Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Kotimaan rallien ja sprinttien jälkipyykki, tapahtumat, tulokset yms. kilpailun jälkeen käytävä keskustelu.
Avatar
jatrax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 95
Liittynyt: 28.05.2004 00:00
Paikkakunta: masku
Viesti:

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja jatrax » 13.10.2013 15:57

Kollo kirjoitti:EK5:lla oli aika mielenkiintoista toimintaa. Ennen meidän lähtövuoroa (nro 119) tuli lanssitauko ja nousin autosta pihalle, kaveri soitti pätkän maalista (nro 100) ja varotti ettei kahdessa ekassa takavinkkeliristeyksessä kummassakaan ole etumerkkiä. No, kaveri sano ilmottavansa maali at:lle ja minä kävin ilmottamassa lähtöautoon ja laitoin sanan kiertään at jonossa että merkkejä on hukassa.

Lanssitauko tais kestää puolisen tuntia ja siitä kun päästiin pätkälle niin tokassa takavinkkelissä ei vieläkään ollut etumerkkiä! Pidin maali at:lla kovaäänisen puhuttelun ek päällikölle (ainakin kaverilla oli liivit päällä), niin selitys oli että ainakin ne punaset merkit pitäis olla paikallaan ja siinä toisessa pitäis olla se keltanenkin.

Aikaa olis kuitenkin ollut lanssitauon takia, mutta ei vaan saatu merkkejä kuntoon.

Turvallista matkaa!

Avatar
jatrax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 95
Liittynyt: 28.05.2004 00:00
Paikkakunta: masku
Viesti:

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja jatrax » 13.10.2013 16:01

Emäntä ilmoitti kanssa et etumerkki puuttuu kun kirosin ku tuli silmille, kyl merkit pitäis olla paikalla

Avatar
Kollo
KV
KV
Viestit: 351
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Kollo » 13.10.2013 16:52

jatrax kirjoitti:Emäntä ilmoitti kanssa et etumerkki puuttuu kun kirosin ku tuli silmille, kyl merkit pitäis olla paikalla
Eli merkkejä ei hoidettu kuntoon ennen kisan loppua vaikka asiasta oli ilmoitettu moneen kertaan lähtöön ja maaliin. Lanssitauolla olis varmasti ollut siihen aikaa.

Eikö tossa tilanteessa pitäs laittaa lähtöön ilmoitus ettei lähetetä, sitten merkit kuntoon ja kisa jatkuu? Aika rohkeeta ajattaa pätkä pimeessä vaikka on tiedossa ettei risteyksien etumerkit ole kunnossa, onneks ei ollu T-risteys nypyn takana!!

milkboy
Viestit: 4
Liittynyt: 21.05.2011 19:45

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja milkboy » 13.10.2013 18:43

http://www.youtube.com/watch?v=BSS2rzpLDj8

Tossa ainakin merkit niin ku kuuluu.

Avatar
Kollo
KV
KV
Viestit: 351
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Kollo » 13.10.2013 19:29

milkboy kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=BSS2rzpLDj8

Tossa ainakin merkit niin ku kuuluu.
Niinpä näkyy, toi tokan risteyksen etumerkki on kyllä semmoisessa paikassa ettei se huomaamatta jää pimeelläkään. Mutta sijaintinsa puolesta sen kyllä voi kaataa ajamalla. Meidän incarissa sitä ei näy.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja j67 » 13.10.2013 21:29

Miten tuo aikataulu kilpailussa toimi, vitonen oli ainakin mutin onlinen perusteella poikki noin 30 min mutta ek seiskalla tuota taukoa ei enää ollut.
Oliko kutosen ja seiskan aloituksen myöhästymisen vuoksi noilla erikoiskokeilla jonoa niin paljon ettei tuo puolen tunnin tauko ehtinyt sen takia näkymään.
Mikähän tuon kutosen ja seiskan myöhän aiheutti?

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 13.10.2013 21:43

Kutonen oli nelosen ja vitosen taukojen takia myöhästetty n. 30 min. Sen lisäksi ajattivat 2-3 min väleillä autoja kutosella. Että kyllä se näkyi kutosella ainakin.
Seiskallahan oli myös lanssitauko, joten loppupäästä seiskalla tuli varmaan kaikki ihan minuutin välein.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
Jones
B-junnu
B-junnu
Viestit: 48
Liittynyt: 24.12.2004 00:00

