Huolestumisen aihetta!?
- pena1212
- Yleinen

- Viestit: 225
- Liittynyt: 13.01.2007 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
MIKÄ teitä mättää?osallistujia erittäin hyvä määrä,pitäiskö olla 400 vai 40,että turvat olis tukosssa.kattokaa peiliin änkyrät.järjestäjät varmaan kiitollisia,että jää jotain pussin pohjallekin.kirjottelette tosiaan autourheilua vastustavaa tekstiä.kenen eduksi?
- emppu
- KV

- Viestit: 667
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Sorry. Kiti antaa hakutuloksia miten sattuu, vaikka jo tuota listaa tehdessäni otin ne sieltä kahteen kertaan.fiurio kirjoitti:emppu kirjoitti:Tänä vuonna ajetut kilpailut; osallistujamäärät ja arvo:
154 F-Cup - Riihimäki
125 SM - Tunturi
130 RJSM - Peurunka
128 HRT - Jämsä
184 F-Cup - Kangasniemi
88 Kansallinen - Kemi
253 HRT - Laihia
110 SM - Mikkeli
141 RJSM - Oulu
147 SM - Joensuu
108 Kansallinen - Rovaniemi
243 HRT (17.5) - Salo
Peruttuja:
5 Kansallista
2 HRT/F-Cup
Laihia 97 Ilmoittautunutta,ei 253
Nyt aamulla antoi Laihialle osallistujiksi 93 ja 96.
Huolissaan täytyisi olla siksi että kansalliset ei enää vedä, eli niihin ei ole kilpailijoita riittävästi.
Neljästä sarjasta ei tule kuin reilulle 20 seuralle kisa vuosittain, minä en pidä sitä riittävänä määränä. Kannattavat kilpailut on ne jotka luo seuroille toimintaa ja varoja. Jäsenmaksutuloilla ei seuroja pidetä toimivina.
Kansallisiin täytyisi saada lisää kilpailijoita. Talleissa odottavat, ei nykysääntöjenmukaiset autot ja miehistöt pitäisi saada mukaan. Onko esimerkiksi se passi ja hanssikolmikerrosajopukualusasu aivan joka kisassa välttämätön?
-
AskoE
- A-Junnu

- Viestit: 144
- Liittynyt: 29.01.2012 10:11
Re: Huolestumisen aihetta!?
Pena avautuikin varsin miehekkäästi :-).
Se on tosi hyvä niille seuroille joissa flaksi käy ja porukkaa tulee mukaan se max määrä, mutta entäs ne joissa ei onnistu? Silloin on totiset paikat edessä kun Kitiin ei ole tullut kuin se 50-70 autokuntaa?
Henkilökohtaisesti olen ollut huolestunut jo useamman vuoden tämän kehityksen suunnasta, hisset nyt on ehkä lähimpänä sydäntäni. Laihian kisa tai vaikka sitten Salo, arvokilpailuja molemmat. Niissä vaan on aika pieni tuo sarjalaisten osallistujamäärä. En ole kummankaan hisse-määrää laskenut, mutta niistä ajoista kun itse ajoin, on kyllä osallistujat jonnekkin kaikonneet.
Emppu kirjoittaa asiaa kuten aina. Uskoakseni on vaan aikalailla suuri kynnys hankkia se lisenssi uudelleen lopettamispäätöksen j'älkeen. Se päätös ei ainakaan itsellä aivan helposti syntynyt. Lisä vaikeutena tulevat nämä sääntöjen muutokset, ei hyvänen aika normaalilla työssä käyvällä ihmisellä ole mahdollista aina netissä notkua (hitaat yhteydet) päivittämässä sääntökirjan uusinta versiota ja loput vapaa-ajat (jonninjoutavia vaikkapa penkin kiinnityksen muutoksia) tallissa näpräten. Siinä alkaa perhe-elämä ja harrastukseen käytetty aika ja vaiva "hieman" olemaan epäsuhteessa. Rahastuksen ja ihmisten kyykyttämisen olisi pitänyt loppua jo useampi vuosi sitten... Nyt ollaan ne köntsät housuissa ja sitä on vaikeaa muuksi muuttaa.
