Sivu 2/4
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 18.08.2014 19:43
Kirjoittaja j67
saana kirjoitti:j67.Mistä tasanopeus autoista puhut ja miksi ja mitä ihmettä tarkotat????? Jos dokaat,niin älä mokaa....jne.

Hissekisoissa tasanopeus lajia ajavat kilpailijat. esim. Teijo-Talot ralli. Näkyy olevan myös Motonet Rantarallissakin mukana, tsekkaa säännöistä kitissä.
Ei ole uusi juttu. Ovat rallia edeltävän lajin harrastajia. Laji suosittua joskus 60- luvulla käsittääkseni, ehkä jo 50-luvulla.
Se miksi halutaan hankaloittaa johtuu erinäisistä syistä jotka eivät ole ihan akk:n mallin mukaisia. AL:n hallinnoima laji.
Joten se siitä autourheilun edistämisestä.
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 18.08.2014 19:54
Kirjoittaja j67
Pieni kertaus lajin historiasta selvittää asian.
Esim. Motonet Rantarallissa ovat mukana. Olisko ollut luokka 29 tai jotain, selvinnee kitistä.
Ko. kisassa voi käydä ihmettelemässä moista ihmettä jos ei ole ikinä nähnyt.
Moniko tiedostaa että ralli oli alkujaan tasanopeusajoa, erikoiskokeet tulivat mukaan myöhemmässä vaiheessa.
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 18.08.2014 20:28
Kirjoittaja saana
Sori.Kysymällä asiat selviää.taas ollaan vähän viisaampia.Mutta miten tasanopeusajo taas liittyisi tämän päivän nopeus/aika määritteiseen Ralliautoiluun??Oliko siinä kenties tarkoituksena ajaa "kilpaa"siirtymälläkin.Eikö Autosuunnistus ole aika lähellä sitä???
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 18.08.2014 21:08
Kirjoittaja Frog
saana kirjoitti:Sori.Kysymällä asiat selviää.taas ollaan vähän viisaampia.Mutta miten tasanopeusajo taas liittyisi tämän päivän nopeus/aika määritteiseen Ralliautoiluun??Oliko siinä kenties tarkoituksena ajaa "kilpaa"siirtymälläkin.Eikö Autosuunnistus ole aika lähellä sitä???
Rallissa sinulle otetaan erikoiskokeella aikaa lähdon ja maalin välillä
Tasanopeus kilpailussa sinulle annetaan käytettävä aika kokeen lähdön ja maalin välille, siirtymillä voi olla tehtäviä rasteja vaikka esim renkaanvaihto kuplaan.
Autosuunnistuksessa sinulle annetaan jaksolle aika jota sinun tulee noudattaa sekä kerätä mahdolliset RT asemat lähdön ja maalin väliltä (rastit)
Jotenkin tollai

vain rallissa erikoiskokeet on suljettu muulta liikenteeltä, muuten ja muissa esimerkeissä ajetaan muun liikenteen seassa.
P.S. Ralli jalostui tasanopeusesta kun pyynti oli niin kova että piti ajaa täysiä, eikä silti päästy tavoite aikaan ! Ajat laskettiin ennen 100 sekuntteina, ei siis 60 /1min. Niin kuin nyt. Otsikon mukaan hyvin menee

Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 18.08.2014 22:03
Kirjoittaja markomartini
Tasanopeutta oltiin yhdistämässä akk alle mutta ei tainnut onnistua. Tässäkin lajissa Historic autot tarvitsevat Fia passin minkäköhän vuoksi ?
Alkuajan suurajot taisi olla jopa yli 1000km ja oli vain kolme erikoskoetta yksi Laukaassa toinen harjulla ja kolmas ???jostain historiikistä luin. Taisi olla tasanopeusajoa.
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 18.08.2014 22:16
Kirjoittaja Frog
markomartini kirjoitti:Tasanopeutta oltiin yhdistämässä akk alle mutta ei tainnut onnistua. Tässäkin lajissa Historic autot tarvitsevat Fia passin minkäköhän vuoksi ?
Alkuajan suurajot taisi olla jopa yli 1000km ja oli vain kolme erikoskoetta yksi Laukaassa toinen harjulla ja kolmas ???jostain historiikistä luin. Taisi olla tasanopeusajoa.
Tasanopeus passi jonka voi täytää Pdf tiedostona, tässä lisää:
http://m.autoliitto.fi/autoliitto/al-sp ... petitions/
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 18.08.2014 22:39
Kirjoittaja j67
Frog kirjoitti:saana kirjoitti:Sori.Kysymällä asiat selviää.taas ollaan vähän viisaampia.Mutta miten tasanopeusajo taas liittyisi tämän päivän nopeus/aika määritteiseen Ralliautoiluun??Oliko siinä kenties tarkoituksena ajaa "kilpaa"siirtymälläkin.Eikö Autosuunnistus ole aika lähellä sitä???
Rallissa sinulle otetaan erikoiskokeella aikaa lähdon ja maalin välillä
Tasanopeus kilpailussa sinulle annetaan käytettävä aika kokeen lähdön ja maalin välille, siirtymillä voi olla tehtäviä rasteja vaikka esim renkaanvaihto kuplaan.
Autosuunnistuksessa sinulle annetaan jaksolle aika jota sinun tulee noudattaa sekä kerätä mahdolliset RT asemat lähdön ja maalin väliltä (rastit)
Jotenkin tollai

