Mikä mättää
- Marko Tähkä
- KV

- Viestit: 488
- Liittynyt: 30.12.2006 00:00
Re: Mikä mättää
Minun käsittääkseni hintatason lasku jos sellainen on mahdollista vaikuttaa kaikkiin, myös niihin jotka jo nyt ovat ajaneet halvemmalla eikö totta? Tietenkin jos on sitä mieltä että menee liian halvaksi löytyy varmasti jokin maksu minkä voi halutessaan maksaa.Kustannusten lasku onkin sitten se mikä voi olla vaikeaa mutta ei varmasti mahdotonta.
- OJR
- Yleinen

- Viestit: 216
- Liittynyt: 08.01.2006 00:00
Re: Mikä mättää
Arvelinkin että mediaani on liian vaikea sana.j67 kirjoitti: Nää palkat taitaa olla peräisin tilastoista.
1 saa 100 000€ ja 9 saa 0€
keskimäärin siis 10 000€.
Tällä tilasto politiikalla kannattaakin tehdä päätöksiä eikä sillä että kisat on puoliks tyhjiä.
Tilastopolitiikka on muuten yhdyssana.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Mikä mättää
En tiedä onko muutenkaan järkee markkinoida lajia jossa 728€ pystyy osallistuu kisaan jossa jää toisten jalkoihin. Joka jumalan kerta kun tulee kyse siitä et onko tää kallista vai ei niin joku tuo esille vaihtoehdon jolla ei ole mitää tekemistä kilpailemisen kanssa. Kohtuullisen hämärtynyt kuva siitä mikä on lajille ollut joskus ominaista. Siis kilpaileminen. Onko se siis kilpailemista jos lähtee warrella wrc:tä vastaan? Ehkä jonkun mielestä on.
Tietysti kannattaa puhua mediaanista jos lajista ei tajua.
Tietysti kannattaa puhua mediaanista jos lajista ei tajua.
- citikka1
- A-Junnu

- Viestit: 116
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Rauvanniemi
- Viesti:
Re: Mikä mättää
mitä jos rupeisit seuraamaan mäkihyppyä kun tää toisten harrastaminen tuntuu aiheuttavan suunatonta ahdistusta
Mistä tätä itkua riittää
Mistä tätä itkua riittää
- papatreo
- B-junnu

- Viestit: 42
- Liittynyt: 05.08.2006 00:00
Re: Mikä mättää
citikka1 kirjoitti:mitä jos rupeisit seuraamaan mäkihyppyä kun tää toisten harrastaminen tuntuu aiheuttavan suunatonta ahdistusta
Mistä tätä itkua riittää
Heh.. Sekin MAKSAA. Ja varmaan siitä syystä mäkimiehillä on yhtä paljon sponsseja kuin rallimiehilläkin....
-
JTH Racing Team
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 15.09.2011 09:13
Re: Mikä mättää
Vapaasti voi valita haluaako lähteä etelään lomamatkalle, vai haluaako ajaa rallia. Mun mielestä ei ole mitenkään mielekästä miettiä mitä jokin asia maksaa. Mikäli jostain asiasta tykkää, ei rahalla ole mitään merkitystä. Toisekseen pitääkö kaikki asiat mitata rahassa?
Kuten aikasemminkin oon sanonut, että varmasti kuka vain voi ajaa rallia sillä tasolla kuin on mahdollista omalle lompakolle. Mun mielestä kisoissa on ollut hyvin osallistujia. Imatra peruttiin, mutta aika suma kaiken maailman kisoja tammikuussa niin kyllä sen ymmärtää ja Imatrakin tulee myöhemmin todennäköisesti. Kyllä rallia on kiva ajaa hyvillä renkailla ja kyllä kilpa-auto alle piikit tarvii. Ei kukaan oo sanonut, että kaikkien renkaat pitää olla tonnin/kierros.