Se on tosi hyvä niille seuroille joissa flaksi käy ja porukkaa tulee mukaan se max määrä, mutta entäs ne joissa ei onnistu? Silloin on totiset paikat edessä kun Kitiin ei ole tullut kuin se 50-70 autokuntaa?
Henkilökohtaisesti olen ollut huolestunut jo useamman vuoden tämän kehityksen suunnasta, hisset nyt on ehkä lähimpänä sydäntäni. Laihian kisa tai vaikka sitten Salo, arvokilpailuja molemmat. Niissä vaan on aika pieni tuo sarjalaisten osallistujamäärä. En ole kummankaan hisse-määrää laskenut, mutta niistä ajoista kun itse ajoin, on kyllä osallistujat jonnekkin kaikonneet.
Emppu kirjoittaa asiaa kuten aina. Uskoakseni on vaan aikalailla suuri kynnys hankkia se lisenssi uudelleen lopettamispäätöksen j'älkeen. Se päätös ei ainakaan itsellä aivan helposti syntynyt. Lisä vaikeutena tulevat nämä sääntöjen muutokset, ei hyvänen aika normaalilla työssä käyvällä ihmisellä ole mahdollista aina netissä notkua (hitaat yhteydet) päivittämässä sääntökirjan uusinta versiota ja loput vapaa-ajat (jonninjoutavia vaikkapa penkin kiinnityksen muutoksia) tallissa näpräten. Siinä alkaa perhe-elämä ja harrastukseen käytetty aika ja vaiva "hieman" olemaan epäsuhteessa. Rahastuksen ja ihmisten kyykyttämisen olisi pitänyt loppua jo useampi vuosi sitten... Nyt ollaan ne köntsät housuissa ja sitä on vaikeaa muuksi muuttaa.
- Rallimax
- Yleinen

- Viestit: 289
- Liittynyt: 26.02.2005 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Autourheilussa on olemassa seuraava tosiasia.
Kun olet kerran ajanut kilpaa, haluat aina ajaa kilpaa.
Ikä on tekijä, joka ei poista meistä niitä pikkupojan / -tytön piirteitä koskaan, mutta ikä opettaa meille realistisia asioita joiden perusteella olemme oppineet käsittämään sen todellisuuden, mihin resurssit riittää sekä myös Askon mainitsemat tekijät ajankäytöstä, perhe jne.
En lähtisi allekirjoittamaan autourheilun vääristä toimista siltä osin kun täälläkin saitilla on usein puhuttu, eli kulutekijöistä, on sitten kyse ajovarusteiden hankinnasta, kilpa-auton rakentamisesta tai ostamisesta, kilpailemisen kustannuksista jne.
Tässä vain yksi ajattelemisen arvoinen esimerkki rahasta !
Jos markka ajan lopuksi juuri ennen Euroon siirtymistä AKK olisi luonut uuden edullisen kilpaautoluokan ja kertonut että tässä teille harrastajat uusi luokka V1600, auton tekee hintaan 30.000 markkaa, niin AKK olisi lynkattu ja täälläkin olisi kuukauden verran spekuloitu eri topiceilla miten hulluja koko AKK:n päättäjät on.
Kun Euroaikana AKK teki meille kaikille uuden autourheiluluokan V1600 jossa auton voi rakentaa hintaan 5000,00 euroa, niin reaktio oli Kiitos AKK, kerrankin Teitte jotain järkevää, nyt on suunta oikea ja näitä lisää jne jne, eli kiitosten määrä on ollut suunnaton.
Mutta mitä tästä sitten tulee oppia ?
Ei AKK ole syypää näiden kulujen nousuun vaan asiat joihin AKK.lla ei ole mitään tekemistä.