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Jones » 14.10.2013 00:14

Kehut:Hienot oli tiet ja katsastuksen porukalle meiltä kiitokset asiallisesta toiminnasta. Palkinnot oli rallikisaan ihan ok/käytännölliset ja meille tuli tarpeeseen tuo pesuri. Risut: Huoltoparkin osoite tai sinne ohjaavia kylttejä olisi pitänyt olla kun meillä ainakin tuli päänvaivaa tästä..
Kisa olisi voinut alkaa edes yhtä tuntia aikaisemmin niin B-junnukin ehtii vielä kunnolla baariin ensimmäistä rallivuotta juhlimaan :)

Dragon Racing Team
Joni Hiipakka

hartha
Viestit: 2
Liittynyt: 09.08.2011 16:07

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja hartha » 14.10.2013 16:50

Kyllä EK 5lla etumerkki puuttui nypyn takaisessa ensimmäisessä takapiikissä tai se oli peitetty yleisön toimesta jo numerolla 48 tultaessa. Varo alue siinä loppui siimojen takaa, onneksi vähällä selvittiin tällä kertaa,kilpakumppanin autosta ei vaurioituinut kuin avonainen etuovi ja miehet kerkesi alta pois.
Seniorien kärkitaisto vaihtui siinä takaa ajoksi mutta kuuluu kai
lajin luonteeseen.
Tarkkuutta järjestäjät merkkien kanssa!!Muuten hyvä kisa ja mukavat tiet ja vaihtelua ajaa välillä pimeällä.

Avatar
Kollo
KV
KV
Viestit: 351
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja Kollo » 14.10.2013 17:44

hartha kirjoitti:Kyllä EK 5lla etumerkki puuttui nypyn takaisessa ensimmäisessä takapiikissä tai se oli peitetty yleisön toimesta jo numerolla 48 tultaessa. Varo alue siinä loppui siimojen takaa, onneksi vähällä selvittiin tällä kertaa,kilpakumppanin autosta ei vaurioituinut kuin avonainen etuovi ja miehet kerkesi alta pois.
Seniorien kärkitaisto vaihtui siinä takaa ajoksi mutta kuuluu kai
lajin luonteeseen.
Tarkkuutta järjestäjät merkkien kanssa!!Muuten hyvä kisa ja mukavat tiet ja vaihtelua ajaa välillä pimeällä.
Jos tällaista tapahtuu niin muistakaa aina ilmoittaa maalissa, ei *ittulumielessä vaan ihan turvallisuuden takia. Jos tulee risteykseen yli sataa niin ei välttämättä pysähdy ekalle siimalle...

Avatar
rata-silakka
Viestit: 8
Liittynyt: 13.02.2008 00:00

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja rata-silakka » 14.10.2013 22:47

Laitan huomenna incaarin 110 numerolta...
Siinä näette että etumerkki puuttuu...
Ei ollut kiva tunne kun vedin käsi jarrusta ja tajusin et nyt lähti perä alta... löytö palkio etumerkin irroittajasta! :evil:

http://youtu.be/oXeGuJzOwDk

expert
Viestit: 13
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja expert » 15.10.2013 00:37

rata-silakka kirjoitti:Laitan huomenna incaarin 110 numerolta...
Siinä näette että etumerkki puuttuu...
Ei ollut kiva tunne kun vedin käsi jarrusta ja tajusin et nyt lähti perä alta... löytö palkio etumerkin irroittajasta! :evil:
Missä merkkivahdit,kannattais kysyä kilpailujärjestäjältä

VILLEvonWOLTTI
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja VILLEvonWOLTTI » 15.10.2013 11:09

Onpas ollut välinpitämätöntä toimintaa Ek 5:llä.

Jos merkit ei pysy paikallaan niin sitten pitää olla Ek-päälliköllä "munaa" laittaa pätkä siirtymäksi !!!
Tai kilpailijoiden on syytä soittaa kilpailun johtokeskukseen ja sieltä määräyksellä sitten se Ek siirtymäksi.
Näin siis, jos reitillä on selvä turvallisuusongelma.
Olis kyllä oikeesti miettimisen paikka kaikille tulevaisuutta ajatellen.

Avatar
JariJAM
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 63
Liittynyt: 09.11.2009 00:00

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja JariJAM » 15.10.2013 13:07

Meidän incarissa nro 51 molempien takapiikkien etumerkit näkyi mutta jos jotain niin ne tuntui olevan liian lähellä kohdetta ja molemmat risteykset meni meillä pitkäksi. Toisesta takapiikistä jäi kyllä fiilis ettei etumerkkiä olisi ollut, ainakaan ei huomattu..... mutta kyllä ne siellä vaan olivat.

mitsu teme 99
Viestit: 11
Liittynyt: 13.07.2012 20:34

Re: Rantaralli 12.10.2013 tapahtumat

Viesti Kirjoittaja mitsu teme 99 » 15.10.2013 14:14

Minkälaisia teitä rantarallissa oli ??

Vastaa Viestiin