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 14.11.2012 12:23

Silloin kun en vielä omistanut kilpuria ajelin useamman sprintin ja yhden rallispeciaalinkin vuokra-autoilla.

Yksikään vuokraus ei maksanut minulle yli 700€:tä. Ajoin omilla varusteilla, kun olin kartturina toiminut. Vuokraukset oli avaimet käteen periaatteella, vuokrahinta ei toki sisältänyt kisan ilmoittautumismaksua. Ja minun piti myös ajaa täysimittainen ralli (joka sitten vaan jäi ajamatta...) ja tähänkin kisaan vuokra olisi ollut tuon summan sisällä + se ilmoittautumismaksu ~250€. Kalustona oli lähinnä trophy autoja, mutta oli siinä vähän isompaakin välillä... Olen myös kuullut että perus F-ryhmän Bemarin saa vuokrattua alta 1000€ ralliin ja tuo paketti kuulemma sisältää ne varusteetkin...

Eli se on mahdollista, vaan julkisesti niitä ei paljoa tarjota. Ilmoitus markkinoille ja homma helpottuu, sillä tavalla minäkin sen aloitin 5v sitten...

Ja niin niistä vahingoista... artistihan ne ois maksanu jos ite oisin töpänny, tekniikkaviat ois menny vuokraajan piikkiin. Vakuutuksesta joskus kysyin ja tulin toteamukseen ettei kannata tuon hintaluokan autoissa. (alle 10k)

Sprintissä tuo vuokraaminen oli myös pikkuisen helpompaa, koska auton omistaja usein ajoi samassa kisassa. Sillä periaattella melkein vuokrasin omankin kilpurini tuossa keväällä.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

basso
KV
KV
Viestit: 542
Liittynyt: 10.05.2004 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja basso » 14.11.2012 13:38

Mopoilija kirjoitti: Ja niin niistä vahingoista... artistihan ne ois maksanu jos ite oisin töpänny, tekniikkaviat ois menny vuokraajan piikkiin. Vakuutuksesta joskus kysyin ja tulin toteamukseen ettei kannata tuon hintaluokan autoissa. (alle 10k)
Oliko teillä puhetta sellaisesta, jos kanto sattuu kasvamaan keskellä tietä, ikään kuin sillä reitin osalla, jota olisi tarkoitus kurvata? Muistelen vaan muutaman vuoden takaisia Iisalmen kisoja. Siellä oli mielestäni aika monta sellaista potentiaalista paikkaa, joissa olisi voinut auton hajottaa ihan vaan ajamalla siviilikyytiä pätkää pitkin.

Muutenhan tää alkaa näyttään positiiviselta sen suhteen, että kahdeksan vuoden päästä minä räjäytän sen rahaston auki ja lähden vetään nelikymppisten kunniaksi kisaa.

Kuka uskaltaa kyytiin, Olli?

PS. Kyllä ne muutkin touhut maksavat. Kesällä hyppäsin reppu selässä kilometrin korkeudesta. Kustannettavaa olisi tullut 370€. Tämän sain 30-vee lahjaksi.
If in doubt - flat out

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 14.11.2012 14:54

basso kirjoitti:
Mopoilija kirjoitti: Ja niin niistä vahingoista... artistihan ne ois maksanu jos ite oisin töpänny, tekniikkaviat ois menny vuokraajan piikkiin. Vakuutuksesta joskus kysyin ja tulin toteamukseen ettei kannata tuon hintaluokan autoissa. (alle 10k)
Oliko teillä puhetta sellaisesta, jos kanto sattuu kasvamaan keskellä tietä, ikään kuin sillä reitin osalla, jota olisi tarkoitus kurvata? Muistelen vaan muutaman vuoden takaisia Iisalmen kisoja. Siellä oli mielestäni aika monta sellaista potentiaalista paikkaa, joissa olisi voinut auton hajottaa ihan vaan ajamalla siviilikyytiä pätkää pitkin.
Noin oletusarvoisesti rallireitillä ei kumminkaan ole kuvaamiasi olosuhteita, joten ei ollut puhetta moisesta mahdollisuudesta :lol: .