Tätä kuluja nostavaa tekijää kutsutaan Globaalisaatioksi.
Ikävintä tässä kaikessa on se, että markan merkin paikalle on tullut Euro mutta luvut ovat säilyneet samana.
Jos meillä kaikilla olisi palkkataso noussut samalla tahdilla Euron kanssa, niin mitä me tässä valitettaisiin.
Kulutekijöitä on vuosien saatossa nostaneet mm, turvallisuuteen liittyvät tekijät.
Tämä on täysin päivän selvää, koska vauhdit ovat nousseet esimerkiksi kaikilla ralliautoilun tasoilla, johtuen paremmista renkaista, iskunvaimentimista jne.
Olen useasti sanonut, että turvallisuus ja edullisuus ei kuulu samaan lauseeseen.
Säännöt on tehty harrastamista varten ja ne määrää asioita joilla ylläpidetään turvallisuutta.
Ymmärrän täysin katkeruuden siitä, että ajaa niin vähän että penkit tai vyöt menee vanhaksi, vaikka niillä ei ole ajettu kuin 10 kilpailua.
Mutta kilpailijoiden täytyy ymmärtää se, että nämä säännöt on tehty aktiivista harrastamista varten.
Järjestelmässä ei ole mahdollisuutta siihen että autoissa olisi mustalaatikko jolla valvotaan miten paljon kilpa-autolla on ajettu kilpaa tai treeniä ja sitä kautta määriteltäisiin penkkien, vöiden jne käyttöikä.
Kilpailijamäärien väheneminen on täysin yhtälöitävissä kilpa-autojen määrän vähentymiseen.
Suomalaisessa autourheilussa elettiin noin 20 vuotta aikaa, jossa ajatus oli luoda meille pelkän PRO tason harrastajamaailma.
Kukaan ei muistanut tuona aikana kaiken urheilun perus-sääntöä !
Kun uusien harrastajien mielenkiinnon herättäminen ja juniorityö ei ole kunnossa, se alkaa näkymään määrätyllä aikavälillä korkeamman tason harrastamisen vähentymisenä.
20 vuotta meillä oli nuoriso- ja juniorityö lähes kokonaisuudessaan pois, niin se näkyy meillä nyt ankarammin kun koskaan aiemmin.
Raha ei siis ole syy harrastamisen vähentymiseen, koska Globaalisaation kasvussa kaikki kasvaa mukana, kunhan muut asiat hoidetaan oikein.
Ja mitä sitten lopuksi tulee kilpailujen järjestäjiin ja kilpailijamääriin kilpailuissa, em, on sidoksissa juuri kaikkeen edellä kerrottuun.
Lisäksi kilpailijamääriin kilpailuissa vaikuttaa eniten se, minkälaisen pitkäjänteisen työn kilpailujärjestäjä on tehnyt kilpailunsa eteen että on saanut nostettua sen maineen ja siitä rakentuvan kiinnostuksen niin suureksi että saa mukaan täyden kilpailijamäärän.
Jos katsotte tarkemmin kilpailijamäärien lukuja eri kilpailuissa, se ei ole kaavamainen vaan selvästikin kilpailukohtainen.
On selvää että esimerkiksi kesäkauden avaava kilpailu saa paljon osanottajia, koska kaikilla on halu päästä ajamaan pitkä kevät tauon jälkeen.
Rallikilpailujen järjestäminen alkaa olemaan aika pitkälle samaa kun liikeyrityksen pyörittäminen.
Toivoisin että AKK järjestäisi uudelleen yhteistyössä MJK Instituutin kanssa Autourheilumerkonomi koulutuksen, jotta autourheiluseuroihin saataisiin tämän päivän markkinoinnin ja myynnin ammattilaisia rakentamaan kilpailuja.
Olen itse käynyt tuon koulun ja voin kertoa, että pitkän yrittäjäkokemuksen jälkeen tuossa koulussa oppi, miten monta kertaa on opeteltu asioita kantapäänkautta ja menty persus edellä puuhun.
