N3M Power Rally, Tammisaari

Kotimaan rallien ja sprinttien jälkipyykki, tapahtumat, tulokset yms. kilpailun jälkeen käytävä keskustelu.
Avatar
Rattikeisari
WRC
WRC
Viestit: 908
Liittynyt: 12.05.2004 00:00

Re: N3M Power Rally, Tammisaari

Viesti Kirjoittaja Rattikeisari » 10.11.2013 15:11

Jos oli väärin piirretty niin miten sen olisi pitänyt olla ? Ratamestari ottaa varmaan hyviä neuvoja vastaan
seuraavaa rallia varten, jos on vielä mukana (toivottavasti on) Turvallisuus on aika tärkeä asia.[/quote]

puhelimeeni tänään lähetetyn kuvan perusteella sanoisin että himpun loivanahan tuo nuoli kaartaa piirroksessa, mutta koska kaikki ralleja ajaneet ja seuranneet tietää, että piirrokset ei ole useasti tarkkoja vaan suuntaa antavia, niin ei noiden kuvien perusteella kannata ajaa, vaan ottaa huomiolle enemmän kyytiä pois.

Youtubesta löytyy oikein hyvää Incar-materiaaliakin, jossa huomiomerkit KOLMOS-ek:lla näkyy oikein hyvin ja ajoissa, joten kyllä se on ihan kartturin,tai kuskin nukkumista,hölmöyttä tai puusilmäisyyttä jos tossa vielä ajaa auton ulos.....
Pitäskö sinne tehdä puolisokeille omat luokat ???

Avatar
_Pete_
B-junnu
B-junnu
Viestit: 25
Liittynyt: 09.01.2005 00:00

Re: N3M Power Rally, Tammisaari

Viesti Kirjoittaja _Pete_ » 10.11.2013 16:10

Mopoilija kirjoitti:Olisko ollut fiksumpaa soittaa pätkän lähtöön?
Ei muuta, mutta sääntökirjassakin on ihan sanottu että kolmiota käytetään varoittamaan autosta... Näitä väärin laitettuja kolmioita kun on kilpailijana nähnyt jo aivan tarpeeksi.
Huoh miksi kommentoida jos ei ollut paikalla :/

Järjestäjän kanssa keskusteltiin puhelimessa.

Mutkan takana oli romut tien sivussa tiellä 20 metriä ulosajopaikan jälkeen. Ei tosin ajolinjalla, mutta sääntökirja täyttyi tältä osin.

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Re: N3M Power Rally, Tammisaari

Viesti Kirjoittaja jjs » 10.11.2013 16:33

karttaukko kirjoitti:yhdellä bemarilla oli nastapyörät alla abc-huoltoon tullessa;joku hirviniemi tai jtn sellaista(numeroa en kerinnyt kattoo tarkemmin).eikö hän saanu paljon etua kun ajattelee miten paljon paremmin se renksu pitää?
Tuossa videossa näkyy, komeat kipinäsuihkut.
http://www.youtube.com/watch?v=fXTS-RWMswU#t=484
Ilmesisesti Hirvijärvi nro 50, maalissa senioreiden 5.

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: N3M Power Rally, Tammisaari

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 10.11.2013 17:28

_Pete_ kirjoitti:
Mopoilija kirjoitti:Olisko ollut fiksumpaa soittaa pätkän lähtöön?
Ei muuta, mutta sääntökirjassakin on ihan sanottu että kolmiota käytetään varoittamaan autosta... Näitä väärin laitettuja kolmioita kun on kilpailijana nähnyt jo aivan tarpeeksi.
Huoh miksi kommentoida jos ei ollut paikalla :/

Järjestäjän kanssa keskusteltiin puhelimessa.