Kuten aikasemminkin oon sanonut, että varmasti kuka vain voi ajaa rallia sillä tasolla kuin on mahdollista omalle lompakolle. Mun mielestä kisoissa on ollut hyvin osallistujia. Imatra peruttiin, mutta aika suma kaiken maailman kisoja tammikuussa niin kyllä sen ymmärtää ja Imatrakin tulee myöhemmin todennäköisesti. Kyllä rallia on kiva ajaa hyvillä renkailla ja kyllä kilpa-auto alle piikit tarvii. Ei kukaan oo sanonut, että kaikkien renkaat pitää olla tonnin/kierros.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Mikä mättää
Tiedä sit kumpi ahdistaa enemmin harrastuksen kalliilta tuntuva hinta vai se että ajamisesta tulisi halvempaa. Näyttää tuo halvemmalla harrastamisen mahdollistaminen tai sen mahdollinen toteutuminen ottavan kovasti voimille.
Marko Tähkä toi asian hyvin esille, jos joillekkin harrastaminen tuntuu liian halvalta niin ainahan voidaan näille sankareille asettaa mediaani-ilmoittautumismaksu tai muu hyvältä tuntuva lisämaksu jolla harrastaminen tuntuu taas mukavalta.
Uskoakseni muutamakin kilpailujärjestäjä ottaa lahjoituksena rahaa vastaan jos sitä muuten ei saa tarpeeksi kulumaan ajamiseen.
Marko Tähkä toi asian hyvin esille, jos joillekkin harrastaminen tuntuu liian halvalta niin ainahan voidaan näille sankareille asettaa mediaani-ilmoittautumismaksu tai muu hyvältä tuntuva lisämaksu jolla harrastaminen tuntuu taas mukavalta.
Uskoakseni muutamakin kilpailujärjestäjä ottaa lahjoituksena rahaa vastaan jos sitä muuten ei saa tarpeeksi kulumaan ajamiseen.
- Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Re: Mikä mättää
Suurin ahdistus on se, että avaat vähintään joka kuukausi uuden topicin, jossa puhut aina samaa asiaa. Ja ei vaan pysty käsittämään, että miksi...j67 kirjoitti:Tiedä sit kumpi ahdistaa enemmin harrastuksen kalliilta tuntuva hinta vai se että ajamisesta tulisi halvempaa. Näyttää tuo halvemmalla harrastamisen mahdollistaminen tai sen mahdollinen toteutuminen ottavan kovasti voimille.
Harrastuksen tarkoitus ei ole kilpaileminen, vaan harrastaminen. Ja se on mahdollista, jos on tahtoa ja oikea asenne. Sinun asenteesi ei edistä kenenkään harrastamista.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
-
Jukkiz
- A-Junnu

- Viestit: 73
- Liittynyt: 01.03.2011 02:55
Re: Mikä mättää
kerro nyt j67, että minkä laisilla autoilla, renkailla iskareilla, turvakaarilla, penkeillä sinä ja loput 5000000 suomalaista saadaan ajamaan rallia joka viikonloppu.
Itsellä tuo kilpailukohtainen hinta laskee koko ajan kun ajetaan samoilla piikeillä ainakin tän talven kisat ja jatketaan ens kesänäkin todennäköisesti samoilla rocketeilla. bensaa kilpurini kuluttaa keskimäärin 12,5l/100km huoltoauto vie diisseliä reilun kympin satkulla kisat olleet keskimäärin 200km päässä kotoa. Tapanani on ollu tarjota safkat huoltoukoille joka sekin sisältyy tuohon hintaan. tuo lasketu hinta sisälsi vielä saukkolassa ajetut reenit polttoaineineen ja ajomaksuineen. kaikki kauden aikana tehdyt kilpurin huollot ja ilmoittautumismaksut a 320e. eli siis kaikki kauden kulut jaettuna kilpailujen määrällä. jopa sen kun jouduin ostaan uudet ajokengät kun unohdin omat kotiin ja hanssin jouduin vuokraamaan yhdessä kisassa kiitos huonomuistisuuteni.
Minä ajan mieluummin rallia kun lähden 5 kertaa vuodessa viikon reissulle josta en niin kovin välitä.
kyllä nuo rahat on varaa laittaa ralliin kellä tahansa työssä käyvällä ihmisellä, joka rallia haluaa ajaa. Ne jotka ei halua ni lentäkööt rahoillaan vaikka pattajalle. evvk.
sinua kun ei rallin ajaminen kiinnosta niin mitä vittua sä täällä vikiset lähe vaikka sellaiseen paikkaan lomailemaan mistä käsin et pääse tänne kiusaamaan niitä jotka haluavat rahansa ralliin laittaa.