Autourheilun rakentaminen kaikilla tasoilla on tulevaisuudessa ihan jotain muuta kuin 20 vuotta sitten.
Uudet ajat ovat jo tulleet ja se tulee tarkoittamaan tulevaisuudessa aivan uudenlaisia tapoja järjestää kilpailuja, mutta samalla myös lujaa työtä autourheilun pohjatyön tekemisessä kentällä, jossa tulee kiertää aktiivisesti kouluissa kertomassa jo alaluokkalaisille lajista harrastuksena yhdistettynä liikennekasvatustyöhön ja näin herättää lajin kiinnostus nuorisossa mahdollisimman varhain.
Siitä tulee olemaan jatkumo että nuorison kiinnostus säilyy ja he haluavat lähteä mukaan autourheiluun.
Seuraavat autourheilun sukupolvet osaavat rakentaa harrastuksensa kokonaisuuden tavalla, jossa raha osataan käyttää oikein ja valita harrastamisesta se laji, luokka jne, joka perustuu realismiin.
Me vanhan kansan autourheilijathan osataan vain valittaa ja muistella menneitä, joten annetaan uusien sukupolvien tehdä meitä parempaa autourheilutyötä jatkossa.
Kyllä niitä Räikkösiä ja Latvaloita tulee siltikin edelleen maailmalle menemään, ei siihen meitä tarvita :)
Vauhdikasta Alkavaa Autourheilu Kesää !
Timppa Rintanen
Kun olet kerran ajanut kilpaa, haluat aina ajaa kilpaa.
Ikä on tekijä, joka ei poista meistä niitä pikkupojan / -tytön piirteitä koskaan, mutta ikä opettaa meille realistisia asioita joiden perusteella olemme oppineet käsittämään sen todellisuuden, mihin resurssit riittää sekä myös Askon mainitsemat tekijät ajankäytöstä, perhe jne.
En lähtisi allekirjoittamaan autourheilun vääristä toimista siltä osin kun täälläkin saitilla on usein puhuttu, eli kulutekijöistä, on sitten kyse ajovarusteiden hankinnasta, kilpa-auton rakentamisesta tai ostamisesta, kilpailemisen kustannuksista jne.
Tässä vain yksi ajattelemisen arvoinen esimerkki rahasta !
Jos markka ajan lopuksi juuri ennen Euroon siirtymistä AKK olisi luonut uuden edullisen kilpaautoluokan ja kertonut että tässä teille harrastajat uusi luokka V1600, auton tekee hintaan 30.000 markkaa, niin AKK olisi lynkattu ja täälläkin olisi kuukauden verran spekuloitu eri topiceilla miten hulluja koko AKK:n päättäjät on.
Kun Euroaikana AKK teki meille kaikille uuden autourheiluluokan V1600 jossa auton voi rakentaa hintaan 5000,00 euroa, niin reaktio oli Kiitos AKK, kerrankin Teitte jotain järkevää, nyt on suunta oikea ja näitä lisää jne jne, eli kiitosten määrä on ollut suunnaton.
Mutta mitä tästä sitten tulee oppia ?
Ei AKK ole syypää näiden kulujen nousuun vaan asiat joihin AKK.lla ei ole mitään tekemistä.
Tätä kuluja nostavaa tekijää kutsutaan Globaalisaatioksi.
Ikävintä tässä kaikessa on se, että markan merkin paikalle on tullut Euro mutta luvut ovat säilyneet samana.
Jos meillä kaikilla olisi palkkataso noussut samalla tahdilla Euron kanssa, niin mitä me tässä valitettaisiin.
Kulutekijöitä on vuosien saatossa nostaneet mm, turvallisuuteen liittyvät tekijät.
Tämä on täysin päivän selvää, koska vauhdit ovat nousseet esimerkiksi kaikilla ralliautoilun tasoilla, johtuen paremmista renkaista, iskunvaimentimista jne.
