Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Projektit osioon kaikki autonrakennusprojektien keskustelut, jutut ja kuvat.
Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 03.01.2013 09:33

matin.postit kirjoitti:Jatketaan keskustelua vielä siitä, että onko Peugeot 206 GTi tai 206 RC mahdollista rakentaa ryhmään F?
Vai täytyykö nämä rakentaa FIN-R ryhmän mukaan, jotta osallistuminen F-cupiin on mahdollista?
Autossa on voimassa vielä tämän vuoden KV-luokitus, eli FIN-R ainoa mahdollisuus.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Frog » 03.01.2013 11:12

mikahele kirjoitti:
Ei onnistu ihan pienellä jos lukee säännöt...
Mm. alkuperäiset tukivarret, olkavarret, taka-akselisto, kori, ym..

No, jäähän vielä moottori.
Ainii, pitää vaan vaihtaa kampiakseli, kiertokanget, nokka-akselit, ym.

No, jäähän siihen siitä s1600:sta vaihteisto.. Joka tosin on luokiteltu myös A-ryhmään.
Eli Fin R 2WD luokassa ei juurikaan saa käyttää lisäluokiteltuja osia.
Kyllä säännöt luetaan älä huoli ! Pointti on, että mahdollisuuksiakin on kunhan ne oivaltaa 8O sen enempää en viitsi yksityskohtiin puuttua. Joku malli on vanhentunut luokituksen osalta ja silloin ajetaan ryhmän A luokkarilla KIT versiolla kokonaisuudessa.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 03.01.2013 14:52

Mopoilija kirjoitti:
matin.postit kirjoitti:Jatketaan keskustelua vielä siitä, että onko Peugeot 206 GTi tai 206 RC mahdollista rakentaa ryhmään F?
Vai täytyykö nämä rakentaa FIN-R ryhmän mukaan, jotta osallistuminen F-cupiin on mahdollista?
Autossa on voimassa vielä tämän vuoden KV-luokitus, eli FIN-R ainoa mahdollisuus.
Eeei välttämättä. Peugeot 206 GT on luokiteltu (136hv, EW10J4 kone). RC/GTI:ssä on 175 konin EW10J4S. Isolla todennäköisyydellä RC:ssä eri nokkaa ja venttiiliä mutta sama lohko. Tällöin vois tehdä äffäläisen käyttäen GT:n luokkaria. Asia on syytä varmistaa jostain ennenkö suorittaa, en uskalla antaa lupaa.
Ei taitu!

Avatar
mikahele
Yleinen
Yleinen
Viestit: 237
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja mikahele » 03.01.2013 19:20

Frog kirjoitti:
mikahele kirjoitti:
Ei onnistu ihan pienellä jos lukee säännöt...
Mm. alkuperäiset tukivarret, olkavarret, taka-akselisto, kori, ym..

No, jäähän vielä moottori.
Ainii, pitää vaan vaihtaa kampiakseli, kiertokanget, nokka-akselit, ym.

No, jäähän siihen siitä s1600:sta vaihteisto.. Joka tosin on luokiteltu myös A-ryhmään.
Eli Fin R 2WD luokassa ei juurikaan saa käyttää lisäluokiteltuja osia.
Kyllä säännöt luetaan älä huoli ! Pointti on, että mahdollisuuksiakin on kunhan ne oivaltaa 8O sen enempää en viitsi yksityskohtiin puuttua. Joku malli on vanhentunut luokituksen osalta ja silloin ajetaan ryhmän A luokkarilla KIT versiolla kokonaisuudessa.
Kerro nyt ihmeessä tyhmälle miten S1600:sen saa sopimaan Fin R 2WD sääntöihin. Itse en ainakaan sitä tämänhetkisistä säännöistä keksinyt. Ei kai se mikään salaisuus ole?

KitCar:it käy tietty F ryhmään, ja ei niissäkään välttämättä kaikkia kittiosia tarvitse käytää. Se riipuu täysin siitä mitä valmistaja on VK luokitukseen merkannut. Joissain autoissa kaikki Kit osat pitää olla käytössä ja toisissa taasen saa käytää vaikka pelkästään VK luokiteltua vauhtipyörää muuten vakio autossa. Tosin silloin se on "Kitcar", eli mm. Fia katti pitää löytyä.
Kyllähän sinä nämä tiedät, mutta tämä niille jotka eivät tienneet.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Frog » 03.01.2013 19:52

Sehän riippuu siitä missä vireessä se S1600 on ! En ole väittänytkään että ne sinne suoraan muljahtaa, vaan pienillä jutuilla ( joillekin asiat on erilaisia ja kokoisia) siksi en niitä erittele vaan toistan sen että mahdollisuuksia on uudemmille autoille ja malleille kun tutkii ja soveltaa. Nyt on ne ajat ohi että vedetään viiva niin syvään ja paksuksi että siitä et varmaan mene yli !! Aika on kuunnella kenttää ja muokata harrastusta tarpeen mukaan ! Siihen kuuluu myös uusien mallien ja vanhentuneiden luokitusten mukaan otto, joko selaisenaan tai muutettuna. Esim SM sarjan neliveto sääntö. Mutta otsikkoon niin onkos esim Corsasta olemassa sekä kit että S1600 versiot ?