vain rallissa erikoiskokeet on suljettu muulta liikenteeltä, muuten ja muissa esimerkeissä ajetaan muun liikenteen seassa.
P.S. Ralli jalostui tasanopeusesta kun pyynti oli niin kova että piti ajaa täysiä, eikä silti päästy tavoite aikaan ! Ajat laskettiin ennen 100 sekuntteina, ei siis 60 /1min. Niin kuin nyt. Otsikon mukaan hyvin menee

Se tässä kai tiettyjä tahoja närästääkin että rallissa mukana ollessaan tasanopeusautot voi ajaa "piilorallia", osuudethan on suljettu.
Ja kun ottaa huomioon tasanopeuden kattojärjestön niin silloinhan tulisi rallille toinen (kolmas) kattojärjestö. Ihan viellä akk:n suostumuksella.
Joten hyvin menee?
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 19.08.2014 22:05
Kirjoittaja MJT
Ja kun ottaa huomioon tasanopeuden kattojärjestön niin silloinhan tulisi rallille toinen (kolmas) kattojärjestö. Ihan viellä akk:n suostumuksella.
Joten hyvin menee?[/quote]
Ei siihen mitään kattojärjestöä tulisi, AL on yksi AKK:n perustajajärjestöistä. Kolme muuta olivat SAUL, SML ja TUL. Näiden kaikkien perustajajärjestöjen, tai niiden jälkeläisten joukkoon kuuluu suurin osa nykyisistä AKK:n yhdistyksistä, eli autourheiluseuroista. Jos "kattojärjestöistä" puhutaan voitaisiin sellaiseksi ehkä katsoa FHRA. Sekin kuitenkin on AKK:n alainen, käsitääkseni. Ennen kuin asioista kirjoittaa, kannattaisi ottaa selvää, vaikka omasta autourheiluseurastaan. Täällä tosin tuntuu siltä, että iso osa kirjoittajista ei ilmeisesti kuulu mihinkään AKK:n alaiseen yhdistykseen tai sitten he eivät ole aktiivijäseniä tai yhdistyksessä ei ole toimintaa. Muutenhan nämä asiat selviäisivät jo paikallisen seuran kerhoilloissa.
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 20.08.2014 13:02
Kirjoittaja j67
Ei ole asiat nähtävästi Akk:n tiedossa sen enempää kuin rallinetin ei aktiivien parissakaan.
Tuntuisi aika oudolta että akk käsittelee tasanopeuden siirtämistä akk:n alle nykyisen autoliiton alaisuuden sijasta. Asiassa ei ole mitään käsiteltävää jos AL on suoraan akk:n alaisuudessa.
Käsittääkseni AL, SAUL, SML ja TUL perustivat Autourheilun Kansallisen keskusliiton omaksi erilliseksi järjestöksi. Nämä järjestöt ovat ovat siis perustaja jäseniä mutta eivät ole suoranaisesti Akk:n jäseniä.
Esim. Auoliiton eri paikkakunta kohtaiset yhdistykset voivat olla akk:n alaisuudessa. Mutta kuuluessaan autoliiton alaisuuteen eivät omaa suoranaista akk:n alaista asemaa. Tämä akk:n jäsenyys pitää jokaisen al:n jäsenyhdistyksen hakea akk:lta erikseen.
MTJ:n huomio siitä että iso osa rallinetin käyttäjistä on EI akk:n alaisuudessa luulisi herättävän jonkun huomion. Iso määrä ihmisiä jotka haluavat kommentoida tai seurata autourheilua, mutta eivät kuulu mihinkään seuraan.
Tästä herää kysymys onko vika siinä ettei ihmiset halua yleensäkään aktivoitua tekemään tai ajamaan vai onko syy jossain muualla.
Väittäisin että vika löytyy jostain muualta kuin näytön edessä olevasta ihmisestä.
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 20.08.2014 15:46
Kirjoittaja Lujaa
j67 kirjoitti:Ei ole asiat nähtävästi Akk:n tiedossa sen enempää kuin rallinetin ei aktiivien parissakaan.
Tuntuisi aika oudolta että akk käsittelee tasanopeuden siirtämistä akk:n alle nykyisen autoliiton alaisuuden sijasta. Asiassa ei ole mitään käsiteltävää jos AL on suoraan akk:n alaisuudessa.