Olen useasti sanonut, että turvallisuus ja edullisuus ei kuulu samaan lauseeseen.
Säännöt on tehty harrastamista varten ja ne määrää asioita joilla ylläpidetään turvallisuutta.
Ymmärrän täysin katkeruuden siitä, että ajaa niin vähän että penkit tai vyöt menee vanhaksi, vaikka niillä ei ole ajettu kuin 10 kilpailua.
Mutta kilpailijoiden täytyy ymmärtää se, että nämä säännöt on tehty aktiivista harrastamista varten.
Järjestelmässä ei ole mahdollisuutta siihen että autoissa olisi mustalaatikko jolla valvotaan miten paljon kilpa-autolla on ajettu kilpaa tai treeniä ja sitä kautta määriteltäisiin penkkien, vöiden jne käyttöikä.
Kilpailijamäärien väheneminen on täysin yhtälöitävissä kilpa-autojen määrän vähentymiseen.
Suomalaisessa autourheilussa elettiin noin 20 vuotta aikaa, jossa ajatus oli luoda meille pelkän PRO tason harrastajamaailma.
Kukaan ei muistanut tuona aikana kaiken urheilun perus-sääntöä !
Kun uusien harrastajien mielenkiinnon herättäminen ja juniorityö ei ole kunnossa, se alkaa näkymään määrätyllä aikavälillä korkeamman tason harrastamisen vähentymisenä.
20 vuotta meillä oli nuoriso- ja juniorityö lähes kokonaisuudessaan pois, niin se näkyy meillä nyt ankarammin kun koskaan aiemmin.
Raha ei siis ole syy harrastamisen vähentymiseen, koska Globaalisaation kasvussa kaikki kasvaa mukana, kunhan muut asiat hoidetaan oikein.
Ja mitä sitten lopuksi tulee kilpailujen järjestäjiin ja kilpailijamääriin kilpailuissa, em, on sidoksissa juuri kaikkeen edellä kerrottuun.
Lisäksi kilpailijamääriin kilpailuissa vaikuttaa eniten se, minkälaisen pitkäjänteisen työn kilpailujärjestäjä on tehnyt kilpailunsa eteen että on saanut nostettua sen maineen ja siitä rakentuvan kiinnostuksen niin suureksi että saa mukaan täyden kilpailijamäärän.
Jos katsotte tarkemmin kilpailijamäärien lukuja eri kilpailuissa, se ei ole kaavamainen vaan selvästikin kilpailukohtainen.
On selvää että esimerkiksi kesäkauden avaava kilpailu saa paljon osanottajia, koska kaikilla on halu päästä ajamaan pitkä kevät tauon jälkeen.
Rallikilpailujen järjestäminen alkaa olemaan aika pitkälle samaa kun liikeyrityksen pyörittäminen.
Toivoisin että AKK järjestäisi uudelleen yhteistyössä MJK Instituutin kanssa Autourheilumerkonomi koulutuksen, jotta autourheiluseuroihin saataisiin tämän päivän markkinoinnin ja myynnin ammattilaisia rakentamaan kilpailuja.
Olen itse käynyt tuon koulun ja voin kertoa, että pitkän yrittäjäkokemuksen jälkeen tuossa koulussa oppi, miten monta kertaa on opeteltu asioita kantapäänkautta ja menty persus edellä puuhun.
Autourheilun rakentaminen kaikilla tasoilla on tulevaisuudessa ihan jotain muuta kuin 20 vuotta sitten.
Uudet ajat ovat jo tulleet ja se tulee tarkoittamaan tulevaisuudessa aivan uudenlaisia tapoja järjestää kilpailuja, mutta samalla myös lujaa työtä autourheilun pohjatyön tekemisessä kentällä, jossa tulee kiertää aktiivisesti kouluissa kertomassa jo alaluokkalaisille lajista harrastuksena yhdistettynä liikennekasvatustyöhön ja näin herättää lajin kiinnostus nuorisossa mahdollisimman varhain.
