Neste ralli

MM- ja muihin ulkomaan ralleihin liittyvä keskustelu.
Avatar
pete05
Yleinen
Yleinen
Viestit: 185
Liittynyt: 06.01.2005 00:00

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja pete05 » 04.08.2014 07:57

Oli upee voitto ja ei Oki kerinnyt kyytiin. Tää on ralli mikä ptää voittaa jos joskus meinaa ajaa mestariksi.

suninen ajo kyllä kans hienon kisan ja omasta mielestä Haapamäen Henkka ehkä viellä hienomman.

Nikara floppasi sit kyllä ihan kaikkien puolesta huolella joka oli itselleni hivenen yllättävä juttu.......taitaa olla kans ura aikalailla tuossa.
KIMI ON KINGI

lumpuri
Yleinen
Yleinen
Viestit: 165
Liittynyt: 19.07.2011 16:41

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja lumpuri » 04.08.2014 17:19

Nikaralta kyllä harmillinen kaato,Tommi Mäkinen sano että "tuo tilaisuus olis pitäny käyttää paremmin".Ei noita näytön paikkoja kuitenkaan ihan jatkuvasti tule.

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja emppu » 05.08.2014 12:12

Kertokaas tyhmälle mitä eroa Sunisen ja Haapamäen Sitikoissa oli, vai oliko? Lukujakin ois kiva tietää, tehot yms...

Avatar
Tuxi83
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 84
Liittynyt: 06.03.2006 00:00

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja Tuxi83 » 05.08.2014 12:28

No auton mallikin jo erona, eli Sunisella ds3 ja Haapamäellä c2. Haapamäen c2r2 citicassa tehoa 195hv ei turboa. Ds3r3 citikasta löytyy turbo ja tehoa noin 210hv ja voisi kuvitella että vääntöä paljon enemmän. Varmasti paljon muutakin eroa, mutta nämä löytyi nopeasti. Voisi kuvitella että ds3 on kilometrillä noin 0,5-1sek nopeampi.

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja emppu » 06.08.2014 07:48

Kiitos tiedoista.
Minusta Haapamäki ajoi kyllä hyvän kisan, ollen nopein kaksivetoinen.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja Frog » 06.08.2014 08:41

emppu kirjoitti:Kiitos tiedoista.
Minusta Haapamäki ajoi kyllä hyvän kisan, ollen nopein kaksivetoinen.
Mallikas suoritus aina kun voittaa kaksivetoiset.

2012 samanlaisella Citikalla hävittiin yleiskilpailun voittajalle noin 22 min, 2013 DS3 Citikalla noin 24 min, nyt 2014 Citikka R2, lla noin 30 min 8O kuka ajoi siis ajoi kovimpaa Lööppi, Ogier vai Latvala :lol:

P.S. Viimeisen 10 vuodenaikana ei ole kuin Wilks Hondalla päässyt tuohon 22 min kasivetoisella vs yleiskisanvoittaja.

Avatar
pete05
Yleinen
Yleinen
Viestit: 185
Liittynyt: 06.01.2005 00:00

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja pete05 » 06.08.2014 09:41

2012 voittajan kokonaisaika oli 2.28 ja jotain. Tänä vuonna 2.57 ja jotain eli tänä vuonna ajettiin aika paljon enemmän ja Haapamäki jäi noin 5 sek/kilsa WRC kärki autolle eli tosi hyvä suoritus
KIMI ON KINGI

M.Sport
Yleinen
Yleinen
Viestit: 208
Liittynyt: 27.02.2011 21:19

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja M.Sport » 06.08.2014 09:45

Täytyy myös Ari huomioida että joku Joonas Lindroos ajoi 2012 niin kovaa että taakse jäivät Lappi/Mikkelssen Supereilla yleiskilpailussa! Joku pitää varmasti heitäkin ajomiehinä!? Henkalta todella hyvä suoritus vaikka taas SM-ralleissa onkin iso kiirus Joonaksen vauhtiin!? Nyt sitte joku asiantuntija nopeasti vetoamaan että Superi miehillä oli ongelmia!

