Historic- autojen luokkajakomuutokset ??

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

Re: Historic- autojen luokkajakomuutokset ??

Viesti Kirjoittaja kim75 » 26.11.2014 22:06

markomartini kirjoitti:
rafu kirjoitti:
markomartini kirjoitti:Sitten on lisäki kirjaimet CT j GTS jotka ovat kansanomaisesti 1 ja 2 ryhmä.
Nobel palkinto sille joka noi on kehittänyt 8O :lol:
No ei se ihan noin mennyt (nämäkin selviävät sääntökirjasta jos viitsii lukea)

T vastaa ryhmää 1 (tai N)
CT ryhmää 2 (tai A)
GT ryhmää 3
GTS ryhmää 4 (tai B)
Tämä Sääntöpiplia on niin äärettömän suuri ei kaikkea jaksa lukea. Nämä luokat aikakausineen/vuosilukuineen ja ryhmineen pitäisi olla HRCF sivuilla selkeästi kerrottu voisi joku uusi autourheilusta kiinnostunut henkilökin kiinnostua.
Eikös sen pitäisi ajaa historicin etua että toiminta on selkeätä eikä kikkailla hirveillä kirjainsarjoilla joita vaikea tulkita. 8O

Pyydän, että HRCF nettisivujen etusivulta löytyy iso linkki noihin luokkiin ja, että ne on siinä myös avattu kansantajuisesti. Sekä vielä niin, että on lueteltu luokan tavanomaisimpia autoja. Tulostan sen sitten aina mukaan kun tulen sulkumieheksi tai penkkapelleksi. Tuskin enää ajan historikkia kun niiden autojen ropaaminen ja osien haalinta on niin turkasen vaikeeta sekä kallista.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Historic- autojen luokkajakomuutokset ??

Viesti Kirjoittaja MJT » 28.11.2014 20:54

jansix kirjoitti:itte näistä kans aika pihalla, millonka näillä vanhoilla a ja n ryhmän
cossuilla ,lanciolla, nissaneilla ja celicoilla ja matsoilla (4wd) saa ajaa?
Kannattaa tutkia autojen luokitustodistuksien päivämääriä. Eli lähes kaikki autot jotka luokiteltu ennen 1.1.1991 käyvät Historic kilpuriksi. Pois lukien osa B-ryhmän super autoista ( mm. Peugeot 205, MG Metro jne. )
Huomioitava , että tähänkin saakka on jo voitu kilpailla B-ryhmän autoilla, jos ne luokiteltu ennen 1.1.1986..Tulevat luokkajaot ja ikäkaudet ovat samat kuin kv-kisoissa, paitsi J2 ikäkausi jota suomessa ei ole vielä jaettu moottorien tilavuuksien mukaan.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Historic- autojen luokkajakomuutokset ??

Viesti Kirjoittaja MJT » 28.11.2014 21:10

Pyydän, että HRCF nettisivujen etusivulta löytyy iso linkki noihin luokkiin ja, että ne on siinä myös avattu kansantajuisesti. Sekä vielä niin, että on lueteltu luokan tavanomaisimpia autoja. Tulostan sen sitten aina mukaan kun tulen sulkumieheksi tai penkkapelleksi. Tuskin enää ajan historikkia kun niiden autojen ropaaminen ja osien haalinta on niin turkasen vaikeeta sekä kallista.[/quote]

Jos tietää oman autonsa vuosimallin ja ryhmän, ei luokan etsiminen liene vaikeaa.
Mitä autojen rakentamiseen ja osien hintoihin tulee, tuskin Historic autojen osat maksavat sen enempää kuin muidenkaan kilpa-autojen.

Jos on todellinen harrastaja ja kiinnostunut asiasta, voi asioista kysellä myös omasta autourheiluseurastaan sekä osallistua tilaisuuksiin jossa näistä asioista keskustellaan. Liittymällä esim. HRCF:ään niin sieltäkin yleensä löytyy tietoa.

kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

Re: Historic- autojen luokkajakomuutokset ??

Viesti Kirjoittaja kim75 » 01.12.2014 23:10

MJT kirjoitti:Pyydän, että HRCF nettisivujen etusivulta löytyy iso linkki noihin luokkiin ja, että ne on siinä myös avattu kansantajuisesti. Sekä vielä niin, että on lueteltu luokan tavanomaisimpia autoja. Tulostan sen sitten aina mukaan kun tulen sulkumieheksi tai penkkapelleksi. Tuskin enää ajan historikkia kun niiden autojen ropaaminen ja osien haalinta on niin turkasen vaikeeta sekä kallista.
Jos tietää oman autonsa vuosimallin ja ryhmän, ei luokan etsiminen liene vaikeaa.
Mitä autojen rakentamiseen ja osien hintoihin tulee, tuskin Historic autojen osat maksavat sen enempää kuin muidenkaan kilpa-autojen.

Jos on todellinen harrastaja ja kiinnostunut asiasta, voi asioista kysellä myös omasta autourheiluseurastaan sekä osallistua tilaisuuksiin jossa näistä asioista keskustellaan. Liittymällä esim. HRCF:ään niin sieltäkin yleensä löytyy tietoa.[/quote]

Juu no ei ne historic autojen osat maksa enempää kuin uudemman auton. Niitä kun ei edes ole myynnissä niin ei ne voi silloin mitään maksaa. Kokeilepa ostaa niinkin yleiseen autoon kuin ykkösryhmän -75 Avengeriin taakse alatukivarret tai koneeseen GT:n männät.

V1600 autoon ei juuri osia edes tarvii. Ja jos sattuis tarviimaan niin menee kylälle ja ostaa varaosaliikkeestä.

Omasta seurasta ei ole mitään apua mihinkään. Seuran yksittäiset jäsenet on kyllä auttaneet, ei vaan voi olla aina ruikuttamassa apua. Nykyisenkin auton säätämisessä tarttisin neuvoa, mutta ei vaan kehtaa kysyä.

Vastaa Viestiin