Siitä tulee olemaan jatkumo että nuorison kiinnostus säilyy ja he haluavat lähteä mukaan autourheiluun.
Seuraavat autourheilun sukupolvet osaavat rakentaa harrastuksensa kokonaisuuden tavalla, jossa raha osataan käyttää oikein ja valita harrastamisesta se laji, luokka jne, joka perustuu realismiin.
Me vanhan kansan autourheilijathan osataan vain valittaa ja muistella menneitä, joten annetaan uusien sukupolvien tehdä meitä parempaa autourheilutyötä jatkossa.
Kyllä niitä Räikkösiä ja Latvaloita tulee siltikin edelleen maailmalle menemään, ei siihen meitä tarvita :)
Vauhdikasta Alkavaa Autourheilu Kesää !
Timppa Rintanen
-
Joox
- Yleinen

- Viestit: 227
- Liittynyt: 16.08.2011 02:40
Re: Huolestumisen aihetta!?
Edellisen kirjoittajan tekstin olisi voinut kirjoittaa yhdellä lauseella;
Minä tiedän mikä kulloinkin on ollut oikein, mikä nyt on väärin.
Hyvää Äitienpäivää sinullekkin
Minä tiedän mikä kulloinkin on ollut oikein, mikä nyt on väärin.
Hyvää Äitienpäivää sinullekkin
- Rallimax
- Yleinen

- Viestit: 289
- Liittynyt: 26.02.2005 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Mitä pahaa mä olen sulle tehnyt ?
-
Vempula
- B-junnu

- Viestit: 49
- Liittynyt: 19.02.2013 20:53
Re: Huolestumisen aihetta!?
Maxin kirjoituksessa hivenen perää mut vain vähän. Akk se teki harrastamisen hankalaksi kun alkoi fian pelleksi. Ei samaa katoa ole ollut muualla euroopassa, esim. Muulla saa ajaa todella vapaammilla säännöillä. Autot uudempia nykytekniikalla ja vastaavassa ku kotimaan äffäläiset. Mut täällä odotellaan ihmettä jotta sattuis meteoriitti tonne keskukseen jotta kilpailijat pääsis harrastaan vapaammin.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Suosittelen että olet pikaisesti yhteydessä Trafiin ja esität Esim seuraavaa: Omistan 2012 mallin VW polon jossa on Mitsubishi Evo 10 tekniikka. Miten olis mahdollista että osallistuisin sillä rallikilpailuun minkä erikoiskokeiden väliset siirtymät ajetaan normaali liikenteen mukana ? Jos ja kun saat siihen myöntävän vastauksen kirjallisesti niin lupaan henkilökohtaisesti viedä asiaa eteenpäin niin pitkälle että se tosiaan olisi mahdollista myös rallinsäännöissä.Vempula kirjoitti:Maxin kirjoituksessa hivenen perää mut vain vähän. Akk se teki harrastamisen hankalaksi kun alkoi fian pelleksi. Ei samaa katoa ole ollut muualla euroopassa, esim. Muulla saa ajaa todella vapaammilla säännöillä. Autot uudempia nykytekniikalla ja vastaavassa ku kotimaan äffäläiset. Mut täällä odotellaan ihmettä jotta sattuis meteoriitti tonne keskukseen jotta kilpailijat pääsis harrastaan vapaammin.