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 06.08.2014 11:23

Kattojärjestön sivujen mukaan kaksi suomalaista ajoi kisassa mestareiksi! ?? (http://www.autourheilu.fi ). Muina mainitsemisen arvoisina suomalaissuorituksia ovat Hirvosen vaisuhko esitys ja Ketomaan hyvät suoritukset. Paria Haapamäki - Salminen ei tainnut olla koko kisassa, koska eihän "kuoliaaksivaikeneminen" voi olla autourheilun etu, jonka ajaminen on liiton tehtävä.

Ja totta onkin, etteivät pojat enää lauantain päivätauon jälkeen ajaneet kilpaa, vaan keskittyivät enemmänkin auton tuomiseen ehjänä maaliin. Sama varovaisuus näkyy muutamalla aiemmallakin erikoiskokeella, joilla esim. ei ollut enää ehjää varapyörää tai joilla hentoisen auton rikkominen olisi ollut helppoa. Ei vaikeuksilta välttyminenkään, kuten ei pohjien ajaminenkaan ole kokonaan onnenkauppaa.

Niissä "piireissä", joissa on asiantuntemusta ja osataan seurata suorituksia tulosten pohjalta, poikien suoritus kyllä noteerattiin. Autoakin syynättiin FIA:nkin toimesta tarkkaan kisan aikana ja ihmetystä herätti niin 100 kiloa yli luokituksen oleva paino kuten pumppubensan käyttökin. Delegaatti totesi, että saisitte siitä kisabensalla paremman auton. Toki FIA bensaa olisi käytetty, jos autoon olisi löytynyt varmuudella sillä pelittävä boxi. Kisan jälkeen onnittelemassa kävi henkilöitä, joilla on "avaimet moniin oviin". Eli toivottavasti perästä kuuluu :-)

Joonas on edelleen kova luu ja hyvä mittari nuoremmille SM-kuskeille. Jos Joonasta ei pysty kotimaassa voittamaan, ei ole paljoa toivoa, että ulkomailla ja eri olosuhteissa olisi menestys sen helpompaa. Henrillä on tavoitteena voittaa mestaruus tänä vuonna ja sen eteen tehdään töitä nöyrin mielin ja niin paljon kuin pystytään. Ja jos siihenkin päästään, että Joonaksen on pantava parastaan voittaakseen, niin ollaan aika hyvällä polulla. Ja on siellä SM:ssä muitakin, jotka osaavat ajaa ja joilla on hinku voittaa. Jos ei kunnioita vastustajiaan, niin ei heidän voittamisensakaan maistu miltään! Eikä silloin kunnioita kyllä itseäänkään.

- hannulehessaari

Ps. Huomasin juuri, että "mestari" oli vaihtunut juuri äsken etusivulla "voittajaksi". Tuonne koko uutisen puolelle tämä pikku extra mestari-hehkutus on vielä jäänyt. Eli terveisiä tiedotukselle, että editoitavaa on vielä jäljellä :-)

Avatar
BPROd
Viestit: 13
Liittynyt: 16.05.2008 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja BPROd » 06.08.2014 13:16

2011 alitettu "20 minuutin raja" c2:lla (kokonaisaika nopeimmalla autolla reitillä oli 2.39). Nopein kaksvetonen vain vartin kärkiautoa myöhemmin maaliin...?

Mikä merkitys näillä on, sitä en tiedä? Nopein auto voittaa, kun kestää maaliin...

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Neste ralli

Viesti Kirjoittaja Frog » 06.08.2014 15:47

BPROd kirjoitti:2011 alitettu "20 minuutin raja" c2:lla (kokonaisaika nopeimmalla autolla reitillä oli 2.39). Nopein kaksvetonen vain vartin kärkiautoa myöhemmin maaliin...?

Mikä merkitys näillä on, sitä en tiedä? Nopein auto voittaa, kun kestää maaliin...
Niipäs oli 8O sekä myös Fiestalla ! Tarkoitus oli juurikin kiihdyttää keskustelua ja samalla tutustuttaa porukkaa tuloksiin syvällisemmin. Minun mielestä kaksivetoisten voittaja näytti valitsijaraadille myös närhen kikkelit :mrgreen:

P.S. Joskus jopa median huomiotta jätetty kuljettaja hyötyy tilanteesta ! Tukijat lisäävät "buustia" ja talous sekä tulokset paranee entisestään.

Vastaa Viestiin