Re: Harrastajan F-cup polku
Lähetetty: 07.12.2015 14:04
Erään tallin kokemus 90-luvun etuvedosta FinR -luokkaan.
Koitettiin rakentaa 3-korisesta kolopallo volkkarista FinR 2wd. Rahaa paloi kahden konerikon, 10 penkityksen, 5 nokka-akselieversion ja 5 imusarjaversion verran, kun yritettiin saadan padasta irti riittävästi tehoa että pärjää Hondille. Ei saatu riittävästi ja kun oli otettu tunti turpaan Joensuussa soralla piikeillä, niin tehtiin ainut taloudellisesti oikea ratkaisu ja laitettiin kesäksi naftaliinista Suomi Cupin voittopata takaisin keulille je vetoja.
Kyllä se vaan niin on että tuon kokemuksen jälkeen voin sanoa, että ei tule yhtään 90-luvun FinR etuvetoautoa mukaan SM4 -luokkaan niin että sillä pärjää. Tämähän tuon luokan tarkoitus vissiin oli. Kokemukset olen kertonut AKK:n suuntaan. Jos omaa tuon aidon Kit-auton niin sitten tarina voi olla eri kun saa ne loputkin tehot niistä luokitelluista osista, mutta "Kitillä" ei ikinä pääse Hondien lukemiin.
Suomi Cupista sen verran että todella mukava vetää kisoja, kun porukalla ei ole pipo liian kireällä ja apua saa tarvittaessa. Sitä meinataan vetää ensi vuosikin. Ei ehkä pärjätä Pohjanmaalla Bemareille, mutta kaikkialla muualla niillekkin.
Aikoja on verrattu SM4 luokkaan ja ihan tasapäin vedettäisiin niitä vastaan. En oikeen ymmärrä miksi tuonne ei päästä ajamaan, kun Hondatkin vanhenee koko ajan eikä uusia turbottomia alle 2000cc autoja ole tulossa.
Koitettiin rakentaa 3-korisesta kolopallo volkkarista FinR 2wd. Rahaa paloi kahden konerikon, 10 penkityksen, 5 nokka-akselieversion ja 5 imusarjaversion verran, kun yritettiin saadan padasta irti riittävästi tehoa että pärjää Hondille. Ei saatu riittävästi ja kun oli otettu tunti turpaan Joensuussa soralla piikeillä, niin tehtiin ainut taloudellisesti oikea ratkaisu ja laitettiin kesäksi naftaliinista Suomi Cupin voittopata takaisin keulille je vetoja.
Kyllä se vaan niin on että tuon kokemuksen jälkeen voin sanoa, että ei tule yhtään 90-luvun FinR etuvetoautoa mukaan SM4 -luokkaan niin että sillä pärjää. Tämähän tuon luokan tarkoitus vissiin oli. Kokemukset olen kertonut AKK:n suuntaan. Jos omaa tuon aidon Kit-auton niin sitten tarina voi olla eri kun saa ne loputkin tehot niistä luokitelluista osista, mutta "Kitillä" ei ikinä pääse Hondien lukemiin.
Suomi Cupista sen verran että todella mukava vetää kisoja, kun porukalla ei ole pipo liian kireällä ja apua saa tarvittaessa. Sitä meinataan vetää ensi vuosikin. Ei ehkä pärjätä Pohjanmaalla Bemareille, mutta kaikkialla muualla niillekkin.
Aikoja on verrattu SM4 luokkaan ja ihan tasapäin vedettäisiin niitä vastaan. En oikeen ymmärrä miksi tuonne ei päästä ajamaan, kun Hondatkin vanhenee koko ajan eikä uusia turbottomia alle 2000cc autoja ole tulossa.