Käsittääkseni AL, SAUL, SML ja TUL perustivat Autourheilun Kansallisen keskusliiton omaksi erilliseksi järjestöksi. Nämä järjestöt ovat ovat siis perustaja jäseniä mutta eivät ole suoranaisesti Akk:n jäseniä.
Esim. Auoliiton eri paikkakunta kohtaiset yhdistykset voivat olla akk:n alaisuudessa. Mutta kuuluessaan autoliiton alaisuuteen eivät omaa suoranaista akk:n alaista asemaa. Tämä akk:n jäsenyys pitää jokaisen al:n jäsenyhdistyksen hakea akk:lta erikseen.
MTJ:n huomio siitä että iso osa rallinetin käyttäjistä on EI akk:n alaisuudessa luulisi herättävän jonkun huomion. Iso määrä ihmisiä jotka haluavat kommentoida tai seurata autourheilua, mutta eivät kuulu mihinkään seuraan.
Tästä herää kysymys onko vika siinä ettei ihmiset halua yleensäkään aktivoitua tekemään tai ajamaan vai onko syy jossain muualla.
Väittäisin että vika löytyy jostain muualta kuin näytön edessä olevasta ihmisestä.
MJT puhuu täyttä asiaa ja J67: lle voisi sanoa että sellaset jotka ei kuulu mihinkään seuraan tai ole kilpailutoiminnassa mukana ei pitäisi myöskään puuttua sellaisiin asioihin mistä ei mitään ymmärrä tai mitkä ei kosketa omaa murokuppia millään tavalla! Kyllä se lähtokohtanen parannus saadaan tähän lajiin siitä että nää idiootit poistuu lajin parista ja menee vaikka sinne salon pellolle ajelee sitä kikkarerallia. Sellaset jotka oikeasti haluavat keskittyä harrastamiseen tekevät sitä seurojen ja kisojen kautta eikä täällä itkemällä kuinka paha olo on kun joutuu töissä käymään .
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 20.08.2014 18:28
Kirjoittaja j67
Lujaa kirjoitti:j67 kirjoitti:Ei ole asiat nähtävästi Akk:n tiedossa sen enempää kuin rallinetin ei aktiivien parissakaan.
Tuntuisi aika oudolta että akk käsittelee tasanopeuden siirtämistä akk:n alle nykyisen autoliiton alaisuuden sijasta. Asiassa ei ole mitään käsiteltävää jos AL on suoraan akk:n alaisuudessa.
Käsittääkseni AL, SAUL, SML ja TUL perustivat Autourheilun Kansallisen keskusliiton omaksi erilliseksi järjestöksi. Nämä järjestöt ovat ovat siis perustaja jäseniä mutta eivät ole suoranaisesti Akk:n jäseniä.
Esim. Auoliiton eri paikkakunta kohtaiset yhdistykset voivat olla akk:n alaisuudessa. Mutta kuuluessaan autoliiton alaisuuteen eivät omaa suoranaista akk:n alaista asemaa. Tämä akk:n jäsenyys pitää jokaisen al:n jäsenyhdistyksen hakea akk:lta erikseen.
MTJ:n huomio siitä että iso osa rallinetin käyttäjistä on EI akk:n alaisuudessa luulisi herättävän jonkun huomion. Iso määrä ihmisiä jotka haluavat kommentoida tai seurata autourheilua, mutta eivät kuulu mihinkään seuraan.
Tästä herää kysymys onko vika siinä ettei ihmiset halua yleensäkään aktivoitua tekemään tai ajamaan vai onko syy jossain muualla.
Väittäisin että vika löytyy jostain muualta kuin näytön edessä olevasta ihmisestä.
MJT puhuu täyttä asiaa ja J67: lle voisi sanoa että sellaset jotka ei kuulu mihinkään seuraan tai ole kilpailutoiminnassa mukana ei pitäisi myöskään puuttua sellaisiin asioihin mistä ei mitään ymmärrä tai mitkä ei kosketa omaa murokuppia millään tavalla! Kyllä se lähtokohtanen parannus saadaan tähän lajiin siitä että nää idiootit poistuu lajin parista ja menee vaikka sinne salon pellolle ajelee sitä kikkarerallia. Sellaset jotka oikeasti haluavat keskittyä harrastamiseen tekevät sitä seurojen ja kisojen kautta eikä täällä itkemällä kuinka paha olo on kun joutuu töissä käymään .