jabajee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 30.06.2011 22:21

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja jabajee » 03.01.2013 20:36

Kyllä harrastajat ovat itse kusaisseet kintuilleen, kun äffässä vedetään yhä edelleen historic kalustoa vanhemmilla patja-escoilla ja starleteilla, jotka maksaa pahimmillaan kymmeniä tuhansia euroja.
Vaikka maailmalla olisi samaan rahaan tarjolla vaikka minkälaisia nykyaikaisia ja huipputeknisiä kilpavehkeitä Kiteistä Supereihin, joilla voisi tyrkätä kansallisella tasolla aivan kuten muuallakin tehdään.

Mutta eihän se vaan täällä Suomessa käy, kun sitten ei mukamas pärjäisi sillä vanhalla tappikoneisella Starletilla ollenkaan ja vain rahamiehet voisivat enää harrastaa.

Sitten ihmetellään, että mikä on kun ralli ei kiinnosta ketään (katsojat, media, uudet ja vanhat harrastajat, sponsorit, jne.) ja tapellaan foorumeilla vain jostain puskurin kiinnikeraudoista tai lohkon jäähdytysrivoista.

Jos harrastajat vetäisivät yhtä köyttä ja kaikki mielellään vielä samaan suuntaankin, niin olisi rallikin hieman toisennäköistä hommaa näin penkalla seisovan toppahousunkin näkökulmasta.

Avatar
TeemuPetteri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 94
Liittynyt: 19.02.2010 00:00
Viesti:

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja TeemuPetteri » 03.01.2013 21:23

En nyt ymmärrä mikä estää tekemästä noista uudemmista autoista, joista jostain kopin versiosta on luokitus loppunut.

Heittää s tai kitti luokkarit roskiin ja tekee a:n papereilla. Saahan siihen uudempaankin tehdä samat muutokset kuin vanhoihin? Tietty laatikko täytyy vaihtaa H kaaviolle.

Ainakin suurimmassa osassa s ja kitti osia löytyy leimat ja paeritkin valmiiksi että ovat tehdasvalmisteisia, jotenka sallittuja osia.

Ainakin italiasta saa maukkaita fiiatteja halvalla
N,A-5609 Punto HGT 1.8 16V (1747 cc) (936kg) 12
N,A-5641 Stilo 1.8 16V (1747 cc) (1140kg) 12

Ranskasta
A-5604 206 Grand Tourisme (1997 cc) 06f
N,A-5659 Clio RS 2.0 (CB1N) Ragnotti (1998 cc) (935kg) 12

Kaukaa idästä
N,A-5686 Ignis (H) (1491 cc) (960kg) 12

VAG konseni tarjoaa
N,A-5653 Polo 1.4 (Mk4) (1389 cc) (979kg) 12

Poloseen saa kivan koneenkin tällä uudella Corolla säännöllä :twisted:

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Frog » 03.01.2013 21:23

Mopoilija kirjoitti:
matin.postit kirjoitti:Jatketaan keskustelua vielä siitä, että onko Peugeot 206 GTi tai 206 RC mahdollista rakentaa ryhmään F?
Vai täytyykö nämä rakentaa FIN-R ryhmän mukaan, jotta osallistuminen F-cupiin on mahdollista?
Autossa on voimassa vielä tämän vuoden KV-luokitus, eli FIN-R ainoa mahdollisuus.
Eikös autossa ole ryhmä n luokitus ? Sillä voi osallistua F-cuppiin 2013

Avatar
muso
Viestit: 11
Liittynyt: 19.01.2005 00:00

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja muso » 03.01.2013 21:30

jabajee puhuu asiaa, ite kans samaa mieltä että kaikki ekkerit ja starletit vois työntää roskiin ja hankkia samalla rahalla jotain nykyaiksempaa kalustoa esim. vaikka tollanen corsa b, näppärä etuvetonen ralliauto .


etuveto on pop.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Frog » 03.01.2013 21:34

TeemuPetteri kirjoitti:En nyt ymmärrä mikä estää tekemästä noista uudemmista autoista, joista jostain kopin versiosta on luokitus loppunut.

Heittää s tai kitti luokkarit roskiin ja tekee a:n papereilla. Saahan siihen uudempaankin tehdä samat muutokset kuin vanhoihin? Tietty laatikko täytyy vaihtaa H kaaviolle.

Ainakin suurimmassa osassa s ja kitti osia löytyy leimat ja paeritkin valmiiksi että ovat tehdasvalmisteisia, jotenka sallittuja osia.