Tarkennetaan sen verta, että autossa oli aina kamera kiinni ja tallentamassa, koska jos itse olisin omalla toimillani, esim. tehnyt vaihdon 5:ta 2:lle ja hajottanut täten laatikon, niin olisin sen joutunut korvaamaan. Muilta osin vastuu tekniikasta oli vuokraajalla. Se olisi myös kattanut teknisestä viasta johtuneet ulosajot, tässäkin kohtaa kameran kuvauksen perusteella.
Ja jos jotain olisi sattunut niin useimmiten sopimus oli niin, että auto korjataan. Yhdessäkään tapauksessa ei minulle auton lunastushintaa ilmoitettu...
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
mrgallop
KV
KV
Viestit: 381
Liittynyt: 07.01.2005 00:00
Paikkakunta: oulu

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja mrgallop » 14.11.2012 15:30

Aloittaja puhuu täysimittaisesta rallista.
Olisiko järkevämpää tehdä se "ensikokeilu" pienempään(lue halvempaan) kisaan esim. sprinttiin? Olisiko siinä sitten se tonni lähempänä totuutta? Siinäkin pääsee jo makustelemaan lajia ja ehkä kokeilee toisenkin kerran ja sitten voisi poltella päästä johonkin pikkuralliin(ehkäpä on jo varusteitakin jo hommattu?). Pitäisikö sprinttikisoja jotenkin jalostaa ponnahduslaudaksi ralleihin? (ehkä ne jo on sitäkin).
-SSS sihisevää ruutia-

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja saana » 14.11.2012 16:39

greenslaissi.Totta.Unohdin seuran jäsenmaksun ja tutkinnon.Ajattelin että vuokra autossa olis samaan vuokrarahaan renkaatkin alla ja mahdollinen huolto tulis mukana .Harvalla enskertalaisella tuskin on piikkipyörät kainalossa ja varusteltu huoltoauto pihassa.Nyt laita ne housut jalkaan ja tuoppi pois huulilta. :lol:

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Frog » 14.11.2012 17:10

Jos ralliauton vuokra maksaa kaikkineen 1000,- euroo niin silloin puhutaan auton lainaamisesta ! Eli auton omistaja toisin sanoin sponssaa kokeilua tai mitä nimeä sitten käytetäänkin.

Toinen vaihtoehto : Nesteralli kaikki kulut noin 35.000,- euroo, joka katetaan kokonaisuudessa ulkopuolisella rahoituksella. Siis kokeilu ei maksanut edes sitä 1000,- euroo.

Ralli on juuri niin halpaa tai kallista mitä itse siitä maksat ! :mrgreen:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 14.11.2012 18:23

mrgallop kirjoitti:Aloittaja puhuu täysimittaisesta rallista.
Olisiko järkevämpää tehdä se "ensikokeilu" pienempään(lue halvempaan) kisaan esim. sprinttiin? Olisiko siinä sitten se tonni lähempänä totuutta? Siinäkin pääsee jo makustelemaan lajia ja ehkä kokeilee toisenkin kerran ja sitten voisi poltella päästä johonkin pikkuralliin(ehkäpä on jo varusteitakin jo hommattu?). Pitäisikö sprinttikisoja jotenkin jalostaa ponnahduslaudaksi ralleihin? (ehkä ne jo on sitäkin).
En omasta mielestäni kylläkään puhunut täysmittaisesta rallista, vaan kysyin mitä maksaisit rallista.
Ralli on tänäkin vuonna ollut hyvin laajamittainen käsite.
Yksi pätkä useaan kertaan on ollut ralli.
Kaksi pätkää kahteen kertaan on ollut ralli.
Muutama yksittäinen pätkä on ollut ralli.
Samoin Neste-Ralli oli ralli.

Kalustoa on kaiketi ollut hyvinkin vakioautoista huippuvireisiin kv-säännöt täyttäviin laitteisiin.
Joten en heittäisi kommenttia kumpaankaan suuntaan voiko tonnilla ajaa vai ei.

Tärkeintä on tietää mitä saa maksaa ja sen jälkeen speksata niin kilpailu kuin kalustokin kunkin ryhmän mukaan.
Olenko siis aivan metsässä jos asiaa aletaan lähestymään tällä tavalla.

Avatar
FSpec
B-junnu
B-junnu
Viestit: 45
Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja FSpec » 14.11.2012 19:27

Olet. Niinkuin monessa muussakin keskustelun avauksessasi.
Tässä veivuussa olisi vielä jotakin tolkkua jos meillä kaikilla olisi käytössä sama määrä euroja henkilökohtaisen talouden pyörittämiseen ja sitten voitaisiin katsella joka suunnalta sitä kuinka monta pelimerkkiä kukin niistä raaskii ralliin laittaa ja miettiä mikä on oikea summa.

Ja jos en ihan väärin arvaa niin kohta mietitään jo taas jotain toista asiaa mikä mahtaa pitää kilpurit tallissa ja miksei niitä sieltä voida halukkaille antaa vaikkapa ihan vaan lainaksi...

Eikai tällähetkellä nyt ihan niin isoa ongelmaa oikeasti ole. Jos on halua niin pystyy kyllä ajamaan, todistettavasti jopa opiskelija. Rahaa saa puhumalla jos intoa riittää. Ja jos intoa ja halua ei ole riittävästi on kaikki liian kallista.

Vastaa Viestiin