Mutkan takana oli romut tien sivussa tiellä 20 metriä ulosajopaikan jälkeen. Ei tosin ajolinjalla, mutta sääntökirja täyttyi tältä osin.
Koska väärin laitetuilla kolmiollakin on saatu vaaratilanteita aikaiseksi, varsinkin pimeällä ja talvella...
Mutta hyvä, että olit keskustellut järjestäjän kanssa ennen kolmion vientiä. Tällöin peli kaikille sama kunnes se joku mulkku käynyt viskomassa sen pois...
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
jarko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 163
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

Re: N3M Power Rally, Tammisaari

Viesti Kirjoittaja jarko » 18.11.2013 19:24

jjs kirjoitti:
karttaukko kirjoitti:yhdellä bemarilla oli nastapyörät alla abc-huoltoon tullessa;joku hirviniemi tai jtn sellaista(numeroa en kerinnyt kattoo tarkemmin).eikö hän saanu paljon etua kun ajattelee miten paljon paremmin se renksu pitää?
Tuossa videossa näkyy, komeat kipinäsuihkut.
http://www.youtube.com/watch?v=fXTS-RWMswU#t=484
Ilmesisesti Hirvijärvi nro 50, maalissa senioreiden 5.

Tiekirjan liitteenä oli rengaserivapaus, eli piikkejä sai käyttää, jos halusi.

aleksi46
Viestit: 4
Liittynyt: 03.10.2011 15:29

Re: N3M Power Rally, Tammisaari

Viesti Kirjoittaja aleksi46 » 18.11.2013 20:08

Todellakin ikävää luettavaa jos ajaa huomiolla ulos niin laittaa sen kilpailunjärjestäjän syyksi.Pitäisiköhän hieman miettiä ennenkuin julkaisee ajatuksiaan. Tällä tavalla ei ainakaan saada lisää niitä henkilöitä jotka jaksavat kuukausia ennen kilpailua ajaa talkootyönä ympäriinsä ja tehdä kaikki kuntoon ajoissa että te saatte haukkua tuon arvokkaan joukon joka jaksaa vuodesta toiseen rakentaa aina laadukkaampia kisoja.

Avatar
massa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 54
Liittynyt: 18.05.2004 00:00

Re: N3M Power Rally, Tammisaari

Viesti Kirjoittaja massa » 19.11.2013 13:45

Jos joku heittää minun asettaman kolmio metsään erikoiskokeella, seuraavaksi tulevat poliisit paikalle sen kolmion laittamaan. Ja niin tässäkin olisi tapauksessa olisi tullut toimia.

On ihan turha mussuttaa mitään muuta. Jos joku tulee päälle niin sitten tulee ja se puidaan myöhemmin oikeus asteissa.

Ei mitään muttia ja sitä sun tätä.... arvostakaa kilpailjat hieman kanssa kilpailijoitanne ja heidän turvallisuutta. Ja miettikää että odotatteko siihen asti kun jotain viedään lanssilla eteenpäin.

Yleisöllä ei ole mitään oikeutta puuttua kenenkään kilpailijan laittamaan kolmioon millään tavalla, piste!.

Ja lukekaa mitä sääntökirjassa oikeasti asiasta sanotaan. Kuvien ja videoiden perusteella autoa on molemmin puolin tietä edessä niin miettikää mitä se sääntökirjan sanoo kolmion käyttämisestä.

Ja jos täällä on niitä jotka pitävät kolmioita turhana eivätkä välitä niistä niin niitä kavereita on ennenkin leikattu autoista ulos keuhkot puhki ja haimat revenneinä? Miettikää edes vähän!

Kilpailijalla on velvollisuuksia ulosajon seurauksena sekä järjestäjää että kanssa kilpailijoita kohtaan.

Tulevana sunnuntaina anna jälleen kerran tutkintoon tuleville samat neuvot; Jos joku yleisöstä koskee teidän laittamaan kolmioon niin soitto johtokeskukseen, pätkä poikki ja poliisi paikalle asia selvittämään. Loppuu tälläinen älytön pelleily.

Simo Rantanen
Tutkintokouluttaja
Alue 8

Vastaa Viestiin