Menikö piikki mopon tulppaan eikä iskä tullut auttamaan vai mistä närästää.
Usko jo et sun kirjotuksista paistaa kilometrin päähän ettet ole ollut missään tekemisissä autourheilun kanssa.
Töissä käymisestä et varmaan tiedä mitään jos epäilet sen aiheuttavan pahaa oloa. Vai oletko päähän potkittu kesäduunari?
Ihan tiedoksi niin näitä idiootteja poistuu kokoajan autourheilu parista ja jos huomaat niin aiheuttaa se mietintää akk:n puolellakin.
Vai luuletko että ne huvikseen hakee kisajärjestäjiä.
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 20.08.2014 19:02
Kirjoittaja Lujaa
j67 kirjoitti:Lujaa kirjoitti:j67 kirjoitti:Ei ole asiat nähtävästi Akk:n tiedossa sen enempää kuin rallinetin ei aktiivien parissakaan.
Tuntuisi aika oudolta että akk käsittelee tasanopeuden siirtämistä akk:n alle nykyisen autoliiton alaisuuden sijasta. Asiassa ei ole mitään käsiteltävää jos AL on suoraan akk:n alaisuudessa.
Käsittääkseni AL, SAUL, SML ja TUL perustivat Autourheilun Kansallisen keskusliiton omaksi erilliseksi järjestöksi. Nämä järjestöt ovat ovat siis perustaja jäseniä mutta eivät ole suoranaisesti Akk:n jäseniä.
Esim. Auoliiton eri paikkakunta kohtaiset yhdistykset voivat olla akk:n alaisuudessa. Mutta kuuluessaan autoliiton alaisuuteen eivät omaa suoranaista akk:n alaista asemaa. Tämä akk:n jäsenyys pitää jokaisen al:n jäsenyhdistyksen hakea akk:lta erikseen.
MTJ:n huomio siitä että iso osa rallinetin käyttäjistä on EI akk:n alaisuudessa luulisi herättävän jonkun huomion. Iso määrä ihmisiä jotka haluavat kommentoida tai seurata autourheilua, mutta eivät kuulu mihinkään seuraan.
Tästä herää kysymys onko vika siinä ettei ihmiset halua yleensäkään aktivoitua tekemään tai ajamaan vai onko syy jossain muualla.
Väittäisin että vika löytyy jostain muualta kuin näytön edessä olevasta ihmisestä.
MJT puhuu täyttä asiaa ja J67: lle voisi sanoa että sellaset jotka ei kuulu mihinkään seuraan tai ole kilpailutoiminnassa mukana ei pitäisi myöskään puuttua sellaisiin asioihin mistä ei mitään ymmärrä tai mitkä ei kosketa omaa murokuppia millään tavalla! Kyllä se lähtokohtanen parannus saadaan tähän lajiin siitä että nää idiootit poistuu lajin parista ja menee vaikka sinne salon pellolle ajelee sitä kikkarerallia. Sellaset jotka oikeasti haluavat keskittyä harrastamiseen tekevät sitä seurojen ja kisojen kautta eikä täällä itkemällä kuinka paha olo on kun joutuu töissä käymään .
Menikö piikki mopon tulppaan eikä iskä tullut auttamaan vai mistä närästää.
Usko jo et sun kirjotuksista paistaa kilometrin päähän ettet ole ollut missään tekemisissä autourheilun kanssa.
Töissä käymisestä et varmaan tiedä mitään jos epäilet sen aiheuttavan pahaa oloa. Vai oletko päähän potkittu kesäduunari?
Ihan tiedoksi niin näitä idiootteja poistuu kokoajan autourheilu parista ja jos huomaat niin aiheuttaa se mietintää akk:n puolellakin.
Vai luuletko että ne huvikseen hakee kisajärjestäjiä.
Lue sä omia kommenttejasi, paistaa kilometrien päähän että kaikki nauraa sulle ja sun jutuilee, oot sen verran naurettava kurppamuna ettei toista ole, lähe vaan sinne pellolle miettimään sitä salon pillurallipyöritystä ja mieti miksi se ei saanu viimeksikään tuulta purjeisiin! Poistu tän lajin parista , voit olla varma ettei kukaan jää sua kaipaamaan

Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 20.08.2014 19:59
Kirjoittaja juni0ri
" Lue sä omia kommenttejasi, paistaa kilometrien päähän että kaikki nauraa sulle ja sun jutuilee, oot sen verran naurettava kurppamuna ettei toista ole, lähe vaan sinne pellolle miettimään sitä salon pillurallipyöritystä ja mieti miksi se ei saanu viimeksikään tuulta purjeisiin! Poistu tän lajin parista , voit olla varma ettei kukaan jää sua kaipaamaan

"
Suomen ja suomalaisen ralliautoilun tulevaisuus.. Sanotaanko vaikka että, huhhuh..

Oliskohan modeilla aika hieman puuttua tämän "Hirvosen Penan" kirjoitteluihin, mahtaakohan olla edes oikea nimesi?

Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 20.08.2014 20:04
Kirjoittaja j67
juni0ri kirjoitti:" Lue sä omia kommenttejasi, paistaa kilometrien päähän että kaikki nauraa sulle ja sun jutuilee, oot sen verran naurettava kurppamuna ettei toista ole, lähe vaan sinne pellolle miettimään sitä salon pillurallipyöritystä ja mieti miksi se ei saanu viimeksikään tuulta purjeisiin! Poistu tän lajin parista , voit olla varma ettei kukaan jää sua kaipaamaan

"
Suomen ja suomalaisen ralliautoilun tulevaisuus.. Sanotaanko vaikka että, huhhuh..

Suosittelisin modeille hieman puuttumista tämän "Hirvosen Penan" kirjoitteluihin, mahtaakohan olla edes oikea nimesi?

Antaa pojan kirjotella kun tuo huumori osio on hiljainen, niin onhan jotain nauramista. :-)
Re: Hyvin menee!
Lähetetty: 20.08.2014 21:11
Kirjoittaja Lujaa
j67 kirjoitti:juni0ri kirjoitti:" Lue sä omia kommenttejasi, paistaa kilometrien päähän että kaikki nauraa sulle ja sun jutuilee, oot sen verran naurettava kurppamuna ettei toista ole, lähe vaan sinne pellolle miettimään sitä salon pillurallipyöritystä ja mieti miksi se ei saanu viimeksikään tuulta purjeisiin! Poistu tän lajin parista , voit olla varma ettei kukaan jää sua kaipaamaan

"
Suomen ja suomalaisen ralliautoilun tulevaisuus.. Sanotaanko vaikka että, huhhuh..

Suosittelisin modeille hieman puuttumista tämän "Hirvosen Penan" kirjoitteluihin, mahtaakohan olla edes oikea nimesi?

Antaa pojan kirjotella kun tuo huumori osio on hiljainen, niin onhan jotain nauramista. :-)
Pojan ? Tervetuloa juttelemaan ihan kasvotusten , luulen että kun lähes 200cm ja 120kg tulee vierellesi puhumaan niin pojittelu vaihtuu hyvin äkkiä, ja jos juniorilla on jotain sydämmellä voi liittyä samaan jonoon. Tämä meni överiksi jo silloin kun j67 avasi suunsa, mutta tämä on minun osaltani tässä, jokainen kyllä tietää kuinka vakavissaan tämän salon sankarin juttuja ottaa kun selaa vähän keskustelu historioita reilu 600kommenttiä täyttä sitä itseensä, jatketaan sitten järkevää jutustelua kun saadaan vihdoin sellanen foorumi mihin pääsee vain lisenssin lunastaneet. Yv:llä voi juniori ja j67 laittaa numeronsa jos haluaa vakuutteluja kuka on kuka. Kiitos ja anteeksi muille.