Ei AkK ihan kaikkien asioiden jarruna ole, vaikka se monesta siltä tuntuu
- eddyfin
- Yleinen

- Viestit: 166
- Liittynyt: 19.02.2009 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Nyt tuli kyllä ihan topicin mukainen juttu Frog.Frog kirjoitti:Suosittelen että olet pikaisesti yhteydessä Trafiin ja esität Esim seuraavaa: Omistan 2012 mallin VW polon jossa on Mitsubishi Evo 10 tekniikka. Miten olis mahdollista että osallistuisin sillä rallikilpailuun minkä erikoiskokeiden väliset siirtymät ajetaan normaali liikenteen mukana ? Jos ja kun saat siihen myöntävän vastauksen kirjallisesti niin lupaan henkilökohtaisesti viedä asiaa eteenpäin niin pitkälle että se tosiaan olisi mahdollista myös rallinsäännöissä.Vempula kirjoitti:Maxin kirjoituksessa hivenen perää mut vain vähän. Akk se teki harrastamisen hankalaksi kun alkoi fian pelleksi. Ei samaa katoa ole ollut muualla euroopassa, esim. Muulla saa ajaa todella vapaammilla säännöillä. Autot uudempia nykytekniikalla ja vastaavassa ku kotimaan äffäläiset. Mut täällä odotellaan ihmettä jotta sattuis meteoriitti tonne keskukseen jotta kilpailijat pääsis harrastaan vapaammin.
Ei AkK ihan kaikkien asioiden jarruna ole, vaikka se monesta siltä tuntuu
Jos voit vähän tarkentaa mihin pykälään tämä sinun kilpaauto esimerkkisi kaatuu niin olen todellla kiitolinen. Kyllä mullekin ollaan vastattu että "EI" mutta jos kysyy että miksi niin kukaan ei ota kantaa...
Olen itse muutoskatsastanut erillaisia autoja mottoreilla jotka ei mallissa ole tullut tehtaalta eikä koskaan ole ollut ongelmia edes tavallisessa katsastuksessa. Ja jos tulee ongelmaa niin käy sitten Vtt´llä hankkimassa paperit
Eikä kukaan halua tehdä 2012 poloa f-cuppiin...
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Kuules eddy ! Nyt voit luokitella ihan uuden tai vanhan auton ja ajaa vaikka F cuppia. Mutta jos tuossa edellä halutaan vapaampia sääntöjä, uudempia autoja uudemmalla tekniikalla ja että voitaisiin ajaa rallia esim noilla proto autoilla. Joissa on uudenkarhee kori ja Mitsun tai Subarun neliveto tekniikka niin kuin muissa maissa on tätä nykyään muotia.
P.S. Onhan nyt jo harvinaista että Joku F cuppia ajaaa sillä moottorilla joka on tehtaalta lähtiessä ollut nokalla. Muutenhan säännöt on minun mielestä enempi kuin vapaat ! Vai mitä herra itse innovoi Opeliin ? Anteeksi kauheesti
P.S. Onhan nyt jo harvinaista että Joku F cuppia ajaaa sillä moottorilla joka on tehtaalta lähtiessä ollut nokalla. Muutenhan säännöt on minun mielestä enempi kuin vapaat ! Vai mitä herra itse innovoi Opeliin ? Anteeksi kauheesti
- ripeka
- Yleinen

- Viestit: 164
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Jatketaan tätä OT osastoa
Ei Trafi Ari kiellä ajamasta tollasella evo Pololla siirtymää. Jos siinä on kilpa-autokatsastus voimassa eli kaikki valot yms niinkuin tieliikenteessä kuuluu niin ei kun baanalle. Ei trafi määrittele kilpa-autojen teknisiä ominaisuuksia, päinvastoin. Laista löytyy jopa kohta jossa sanotaan, että kilpa-autoihin hyväksyttyjä osia saa käyttää tieliikenteessä ihan siviiliautoissa mm. Kuplan etupäät, nelilinkit jne. Siirtolupaan riittää kalenteriin merkitty kilpailu ja auton valmistenumero. Eli kyllä tuossa kohtaa ainoa rajaava tekijä on AKK:n säännöt, jotka estävät tuollaisella autolla kilpaa ajamisen.....