Ainakin italiasta saa maukkaita fiiatteja halvalla
N,A-5609 Punto HGT 1.8 16V (1747 cc) (936kg) 12
N,A-5641 Stilo 1.8 16V (1747 cc) (1140kg) 12

Ranskasta
A-5604 206 Grand Tourisme (1997 cc) 06f
N,A-5659 Clio RS 2.0 (CB1N) Ragnotti (1998 cc) (935kg) 12

Kaukaa idästä
N,A-5686 Ignis (H) (1491 cc) (960kg) 12

VAG konseni tarjoaa
N,A-5653 Polo 1.4 (Mk4) (1389 cc) (979kg) 12

Poloseen saa kivan koneenkin tällä uudella Corolla säännöllä :twisted:
Esimerkiksi tuo Clio Ragnotti ! Käy F cuppiin ryhmä n versiona tai rakennettuna ryhmä FinR säännön mukaan ja jos on luokiteltu sequentaali ? Niin saa käyttää. Huomioitava on että esim minimipaino on eri kyseisissä ryhmissä ja osallistuminen vain toistaiseksi F cup kilpailuihin ! Ei siis kelvollinen ryhmä F sääntöön !! Mutta järjestäjä voi toki yhdistää kansallisessa kisassa ryhmiä miten haluaa.

P.S. Noissa muissa 12 päättyvissä on samat jutut ja ainoastaan tuon 206 voi rakentaa ryhmään F ! Muttei saa laittaa Corollan lohkoo :lol:

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja markomartini » 03.01.2013 21:35

Mutta mitäs muita uusia kardaaneja f.ään 2000 luvulta bmw, mese, ???

Avatar
TeemuPetteri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 94
Liittynyt: 19.02.2010 00:00
Viesti:

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja TeemuPetteri » 03.01.2013 21:41

Frog kirjoitti:
TeemuPetteri kirjoitti:En nyt ymmärrä mikä estää tekemästä noista uudemmista autoista, joista jostain kopin versiosta on luokitus loppunut.

Heittää s tai kitti luokkarit roskiin ja tekee a:n papereilla. Saahan siihen uudempaankin tehdä samat muutokset kuin vanhoihin? Tietty laatikko täytyy vaihtaa H kaaviolle.

Ainakin suurimmassa osassa s ja kitti osia löytyy leimat ja paeritkin valmiiksi että ovat tehdasvalmisteisia, jotenka sallittuja osia.

Ainakin italiasta saa maukkaita fiiatteja halvalla
N,A-5609 Punto HGT 1.8 16V (1747 cc) (936kg) 12
N,A-5641 Stilo 1.8 16V (1747 cc) (1140kg) 12

Ranskasta
A-5604 206 Grand Tourisme (1997 cc) 06f
N,A-5659 Clio RS 2.0 (CB1N) Ragnotti (1998 cc) (935kg) 12

Kaukaa idästä
N,A-5686 Ignis (H) (1491 cc) (960kg) 12

VAG konseni tarjoaa
N,A-5653 Polo 1.4 (Mk4) (1389 cc) (979kg) 12

Poloseen saa kivan koneenkin tällä uudella Corolla säännöllä :twisted:
Esimerkiksi tuo Clio Ragnotti ! Käy F cuppiin ryhmä n versiona tai rakennettuna ryhmä FinR säännön mukaan ja jos on luokiteltu sequentaali ? Niin saa käyttää. Huomioitava on että esim minimipaino on eri kyseisissä ryhmissä ja osallistuminen vain toistaiseksi F cup kilpailuihin ! Ei siis kelvollinen ryhmä F sääntöön !! Mutta järjestäjä voi toki yhdistää kansallisessa kisassa ryhmiä miten haluaa.
No niimpä olikin on tuo ensimmäinen lause vaihtunut kirjassa.

No 206 pösöä eivät huomanneet leikata pois. Ostoksille äkkiä niin saadaan taas pokkeus sääntöön!

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Frog » 03.01.2013 21:47

markomartini kirjoitti:Mutta mitäs muita uusia kardaaneja f.ään 2000 luvulta bmw, mese, ???
Vaikka: Mitsu ja Subaru etuvetarit ja turbo pois ! Kardaani löytyy molemmista.

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Trophy » 03.01.2013 22:16

quote: mikahele:

Kerro nyt ihmeessä tyhmälle miten S1600:sen saa sopimaan Fin R 2WD sääntöihin. Itse en ainakaan sitä tämänhetkisistä säännöistä keksinyt. Ei kai se mikään salaisuus ole?

Ja minä kuin luulin että sinä tiedät tästä lajista kaikesta kaiken, olen pettynyt... :mrgreen:

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Opel Corsa B Gsi F-ryhmään

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 03.01.2013 22:53

Frog kirjoitti:Esimerkiksi tuo Clio Ragnotti ! Käy F cuppiin ryhmä n versiona tai rakennettuna ryhmä FinR säännön mukaan ja jos on luokiteltu sequentaali ? Niin saa käyttää.
Ei tartte olla luokitelttu sequentaali FIN-R:ässä. Kukas on eka rohkea ja tekee seuraavan kopan 3-sarjan BMW:stä FIN-R:än? Tai voi toki vielä uudemmastakin tehä jos haluu...
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Vastaa Viestiin