Enkä ymmärrä sitäkään, että miten ralli pelastuu sillä, jos isojen poikien lelut kielletään ja kaikkien pitäis ajaa tämmösillä datsuneilla tai warreilla kuten sanoit.
Itsellä tuo kilpailukohtainen hinta laskee koko ajan kun ajetaan samoilla piikeillä ainakin tän talven kisat ja jatketaan ens kesänäkin todennäköisesti samoilla rocketeilla. bensaa kilpurini kuluttaa keskimäärin 12,5l/100km huoltoauto vie diisseliä reilun kympin satkulla kisat olleet keskimäärin 200km päässä kotoa. Tapanani on ollu tarjota safkat huoltoukoille joka sekin sisältyy tuohon hintaan. tuo lasketu hinta sisälsi vielä saukkolassa ajetut reenit polttoaineineen ja ajomaksuineen. kaikki kauden aikana tehdyt kilpurin huollot ja ilmoittautumismaksut a 320e. eli siis kaikki kauden kulut jaettuna kilpailujen määrällä. jopa sen kun jouduin ostaan uudet ajokengät kun unohdin omat kotiin ja hanssin jouduin vuokraamaan yhdessä kisassa kiitos huonomuistisuuteni.
Minä ajan mieluummin rallia kun lähden 5 kertaa vuodessa viikon reissulle josta en niin kovin välitä.
kyllä nuo rahat on varaa laittaa ralliin kellä tahansa työssä käyvällä ihmisellä, joka rallia haluaa ajaa. Ne jotka ei halua ni lentäkööt rahoillaan vaikka pattajalle. evvk.
sinua kun ei rallin ajaminen kiinnosta niin mitä vittua sä täällä vikiset lähe vaikka sellaiseen paikkaan lomailemaan mistä käsin et pääse tänne kiusaamaan niitä jotka haluavat rahansa ralliin laittaa.
Enkä ymmärrä sitäkään, että miten ralli pelastuu sillä, jos isojen poikien lelut kielletään ja kaikkien pitäis ajaa tämmösillä datsuneilla tai warreilla kuten sanoit.
-
Joox
- Yleinen

- Viestit: 227
- Liittynyt: 16.08.2011 02:40
Re: Mikä mättää
Minustakin on turhaa arvostella häntä joka osaa harrastaa edullisesti. Nämä harrastajat maksavat aivan samat osallistumismaksut kuin he jotka satsaavat omat ja varastetut kilpailemiseensa.
Minua on monesti ihmetyttänyt se että miten toinen järjestäjä voi järjestää rallin tuottoisasti 100 kilpailijalla, ja toinen järjestäjä 230 kilpailijalla. Kuitenkin ilmoittautumismaksut on samansuuruiset.
Asetetaanko osallistumismaksut tarkoituksellisesti niin korkeiksi että 100 kilpailijaparilla kisa voidaan ajaa.
Mihin katoaa ne 130 osallistujan maksut jos osallistujia onkin 230?
Toivoisi että voitaisiin ilmoittautumismaksuissa mennä siihen että niistä saisi palautusta jos osallistujamäärä nousee joidenkin määrien yli, portaittain. Palautuksen ei tarvitse olla suuri, mutta 30-50 euroakin olisi jo jotain. Sekään ei olisi huono vaihtoehto että olisi olemassa tasausrahasto josta pienempiä kilpailuja, jotka on menneet tappiolle, voitaisiin tukea. Tämä tietysti vaatisi lajin sisällä suurta solidaarisuutta.
Peruttu kilpailu on aina tappiota seuralle. Se on tappio jo siksikin että seuraavan kilpailun tekemisen aloittamisen kynnys nousee aina vaan korkeammalle. Olisi myös tärkeää harkita tarkkaan mille päivämäärälle kilpailuja anotaan, sekä myönnetään. Vastuu on rallin elinvoimaisuudesta on meillä kaikilla.
Minua on monesti ihmetyttänyt se että miten toinen järjestäjä voi järjestää rallin tuottoisasti 100 kilpailijalla, ja toinen järjestäjä 230 kilpailijalla. Kuitenkin ilmoittautumismaksut on samansuuruiset.
Asetetaanko osallistumismaksut tarkoituksellisesti niin korkeiksi että 100 kilpailijaparilla kisa voidaan ajaa.
Mihin katoaa ne 130 osallistujan maksut jos osallistujia onkin 230?
