Oooppelin teko!
- IrmscherRekord
- B-junnu
- Viestit: 42
- Liittynyt: 05.11.2006 00:00
Re: Oooppelin teko!
Näkee pöllönsilmälläkin että nuo Harisen penkin hevoset on utopistisia. Joku 190hv/220Nm voisi olla uskottava vakiosta terveestä moottorista läppärungoilla.
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Re: Oooppelin teko!
No hitto...IrmscherRekord kirjoitti:Näkee pöllönsilmälläkin että nuo Harisen penkin hevoset on utopistisia. Joku 190hv/220Nm voisi olla uskottava vakiosta terveestä moottorista läppärungoilla.
Täältähän se totuus löyty!
Ollaan sitten uunoiltu jo useampi vuosi ihan porukalla...
Numerot on onneksi tois sijaisia asioita, mulle tärkeintä kilpa-auton moottorissa on se miten se liikuttaa sitä koko koppaa...
Sanotaan nyt sitten niin että 190hv / 220Nm Vie astran koppaa kokolailla kivasti ja mootori on heposti ajettava ja mahtavasti vääntävä!!!
- harjuracing
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 01.11.2005 00:00
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Oooppelin teko!
Totta unto!
- IrmscherRekord
- B-junnu
- Viestit: 42
- Liittynyt: 05.11.2006 00:00
Re: Oooppelin teko!
Jos 260Nm annetaan vääntölukemaksi avaamattomasta koneesta ilman että yhtään kyseenalaistetaan, niin aika vähillä teknisen ymmärryksen eväillä ollaan ladulla.
Tärkeintä toki, että sora lentää ja makkaraa saa kojusta. Ei siinä mitään. Numeroilla ei ole ennenkään voitettu kisoja.
Tärkeintä toki, että sora lentää ja makkaraa saa kojusta. Ei siinä mitään. Numeroilla ei ole ennenkään voitettu kisoja.
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Re: Oooppelin teko!
Täytyy myöntää että sen verran tuli puhuttua "paltuuria" et on sen koneen joku joskus rakentanut n.ryhmään.IrmscherRekord kirjoitti:Jos 260Nm annetaan vääntölukemaksi avaamattomasta koneesta ilman että yhtään kyseenalaistetaan, niin aika vähillä teknisen ymmärryksen eväillä ollaan ladulla.
Kieltämättä heräs epäilys mosan n.läisyydestä, kun noita dyno lappuja Katseltiin.
Nyt kun se kone avattiin, niin ei sielä mitään vilunkia oltu tehty, ja moottori oli muuten ihan virheetön paitsi pakonaulat oli menny kieroon, ja sekin vaan vaihdemissin aikaansaamana.

- TeemuPetteri
- A-Junnu
- Viestit: 94
- Liittynyt: 19.02.2010 00:00
- Viesti:
Re: Oooppelin teko!
Tänään jarrutettiin taas, venttiiliremontin takia. Nyt tuli monikulma seetit ja lautasia hivenen muotoiltu.Unto kirjoitti:Täytyy myöntää että sen verran tuli puhuttua "paltuuria" et on sen koneen joku joskus rakentanut n.ryhmään.IrmscherRekord kirjoitti:Jos 260Nm annetaan vääntölukemaksi avaamattomasta koneesta ilman että yhtään kyseenalaistetaan, niin aika vähillä teknisen ymmärryksen eväillä ollaan ladulla.
Kieltämättä heräs epäilys mosan n.läisyydestä, kun noita dyno lappuja Katseltiin.
Nyt kun se kone avattiin, niin ei sielä mitään vilunkia oltu tehty, ja moottori oli muuten ihan virheetön paitsi pakonaulat oli menny kieroon, ja sekin vaan vaihdemissin aikaansaamana.Tästä oppineena pistimme uusiksi moottorin korvat jottei hylji vaihteita röykyissä...
210,4 hv 262,2 Nm
Unski skannaa lapun tähän nähtäväksi kun kerkiää!
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Re: Oooppelin teko!
TeemuPetteri kirjoitti: Unski skannaa lapun tähän nähtäväksi kun kerkiää!
https://plus.google.com/u/0/photos/1173 ... 3095364577
Syy miksi laitan tämän tehokäppyrän näkyville ei ole se, että haluaisin todistella kilpa-autossani olevan niin ja niin paljon voimaa...
Vaan syy löytyy siittä, että kun moni purnaa lajin hintaa kuinka tarvii 10T€ moottorin, jotta voi osallistua ralliin... Mielestäni ei tarvi!
Tuollakin mosalla joku taitavampi kuljettaja ajaa ihan varmasti kilpailukykyisiä ek.aikoja!
Suhde €/hv (Nm) on omasta mielestäni kohdallaan!