T. Katsuri Kankkunen
Ei Trafi Ari kiellä ajamasta tollasella evo Pololla siirtymää. Jos siinä on kilpa-autokatsastus voimassa eli kaikki valot yms niinkuin tieliikenteessä kuuluu niin ei kun baanalle. Ei trafi määrittele kilpa-autojen teknisiä ominaisuuksia, päinvastoin. Laista löytyy jopa kohta jossa sanotaan, että kilpa-autoihin hyväksyttyjä osia saa käyttää tieliikenteessä ihan siviiliautoissa mm. Kuplan etupäät, nelilinkit jne. Siirtolupaan riittää kalenteriin merkitty kilpailu ja auton valmistenumero. Eli kyllä tuossa kohtaa ainoa rajaava tekijä on AKK:n säännöt, jotka estävät tuollaisella autolla kilpaa ajamisen.....
T. Katsuri Kankkunen
-
simpula82
- Viestit: 3
- Liittynyt: 10.02.2013 13:19
Re: Huolestumisen aihetta!?
Ei muuta kun c kadetti alle ja siihen v8 tekniikka kiinni samanlailla kun pari herraa nyt Saksassa rakentaa hill climb kisoihin.Frog kirjoitti:Kuules eddy ! Nyt voit luokitella ihan uuden tai vanhan auton ja ajaa vaikka F cuppia. Mutta jos tuossa edellä halutaan vapaampia sääntöjä, uudempia autoja uudemmalla tekniikalla ja että voitaisiin ajaa rallia esim noilla proto autoilla. Joissa on uudenkarhee kori ja Mitsun tai Subarun neliveto tekniikka niin kuin muissa maissa on tätä nykyään muotia.
P.S. Onhan nyt jo harvinaista että Joku F cuppia ajaaa sillä moottorilla joka on tehtaalta lähtiessä ollut nokalla. Muutenhan säännöt on minun mielestä enempi kuin vapaat ! Vai mitä herra itse innovoi Opeliin ? Anteeksi kauheesti
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
On. Muistaakseni sekä 12v että 24v.simpula82 kirjoitti:Onkos muuten opel omega 3000 luokiteltu?
Ei taitu!
- eddyfin
- Yleinen

- Viestit: 166
- Liittynyt: 19.02.2009 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Frog kirjoitti:Kuules eddy ! Nyt voit luokitella ihan uuden tai vanhan auton ja ajaa vaikka F cuppia. Mutta jos tuossa edellä halutaan vapaampia sääntöjä, uudempia autoja uudemmalla tekniikalla ja että voitaisiin ajaa rallia esim noilla proto autoilla. Joissa on uudenkarhee kori ja Mitsun tai Subarun neliveto tekniikka niin kuin muissa maissa on tätä nykyään muotia.
P.S. Onhan nyt jo harvinaista että Joku F cuppia ajaaa sillä moottorilla joka on tehtaalta lähtiessä ollut nokalla. Muutenhan säännöt on minun mielestä enempi kuin vapaat ! Vai mitä herra itse innovoi Opeliin ? Anteeksi kauheesti
Jos Frog istuu tekniikan lajiryhmässä niin vastaus mun kysymykseen olisi pitänyt tulla kuin apteekin hyllyltä. Mutta välillä tuntuu että kaverit jotka siellä lajiryhmissä istuu niin istuu vaan istuakseen "hiljaa hyvää tulee". Kyllä uudistuksia huudellaan lajiryhmistä mutta uudistuksista ei mitään kuulu.
Olen kyllä ripekan kanssa samaa mieltä! Mutta varmasti on helpompaa syyttää Trafia kun siloin ei tarvii muutoksia tehdä....
Ps. Kyllä opelin motti ihan hyvä on jos euroopassa käytetään ihan laajastikin eri sarjoissa ja jopa ladassa.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Huolestumisen aihetta!?
Olen henkilökohtaisesti pettynyt jos toiminta on tuottanut edellä kerrotut epäilykset
Vaikka en apteekkari olekaan niin toivoisin reippaita ehdotuksia perusteluineen, vastaukset niihin myös toimitetaan 100 varmasti.
P.S. Taitaa just pysyä otsikon alla ?
P.S. Taitaa just pysyä otsikon alla ?