Toivoisi että voitaisiin ilmoittautumismaksuissa mennä siihen että niistä saisi palautusta jos osallistujamäärä nousee joidenkin määrien yli, portaittain. Palautuksen ei tarvitse olla suuri, mutta 30-50 euroakin olisi jo jotain. Sekään ei olisi huono vaihtoehto että olisi olemassa tasausrahasto josta pienempiä kilpailuja, jotka on menneet tappiolle, voitaisiin tukea. Tämä tietysti vaatisi lajin sisällä suurta solidaarisuutta.
Peruttu kilpailu on aina tappiota seuralle. Se on tappio jo siksikin että seuraavan kilpailun tekemisen aloittamisen kynnys nousee aina vaan korkeammalle. Olisi myös tärkeää harkita tarkkaan mille päivämäärälle kilpailuja anotaan, sekä myönnetään. Vastuu on rallin elinvoimaisuudesta on meillä kaikilla.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Mikä mättää
Koittakaa ymmärtää että ei kaikkia voi tasata ! Kun on harrastajia niin pitää olla myös niitä jotka palvelee harrastajia ! Heille laji on se leipä ja vesi ! Ei järjestäjä ole rikollinen eikä huijari vaikka voittoa tavoittelee ja joskus sitä myös tulostaa.
Jos ette halua maksaa mistään mitään ja elämänilo roikkuu kokoajan jonkun 30,- varassa niin lopettakaa hyvä ihme tämä kituminen ja hommatkaa oikea elämä.
Jos ette halua maksaa mistään mitään ja elämänilo roikkuu kokoajan jonkun 30,- varassa niin lopettakaa hyvä ihme tämä kituminen ja hommatkaa oikea elämä.
- JiiKoo
- A-Junnu

- Viestit: 130
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: Mikä mättää
En mäkään ymmärrä, miksi näistä samoista asiosta pitää jauhaa jatkuvasti. Rallia on mahdollista harrastaa halvalla jos haluaa. Jos ei halua, niin se on oma valinta. Itselläni menee ilmot, renkaat bensat ym. huomioiden n. 500€ kisa ja harrastaminen on silti hauskaa. Mutta kisoja on varaa ajella vain pari - kolme vuodessa, ja se johtuu siitä, että rahat menee kaikkeen muuhun mukavaan. Sekin on oma valinta, enkä valita että ralli on liian kallista, koska tekemällä toisenlaiset valinnat olisi varaa ajella vaikka kuinka. Ilmaista tästä ei saa millään.
MJT tuossa jo kertoikin, mihin ne järjestäjän rahat kuluvat, mitä kisan ilmoittautumisista on saatu. Siihen listaan kun vielä lisätään, että kyllä sen seuran pitäisi tarjota jäsenilleen muutakin, kuin pelkkää työtä ja jäsenenä olemisen iloa. Monet seurat järjestävät mm. treenimahdollisuuksia ja voivat muutoin tukea aktiivisia kilpailijoitaan. Jos oma seuranne ei tällaista tee, niin valitkaa seuranne siten, että tiedätte miksi niitä ilmoittautumismaksuja maksetaan.
MJT tuossa jo kertoikin, mihin ne järjestäjän rahat kuluvat, mitä kisan ilmoittautumisista on saatu. Siihen listaan kun vielä lisätään, että kyllä sen seuran pitäisi tarjota jäsenilleen muutakin, kuin pelkkää työtä ja jäsenenä olemisen iloa. Monet seurat järjestävät mm. treenimahdollisuuksia ja voivat muutoin tukea aktiivisia kilpailijoitaan. Jos oma seuranne ei tällaista tee, niin valitkaa seuranne siten, että tiedätte miksi niitä ilmoittautumismaksuja maksetaan.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Mikä mättää
Enkä ymmärrä sitäkään, että miten ralli pelastuu sillä, jos isojen poikien lelut kielletään ja kaikkien pitäis ajaa tämmösillä datsuneilla tai warreilla kuten sanoit.
Jukkiz, kerro missä kohtaa olen ehdottanut jonkun asian kieltämistä.
Ja näille parille muulle herralle vois heittää kysymyksen, et jos ajamanne linja harrastaa harrastamisen vuoksi on mielestänne ainut oikea tapa saada ihmiset harrastamaan halvalla niin voisitteko kertoa miksei tuo tapa harrastaa ole nostanut päätään. Talvikilpailu ovat edelleen puoliksi tyhjiä kuten edellisinä vuosina.
Pari pidemmän linjan harrastajaa on edellä esittänyt että saattaisi kilpailunjärjestäjillä olla ihan oikeaakin tarvetta kilpailun tuotoille.
Uskoakseni pitää jopa paikkansa. Kysymys kuuluukin, moniko kuvittelee näiden 60-120 auton rallien tuottavan niin paljon että kilpailunjärjestäjiä pidemmän päälle riittää.
Joissain piireissä on jopa alkanut kulkea pientä epäilyä siitä kauanko tämä kehitys pitää lajia pinnalla. Joillekkin se taas ei aukene millään.
Mulle on aivan ***** sama millä kipoilla tuo vaje täytetään mutta epäilen että täytettäväksi se viellä tulee. Jos ei kilpailijoiden niin sitten maksujen muodossa. Tiedä sitten kumpi olis parempi. Näyttäisi maksujen puolelle kallistuvan.
Jukkiz, kerro missä kohtaa olen ehdottanut jonkun asian kieltämistä.
Ja näille parille muulle herralle vois heittää kysymyksen, et jos ajamanne linja harrastaa harrastamisen vuoksi on mielestänne ainut oikea tapa saada ihmiset harrastamaan halvalla niin voisitteko kertoa miksei tuo tapa harrastaa ole nostanut päätään. Talvikilpailu ovat edelleen puoliksi tyhjiä kuten edellisinä vuosina.
Pari pidemmän linjan harrastajaa on edellä esittänyt että saattaisi kilpailunjärjestäjillä olla ihan oikeaakin tarvetta kilpailun tuotoille.
Uskoakseni pitää jopa paikkansa. Kysymys kuuluukin, moniko kuvittelee näiden 60-120 auton rallien tuottavan niin paljon että kilpailunjärjestäjiä pidemmän päälle riittää.
Joissain piireissä on jopa alkanut kulkea pientä epäilyä siitä kauanko tämä kehitys pitää lajia pinnalla. Joillekkin se taas ei aukene millään.
Mulle on aivan ***** sama millä kipoilla tuo vaje täytetään mutta epäilen että täytettäväksi se viellä tulee. Jos ei kilpailijoiden niin sitten maksujen muodossa. Tiedä sitten kumpi olis parempi. Näyttäisi maksujen puolelle kallistuvan.
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Mikä mättää
Entäs jos mää tarjoon sulle lajia, johon riittää kisasta riippuen 3-600e ja ei ikinä ei oo ollu viimenen? Kato ku kilpaa voi ajaa ja omaa nopeuttaan verrata monella tavalla. Voi verrata samantasoseen kalustoon, huompaan kalustoon mutta parempaan kuskiin, paremman kaluston vielä pahempiin pumppujalkoihin tai ihan vaan ero kärkeen s/km. Kaiken lisäks se kaikista halvin luokka on vieläpä varsin tasaväkinen ja neljän tonnin kipolla kerkee pytyille jos on kädet.j67 kirjoitti:En tiedä onko muutenkaan järkee markkinoida lajia jossa 728€ pystyy osallistuu kisaan jossa jää toisten jalkoihin. Joka jumalan kerta kun tulee kyse siitä et onko tää kallista vai ei niin joku tuo esille vaihtoehdon jolla ei ole mitää tekemistä kilpailemisen kanssa. Kohtuullisen hämärtynyt kuva siitä mikä on lajille ollut joskus ominaista. Siis kilpaileminen. Onko se siis kilpailemista jos lähtee warrella wrc:tä vastaan? Ehkä jonkun mielestä on.
Tietysti kannattaa puhua mediaanista jos lajista ei tajua.
Asenteesta se on kiinni. Jos ainut mahollinen mittari omallle onnistumiselle on mutterikippo kisan jälkeen niin onnee vaan yrittämiselle. Tai no, jos ees yrittäsit etkä haaveilis etelänmatkasta. "Kannattaa puhua jos ei lajista tajua" vai miten se meni.
Ei taitu!
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Mikä mättää
Eli asennevikaisuus on vallanut lajin kun kilpailut ei täyty. Oliks tää nyt se pointti.